kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока: М, м деп ужуктер болгаш м деп ун

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока по теме: М, м деп ужуктер болгаш м деп ун.

1 класс. УМК: Школа России. 

Урок проводился в букварный период при обучении грамоте в национальном классе тувинской школы. Авторы учебника А. А. Алдын-оол, К. Б. Март-оол, Н. Ч. Дамба. Название учебника Ужуглел. 

??редилге сорулгазы:  [м] деп ?нну  шын адаарыны? артикуляциязын к?рг?з?п, ма-маа, мо-моо деп кыска, узун слогтарны шын номчуурунга ??редир.

Кижизидилге сорулгазы: ак сагыштыг, б?д?шт?г медерелдиг, б?д?шт?г м?з?л?г кижини хевирлээр.

    Сайзырал сорулгазы: оореникчилернин угаан-медерелин, ч?ве шингээдирин, бот-башкарлырын, чогаадыкчы чоруун, бот-туружун бедик чадаже к?д?рери.

      ??реникчилернин билиинин деннелин дараазында барымдаалар ёзугаар илередир:

  Шингээл барымдаазы –«М» деп ?н, «М, м» деп ?жуктерни танып, номчуп, бижип билир.

  Уне барымдаазы – Уругларны сонуургаачал, хайгаараачал, кичээнгейлиг сундулуг болурунга чанчыктырып турарынын деннели.

  Аажы-чан барымдаазы – бичиизинден эгелеп коллективтиг езуга, бот- боттарынга негелдени, шынчы ак сеткилдиг, быжыг туруштуг, эрес- дидим болурунга, куш-ажылга киириштирер

Кичээлдин дерилгези;  чуруктар, кескинди ужуктер, кескинди слогтар, б?дуун карандаш, ??нуг карандаштар (кок, кызыл, ногаан ) ном, ужуглелдин бижилгези, класс кыдыраажы. С?стер схемазы. Телевизор, компьютер, презентация.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«конспект урока: М, м деп ужуктер болгаш м деп ун »

Т е м а з ы: [м] деп үн, «М, м» деп үжуктер.

Өөредилге сорулгазы: [м] деп үнну шын адаарыныӊ артикуляциязын көргүзүп, ма-маа, мо-моо деп кыска, узун слогтарны шын номчуурунга өөредир.

Кижизидилге сорулгазы: ак сагыштыг, бүдүштүг медерелдиг, бүдүштүг мөзүлүг кижини хевирлээр.

Сайзырал сорулгазы: оореникчилернин угаан-медерелин, чүве шингээдирин, бот-башкарлырын, чогаадыкчы чоруун, бот-туружун бедик чадаже көдүрери.

Өөреникчилернин билиинин деннелин дараазында барымдаалар ёзугаар илередир:

Шингээл барымдаазы –«М» деп үн, «М, м» деп үжуктерни танып, номчуп, бижип билир.

Уне барымдаазы – Уругларны сонуургаачал, хайгаараачал, кичээнгейлиг сундулуг болурунга чанчыктырып турарынын деннели.

Аажы-чан барымдаазы – бичиизинден эгелеп коллективтиг езуга, бот- боттарынга негелдени, шынчы ак сеткилдиг, быжыг туруштуг, эрес- дидим болурунга, куш-ажылга киириштирер

Кичээлдин дерилгези; чуруктар, кескинди ужуктер, кескинди слогтар, бөдуун карандаш, өӊнуг карандаштар (кок, кызыл, ногаан ) ном, ужуглелдин бижилгези, класс кыдыраажы. Сөстер схемазы. Телевизор, компьютер, презентация.





Манап турар түӊнели:

  1. «М» деп үн, «М, м» деп үжуктерни танып, номчуп, бижип билири;

  2. Уруглар бот-тускайлаӊ байдалга өөренип билири;

  3. Өөренип турар чуулдерни сайгарып, бөлүктеп, деннеп, туннеп билиринге, оларнын иштинден кол болгаш чугула чуулдерни тып, тайылбырлаарынга оореникчилерни чанчыктырары

Кичээлдиӊ этаптары

Кичээлдиӊ чорудуу

Формирование УУД

1.Организастыг кезээ.


Школачы болу бердим деп шүлүк биле эгелээр. Кичээлге бо хүн чүнү кылыр бис деп айтырар.

Уруглар коллективин организастаары

Катаптаашкын

Схемаларны самбырага аскан турар. Башкы слогтар, сөстер адаарга, уруглар схеманы көруп оргаш, слогтарны, сөстерни бижиир.

  1. Таблицага домактар бижип алгаш, номчудар.

  2. Домак эгезин улуг ужук-биле эгелеп бижиир, сөөлунге улуг сек салыр. Домакта сөстерни ангылай бижиир. Өөреникчилерге тайылбырны катаптадыр. Кол-ла чуве сөсте ужуктерни тудуштурарынче кичээнгей салыр.

Уругларны медерелдии-биле шын номчуур, бижиир болгаш чугаалаарынга ооредир

Чаа тема

  1. Сөстен [м] деп үннү ылгап тывары.







  1. Сөстен [м] деп үннү дыӊнап туружун тодарадыры

  2. М, м деп үжүктер-биле таныжылга.

  3. Ажык слогтарны тургузары.

  4. Хаалчак слогтуг мал деп сөстү номчудары



  1. Ном-биле ажыл

Самбырада ном берип турар уруг чуруу, ооӊ адаанда ма деп сөстүӊ схемазы.

-Уруг номну сунуп алгаш чүү деп тур?

Сөстү адаарынга белеткенип, ийи эринни шып алыр. Ниитизи – биле ма деп сөстү адаар. Ол сөстү адаарыныӊ артикуляциязын хайгаарадыр. Бирги үннү адап турда ийи эрин чышпынчак турар, дараазында үннү адаарывыска аас ажыттына бээр. Ынчангаш бо сөсте 2 үн бар, ма деп сөстүӊ бирги үнүн шөйүндүр адавышаан, катаптадыр. Сөстүӊ эгезинде[м] деп үн дыӊналыр. Ол үннү 2 эринниӊ дузазы – биле адаар. Адаарда, ыяп-ла шып алгаш адаар. [м] деп үннү адап турдувуста, аас иштинден үнген агаарны эриннер шаптыктап кааптар болгаш, агаар думчуктан үнгеш, [м] деп ажык эвес үннү тывылдырар. Ону схемага көк төгерик-биле демдеглээр. [м]-биле узун кыска узун ажык слогтардан тургузар.





Тывызык: Эъттиӊ хенчээн шуглапты,

Ээтпек ак шляпа болду. (манчы)

[м] кирип турар сөстерден ададыр.

Үжүк-биле таныжылга. Парламал болгаш бижимел үжүктерни көргүскеш адап бээр.

Чурукта уруг чүү деп үжүк адаан-дыр? [м]

Чүге ынча деп бодап тур силер? Силер өттүнүп көрүӊерем.



[ма] маа, мо-моо



Схемалар дузазы- биле Ма деп сөстүн схемазынга көк төгерикчигешти кожа са лыптар. Ма деп слогту ниитизи-биле номчудуп, слог ам-даа төнмээнин сагындырар болгаш л деп үжүктү кожа тудуптарга мал деп номчуп үне бээр.



арын 23 номчуур.



сөстү адаарыныӊ артикуляциязын хайгаараар.

Шын адап өөренир.



Уругларныӊ сөс курлавырын байлакшыдар, чугаа сайзырадыр

Уругларны медерелдии-биле шын номчуур, бижиир болгаш чугаалаарынга ооредир.



Тывызыкты тывар





Үжүк-биле таныжар. Кассада м деп үжүктү тывар.



ажык слогтарны тургузар.



хаалчак слогту номчуп өөренир





арын 23 номчуур.

Быжыглаашкын

Сюжеттиг чурукка чугаа тургузар. Ол ала мал деп домакты номчудар. Домак дугайында билиин хынаар

өөренип турар чуулдерни сайгарып, бөлүктеп, деннеп, туннеп билиринге, оларнын иштинден кол болгаш чугула чуулдерни тып, тайылбырлаарынга оореникчилерни чанчыктырар

Түӊнел

[м] деп үн болгаш ооӊ улуг биче үжүктери-биле танышкан. Ма-маа, мо-моо деп ажык слогтарны, мал деп хаалчак слогтуг сөстү номчуп өөренген.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 1 класс

Скачать
конспект урока: М, м деп ужуктер болгаш м деп ун

Автор: Балдан Лина Каадыровна

Дата: 01.04.2015

Номер свидетельства: 195349


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства