Тема: Ютко шкасто. Свободное время. (4класс)
Цели и задачи:
1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);
2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;
3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;
4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.
1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;
2. Кемекстамс ютазь материалонть «Минек тевенек. Наши увлечения.» теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;
3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.
Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть
Уроконь молемась:
I Организационной моментэсь.
Ушодтано минь урок,
Ды минек весе анок,
Ручкась ды тетрадесь тесэ,
Кортатано эрзянь кельсэ!
II Исследовательской важодема.
(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).
Ушосонть лембе.
Коштось экше.
Кандыловось ульцятнева вели.
Менелесь сэнь ды ванькс.
IV. Од материалонть ванномась.
Кортнема (беседа)
- Ялгат, течи минь тынк марто карматано ванномо од тема «Ютко шкасто. Свободное время.». Эрьванть ули эсензэ тевезэ ютко шкасто. Тевтеме пек берянь.
Вечкевикс тевесь максы ламо кеняркст. Секскак илядо ашти тевтеме, муиде эстенк тев ды тееде сонзэ парсте. Сестэ кармить ловомо эйсэнк вадря ломанькс.
1-це упражнениясь.Ловносынек ёвксонть.Отвечатано кевкстеманть лангс: мезе вечкст тееме Аня ютко шкасто?
Од валонь ваннома (новая лексика)
- Кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек тетрадьс.
Тамаша-случай
Тердемс-звать
Талакадомс-удивиться
Ракамс-хохотать
Пейдемс-смеяться
Иневедь-море, океан.
2-це упражнениясь. Диалог.
3-це упражнениясь. Вспомни и расскажи интересный случай из жизни, который произошёл с тобой и твоими друзьями.
Начни так: Весть минь … марто молинек …
V. Оймсема ютко (Физкультминутка)
Вейке, кавто – кирьга, лавтов.
Колмо, ниле – судо, пиле.
Вете, кото – кедень кавто.
Сисем, кавксо – пильгень кавто.
Вейксэ, кемень – кавто сельмень
Верев кедтнень кепедьсынек,
Пек виевстэ цяпадьсынек.
Суртнэнь парсте сорновтсынек.
4-це упражнениясь. Расставь знаки препинания.
Уроконь итогось.
Мезде минь кортынек течинь уроксто?
Мезе тусь мелезэнк?
Кодат од валт минь саИнек превс?
Кудонь тев
Составь план сказки. (с.83-84)
ОД ВАЛТНЭНЬ ПУТЫНК ПРЕВС.