II. Актуализация знаний и мотивация Метод: словесный Приём: | 14 мин. | Today we’ll train the sound [ʃ]. Look at the board and listen! I’ll read you the rhyme. She sells sea-shells on the seashore And the shells she sells are seashells, I’m sure. Let`s pronounce the sound [ʃ]. Repeat after me all together. [ʃ],[ʃ],[ʃ]. (Звук произносится хором 3 раза). Let’s read the words with the sound [ʃ] all together. Now read the words one by one. We’ll read the rhyme all together. Who can read the whole rhyme? Опрашиваются 3-4 ученика. In the last lesson we learnt new words. Look at the board and repeat after me all together: Butter, water, sugar, fridge, flour. There are letters on your tables. You need to make words out of them. Let's play a game and remember the words from the last lessons. Мы сыграем в игру “какое слово звучит?”. Ваша задача - подчеркнуть только те слова, которые я скажу. Listen to me carefully and underline right words So, let's start (проводится фонетическая игра “Какое слово звучит?”: Butter, water, sugar, fridge, flour, orange, thirsty, peach, watermelon, glass, straw, juice, musical instruments, ready, trumpet, drums, keyboard, tambourine (слова написанные на карточках). Butter, water, watermelon, glass, straw, peach, keyboard, tambourine, ready, juice.(слова которые читает учитель) Please read the words. (опрашиваются 2-3 человека) | Дети переводят. Если затрудняются, учитель подсказывает Читают слова по цепочке Читают хором за учителем Читают слова с учителем и переводят: Составляют из разрезанных букв слова. Подчеркивают слова произнесенные учителем Читают подчеркнутые слова со своих карточек: Butter, water, peach, glass, straw, juice, ready, keyboard, tambourine. | Р:контроль; Р:оценка; Р:саморегуляция. |
IV. Применение знаний и умений в новой ситуации Метод: Прием: | 17 мин. | Кто расскажет правило? В каких ситуациях используем much, many and lots of? Excellent! Now, open your books on page 51. Look at the second exercise. Please, read the task. You have 2 minutes. Let's check it. Read sentences one by one. Read the next task exercise 3 page 51. Listen to the audio carefully. Задание проверяется. Well done! Now let's play a game. Look at the picture in exercise 4. The rules of the game are that each student says the previous student's sentence and adds a word at the end. Правила игры таковы, что каждый ученик произносит предложение предыдущего ученика и добавляет слово в конце. For example, «In my fridge I've got some carrots/some cheese/some butter and so on» You have 5 minutes. Creative job! Now please open your activity books at page 49. Let’s do exercise 4. Что здесь нужно делать? You have 3 minutes. Now exercise 5. Read the task please. Get started. Let's check it. Good job! Remember the rule from the beginning of the lesson about How much and How many? В каких случаях употребляем? Дети рассказали правило Great! | Рассказывают правило самостоятельно Читают задание и выполняют. Слушают аудио, проверка задания | Р:саморегуляция; Л:смыслообразование; П:постановка и решение проблемы. |
V. Рефлексия деятельности Метод: Прием: | 3 мин. | Now, open your record books. Write down your homework: Activity Book at page 49. Exercises 6. Не забывайте повторить новые слова к диктанту и правила much, many, lots of. Now I want to know your opinion about our lesson. If you like your job, draw a smiley face on the sheets of paper. If you don't like your job, draw an angry face. And show me your sheets of paper. OK. The lesson is over! Goodbye! | Внимательно слушают установку учителя. Записывают домашнее задание. Выполняют указания (оценивают работу и урок). | Р:планирование; П:рефлексия способов и условий действия. |