kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока Фииль заманлары 3 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: Изменение глаголов по времени. Фииллернинъ заманлары.

Макъсат ве меселе:

фииль заманлары акъкъында умумий малюмат берюв, оларны огренюв,догъру бельгилев, мевзуны пекитюв;

-талебелернинъ сёз ве лугъат байлыгъыны зенгинлештирюв, нутукътадогъру къулланув;

- ана тилине севги ве окъувгъа меракъ ашлав.

Планируемые результаты:

Предметные: научаться правильно составлять предложения и ставить вопросы от слова к слову в предложении

Метапредметные:

Познавательные: выстраивать логическую цепь рассуждений – анализ объектов с целью выделения признаков;

Регулятивные

Принимать и сохранять учебную задачу;

Планировать свое действие в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации;

Коммуникативные: слушать и понимать речь других;

- формулирование и аргументация своего мнения и позиции;

- уметь устно и письменно выражать свои мысли, идеи.

Личностные: проявят учебно-познавательный интерес к новому учебному материалу; научатся давать самооценку своей деятельности на уроке.

Донатма: дерслик, дефтер, карточкалар,ресимлер, презентация, тестлер, метинлер

Дерснинъ кетишаты:

I Тешкилий къысым:

Тапмаджа:

Менсиз предметнинъ тек ады бар,

Мен къошулсам арекет башлар.

Къушлар уча,балалар къувана,

Багълар гуллей, джанлана эр шей. (фииль)

II Талебелернинъ бильгилерини актуаллештирюв:

Каллиграфия дакъасы

1.Суаль -джевап отькерюв:

-Фииль дегенде биз нени анълаймыз?

-Фииль нени бильдире?

-Фииль насыл суаллерге джевап бере?

2. Проектнен чалышув. 1- Слайд «4юнджи арткъач» оюны: оюн шартынен таныштырув(4 сёз арасында:3 фииль ве 1-башкъа сёз чешити) 

- Окъуй, иш, ашай, беклей.

-.Отурды, язды, темиз, кельди.

- .Биз, чападжакъ, кетиреджек, сувараджакъ.

-.Ойнай, йырлай, бегене, секиз.

3. Слайд – 2  Сёз бирикмелерни девам этинъиз

Ель … эсе. Ягъмур … ягъа. Кунеш … къыздыра. Балыкъ … ялдай. Къуш … уча.

4.Приложение 1.

 «Ким не япа?» оюны: зенаатны бильдирген сёзлерге арекетни бильдирген сёзлерни багъланъыз. 

Ашчы-- Йырлай

Эким-- Къура

Йырджы-- Пишире

Оюнджы-- Айдай

Айдавджы-- Окъута

Къуруджы-- Ойнай

Оджа--Тедавийлей

Мотивация:

       Яза                 язды           язаджакъ

Иш- арекет олаята иш-арекет олды иш-арект оладжакъ

III Дерснинъ мевзусы ве макъсадларынен таныштырув.

IV Янъы мевзу:

Приложение 2.

Иш-арекетнинъ япылгъаны,япылаяткъаны ве япыладжагъына коре

Фииллернинъ учь заманы бар: ( сёзлернен джумле тизинъиз) 

1.Кечкен заман фииллери (иш-арекет олып кечти)-Не япты? Не олды? Не япкъан? Не олгъан?

Окъуды, турды,ашагъан,эшиткен,корьди,бильген…

2.Шимдики заман фииллери (иш-арекет олаята)- Не япа?Не ола?

Окъуй, тура, ашай, эшите,коре, биле…

3.Келеджек заман фииллери (иш-арекет энди оладжакъ)- Не япаджакъ? Не оладжакъ?

Окъуйджакъ, тураджакъ, ашайджакъ, эшитеджек, кореджек, биледжек…

3.Лугъат иши: Тахтада:

Кечкен-прошедший, шимдики-настоящий,

келеджек-будущий, заман-время

4.Раатлыкъ дакъкъасы (козьлер ичюн гимнастика).

V Пекитюв:

1.Айырма диктанты (фииллерни заманларына коре, учь устюнге айырып язмакъ):

 унутты, беджере, бакъаджакъ, коре, донатты, чезеджек, къойды, биле, келеджек. 

2. «Корректор» оюны: (чифт чалышув)-фииллерни догъру къулланув 3 слайд.

-Тюневин сыныфымыз музейге (бара, барды, бараджакъ).

-.Келеджек афта бизге мусафирлер (кельди, келеджек, келе).

-.Кунеш къыздырса,къарлар (иридии, ирий,ирийджек).

-.Эдебият фени ярын биринджи дерсте ( ола, оладжакъ, олды).

3.Карточкаларнен иш (аталар сёзлерининъ маналарыны анълатув,фииллерни косьтерюв, заманыны бельгилев)

4.Дерсликнен чалышув: 74-75 с. 1 мешгъулиет.  «Эмексевер огълан»

5.Тест:  Приложение 3.

1.Фииль нени бильдире?

а) предметни

б) иш-арекетни

в)  аляметни

2.Фиильни тапынъыз?

а) далгъа

б) далгъаланды

в) далгъалы

3.Фиильнинъ къач заманы бар?

а) 2

б) 3

в) 1

4. Кечкен заман фиилини бельгиленъиз?

а) сорай

б) юкълагъан

в) кетти

5. Шимдики заман фиилини бельгиленъиз?

а) сараджакъ

б) больди

в) отура

6. Келеджек заман фиилини бельгиленъиз?

а) йырлайджакъ

б) анълады

в) динълей

VI Дерснинъ нетиджеси.

-Балалар, бугунь биз къайсы мевзуны текрараладыкъ?

-Насыл янъы мевзуны огрендик?

-Фиильнинъ къач заманы бар? Мисаллер кетиринъиз.

VII Рефлексия: -Балалар, дерсни бегендинъизми?

Дерсте нелер сизге къолай я да къыйын корюнди?

VIII Эв иши: 

IX Баалав.

Тема: Изменение глаголов по времени. Фииллернинъ заманлары.

Макъсат ве меселе:

фииль заманлары акъкъында умумий малюмат берюв, оларны огренюв,догъру бельгилев, мевзуны пекитюв;

-талебелернинъ сёз ве лугъат байлыгъыны зенгинлештирюв, нутукътадогъру къулланув;

- ана тилине севги ве окъувгъа меракъ ашлав.

Планируемые результаты:

Предметные: научаться правильно составлять предложения и ставить вопросы от слова к слову в предложении

Метапредметные:

Познавательные: выстраивать логическую цепь рассуждений – анализ объектов с целью выделения признаков;

Регулятивные

Принимать и сохранять учебную задачу;

Планировать свое действие в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации;

Коммуникативные: слушать и понимать речь других;

- формулирование и аргументация своего мнения и позиции;

- уметь устно и письменно выражать свои мысли, идеи.

Личностные: проявят учебно-познавательный интерес к новому учебному материалу; научатся давать самооценку своей деятельности на уроке.

Донатма: дерслик, дефтер, карточкалар,ресимлер, презентация, тестлер, метинлер

Дерснинъ кетишаты:

I Тешкилий къысым:

Тапмаджа:

Менсиз предметнинъ тек ады бар,

Мен къошулсам арекет башлар.

Къушлар уча,балалар къувана,

Багълар гуллей, джанлана эр шей. (фииль)

II Талебелернинъ бильгилерини актуаллештирюв:

Каллиграфия дакъасы

1.Суаль -джевап отькерюв:

-Фииль дегенде биз нени анълаймыз?

-Фииль нени бильдире?

-Фииль насыл суаллерге джевап бере?

2. Проектнен чалышув. 1- Слайд «4юнджи арткъач» оюны: оюн шартынен таныштырув(4 сёз арасында:3 фииль ве 1-башкъа сёз чешити) 

- Окъуй, иш, ашай, беклей.

-.Отурды, язды, темиз, кельди.

- .Биз, чападжакъ, кетиреджек, сувараджакъ.

-.Ойнай, йырлай, бегене, секиз.

3. Слайд – 2  Сёз бирикмелерни девам этинъиз

Ель … эсе. Ягъмур … ягъа. Кунеш … къыздыра. Балыкъ … ялдай. Къуш … уча.

4.Приложение 1.

 «Ким не япа?» оюны: зенаатны бильдирген сёзлерге арекетни бильдирген сёзлерни багъланъыз. 

Ашчы-- Йырлай

Эким-- Къура

Йырджы-- Пишире

Оюнджы-- Айдай

Айдавджы-- Окъута

Къуруджы-- Ойнай

Оджа--Тедавийлей

Мотивация:

       Яза                 язды           язаджакъ

Иш- арекет олаята иш-арекет олды иш-арект оладжакъ

III Дерснинъ мевзусы ве макъсадларынен таныштырув.

IV Янъы мевзу:

Приложение 2.

Иш-арекетнинъ япылгъаны,япылаяткъаны ве япыладжагъына коре

Фииллернинъ учь заманы бар: ( сёзлернен джумле тизинъиз) 

1.Кечкен заман фииллери (иш-арекет олып кечти)-Не япты? Не олды? Не япкъан? Не олгъан?

Окъуды, турды,ашагъан,эшиткен,корьди,бильген…

2.Шимдики заман фииллери (иш-арекет олаята)- Не япа?Не ола?

Окъуй, тура, ашай, эшите,коре, биле…

3.Келеджек заман фииллери (иш-арекет энди оладжакъ)- Не япаджакъ? Не оладжакъ?

Окъуйджакъ, тураджакъ, ашайджакъ, эшитеджек, кореджек, биледжек…

3.Лугъат иши: Тахтада:

Кечкен-прошедший, шимдики-настоящий,

келеджек-будущий, заман-время

4.Раатлыкъ дакъкъасы (козьлер ичюн гимнастика).

V Пекитюв:

1.Айырма диктанты (фииллерни заманларына коре, учь устюнге айырып язмакъ):

 унутты, беджере, бакъаджакъ, коре, донатты, чезеджек, къойды, биле, келеджек. 

2. «Корректор» оюны: (чифт чалышув)-фииллерни догъру къулланув 3 слайд.

-Тюневин сыныфымыз музейге (бара, барды, бараджакъ).

-.Келеджек афта бизге мусафирлер (кельди, келеджек, келе).

-.Кунеш къыздырса,къарлар (иридии, ирий,ирийджек).

-.Эдебият фени ярын биринджи дерсте ( ола, оладжакъ, олды).

3.Карточкаларнен иш (аталар сёзлерининъ маналарыны анълатув,фииллерни косьтерюв, заманыны бельгилев)

4.Дерсликнен чалышув: 74-75 с. 1 мешгъулиет.  «Эмексевер огълан»

5.Тест:  Приложение 3.

1.Фииль нени бильдире?

а) предметни

б) иш-арекетни

в)  аляметни

2.Фиильни тапынъыз?

а) далгъа

б) далгъаланды

в) далгъалы

3.Фиильнинъ къач заманы бар?

а) 2

б) 3

в) 1

4. Кечкен заман фиилини бельгиленъиз?

а) сорай

б) юкълагъан

в) кетти

5. Шимдики заман фиилини бельгиленъиз?

а) сараджакъ

б) больди

в) отура

6. Келеджек заман фиилини бельгиленъиз?

а) йырлайджакъ

б) анълады

в) динълей

VI Дерснинъ нетиджеси.

-Балалар, бугунь биз къайсы мевзуны текрараладыкъ?

-Насыл янъы мевзуны огрендик?

-Фиильнинъ къач заманы бар? Мисаллер кетиринъиз.

VII Рефлексия:

 -Балалар, дерсни бегендинъизми?

Дерсте нелер сизге къолай я да къыйын корюнди?

VIII Эв иши: 

IX Баалав.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока Фииль заманлары 3 класс»

Тема: Изменение глаголов по времени. Фииллернинъ заманлары.

Макъсат ве меселе:

фииль заманлары акъкъында умумий малюмат берюв, оларны огренюв,догъру бельгилев, мевзуны пекитюв;

-талебелернинъ сёз ве лугъат байлыгъыны зенгинлештирюв, нутукътадогъру къулланув;

- ана тилине севги ве окъувгъа меракъ ашлав.

Планируемые результаты:

Предметные: научаться правильно составлять предложения и ставить вопросы от слова к слову в предложении

Метапредметные:

Познавательные: выстраивать логическую цепь рассуждений – анализ объектов с целью выделения признаков;

Регулятивные

Принимать и сохранять учебную задачу;

Планировать свое действие в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации;

Коммуникативные: слушать и понимать речь других;

- формулирование и аргументация своего мнения и позиции;

- уметь устно и письменно выражать свои мысли, идеи.

Личностные: проявят учебно-познавательный интерес к новому учебному материалу; научатся давать самооценку своей деятельности на уроке.

Донатма: дерслик, дефтер, карточкалар,ресимлер, презентация, тестлер, метинлер


Дерснинъ кетишаты:

I Тешкилий къысым:

Тапмаджа:

Менсиз предметнинъ тек ады бар,

Мен къошулсам арекет башлар.

Къушлар уча,балалар къувана,

Багълар гуллей, джанлана эр шей. (фииль)

II Талебелернинъ бильгилерини актуаллештирюв:

Каллиграфия дакъасы

1.Суаль -джевап отькерюв:

-Фииль дегенде биз нени анълаймыз?

-Фииль нени бильдире?

-Фииль насыл суаллерге джевап бере?

2. Проектнен чалышув. 1- Слайд «4юнджи арткъач» оюны: оюн шартынен таныштырув(4 сёз арасында:3 фииль ве 1-башкъа сёз чешити) 

- Окъуй, иш, ашай, беклей.

- .Отурды, язды, темиз, кельди.

- .Биз, чападжакъ, кетиреджек, сувараджакъ.

- .Ойнай, йырлай, бегене, секиз.

3. Слайд – 2 Сёз бирикмелерни девам этинъиз

Ель … эсе. Ягъмур … ягъа. Кунеш … къыздыра. Балыкъ … ялдай. Къуш … уча.

4.Приложение 1.

«Ким не япа?» оюны: зенаатны бильдирген сёзлерге арекетни бильдирген сёзлерни багъланъыз. 

Ашчы----- Йырлай

Эким----- Къура

Йырджы----- Пишире

Оюнджы----- Айдай

Айдавджы----- Окъута

Къуруджы----- Ойнай

Оджа-----Тедавийлей


Мотивация:

Яза язды язаджакъ

Иш- арекет олаята иш-арекет олды иш-арект оладжакъ

III Дерснинъ мевзусы ве макъсадларынен таныштырув.

IV Янъы мевзу:

Приложение 2.

Иш-арекетнинъ япылгъаны,япылаяткъаны ве япыладжагъына коре

Фииллернинъ учь заманы бар: ( сёзлернен джумле тизинъиз) 

1.Кечкен заман фииллери (иш-арекет олып кечти)-Не япты? Не олды? Не япкъан? Не олгъан?

Окъуды, турды,ашагъан,эшиткен,корьди,бильген…

2.Шимдики заман фииллери (иш-арекет олаята)- Не япа?Не ола?

Окъуй, тура, ашай, эшите,коре, биле…

3.Келеджек заман фииллери (иш-арекет энди оладжакъ)- Не япаджакъ? Не оладжакъ?

Окъуйджакъ, тураджакъ, ашайджакъ, эшитеджек, кореджек, биледжек…


3.Лугъат иши: Тахтада:

Кечкен-прошедший, шимдики-настоящий,

келеджек-будущий, заман-время


4.Раатлыкъ дакъкъасы (козьлер ичюн гимнастика).


V Пекитюв:

1.Айырма диктанты (фииллерни заманларына коре, учь устюнге айырып язмакъ):

унутты, беджере, бакъаджакъ, коре, донатты, чезеджек, къойды, биле, келеджек. 


2. «Корректор» оюны: (чифт чалышув)-фииллерни догъру къулланув 3 слайд.

-Тюневин сыныфымыз музейге (бара, барды, бараджакъ).

- .Келеджек афта бизге мусафирлер (кельди, келеджек, келе).

-.Кунеш къыздырса,къарлар (иридии, ирий,ирийджек).

- .Эдебият фени ярын биринджи дерсте ( ола, оладжакъ, олды).


3.Карточкаларнен иш (аталар сёзлерининъ маналарыны анълатув,фииллерни косьтерюв, заманыны бельгилев)

4.Дерсликнен чалышув: 74-75 с. 1 мешгъулиет. «Эмексевер огълан»


5.Тест: Приложение 3.

1.Фииль нени бильдире?

а) предметни

б) иш-арекетни

в) аляметни

2.Фиильни тапынъыз?

а) далгъа

б) далгъаланды

в) далгъалы

3.Фиильнинъ къач заманы бар?

а) 2

б) 3

в) 1

4. Кечкен заман фиилини бельгиленъиз?

а) сорай

б) юкълагъан

в) кетти

5. Шимдики заман фиилини бельгиленъиз?

а) сараджакъ

б) больди

в) отура

6. Келеджек заман фиилини бельгиленъиз?

а) йырлайджакъ

б) анълады

в) динълей

VI Дерснинъ нетиджеси.

-Балалар, бугунь биз къайсы мевзуны текрараладыкъ?

-Насыл янъы мевзуны огрендик?

-Фиильнинъ къач заманы бар? Мисаллер кетиринъиз.

VII Рефлексия: -Балалар, дерсни бегендинъизми?

Дерсте нелер сизге къолай я да къыйын корюнди?

VIII Эв иши: 

IX Баалав.

































Приложение 1.

Ашчы Йырлай

Эким Пишире

Йырджы Къура

Оюнджы Окъута

Айдавджы Айдай

Къуруджы Ойнай

Оджа Тедавийлей













Приложение 2.

Иш-арекетнинъ япылгъаны,япылаяткъаны ве япыладжагъына коре

Фииллернинъ учь заманы бар: ( сёзлернен джумле тизинъиз) 

1.Кечкен заман фииллери (иш-арекет олып кечти)- Не япты? Не олды? Не япкъан? Неолгъан?

Окъуды, турды,ашагъан,эшиткен,корьди,бильген…

2.Шимдики заман фииллери (иш-арекет олаята)-  Не япа? Не ола?

Окъуй, тура, ашай, эшите,коре, биле…

3.Келеджек заман фииллери (иш-арекет энди оладжакъ)- Не япаджакъ? Не оладжакъ?

Окъуйджакъ, тураджакъ, ашайджакъ, эшитеджек, кореджек, биледжек…


Иш-арекетнинъ япылгъаны,япылаяткъаны ве япыладжагъына коре

Фииллернинъ учь заманы бар: ( сёзлернен джумле тизинъиз)  

1.Кечкен заман фииллери (иш-арекет олып кечти)- Не япты? Не олды? Не япкъан? Неолгъан?

Окъуды, турды,ашагъан,эшиткен,корьди,бильген…

2.Шимдики заман фииллери (иш-арекет олаята)-  Не япа? Не ола?

Окъуй, тура, ашай, эшите,коре, биле…

3.Келеджек заман фииллери (иш-арекет энди оладжакъ)- Не япаджакъ? Не оладжакъ?

Окъуйджакъ, тураджакъ, ашайджакъ, эшитеджек, кореджек, биледжек…


Иш-арекетнинъ япылгъаны,япылаяткъаны ве япыладжагъына коре

Фииллернинъ учь заманы бар:  ( сёзлернен джумле тизинъиз) 

1.Кечкен заман фииллери (иш-арекет олып кечти)- Не япты? Не олды? Не япкъан? Неолгъан?

Окъуды, турды,ашагъан,эшиткен,корьди,бильген…

2.Шимдики заман фииллери (иш-арекет олаята)-  Не япа? Не ола?

Окъуй, тура, ашай, эшите,коре, биле…

3.Келеджек заман фииллери (иш-арекет энди оладжакъ)- Не япаджакъ? Не оладжакъ?

Окъуйджакъ, тураджакъ, ашайджакъ, эшитеджек, кореджек, биледжек…




Приложение 3


Тест:

1. Фииль нени бильдире?

а) предметни б) иш-арекетни в) аляметни

2. Фиильни тапынъыз?

а) далгъа б) далгъаланды в) далгъалы

3. Фиильнинъ къач заманы бар?

а) 2 б) 3 в) 1

4. Кечкен заман фиилини бельгиленъиз?

а) сорай б) юкълагъан в) кетти

5. Шимдики заман фиилини бельгиленъиз?

а) сараджакъ б) больди в) отура

6. Келеджек заман фиилини бельгиленъиз?

а) йырлайджакъ б) анълады в)динълей



Тест:

1.Фииль нени бильдире?

а) предметни б) иш-арекетни в) аляметни

2. Фиильни тапынъыз?

а) далгъа б) далгъаланды в) далгъалы

3. Фиильнинъ къач заманы бар?

а) 2 б) 3 в) 1

4. Кечкен заман фиилини бельгиленъиз?

а) сорай б) юкълагъан в) кетти

5. Шимдики заман фиилини бельгиленъиз?

а) сараджакъ б) больди в) отура

6. Келеджек заман фиилини бельгиленъиз?

а) йырлайджакъ б) анълады в) динълей




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока Фииль заманлары 3 класс

Автор: Ахтемова Лилия Энверовна

Дата: 13.01.2020

Номер свидетельства: 535608


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства