kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Имя прилаготельная

Нажмите, чтобы узнать подробности

Имя прилаготельная-это часть речи, которая обозначает признак предмета.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Имя прилаготельная»


Ona tili 4-sinf III-chorak 17dars

Mavzu: Sifat- so`z turkumi (mustahkamlash)

Ta`limiy maqsad:O`quvchilarning olgan bilimlarini mustahkamlash, kengaytirish, erkin fikrlashga o`rgatish,

aqliy faoliyalarini, fanga qiziqishlarini yanada oshirish.

Tarbiyaviy maqsad:O`quvchilarni ona tiliga rost go`y, halol, mehnatsevar, odobli qilib, bir – biriga do`stona munosabatda, ona tilimiz bilan g`ururlanish hil- xislatlarini tarbiyalash.

Rivojlantiruvchi maqsad: Darsda faollik qobilyatyatlarini rivojlantirish.

Uslub: Interfaol.

Ko`rgazma: Kompyuter, multimedi, mater, tarqatma jadval, rasmlar, maket, test savollari.

Darsning borishi:

1.Tashkiliy qism (Navbatchi hisoboti)

-Qani ayting, bolalar, Kim navbatchi bo`ladi? Ushbu kunning hisobin Menga aytib beradi? Navbatchi’: Bugun hafta kunining beshinchisi, fevral oyining 5-sanasi bo`ladi. Olloh ushbu kuniga katta nazar solibdi, Yaxshilik farishtasi yer yuzida qolibdi.Barcha ezgu- niyatlar ushbu kunning o`zida ijobat ham bolibdi. Hozir buyuk mutaffakkir , bobomiz Mir Alisher Navoiy asos solgan ona tili darsi. O`quvchi; Ona tilim,onajonim tili bu, Beshikdanoq singgan jonu-quloqqa. Elu- yurtim,xonu-monimtilim bu, Qadimlikdan o`xshar ona tuproqqa. Sen onam tilisan,otam tilisan, Sen bobom tilisan, asrlar oshgan. Oh, ona tilginam, muqaddas tilim, Bunchalar shirinsan, bunchalar so`lim!

-Ha, bolalar, til umr bo`yi o`rganiladigan fan.

Sayqal bergan sayin ochilib, yashnaydigan

san’at durdonasidir. Til – millatning qalbi, ajdodlarimiz tomonidan yaratilgan bebaho xazinasidir. Shunday ekan, bugungi darsimizni boshlab, olgan bilimlarimizni sinab ko`ramiz. Marhamat, boshladik.(Slayd)







Guruhlarga bo`linadilar. Dars 6 bosqichdan iborat.

1)”Aqllilar” –“Biz bilim cho`qqisini aql bilan olamiz, kelajakda albatta orzuyimizga yetamiz.

2)”Bilimdonlar”-Bilmaganni so`rab o`rgangan olim,

Orlanib so`ramagan o`ziga zolim.

3),,Donolar”- Oz-oz o`rganib, dono bo`lur, qatra- qatra yeg`ilib daryo bo`lur (Slayd)

Alisher Navoiy haqida suhbat o`tkazish



4) ,,Zukkolar”- Zukkolik fazilati - bola ziynati.

5),,Lochin”- Ziyrak lochin qoqilmas, qoqilsa ham yiqilmas.

1-bosqich: ,,Ona tilim –jonu dilim” ,,Aqliy hujum”


1)O`zbek tiliga qachon davlat tili maqomi berilgan?

2)Til haqida qanday maqol bilasiz?

3)Buyuk mutaffakir A.Navoiy tavalludining necha yilligini nishonlaymiz?O`zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida til haqida ko`rsatilgan?


2-bosqich:,,Meni top” (Tarqatma kartochkalardan foydalanadi)

1) Uzun xartumli va kuchli – Fil.

2)Kichkina va jingalak yungli –Qo`zichoq.

3) Usti tosh, o`rtasida chanoq bosh- Toshbaqa.

4)Tikonli, kichkina –Tipratikan.

5) Sudraluvchi, zaharli- Ilon.

Ko`chada yomg`ir yog`di. 3ta qush qanday daraxtga qo`nadi? (Xo`l daraxtga qo`nadi.)


3-bosqich: ,,Kitob bilan ishlash” 275-mashq.

Maqollarni o`qish, ma`nosini tushuntirib beradilar,sifatlarning otga bog`lanishini chizmada ifodalaydilar (kartochkalar yordamida bajariladi ) 276-mashq, So`roqlar yordamida sifatlarni aniqlab, gapdagi vazifasi aytiladi. (Ekranda )


4- bosqich: ``Meni tushun `` 1-Rasm asosida harakat qilib, hikoya tuzish. 2-Test savoliga javob topish. 3-Berilgan otga mos sifat topish. 4-Sifatlarning ma`nosini taqqoslash ( Kartochka ) 5-Birikmalarni o`rniga qo`yib, maqol tuzish (Tarqatma ) 5- bosqich. Mustahkamlash. Har bir o`quvchiga ALIFBOdagi harflar tarqatiladi. Ular shu harf bilan boshlanuvchi sifatlarni (shaxs va narsaning rangi, maza-ta`mi, shakli, hajmi,xil-xususiyatlari ) va qaysi turga tegishli ekanini yozadilar. (Bu vaqtda bo`sh o`zlashtiruvchi o`quvchi lar bilan yakka tartibda ish olib boriladi. )


6- bosqich: Taqdimot.

Bir tomoni keng o`tloq,

Bir tomoni qorli tog`.

Go`zal va nurli makon,

Mening aziz Vatanim.

  • Ona Vatan - hikoya tuzish,

Sifatlarni topish (keng, qorli, go`zal, nurli, aziz)

-Boshqotirmadan foydalanish.

Gorizontal

1.Bor rang-barang to`rt gilam,

Xizmatga shay to`rti ham.

Navbat bilan to`shalar,

Qani kim topa olar? (Fasl)


2.Yangi yilda u mehmon,

Bolalarga qadrdon. (Qorbobo)

3. Ayoz bobo novvot sotdi,

Olgan edim qo`lim qotdi.(Muz)


4.Ko`kda supra ochildi,

Uni yerga sochildi. (Qor)

5. Ko`zga ko`rinmay yuzni chimchilar. (Sovuq)



1

5




2













3




4






-Bugungi dars sizga yoqdimi?

-Nimasi yoqdi?

-Nimada qiynaldingiz?

-Yana shunday mashg`ulot o`tkazsak, nimalarga e’tibor berasiz?


Uyga vazifa: 277- mashq.







Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс

Скачать
Имя прилаготельная

Автор: Мирзаева Зулайхо Бахтиёровна

Дата: 24.12.2019

Номер свидетельства: 533402


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства