kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Бажывыс кырында чуу-дур

Нажмите, чтобы узнать подробности

7-ГИ КИЧЭЭЛДИН ТЕХНОЛОГТУГ КАРТАЗЫ
Бажывыс кырында чуу-дур?

Кичээлдин сорулгазы

Дээрге хундус база дуне, чуну коруп болурун, хуннун болгаш болук сылдыстарнын хевирин ооредип билиндирер.

Хевири

Чаа билиглер-биле таныжылга

Планнаттынган туннелдери

Предметтиг Дээрге хундус база дуне, чуну коруп болурун, хуннун болгаш болук сылдыстарнын хевирин хайгаараар, деннээр. Чеди-Хааннын хымыжын канчаар кылып болурун коргузер, ооренген чуулун ханы шингээдип билип алыр, хайгааралды кылыр.

Метапредметтиг (компоненты культурно-компетентностного опыта/приобретенная компетентность): регулятивтиг – кичээлдин тема сорулгазын медереп билип шыдаары, айтырыгларга шын харыыны берип туннээри, теманы канчаар билип турарынын дугайында боду туннел ундурер; ооредиглиг – амгы уенин коргузуг херекселдерин билиглерин ханыладырынга ажыглаар.

Амы-хууда кижизидилге талазы-биле чедиишкиннернин туннелдери: эш-оорунун бодалдарын унелеп билир, дузааргак, эш-оорзурек болурунга чанчыктырар.

Ооредиринин арга-методтары

Коргузуг-херекселдерин чугаалап ажыглаары, коргузуг херекселдерин ажыглаары, практиктиг ажылдарны кылдыртыры.

Дериг-херексели

Кубик, тавак, бомбук, куклалар хевирлери, кара очки; пластилин

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Бажывыс кырында чуу-дур»

7-ГИ КИЧЭЭЛДИН ТЕХНОЛОГТУГ КАРТАЗЫ
Бажывыс кырында чуу-дур?

Кичээлдин сорулгазы

Дээрге хундус база дуне, чуну коруп болурун, хуннун болгаш болук сылдыстарнын хевирин ооредип билиндирер.

Хевири

Чаа билиглер-биле таныжылга

Планнаттынган туннелдери

Предметтиг Дээрге хундус база дуне, чуну коруп болурун, хуннун болгаш болук сылдыстарнын хевирин хайгаараар, деннээр. Чеди-Хааннын хымыжын канчаар кылып болурун коргузер , ооренген чуулун ханы шингээдип билип алыр, хайгааралды кылыр.

Метапредметтиг (компоненты культурно-компетентностного опыта/приобретенная компетентность): регулятивтиг – кичээлдин тема сорулгазын медереп билип шыдаары, айтырыгларга шын харыыны берип туннээри, теманы канчаар билип турарынын дугайында боду туннел ундурер; ооредиглиг – амгы уенин коргузуг херекселдерин билиглерин ханыладырынга ажыглаар.

Амы-хууда кижизидилге талазы-биле чедиишкиннернин туннелдери: эш-оорунун бодалдарын унелеп билир, дузааргак, эш-оорзурек болурунга чанчыктырар.

Ооредиринин арга-методтары

Коргузуг-херекселдерин чугаалап ажыглаары, коргузуг херекселдерин ажыглаары, практиктиг ажылдарны кылдыртыры.

Дериг-херексели

Кубик, тавак, бомбук, куклалар хевирлери, кара очки; пластилин

Кичээлдин чорудуу

1

2

3

4

5

6

7

I. Организастыг кезээ

Кичээлдин белеткели

Кичээлге белеткелин хынааш, темазын, сорулгазын дамчыдар, уругларнын соннургалын оттурар


Дыннап, сайгарып чугаалажыр

Болук-биле ажыл

Амы-хууда кижизидилге талазы-биле чедиишкиннернин туннелдери: оореникчиге билигнин ажыктыын сайгарып билир, ооренир кузелдиин илередир, школага, эш-оорунге, ооренип турар клазынга ынак, чоргаарланып, оларны хундулээр, унелээр, школанын ажыл-ижинге киириштирер


Аас-биле айтырыг-харыы

II.

Билиглерни тодарадыры

Беседа «Бажывыс кырында чуу-дур?»


Айтырыглар-биле беседа чорудар:

- Кымыскаяк Айтырыгбай аалдап келди. Айтырыынга харыылап корунерем!

-Бажывыс кырында чуу бар-дыр?



– А у Вопросика опять вопрос: «Небо, солнце и облака – всё это мы видим днем. А кто знает, каким становится небо поздно вечером и ночью? Что на нем можно увидеть?»

Айтырыгларга харыылаар



– Дээр,хун, булуттар





– Сылдыстар биле Ай

Болук-биле ажыл











Ооредиглиг: дунеки болгаш хундуску дээрнин, хуннун болгаш болук сылдыстарнын дугайында шын, медерелдиг чугаа тургузуп билир; логиктигбашкынын тайылбырындан, ада-иезинин чугаазындан, бодунун амыдыралындан корген, дыннаан медээлерин тывар,

Аас-биле харыылар










III. Билиглерни ажыдары

Чуруктарны сонургадып коргузери.

(Номда арын 18–19).

– Угааныг Языты-Мелегей силерни Хунну чуруунче коорун дилеп турар-дыр. Ол кандыг хевирлиг-дир. (Уругларга кубик, тавак, бомбукту коргузер) Дээрде бис тогерикти коруп турар-даа болзувусса, Хун –дээрге борбак шар-дыр.

Презентацияны коор

Болук-биле ажыл

Ооредиглиг: корген презентациядан ажыктыг, чугула медээни ылгап тывары; логиктиг – билиглерин улам ханыладыр

Аас-биле харыылар

Продолжение табл.

1

2

3

4

5

6

7






Пластилинден хуннун хевирин кылдырар.






Сула шимчээшкин



Ном-биле атлас-тодарадыкчы-биле ажыл (арын 19)

Ооредилге номунда хунге домей чурукту согунчугаш-биле тудуштур.


Даалганы кууседирин тайылбарлааш, дузалажыр.

Беседаны чорудар:

– Силернин кылган моделинер Хунге чузу-биле домейлежип турарыл? Чузу-биле ылгалып турарыл?


Сула шимчээшкинни чорудар.



Болук сылдыстарнын, Чеди-Хаан хымыжынын чуруктарын коргускеш, тайылбырлап чугаалаар





Выполняют задание, отвечают на вопросы.





Шимчээшкиннерни кууседир








Бот ажыл








Ном-биле ажыл

Коммуникативтиг: эш-оорунун чугаазын, бодалын хулээп алыр

Амы-хууда кижизидилге талазы-биле чедиишкиннернин туннелдери: алган билиглеринге сонуургалын оттурары






Билиишкинниг: ооредилге номундан ажыктыг медээни тывары; логиктиг кол чуулун ылгап, ангылаары

Регулятивтиг: башкынын удуртулгазы-биле ажылдавышаан, унелелин хулээп алыр.


Самостоятельное задание, устные

ответы.











Аас-биле харыылар

IV. Билиглерни быжыглаары

Ажылчын кыдыраашта даалгаларны кууседир № 1,2 (арын 10)

Даалганы кууседиринин чурумун тайылбырлааш, хыналдазын кылып чорудар.

Ажылчын кыдыраашты даалганы кууседир

Бот ажыл

Коммуникативтиг: эш-оорунун чугаазын, бодалын хулээп алыр

Ажылчын кыдыраашта даалгаларны хынаар

Окончание табл.

1

2

3

4

5

6

7






Амы-хууда кижизидилге талазы-биле чедиишкиннернин туннелдери: алган билиглеринге сонуургалын оттурары


V. Кичээлдин туннели. Рефлексия

Ооренген темазын туннээр. Бодун унелээр.


Беседа:

– Хун дугайында чуну билип алдынар? Дээрге дуне чуну коруп болурул? Кандыг болук сылдыстар-биле таныштынар?

Айтырыгларга харыылаар


Болуктеп ажылдаары

Амы-хууда кижизидилге талазы-биле чедиишкиннернин туннелдери: алган билиглеринин амыдырал-биле холбап ажыглаары.

Регулятивтиг: ооренген темазын, билиглерин туннээр.

Уругларны унелээри

VI. Бажынга онаалга

Бажынга онаалга: Дурзулуг даштар чыып эккээр.

Онаалганы тайылбырлаар.

Онаалганы сактып алыр

Бот ажыл



Приложение 1

Физкультминутка

Карусели, карусели, Взмахи прямыми руками вперед–назад.

Мы с тобой в машину сели

И поехали, и поехали! Изображаем, как держим руль автомобиля.

Карусели, карусели,

В вертолет с тобой мы сели Круговые вращения одной рукой.

И поехали, и поехали!

Карусели, карусели,

На лошадку с тобой сели Привстаем на носки, руками держим воображаемую уздечку.

И поехали, и поехали!

Карусели, карусели,

Мы за парты тихо сели.

Приложение 2

Еще в древности, много-много лет назад, люди видели на небе фигуры из звезд, которые они назвали созвездиями. Многие фигуры напоминали людям животных, и эти созвездия назвали их именами. Например, Большая Медведица. Посмотрите, как много звезд в этом созвездии на старинной карте звездного неба (с. 19 учебника). Если эти звезды соединить, то из них как раз и получается медведица с головой, туловищем и хвостом. Но у настоящих медведей хвост короткий, а у созвездия – длинный. Таким он стал потому, что ее тянули за хвост на небо. Об этом рассказывает одна из сказок-легенд. Оказывается, это не просто медведица, а красавица по имени Каллисто! Злая волшебница превратила ее в медведицу. Сын Каллисто, Аркас, не знал об этом и чуть было не застрелил медведицу на охоте. Но добрый волшебник спас ее: схватил за хвост, потянул на небо и превратил в созвездие.

На небе обычно трудно разглядеть все звезды Большой Медведицы, зато семь звезд «ковша» всегда хорошо видны.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 1 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Бажывыс кырында чуу-дур

Автор: Тюлюш Арина Борисовна

Дата: 21.12.2015

Номер свидетельства: 268676


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства