kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

O’quvchilardan tomchi so’rasak- O’zimiz dengiz bo’laylik.

Нажмите, чтобы узнать подробности

данная статья создана для методической помощи учителям начальных классов

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«O’quvchilardan tomchi so’rasak- O’zimiz dengiz bo’laylik.»

O'quvchilarni ifodali o’qishga o’rgatish.

Ifodali o’qishni nazariy jihatdan yaxshi bilish ,uni amaliy tomondan qo’llash o’qituvchidan juda katta pedagogik mahorat talab etadi.

Boshlang’ich sinflarda Ifodali o’qish,fikrni og’zaki bayon qilish,hikoya,she’r, ertak,topishmoq, maqol ,rivoyatlarni to’liq yoki qisqartirib so’zlab berish,bolalar yozuvchilarining asarlari mazmunini so’zlashga o’rgatish uchun eng avvalo ,maqsad mazmun va vazifalarni

rejalashtirib olish kerak.Ifodali o’qish boshlang’ich sinflarda ongli o’qish bilan birga shakllanib boradi.Buning uchun o’qituvchi o’quvchilarga nafas ,ovoz va nutq a’zolarining harakatini to’g’ri o’rgatishi muhimdir.

Adabiy til me’yorlariga rioya qilingan holda shevalardan saqlinish, o’quvchilar nutqining ravon bo’lishi uchun muhimdir.

Asarlarni ifodali o’qish jarayoni ham turlicha bo’ladi.Masalin:bir asarda mahzunlik,birida vazminlik,yana boshqasida ko’tarinki kayfiyat hukmronlik qilsa,boshqasida donishmandlik,maslahatgo’ylik ustun bo'ladi.Shuning uchun ham ijrochining ovozi,nafas ohang ifoda nutqi ko’proq o’alohida ajralib turadi.

1-2-sinflarda ko’proq o’qituvchining o’zi namuna sifatida asarni ifodali o’qib berishi kerak.3-4-sinflarda esa,ifodali o’qishda eng avvalo reja tuzib olib keyin asar mazmunini chuqur anglab olgandan keyingina uni ifodali o’qish mumkin bo’ladi.Chunki asardagi qahramonlar xatti –harakatini,xarakterini yaxshi bilmasdan turib,uni ifodali o’qib bo’lmaydi.

Xulosa qilib shuni aytish mumkinki ,boshlang’ich sinflarda o’quvchilarni ifodali o’qishga o’rgatish bilan ularda ona tilimizni go’zalligini,nafosatli va ulug’vorligini anglash,yuksak insoniy fazilatlarni kamol toptirishga erishish mumkin.

Mirzaakbarova Yayra Qodirovna.

Namangan shahridagi 34- maktabning boshlang’ich sinf o’qituvchisi.

O’quvchilardan tomchi so’rasak-

O’zimiz dengiz bo’laylik.

Boshlang’ich sinf o’qituvchisi faqatgina o’qish-yozishni o’rgatuvchi muallimgina emas, sinfdagi tartib-intizom,bolalar orasidagi munosabatlarni nazorat qiladigan,ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarib boradigan sinf rahbari hamdir.Sinf o’quvchilarining muaffaqiyati negizida albatta sinf rahbari turadi.Boshlang’ich ta’lim o’qituvchisi sinfni mahorat bilan boshqarsa o’zini na’munali rahbar sifatida namoyon etsa,o’quvchilarga ta’siri yanada ortadi.Sihf o’quvchilar orasida sog’lom muhit shakllanadi.Shundan keyin o’qituvchi – o’quvchi,o’qituvchi va ota – onalar munosabati mustahkamlanadi.Qarabsizki o’quvchilar orasida o’qishga qiziqish uyg’onadi,o’z – o’zidan ta’lim tarbiya olg’a siljiydi.

Bolalar tarbiyasini amalga oshirish,sinf o’quvchilarining qobilyatlarini mutazam ravishda to’liq namoyon etishlari uchun Yetarli pedagogik mahorat talab qiladi.

Masalan o’zimiz o’rgana olmagan narsani boshhqalarga uqtira olmaymiz.Birinchi navbatda boshlang’ich ta’lim o’qituvchisi muallim sifatida ham,sinf rahbari sifatida ham o’zini yaxshi bilishi,mutahasis sifatida o’z ustida mutazam ravishda ishlashi lozim.

Vaxolang-ki hech kim birdaniga o’z-o’zidan mukammal insonga aylanib qolmaydi.Yil sayin faoliyatimiz,mutaxasisligimiz bo’yicha bilim daraja,xulq-atvor,muomala madaniyatimizni doimiy ravishda ochiq va tanqidiy nazar bilan tahlil qilib,kamchiliklarni tuzatib borishga intilishimiz kerak bo’ladi.Buning uchun hamkasblarimiz va tajribali ustozlar bilan o’zimizni solishtirib ko’rishga to’g’ri keladi.

Darslarimizning samaradorligiga erishish,ayniqsa mehnatimizni zoye ketkazmaslik uchun bolaning ko’nglidan chiqishimiz kerak,deb o’ylayman.1-sinfga kelgan o’quvchilar barmoqlariga qalam tutqazgan birinchi ustozini onasidek yaxshi ko’radi.Bu mehrga erishish uchun ham matonat va yuksak mahorat zarur.Darslarda turli xil qiziqarli metodlar ,o’yin tehnologiyalaridan foydalansak,o’quvchilar ular uchun jon kyudirayotganimizni his qiladi.O’qituvchi qanchalik mahorat bilan dars o’tsa,o’quvchilar ham shunday qiziqish va diqqat bilan ustozga ergashadi.


Doimo o’zingizni tergang hamkasblar,o’quvchilarim mendan mamnunmi ? ota-onalar-chi,ular biz muallimlardan rozimi ?-degan savolni o’zimizga

beraylik-chi ? Bilimdonlar bahs maydonlarida bilinadi.Bunda esa sinfda sog’lom raqobat muhitini shakllantirish kerak.Turli o’yinlar ,bellashuvlarning ahamiyati juda katta.

Misol uchun darsdan so’ng vaqt ajratib ko’paytirish jadbalini,,Qadam-baqadam’’ usulidan foydalanib so’rasam,guruhlardan g’oliblarni aniqlab ragbatlantiraman,so’ng bu musobaqa yana davom etishini aytib,qolganlar ham harakat qilishlarini uqtiraman .Shunday bellashuvlar o’tkazganimda o’quvchilarim ota-onalari bilan ketgisi kelmay,dars tugagan bo’sa-da,tanlovda qolib, o’z kuchini sinab ko’radi.

Ota-ona uchun bundan ortiq baxt bo’lmasa kerak.

O’quvchilarga o’rnak bo’lish uchun albatta o’zimiz ham o’qituvchilar o’rtasida o’tkaziladigan turli ko’rik-tanlovlarda qatnashib borishni unutmasligimiz kerak .

Albatta, o’quvchilar,ularning ota-onasi hurmatini qozonish va bu e’tiborni

qo’ldan chiqarmaslik uchun ham,ustoz-murabbiylar doimo o’z ustida

ishlashi kerak.

Men o’zimni to’laqonli yetuk pedagogman deyishdan yiroqman.

Umuman o’ziga nisbatan qoniqish xosil qilgan har qahday kasb egasi

izlanishdan to’xtab qoladi.

Xullas, bugunning murabbiysi-davrning ko’zgusi,zamondoshlari uchun

esa ibrat na’munasi bo’lishi zarur.

Mirzaakbarova Yayra Qodirovna.

Namangan shahridagi 34- maktabning boshlang’ich sinf o’qituvchisi.



































Tehnologiya 5.04.2019.

Mavzu: Qog‘ozdan savat va gullar yasash

Maqsad: Ta’limiy: Qog`ozdan savatcha yasashni o`rgatish.

Tarbiyaviy: O’quvchilarni mehnatsevarlik ruhida tarbiyalash.

Rivajlantiruvchi:O’quvchilarning ijodiy tafakkur,tasavvur va fantaziyalarini rivojlantirish.

Darsning borishi

Dars elementlari

I

II

III

IV

V

VI

Davomiyligi

2

7

20

10

3

3



I.Darsni tashkil qilish.1.Salomlashish.

2.Davomatni aniqlash. 3.Darsga hozirlikni tekshirish.

II.Uy vazifasini so’rash. Tayyorlab kelingan uy vazifalari ko’rib chiqiladi.

Baholanib, tahlil qilinadi.Ballar kundaliklarga qo’yiladi.

III.Yangi mavzu bayoni.

  1. O`quvchilar bugungi darsimizda biz sizlar bilan qog`ozdan savatcha yasaymiz.

  2. Doskaga sana va mavzu yoziladi.

  3. Buning uchun bizlarga rangli qog`oz, yelim, qaychi kerak bo`ladi.

4.Qaychidan foydalanishda texnika xavfsizligi qoidalarini eslatish.

5.Tayyor yasalgan ish namunalarini ko`rsatish.

6.O`quvchilar yasalgan savatchaga qarab , kerakli ranglarni tanlab oladilar .

7.O`qituvchi savatcha yasash uchun kerak bo`ladigan detallar andozasidan savatcha tasmalarini va gullarini kesib oladilar.

9.O`quvchilar bilan gullar haqida she`r o`qish .

10.O`quvchilar mustaqil yasaydilar.

IV.Mavzuni mustahkamlash.

O’quvchilar bilan savol-javob o’tkazilib, mavzu mustahkamlanadi.Darsda faol ishtirok etgan o’quvchilar rag’batlantiriladi.

V.Uyga vazifa.

Sinfda boshlagan ishlarini tugatmagan o’quvchilar uyda yasab kelishadi







Злой домовой

Главный научный сотрудник Российской государственной библиотеки и доктор филологических наук Татьяна Миронова в своей книге «Броня генетической памяти» раскрывает смысл прозвища Чубайс, которое позже и превратилось в фамилию. По словам Татьяны Леонидовны, согласно славянской мифологии, чубайсом (а также чубысем или чубасем) раньше называли домового. Это существо наши предки изображали в виде толстой крысы, но с мордой очень похожей на человеческое лицо. Примечательно, что чубайс являлся своеобразным бесом, способным поселяться в людских жилищах по велению злых колдунов. Миронова не зря окрестила их злыми. Дело в том, что чубайс был отнюдь не доброжелательным существом. Как указано в «Мифологическом словаре» (редакторы Д. С. Лихачев и Б. А. Рыбаков), он тушил огонь в домах, а после требовал с хозяев выкуп зерном. Кроме того чубайс умел говорить на языках домашних животных и птиц и заманивать их в гиблые места. «Мычит и блеет, квохчет и лает, корову и собаку гонит в буераки, курку и козлищу тянет в логовище» — гласят древние предания. Славяне верили в то, что бес не ел и не пил («не ест он ни жита, ни мяса, не пьет ни вина, ни кваса»), а питался лишь «людскою бедою».
































Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Прочее

Целевая аудитория: 1 класс

Скачать
O’quvchilardan tomchi so’rasak- O’zimiz dengiz bo’laylik.

Автор: Мирзаакбарова Яйра Кадировна

Дата: 14.02.2020

Номер свидетельства: 539612


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства