kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по адыгейскому языку "Личные местоимения и приставки"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Мм роиоарилооакилат. тмс пркугрп. т лруплгурпглре

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по адыгейскому языку "Личные местоимения и приставки"»

Темэр: ПкъыгъуацIэр  ( Имя существительное )     Зыгъэхьазырыгъэр:  Шъхьэлэхъо Сусан

Темэр: ПкъыгъуацIэр ( Имя существительное ) Зыгъэхьазырыгъэр: Шъхьэлэхъо Сусан

Имя  существительное -  часть речи, обозначает предмет, отвечает на вопросы хэт?(кто?), сыд?(что?)

Имя существительное -

часть речи,

обозначает предмет,

отвечает на вопросы хэт?(кто?), сыд?(что?)

В адыгейском языке вопрос хэт? ставится только к существительным, обозначающим человека, а вопрос сыд? – ко всем остальным. Сыд? (что?) Хэт? (кто?)  пшъашъэ  Чэтжъый пщэрыхьак I о  цыгъо  Iазэ къэгъагъ

В адыгейском языке вопрос хэт? ставится только к существительным, обозначающим человека, а вопрос сыд? – ко всем остальным.

  • Сыд? (что?)
  • Хэт? (кто?)

пшъашъэ

Чэтжъый

пщэрыхьак I о

цыгъо

Iазэ

къэгъагъ

Пчъагъэр  Число  Зы пчъагъ (Единственное)  пшъашъэ   пцэжъый   цэ Бэ пчъагъ (Множественное)  пшъашъэ- хэ- р  пцэжъые- хэ -р   цэ- хэ -р

Пчъагъэр Число

Зы пчъагъ (Единственное)

пшъашъэ

пцэжъый

цэ

Бэ пчъагъ

(Множественное)

пшъашъэ- хэ- р

пцэжъые- хэ -р

цэ- хэ -р

ПкъыгъуацIэхэр ямэхьанэкIэ агощых: цIэ унаехэр- къызэрыкIохэр (нарицательные) (собственные)

ПкъыгъуацIэхэр ямэхьанэкIэ агощых:

  • цIэ унаехэр-
  • къызэрыкIохэр (нарицательные)

(собственные)

  • Мыекъуапэ
  • Шъхьэгуащэ
  • «Шыу закъу»
  • Iошъхьэмаф
  • Саид
  • цIыфы
  • псыхъо
  • тхылъ
  • къушъхьэ
  • къалэ
  • пкъыгъоцIэ унаехэр буквэ инкIэ егъэжьагъэу атхы!!!
  • пкъыгъоцIэ къызэрыкIохэр буквэ цIыкIукIэ егъэжьагъэу атхы!!!
Падежхэр  Гъэнэфэгъэ зэокIыкI   Падеж вопрос ЦIэеIо (именительный) Эргатив (эргативный) пример Хэтыр? Сыдыр? Лэжь(орудный) Хэтым? Сыдым? К I алэ- р Унэ- р окончание -р К I алэ- м Унэ- м ХэтымкIэ? СыдымкIэ Гъэунэф (превратительный) -м К I алэ- мкIэ  Унэ- мкIэ Хэтэу? Сыдэу? -мкIэ К I алэ- у Унэ- у у/эу

Падежхэр Гъэнэфэгъэ зэокIыкI

Падеж

вопрос

ЦIэеIо

(именительный)

Эргатив

(эргативный)

пример

Хэтыр? Сыдыр?

Лэжь(орудный)

Хэтым?

Сыдым?

К I алэ- р

Унэ- р

окончание

К I алэ- м

Унэ- м

ХэтымкIэ?

СыдымкIэ

Гъэунэф

(превратительный)

К I алэ- мкIэ

Унэ- мкIэ

Хэтэу?

Сыдэу?

-мкIэ

К I алэ- у

Унэ- у

у/эу

Мыгъэнэфэгъэ зэокIыкI   Падеж вопрос ЦIэеIо (именительный) Эргатив (эргативный) пример Хэт? Сыд? Лэжь(орудный) Хэт? Сыд? К I алэ- Унэ- окончание  К I алэ- Унэ- ХэтыкIэ? СыдыкIэ Гъэунэф (превратительный)  К I алэ- кIэ Унэ- кIэ Хэтэу? Сыдэу? -кIэ К I алэ- у Унэ- у у/эу

Мыгъэнэфэгъэ зэокIыкI

Падеж

вопрос

ЦIэеIо

(именительный)

Эргатив

(эргативный)

пример

Хэт? Сыд?

Лэжь(орудный)

Хэт?

Сыд?

К I алэ-

Унэ-

окончание

К I алэ-

Унэ-

ХэтыкIэ?

СыдыкIэ

Гъэунэф

(превратительный)

К I алэ- кIэ Унэ- кIэ

Хэтэу?

Сыдэу?

-кIэ

К I алэ- у

Унэ- у

у/эу

В адыгейском языке отсутствует категория рода!!!

В адыгейском языке отсутствует категория рода!!!

  • Мыр – этот, эта, это
  • Мыр кIалэ
  • Мыр пшъашъэ
  • Мыр пцэжъый
Морфологическ э зэхэфын  УпчIэ (Вопрос)  Бзэ гущыI (Часть речи) Пэублэ шъуаш (Начальная форма)  Пчъагъэр (Число)  Падеж  ГущыIэухыгъэм  къызэрэхафэрэр  (Член предложения)

Морфологическ э зэхэфын

УпчIэ (Вопрос)

Бзэ гущыI (Часть речи)

Пэублэ шъуаш (Начальная форма)

Пчъагъэр (Число)

Падеж

ГущыIэухыгъэм

къызэрэхафэрэр

(Член предложения)

Морфологическ э зэхэфын  КIалэхэр (хэтхэр?)   пкъыгъуацI  кIалэр  цIыфыр къекIы  бэ пчъагъ  цIэеIо падеж  ГущыIэухыгъэм подлежащэу е дополнениеу къыхэфэ.

Морфологическ э зэхэфын

КIалэхэр (хэтхэр?)

пкъыгъуацI

кIалэр

цIыфыр къекIы

бэ пчъагъ

цIэеIо падеж

ГущыIэухыгъэм подлежащэу е дополнениеу къыхэфэ.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Прочее

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока по адыгейскому языку "Личные местоимения и приставки"

Автор: Мирза Зайнеб Довлетбиевна

Дата: 30.10.2021

Номер свидетельства: 590076


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства