kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Сценарий новогоднего праздника для детей старшей группе "Кышкы арганын тоолу"

Нажмите, чтобы узнать подробности

«Что значит быть музыкальным руководителем детского сада» выполнила музыкальный руководитель МБДОУ «Белек» с.Тээли муниципального района «Бай-Тайгинский кожуун РТ» Куулар Айлыкмаа Мокур-ооловна Иногда я задаю себе вопрос: «Счастливый ли я человек?». У меня замечательная семья и любимая работа… Работа? Да нет же, детский садик – это моя жизнь! То, без чего я не могу представить своё будущее. У меня никогда не возникал вопрос о смене профессии музыкального руководителя. Еще с детства я знала: «Буду музыкантом, как мой дядя»! Он раньше был музыкальным руководителем в том же детском саду, где я сейчас работаю, который я посещала. К своей профессии я шла обдуманно и четко: окончила среднюю общеобразовательную школу. Знала, что всё это мне пригодится в будущей профессии. Затем поступила в педагогический колледж. Вопрос выбора учреждения не стоял. Конечно же - детский сад! Как хотелось научить малышей пению, танцу! Особенно народному фольклору! И я по воле судьбы стала музыкальным руководителем. И ни минуты не пожалела об этом. Я часто думаю о том, что бы я делала без этих маленьких шалунишек, без их горящих глаз, без ста вопросов «Почему». Наверное, не случайно так распорядилась судьба и привела меня в детский сад. Теперь это мой дом, в котором меня ждут, любят, ценят; в который я спешу с интересными идеями, хорошим настроением. Я творческий человек и очень эмоциональная личность. Мне хочется стать для своих малышей самым близким другом, хочется отдать им все свои знания и умения, показать им как красив и приветлив окружающий мир. Как он хрупок и беззащитен, как нуждается в нашем участии. Основным в моей профессии я считаю, что надо привить детям любовь к музыке, к народному творчеству. В таком случае в моей работе на первый план выходит: развитие у детей музыкальных способностей средствами устного народного творчества. Давно доказано, что каждый ребенок от рождения наделен огромным умственным потенциалом, который при благоприятных условиях эффективно развивается и дает возможность ребенку достигать больших высот в своем развитии. Не менее важно, чтобы ребенок развивался творчески с искусством. А для этого нужно развивать не только умственные способности, но одновременно и физические, и творческие, музыкальные способности. Я очень люблю и ценю детей, потому что самая большая ценность на земле это - дети. Дети - моё главное богатство, в окружении которых я нахожусь и на работе, и дома… Для меня в жизни нет большего счастья, чем постоянно ощущать себя нужной детям! Я считаю своим призванием найти и развить в каждом ребенке таланты и способности, которые обязательно есть в каждом маленьком человечке.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Сценарий новогоднего праздника для детей старшей группе "Кышкы арганын тоолу"»

«Кышкы арганын тоолу»

Улуг болуктун уругларынга чаа чыл байырлалы

Киржикчилери: Соок-Ирей-

Снегурочка -

Дилги-

Хар-Кадай

Дерилгези (декорации): Залды кышкы арга-биле дерип каан, чер-черлерде бичии шивижигештерни салгылаан, азыг черде конгулуурлуг улуг терек (ыяш) турар.

Чорудуу:

Уруглар чаа чыл дугайында ыры-биле залче кирип келгеш олуруп алырлар. Харжыгаштар «Серебристые снежинки» деп танцыны коргускеш залдан унгеш солуттунуп алырлар.

Хоглуг аялга-биле залче Койгунак кирип келир.

Чыккылама соок душкен

Чылгыр дош-даа хемни шыпкан

Койгунчугаш бора тонун

Ак он-биле солувуткан.

Арга ээзи адыг ирей

Ижээнинде удуй берген

Чогум ындыг кайы уел,

Чаштар дурген тывынарам? (кыш) Уругларнын харыылары

Кыштын соогу душкен

Кылын харын чаапкан

Чараш солун байырлал

Чаа чылдын байырлалы

Чаптанчыглар чаштар-биле

Чаа чылды уткуулунар!


Чараш кылан шивижигеш

Чайынналып кыйгырып тур

Магаданчыг хоглуг кылдыр

Байырлалды эгелээлинер1

Чингир ногаан шиметтинген

Шивижикти долганыылынар,

Самнап ойнап-хоглээлинер,

Чаштар бисти чаа чыл оортсун!

Ыры «К нам пришла зима!»

Дилги: Экии уруглар! Мен арга иштинге чорааш. Хар-кадайнын бо узун ыяжын оорлаптым, Илбилиг ыяш дээр чорду, каям бо ыяшка дээртип корзе! Шиви, шиви деп-ле турар, Хар-Кадайнын шиви дээр ыяжы бо-дур аа, (Тудуп-суйбап коор, адаан бакылаар). Аргада моон хой унуп турар ыяш чок,шынап-ла шиви деп ыяжы бо хевирлиг-дир.

Шивиге дээртиптерге хуулгаазын ыяжым деп турду чоп, каям дээртип корейн. Амданныг-чаагай чигирзиг конфеттер, яблоктар, шокодадтар токтуп кээр чадавас. (шивинин ол-бо талаларындан, адаандан дозуп турарын коргузер)

Ой, бир-ле черде шимээн дынналып тур, Хар-Кадай бо хуулгаазын ыяжын суруп чедип келген боор.Мен шиви артынче чаштына берейн, мени Хар-Кадайга ыытавас силер аа уруглар.

Дилги шиви аттынче чаштына бээри билек, залче Хар-Кадай ыглап кирип келгеш, шиви чанынга олуруп алгаш база ыглаар.



Башкарыкчы: Экии Хар-Кадай, мындыг чараш байырлал уезинде чуге ыглап чоруурун ол чувел?

Хар-Кадай: Канчап ыглавас боор, Дээрбе арыынга кел чорумда дилги таваржып келгеш, хуулгаазын ыяжымны оорлап аппарды.Ол хуулгаазын ыяшты менээ Соок-Ирей берип каан турган чуве. Соок-Ирей мени байырлал мурнунда эртежик баргаш шивижигешти чырыдып , белеткеп каарын чагаан турган кижи. Мен ол хуулгаазын ыяжымны чидирип алган болгай мен, ол хуулгаазын ыяш чокка шивижигеш чырывас, ам канчаар болган чоор. (ыглаар)

Башкарыкчы: Соок-Ирейнин берип кааны хуулгаазын ыяжын Хар-Кадайдан кажар Дилгижек оорлап аппарган ышкажыл уруглар, ол хуулгаазын ыяш чокка шивижигеш чырывас ышкажыл, силер кажар Дилгижекти кордунер бе уруглар?

(уругларнын харыылары)

Олу еде уругларнын айыткан черинче Хар-кадай баргаш, дилгини коруп кааш, сывыртажы бээрлер.

Хар-Кадай: Бо ышкажыл кажар Дилгижек.

Башкарыкчы: Оожумнанар, оожумнанар!Дилгижек богун бистин уругларывыстын чараш байырлалы болур, ынчангаш бистин уругларывыс-биле ойнап-хоглээр сен, ол хуулгаазын ыяжынны хар-Кадайга берип кор.

Дилги: Хуулгаазын-на дээр, анаа ындыг ыяш-ла чорду, шивиге дээртиримге чуу-даа унмес чорду. Ма, ма ыяжын ап ал Хар-Кадай!

Хар-кадай: (амырап турар) Соок-Ирейнин берип каан хуулгаазын ыяжын ам-на тып алдым, четтирдим уруглар. Канчаар дээртип турдун Дилгижек, ам база биске коргузуп берип корем.

Дилги коргузуп берип турар.

Хар-Кадай: Чоок, сен шын эвес дээртип турган-дыр сен. Бо хуулгаазын ыяштын чажыдын чугле Соок-Ирей билир, ол менээ кончуг эки тайылбырлап берген. Шупту уруглар туруп келинер:

РАЗ! ДВА! ТРИ! ЕЛОЧКА ГОРИ! (часкавышаан кылыр )

Шивиде оттар чырып келир, персонажтар уругларнын хей-аъдын кодуруп деткиир.

Дилги: Шивижигештин чаражын, мен база силернин-бтле ойнап-хоглексей бердим уруглар.Мени чараш байырлалынарга киириштирип ап корунер.

Башкарыкчы: Дилгижек-биле кады ойнап –хоглээлинер уруглар, чараш шививиске ырыдан ырлап берээлинер.

Ыры «Елочка»

Хар-Кадай: Мен силерге бодумнун чуруумну эккелген мен уруглар, кичээнгейлиг корунерем. Мээн бо чуруумда чуу чок-тур7 Ой, шивини янзы-буру оттар-биле чырыдыптар болза, коруп кааш, чедип келир чадавастар. Адырам, Соок-Ирей кырган-ачай энир чылын хуулгаазын денин мында шыгжап каан мен диген болгай, ол илбилиг деннчигешти тып алгаш, шивижигешти чырыдыптайн!(Долгандыр диленир)Мында-даа чок! Азы мээн эштерим койгунактар денни корген чадавастар, олардан барып айтырып корейн! Ам силернин-биле оюн ойнаар мен.

Оюн «Хар-Кадайнын думчуун чыпшыр» (караан шарып каар)

Хенертен Хар-Кадайнын телефонунче бир звонок долгай бээр.

Телефонда ун: «Экии Хар-Кадай! Чаптанчыгбай уруглар садынын шивижигежин чырыдып белеткеп калдынар бе? Байырлал болурунга белен ышкажыл, ам бо дораан Харжыгаш уруум-биле чеде бээр бис»

Хар-Кадай: Соок-Ирей, Харжыгашты мен Дилгижек-биле уткуп алгаш келиили.

Залдан Хар-Кадай, Дилги унуп чоруптар, улаштыр Соок-Ирейхаржыгаш-биле кирип келир.

Соок-Ирей: Экии уругларым , чаа-чыл-биле!

Харжыгаш: Чаа чыл-биле, аалчылар, ада-иелер!

Соок-Ирей: Харжыгажым уруум-биле\

Хапта белээм чуктеп алгаш,

Сонгу доштуг океандан

Соок-Ирей аалдап келдим.

Башкарыкчы: Соок - Ирей-биле кады ырыдан ырлажыптаалынар уруглар.

Ыры «Чаа чыл»







Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Музыка

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Сценарий новогоднего праздника для детей старшей группе "Кышкы арганын тоолу"

Автор: Куулар Айлыкмаа Мокур-ооловна

Дата: 30.01.2016

Номер свидетельства: 285471


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства