kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"Койгунчугаштын бажынынга ойнап-хоглээл!" сценарий новогоднего утренника для детей младшей группы

Нажмите, чтобы узнать подробности

Детство – самое светлое, радостное время, которое запомнится на всю жизнь. Именно в раннем детстве человек учится слушать звуки окружающего мира.

Об этом очень хорошо сказал В. А. Сухомлинский: «Человек стал человеком, когда услышал шепот листьев и песню кузнечика, журчание весеннего ручья и звон серебряных колокольчиков, жаворонка в бездонном летнем небе и шорох снежинок, - услышал и, затаив дыхание, слушает сотни и тысячи лет чудесную музыку жизни».

Я твёрдо уверена, что музыка, как доброта и красота помогает человеку быть счастливым, а значит здоровым, любимым, успешным.

Музыка – больше, чем украшение и эстетическое дополнение к жизни.

Чем раньше ребенок воспримет гамму разнообразных впечатлений, чувственного опыта, тем более гармоничным, естественным и успешным будет его дальнейшее развитие. Меньше будет проблем с развитием речи, вниманием, памятью, мышлением.

На занятиях я стараюсь знакомить ребят с шедеврами классической музыки, искусства через собственное творчество, музыкальную импровизацию. Это может быть своё движение и своя мелодия или слова и рисунки на прослушанную музыку. В процессе таких экспериментов каждый может придумать нечто своё новое в любом виде деятельности.

Музыка - средство самореализации и самовыражения. Она позволяет выйти за пределы мира детства и построить собственный мир. Глядя на маленьких артистов, забываешь об их возрасте, настолько они убедительны, уверенны в своём творчестве.

Ребёнок - самый честный слушатель, самый требовательный и бескомпромиссный критик. Если ему не интересно, он скучает. А вот если увлёкся, способен выдать такое, чего тебе и в голову не приходило. Один мой четырёхлетний воспитанник, когда ему нравится произведение, говорит: «Давайте ещё раз! ».

И если я слышу эту фразу, значит, получилось от души.

Когда эти глаза смотрят на тебя с интересом, вопросом, радостью и восторгом, тогда понимаешь, что ты нужен, тебя ждут.

Я учу детей слушать и слышать, понимать и сопереживать, восхищаться и восхищать. Учу и учусь, потому что творчество это обязательно совместная деятельность. Очень важно, чтобы в творческом музицировании мои воспитанники "проживали" своё настроение в музыке, а не просто выполняли технические задания.

Постепенно накапливая и сопоставляя свои впечатления, музыкально-слуховые представления, ребёнок внезапно расцветает в своих творческих проявлениях, как внезапно раскрывается цветок.

Сотворчество - это самая большая ценность в музыкальном развитии.

Каждый новый календарный год начинается по- новому. В творчестве я отталкиваюсь от потребностей ребёнка, от его способностей. Дети все разные. Так и у любой группы своё неповторимое личико. Отсюда и вариации с репертуаром и жанрами. И всё, как в первый раз. Я люблю свою работу, за её неповторимость. За возможность совместной деятельности и рождение шедевра. За многогранность детского таланта. За радостные будни и яркие праздники.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"Койгунчугаштын бажынынга ойнап-хоглээл!" сценарий новогоднего утренника для детей младшей группы»

Койгунактын бажынынга ойнап-хоглээл!

Бичии болуктун уругларынга чаа чыл байырлалынын сценарийи.

Сорулгазы:

1. Уругларнын байырланчыг , оорушкулуг хей- аъдын бедидер.

2. Тоол дамчыштыр уругларга буянныг чорук кезээде багай чорукту тиилээр деп чувени билиндирер.

3. Ырлап, танцылаар кузелин деткиир, дыл- домаан сайзырадыр.

Дерилгези: Улуг каастап каан шиви, гриляндалар, шариктер, чаа чылдын ырылары, тоолда персонажтарнын маскарадтары, костюмнары , ширма бажынчыгаш, Дилгижектин борбак бажыны.

Киржикчилери:

Койгунак –

Дилгижек–

Адыг –

Ыт –

Дагаажыгаш –

Башкарыкчы –

Байырлалдын чорудуу:

Башкарыкчы: Эргим хундулуг бистин бичии чаштарывыс , ада- иелер, башкылар база аалчылар!

Чаа чыл байырлалынын утреннигин эгелээр-дир бис.

Сагыш- сеткил доюлдурган сергек хоглуг

Чаа- чылдын байырлалы моорлап келди.

Долгандыр-ла бугу чуве хуулгаазынныг

Тоолда дег тывызыксыг чаражын кор!

Башкарыкчы: Байырлалдар аразында Чаа- чыл - эн-не тоолчургу, солун, хоглуг, оорушкулуг, хуулгаазын байырлал болгай. Чаа чылдын байырлалын таварыштыр чаштарга, аваларга, аалчыларга байыр чедирип, аас-кежикти , кан дег кадыкшылды, оорушукуну кузевишаан, байырлалывысты эгелээр-дир бис.

Башкарыкчы: Тоол дег чараш садывыста

Хуулгаазын маадырларлыг

Чаа чылдын тоолчугажы

Бо хун бисте аалдап келди.

Башкарыкчы: Ам шупту чараштыр олуруптаалынар, бистерге хуулгазын тоол ораны аалдап кээр. Кичээнгейлиг корээлинер, уруглар!

Койгунак ыяш бажынынын иштинде орар, Дилги борбак обручуда тюль-биле кылып каан бажынныг болур.

Тоол хоглуг аялга-биле эгелээр.

Автор: Бир-ле черге Койгунак болгаш Дилги чурттап чораан. Дилгинин бажыны дош, а Койгунактын бажыны ыяш турган чувен иргин. Кыш эрткен, час-даа душкен. Хуннун чылыынга Дилгинин дош бажыны бир-ле хун эрип каап-тыр, а Койгунактын ыяш чылыг бажыны ол-ла хевээр турган.

Дилги: Ам канчаар амытан боор мен, бажыным база эрип калган, аргада араатан амытаннар база хой болгай,черле бажын чок коргунчуг-дур. (Аай-дедир боданып тура чугаалаар) Аа., билип кааптым, ырак эвесте ыяш бажынныг Койгунак чурттап турар болгай, олче черле барып корейн, мени ол киирип алыр чадавас.

Зал иштин долгандыр «Дилгижек» деп ырынын уделгези-биле Койгунактын бажынынче чоруптар.

Автор: Дилгижек-даа Койгунактын бажынынче чоруп-ла каан. Ол Койгунактын бажынынын даштынга келгеш, эжиин оожум соктап-тыр.

Дилги: Койгунак, койгунак мени бажынынче киирип ап кор, мээн дош бажыным эрип калды ышкажыл.

Койгунак: Кирип кел даан Дилгижек. (Дилги кирип келгеш амырап турар)

Дилги: Чыдынын чаагай чемзиг деп чувезин!

Автор: Элээн болганда Койгунак-даа Дилгижекти бажынынга арттырып кааш, хумунун туткаш, суглап чорупкан.

«Койгунак» деп ырынын уделгези-биле суглап чоруптар.

Автор: Кажар Дилгижек ол аразында эжиин дээктеп алгаш, боданып-тыр:

Дилги: Койгунактын бажынынын чылыын, чырыын, экизин! Бо бажынга мен чааскаан чурттаксап тур мен. Койгунак суглааш ам кээрге киирбес-тир. (Амырап турар, корунчукке кордунер, будуттунуп орар)

(Музыка)Койгунак залче кирип келир.

Автор: Койгунак – даа суун узуп алгаш келгеш, бажынын соктаан-соктаан, Дилгижек эжиин ажытпайн-даа чугаалап-тыр:

Дилги: Моон унуп чор Койгунак, сени киирбес мен, бо мээн бажыным-дыр.

Автор: Койгунак бажыныны чанынга ыглап олурда, оон чанындан ыт эртип бар чыткаш, айтырып-тыр:

Ыт: Экии койгунак, чуге мунгарап ыглап олурарын ол?

Койгунак: Канчап мунгаравас боор. Мен ыяш бажынныг турган мен, а Дилгижек дош бажынныг турган.Час дужерге Дилгинин дош бажыны эрип калган, ол мени бажынынче киирип ап кор деп дилээрге , бажынымче киирип алган мен.Суглааш кээримге Дилгижек мени бажынымче киирбеди, ынчангаш мунгарап ыглап ор мен.

Ыт: Ыглава Койгунак, мен Дилгини бажынындан ундур ойладыптар мен, (бажынчыгашка келгеш ээрер) Бог-бог-бог!Дилгижек Койгунактын бажынчыгажындан ам дораан ун!

Дилги: Уне халааш, шураан соонда канчаар эвес мен сени!

Автор: Дилгижек ынча дээрге ыт корткаш, оруун уламчылап маннап чоруй барып-тыр.

Оожум аялга-биле адыг унуп кээр.

Автор: Койгунак бажынынын даштынга мунгарап ыглап олурда, адыг коруп кааш, айтырып –тыр:

Адыг: Чуге ыглап олур сен Койгунак?

Койгунак: Канчап мунгаравас боор. Мен ыяш бажынныг турган мен, а Дилгижек дош бажынныг турган.Час дужерге Дилгинин дош бажыны эрип калган, ол мени бажынынче киирип ап кор деп дилээрге , бажынымче киирип алган мен. Суглааш кээримге Дилгижек мени бажынымче киирбеди, ынчангаш мунгарап ыглап ор мен.

Адыг: Ыглава Койгунак, мен Дилгини бажынындан ундур ойладыптар мен.

Койгунак: Шыдавас сен адыг ирей, ыт безин ойладып чадап кагды.

Адыг: (бажынчыгашка келгеш , соктаар) Дилгиже-е-ек , Койгунактын бажынчыгажындан ам дораан ун!

Дилги: Уне халааш, шураан соонда канчаар эвес мен сени!

Башкарыкчы: Адыг база -ла Дилгижек ынча дээрге корткаш, халып чоруй барып-тыр оо. «Дагааларым» деп ыры-биле шалгы чуктээн дагаа унуп келир.

Автор: Койгунчугаш бажынынын чанынга ынчаар мунгарап ыглап олурда, чоогундан шалгы чуктеп алган Дагаа эртип бар чорааш, коруп кааш, айтырып-тыр:

Дагаа: Салым торгу сарыг баштыг , эткир уннуг дагаажык мен.

Чуге мунгарап ыглап ор сен Койгунак?

Койгунак: Чуге мунгаравас боор. Мен ыяш бажынныг турган мен, а Дилгижек дош бажынныг турган.Час дужерге Дилгинин дош бажыны эрип калган, ол мени бажынынче киирип ап кор деп дилээрге , бажынымче киирип алган мен.Суглааш кээримге, Дилгижек мени бажынымче киирбеди, ынчангаш мунгарап ыглап ор мен.

Адыг: Ыглава Койгунак, мен Дилгини бажынындан ундур ойладыптар мен, ам дораан кажар Дилгижекти сээн бажынындан ундур ойладыптайн бараалы. (бажынны соктаар)

Дагаажык бажын чанынга келгеш чугаалаар

Дагаажык. Ку-ка –ре –куу! Шалгы чуктеп алган чор мен, кажар дилгижек ам бо дораан бажындан ун!

Дилги. Коргунчуун, коргунчуун, канчаар чоор!! Тонум кедип тур ме-е-ен!

Дагаажык. Ку-ка-ре-куу! Дурген ун дидир мен!

Музыка, Дилгижек корткаш , бажындан уне халып чоруй баар.

Автор: Койгунакка Дагаажыгаш шак-ла ынчаар дузалап-тыр. Койгунак биле дагаажыгаш бажынга эп-найыралдыг ийилээ чурттай берип-тир оо!

Чылыг чай-даа, алдын кус-даа билдиртпейн эрте берген. Харлыг кыш-даа катап душкен.

Автор: Бир-ле хун Дагаа Койгунакка чугаалап-тыр.

Дагаа : Чаа чыл байырлалы келген болгай, даштын бажын чанында шививисти каастап, анчыгаштар болгаш уруглардан чалап алгаш байырлалды хоглуг кылдыр эрттирип корээлем Койгунак.

Койгунак. Ынчаалы харын солун болгай, экизин,чаа чыл байырлалы. Чаа чыл байырлалы!

Дагаа , Койгунак хоглуг чаа чыл дугайында аялга-биле шивини каастаарлар

Койгунак: Чараш кылдыр каастаан шиви

Чайынналып кыйгырып тур

Чаштарывыс чалап алгаш

Магаданчыг омак-хоглуг кылдыр

Байырлалды эгелээлинер!

Чингир ногаан шииметтинген

Шивижикти долганыылынар!

Самнап-ойнап хоглээлинер,

Чаа чыл-даа бисти оортсун!

Ыры «Елочка», Танец «Приседай»

Койгунак Эр-хейлер уруглар! Дыка-ла чараш самнадынар! Ам мээн-биле кады самнаптаалынар!

Танец «Зайчат» (уругларны олуртуптар)

Дагаажык: Уруглар кичээнгейлиг болунар. Мен силерге тывызык тыптырар мен.

Кирбик  салы курлак четкен

Кеткен  хеви  кызыл оннуг

Чаа чылдын байырында

Уругларга  белектерни

Ууп  чадай  соортуп  келир.

Кым-дыр  ол, уруглар? (Соок-Ирей)

Ам ада-иелер Соок-Ирейнин дугайында кайы хире билир эвес. айтырыглардан салып корээлинер. Викторинанын айтырыглары:

1. Дед-Мороз известен всем? (да)

2. Он приходит ровно в семь? (нет)

3. Дедушка Мороз хороший? (да)

4.Любит шубу и калоши? ( нет)

5.Дедушка Мороз боится стужи? (нет)

6.Он со мною долго дружит? (да)

7.Вы на елку к нам пришли? (да)

8.Фрукты в сумках принесли? (нет)

9.Принесли все вместе смех? (да)

10.Радость, счастье и успех? (да)

Дагаажык: Ада-иелер Соок-Ирей дугайында дыка эки билир ышкажыл.

Соок-Ирей Харжыгаш чуге келбейн турар чоор уруглар? ! Арга иштинде Харжыгаш болгаш Соок-Ирей аза берген чадавас. Бистерни тыппайн турар эвес бе, кыйгырып корээлинерем уруглар!


Чаа  чылды  бистин-биле

Ойнап-хоглеп  уткуур  кылдыр

Кырган-ачай, Соок-Ирейни

Шупту  денге  чалаалынар!

Шупту: Соок-Ирей! Соок-Ирей! Соок-Ирей!

Башкарыкчы Чаа-чылдын байырында

Чалаттырар чолдуг ирей

Харжыгажын чедип алгаш

Чедип келем, Соок-Ирей
Чалап тур бис Соок-Ирей,

Чаа чылда биске келем!

Поезд даажы дынналыр. Башкарыкчы уругларга чугаалаар.

«В лесу родилась елочка» деп ырынын аялгазы-биле Соок-Ирей, Харжыгаш залче кирип келир.

Соок- Ирей: Экии уругларым! Чаа-чыл-биле!

Харжыгаш: Чаа-чыл-биле, ада-иелер база аалчылар!

Соок-Ирей: Сонгу Доштуг океандан

Соок-Ирей аалдап келдим.

Чаа-чылдын байырында

Чаштарымга чедип келдим.

Харжыгаш: Кырган-ачай Соок-Ирей, Шивижигеживистин оттары чуге чырывайн турар чоор?

Соок-Ирей: Шупту шивижигешти долгандыр туруп алыылынар уругларым! Баштай часкап корээлинер, оон буттарывысты тепсээлинер!!! ( уш катап катаптаар)

Шивинин оттарын кыпсыптар.

Соок-Ирей Хады-поштуг даглар ажыр

Харжыгажым уруум –биле

Ажы-толге белээвисти

Арбын кылдыр эккелдивис

Харжыгаш Чаа-чылда кырган- ачай

Чараш чуну эккелген чоор

Хавын ужеп корээлинерем

Кайгамчыктыг чуу бар ирги?

Харжыгаш хаптан погремушкалар уштуп эккээр

Койгунак : Кырган-ачай Соок-Ирей силерни ойнап –хоглезин дээш чараш ойнаарактар эккелген ышкажыл уруглар.

«Танец погремушек»

Дагаажыгаш: Кырган –ачай Соок-Ирей ам силернин-биле ойнаксап турар ышкажыл уруглар. Оюндан ойнаптаалынарам!

«Ладошки покажите» , «Заморожу»

Койгунак: Соок-Ирей силернин –биле ойнааш изиргени берген ышкажыл уруглар, ол узун орукка чорааш, шылап калган боор, дыштанып орда шулуктерден чугаалап берээлинер уруглар.

Уругларнын шулуктери.

Дагаажыгаш: Соок-Ирей, Соок-Ирей

Чаштарывыс  силерден

Белектерин  алырын

Четтикпейн  манап  туру.

Харжыгаш: Чаа чылдын байырында

Чалаттырып чедип келгеш,

Чаштарынга эккелгенин

Чаагай белээн соннеп корем, кырган-ачай!

«Российский Дед Мороз» деп ыры ырлап турда Соок-Ирей белектерни уругларга улээр.

Поезд даажы-биле белектерни каастап каан поездиде киирип эккээр.

Койгунак: Чаа чылдын байырында

чаагай соннуг келгенин дээш

Чаштар шупту ооруп туру

Четтирдивис Соок-Ирей!


Соок-Ирей: Оолдарым, уругларым

Ам-даа  эки  озунер-ле.

Унуп  келир   чаа  чылда

Ууленер  будер  болзун.

Келир чылын база кээр бис

Кежээ болуп озунер-ле, уругларым!

Баар оруум ам-даа ырак

База катап чаа чыл-биле!

Харжыгаш: Ада-ие аалчыларга

Аас-кежик, чедиишкини,

Кадыкшылды , оорушкуну

Катап база кузеп тур бис!

(Байырлашкаш чоруптарлар)

Койгунак: Хундулуг ада-иелер!

Чаа чыл байырлалында уругларынарнын уттренигин сонуургап келгенинер дээш четтирбишаан, ог- буленерге аас-кежикти, ажыл-ижинерге чедиишкиннерни, кан дег кадыкшылды кузедивис.





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Музыка

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: Прочее

Автор: Куулар Айлыкмаа Мокур-ооловна

Дата: 03.01.2016

Номер свидетельства: 271896


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства