Сынып: 8
П?н: Геометрия
Саба?ты? та?ырыбы: ?шб?рышты? орта сызы?ы
1. Саба?ты? ма?саты:
а) Білімділік. ?шб?рышты? орта сызы?ымен таныстыру, есептер шы?ару барысында білімдерін на?тылау, ой ?орытындылау ар?ылы ал?ан білімдерін баяндап, к?рсете білуі, п?нге ?ызы?ушылы?ын арттыру;
?) Т?рбиелік. О?ушыларды? шы?армашылы? ж?мыс жасау ?абілетін т?рбиелеу.
б) Дамытушылы?. Есеп шы?ару барысында ережелерді д?рыс пайдалана отырып есте са?тау, логикалы? ойлау ж?не математикалы? тілде с?йлеу ?абілетін дамыту.
2. Т?рі: д?ст?рлі емес
3. Типі: жа?а саба?ты ме?герту
4. К?рнекілігі: слайд
5. П?наралы? байланыс: алгебра,сызу
Саба?ты? барысы:
І. ?йымдастыру кезе?і
/о?ушыларды? саба??а ?атысуын ж?не дайынды?ын тексеру/
IІ.?ызы?ушылы?ты ояту
Ø Ой ?оз?ау
Ø Білімді тексеру
ІІІ. Жа?а саба?ты ме?герту.
ІY. Практикалы? ж?мыс.
Y.Жа?а саба?ты бекіту (тест)
YІ.?йге тапсырма.
YІІ. Ба?алау
ІІ. ?ткен та?ырыпты ?айталау?а с?ра?тар?
n Барлы? б?рыштары тік болатын параллелограмм. (тік т?ртб?рыш)
n ?абыр?алары те? тікт?ртб?рыш. (квадрат)
n ?арама-?арсы ?абыр?алы параллель болып келген т?ртб?рыш.(параллелограмм)
n ?арама-?арсы екі ?абыр?асы параллель, ал бас?а екі ?абыр?асы параллель емес болып келген т?ртб?рышты . (трапеция)
n Барлы? ?абыр?алары те? параллелограмм. (ромб)
n Б?йір ?абыр?алары те? трапецияны. (те?б?йірлі)
n Бір б?рышы тік болып келген трапецияны. (тік б?рышты)
ІІІ. Жа?а саба?ты ме?герту.
Аны?тама: ?шб?рышты? екі ?абыр?аларыны? орталарын ?осатын кесінді ?шб?рышты? орта сызы?ы деп аталады.
Теорема: ?шб?рышты? орта сызы?ы, ?шінші ?абыр?асына параллель ж?не оны? жартысына те?.
Д?лелдеуі: АВС ?шб?рышыны? EF орта сызы?ын ?арастырайы?. F н?ктесі ар?ылы АС т?зуіне параллель т?зу ж?згізейік. Фалес теоремасы бойынша б?л т?зу АВ кесіндісін ?а? ортасынан ?ияды, я?ни EF орта сызы?ын ?амтиды. Сонды?тан EF орта сызы?ы берілген ?шб?рышты? АС ?абыр?асына параллель. Тура сол сия?ты, EF орта сызы?ыны? АВ т?зуіне параллельдігін к?рсетуге болады. Сонымен, AEFD т?ртб?рышыны? параллелограмм екенін к?рсеттік ж?не оны? ?асиеті бойынша AF=ED. Фалес теоремасы бойынша AF=FC болатынды?тан, ED=1/2AC. Теорема д?лелденді.
ІY. Практикалы? ж?мыс.
Есептер шы?ару
№1
АВС ?шб?рышында AB=BC=8см, EF=3 см ж?не EF-?шб?рышты? орта сызы?ы. АВС ?шб?рышыны? периметрін табы?дар.
№2
Те??абыр?алы ?шб?рышты? периметрі 24 см.?шб?рышты? орта сызы?ын аны?та?дар.
№3
Те?б?йірлі ?шб?рышты? б?йір ?абыр?асы 9 см, ал периметрі 30 см. Те?б?йірлі ?шб?рышты? табанына параллель орта сызы?ын табы?дар.
№4
Те?б?йірлі ?шб?рышты? периметрі 23 см, ал б?йір ?абыр?асы табанынан 2 см ?ыс?а. Те?б?йірлі ?шб?рышты? орта сызы?ы неге те??
№5
Те?б?йірлі ?шб?рышты? орта сызы?ы табанына параллель ж?не 7 см. ?шб?рышты? периметрі 30 см болса, б?йір ?абыр?алары неге те??
№6
Те?б?йірлі ?шб?рышты? орта сызы?ы 5дм. Егер оны? периметрі 24 дм болса, онда б?йір ?абыр?асы неге те??
Y.Жа?а саба?ты бекіту (тест)
Тест
1. Те??абыр?алы ?шб?рышты? периметрі 18 см.?шб?рышты? орта сызы?ын аны?та?дар.
А) 2 см В) 3см С)4см
2. Те?б?йірлі ?шб?рышты? орта сызы?ы 3дм. Егер оны? периметрі 16 дм болса, онда б?йір ?абыр?асы неге те??
А) 3 см В) 4см С)5см
3. Те?б?йірлі ?шб?рышты? б?йір ?абыр?асы 7 см, ал периметрі 30 см. Те?б?йірлі ?шб?рышты? табанына параллель орта сызы?ын табы?дар.
А) 8 см В) 7 см С) 6 см
4. Те?б?йірлі ?шб?рышты? периметрі 11 см, ал б?йір ?абыр?асы табанынан 2 см ?ыс?а. Те?б?йірлі ?шб?рышты? орта сызы?ы неге те??
А) 1,5см В) 2,5 см С) 3,5 см
5. Те?б?йірлі ?шб?рышты? орта сызы?ы табанына параллель ж?не 4 см. ?шб?рышты? периметрі 30 см болса, б?йір ?абыр?алары неге те??
А) 11 см В) 22 см С) 5,5 см
YІ.?йге тапсырма: теорема-2 д?лелдеу. ?ткен та?ырып бойынша тест ??рау.
YІІ. Ба?алау