kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Har xil ishorali sonlarni qo'shish va ayirish

Нажмите, чтобы узнать подробности

Hurmatli sayt a'zolri biz siz bilan hamkorlikda ekanligimizdan xursandmiz.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Har xil ishorali sonlarni qo'shish va ayirish»

Har xil ishorali Sonlarni qo’shish

Har xil ishorali

Sonlarni qo’shish

Kun shiori:Insondagi eng asl qobiliyatlardan biri-matematik fikrlay olishdir

Kun shiori:Insondagi eng asl qobiliyatlardan biri-matematik fikrlay olishdir

Fevral oyidagi muhim sanalar

Fevral oyidagi muhim sanalar

-9 + (-3) = Takrorlash uchun mashqlar .  Og’zaki : To’g’ri javobni toping 6 -6 12 -12

-9 + (-3) =

Takrorlash uchun mashqlar .

Og’zaki : To’g’ri javobni toping

6

-6

12

-12

-4,8 + 4,8 =  Og’zaki : To’g’ri javobni toping : 9,6 -8,16 -9,6 Takrorlash uchun mashqlar 0 8,16

-4,8 + 4,8 =

Og’zaki : To’g’ri javobni toping

:

9,6

-8,16

-9,6

Takrorlash uchun mashqlar

0

8,16

-4,8 +(-4,8) =  Og’zaki : To’g’ri javobni toping : -9,6 0 Takrorlash uchun mashqlar -8,16 -1 9,6

-4,8 +(-4,8) =

Og’zaki : To’g’ri javobni toping

:

-9,6

0

Takrorlash uchun mashqlar

-8,16

-1

9,6

-2 + (-8,2) =  Og’zaki : To’g’ri javobni toping : 6,2 -6,2 Takrorlash uchun mashqlar -10,2 -8,4 10,2

-2 + (-8,2) =

Og’zaki : To’g’ri javobni toping

:

6,2

-6,2

Takrorlash uchun mashqlar

-10,2

-8,4

10,2

-17,3 + (-7)= Og’zaki : To’g’ri javobni toping : -24,3 -10,3 24,3 Takrorlash uchun mashqlar. 10,3 -16,6

-17,3 + (-7)=

Og’zaki : To’g’ri javobni toping

:

-24,3

-10,3

24,3

Takrorlash uchun mashqlar.

10,3

-16,6

-8,4 + (-0,4) =  Og’zaki : To’g’ri javobni toping : -4,4 8 -8,8 Takrorlash uchun mashqlar. -8 8,8

-8,4 + (-0,4) =

Og’zaki : To’g’ri javobni toping

:

-4,4

8

-8,8

Takrorlash uchun mashqlar.

-8

8,8

-19 и -20,8 -89 и -98 54 и -36 -128 и -13 6 и 38 -45 и -22 Og’zaki . Sonlarni taqqoslang va savollarga javob bering : 1. Qaysi sonning moduli katta? 2. Sonlarning qaysi biri katta? Takrorlash uchun mashqlar." width="640"

-19 и -20,8

-89 и -98

54 и -36

-128 и -13

6 и 38

-45 и -22

Og’zaki .

Sonlarni taqqoslang va savollarga javob bering :

1. Qaysi sonning moduli katta?

2. Sonlarning qaysi biri katta?

Takrorlash uchun mashqlar.

5 + (- 4 ) = 1 - 4 А  В   -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х  Har xil ishorali sonlarni qo’shish

5 + (- 4 ) =

1

- 4

А

В

-5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х

Har xil ishorali sonlarni qo’shish

-3 4 + (- 7 ) = - 7 А  В   -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х  Har xil ishorali sonlarni qo’shish .

-3

4 + (- 7 ) =

- 7

А

В

-5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х

Har xil ishorali sonlarni qo’shish .

-1 -4 + 3 = +3 А В    -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х  Har xil ishorali sonlarni qo’shish .

-1

-4 + 3 =

+3

А

В

-5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х

Har xil ishorali sonlarni qo’shish .

5 -3 + 8 = +8 А  В   -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х  Har xil ishorali sonlarni qo’shish

5

-3 + 8 =

+8

А

В

-5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 х

Har xil ishorali sonlarni qo’shish

Har xil ishorali sonlarning yig’indisi musbat ham manfiy ham bo’lishi mumkin + - 5 + (- 4 ) = 1 4 + (- 7 ) = -3 -4 + 3 = -1 -3 + 8 = 5 Yig’indining ishorasini qanday bilish mumkin?

Har xil ishorali sonlarning yig’indisi musbat ham manfiy ham bo’lishi mumkin

+

-

5 + (- 4 ) = 1

4 + (- 7 ) = -3

-4 + 3 = -1

-3 + 8 = 5

Yig’indining ishorasini qanday

bilish mumkin?

Har xil ishorali va modullari teng bo‘lmagan ikkita sonni  qo‘shish uchun:  1- qa d a m: moduli kattadan moduli kichigini ayirish;  2- qa d a m: ayirma oldiga moduli katta qo‘shiluvchi ishorasini qo‘yish kerak .   4 + (-2); 7 + (-8); -4 + 5; -6 + 3; 8 + (-5); -6 +10; -10 + 6; 5 + (-8). + -

Har xil ishorali va modullari teng bo‘lmagan ikkita sonni qo‘shish uchun: 1- qa d a m: moduli kattadan moduli kichigini ayirish; 2- qa d a m: ayirma oldiga moduli katta qo‘shiluvchi ishorasini qo‘yish kerak .

4 + (-2);

7 + (-8);

-4 + 5;

-6 + 3;

8 + (-5);

-6 +10;

-10 + 6;

5 + (-8).

+

-

. Zinama –zina :

.

Zinama –zina :

… + (-3) -45 + … 14 + … … + (-60) Taqqoslang … + 49 33 + … … + (-70) -14 + … … + (-13) -19 + … 15 + (-2) 1 variant 2 variant" width="640"

-50

-52

+ (-3)

-45 + …

14 + …

+ (-60)

Taqqoslang

+ 49

33 + …

+ (-70)

-14 + …

+ (-13)

-19 + …

15 + (-2)

1 variant

2 variant

Har xil maxrajli kasrlarni qo’shish qoidasi  Darslik bilan ishlash .

  • Har xil maxrajli kasrlarni qo’shish qoidasi

Darslik bilan ishlash .

26 + (-6) = + (26 – 6) = 20  -5,7 + 3,4 = -(5,7 – 3,4) = -2,3 Misolning yechilishini tushuntiring : Barakalla!

26 + (-6) = + (26 – 6) = 20

-5,7 + 3,4 = -(5,7 – 3,4) = -2,3

Misolning yechilishini tushuntiring :

Barakalla!

Omad tilayman ! Uyga vazifa

Omad tilayman !

Uyga vazifa

Qoshishni bajaring :

Qoshishni bajaring :

Braxmagupta – VII asrda yashagan hind matematigi u birinchilardan bo’lib musbat va manfiy sonlarni ishlatgan U musbat sonlarni “ mulk “ deb , manfiy sonlarni “qarz” deb atagan

Braxmagupta – VII asrda yashagan hind matematigi u birinchilardan bo’lib musbat va manfiy sonlarni ishlatgan U musbat sonlarni “ mulk “ deb , manfiy sonlarni “qarz” deb atagan

Ongli arifmetik nima? Mamlakatimizda ko'pchilik uchun aqliy arifmetika yangi va o'rganilmagan narsa bo'lib qolmoqda. Biroq, u minglab yillar davomida mavjud bo'lib, bugungi kunda Osiyo va G'arbiy Evropa mamlakatlarida keng qo'llanilmoqda. Bu usul, aqlga arifmetik hisoblash orqali sifatni va fikrlash tezligini rivojlanishini rag'batlantiradi va shu bilan miyaning har ikkala yarmi oralig'idagi ishlarni yaxshilaydi.
  • Ongli arifmetik nima?
  • Mamlakatimizda ko'pchilik uchun aqliy arifmetika yangi va o'rganilmagan narsa bo'lib qolmoqda. Biroq, u minglab yillar davomida mavjud bo'lib, bugungi kunda Osiyo va G'arbiy Evropa mamlakatlarida keng qo'llanilmoqda. Bu usul, aqlga arifmetik hisoblash orqali sifatni va fikrlash tezligini rivojlanishini rag'batlantiradi va shu bilan miyaning har ikkala yarmi oralig'idagi ishlarni yaxshilaydi.
Bilmaslikning asosiy sababi bu bilishni hohlamaslikda

Bilmaslikning asosiy sababi bu bilishni hohlamaslikda

E’tiboringiz uchun raxmat!

E’tiboringiz

uchun raxmat!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Математика

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Har xil ishorali sonlarni qo'shish va ayirish

Автор: Shirinova Mohida Ilyosovna

Дата: 03.06.2022

Номер свидетельства: 608747




ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства