kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

4-sinf matematika darslarida iqtidorli va bo'sh o`zlashtiruvchi o`quvchilar bilan ishlash metodikasi

Нажмите, чтобы узнать подробности

Bu taqdimot o`quvchilarga turli tenglamalarni tes va oson tushunishga yordam beradi.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«4-sinf matematika darslarida iqtidorli va bo'sh o`zlashtiruvchi o`quvchilar bilan ishlash metodikasi»

Mavzu: Bo‘luvchi va bo‘linuvchini topish

Mavzu:

Bo‘luvchi va bo‘linuvchini topish

Ergasheva Mashhura

Ergasheva Mashhura

Mustaqil topshiriqni tekshirish (101-b). 6-topshiriq X • 68 = 40 052 X • 38 – 5 840 = 14 946 X • 38 = 14 946 + 5 840 X = 40 052 : 68 X • 38 = 20 786 X = 589 X = 20 786 :38 589 • 68 = 40 052 X = 547 40 052 = 40 052 547 • 38 – 5 840 = 14 946 14 946 = 14 946

Mustaqil topshiriqni tekshirish (101-b).

6-topshiriq

X • 68 = 40 052 X • 38 – 5 840 = 14 946

X • 38 = 14 946 + 5 840

X = 40 052 : 68

X • 38 = 20 786

X = 589

X = 20 786 :38

589 • 68 = 40 052

X = 547

40 052 = 40 052

547 • 38 – 5 840 = 14 946

14 946 = 14 946

Mustaqil topshiriqni tekshirish (95-b). 7-topshiriq.  a + b va a – b ifodalarning qiymatlarini a va b larning berilgan qiymatlarida hisoblang: 99 891 46 059 626 546 90 049 + + 145 950 716 595 99 891 46 059 626 546 90 049 – – 53 832 536 497

Mustaqil topshiriqni tekshirish (95-b).

7-topshiriq. a + b va a b ifodalarning qiymatlarini a va b larning berilgan qiymatlarida hisoblang:

  • 99 891

46 059

  • 626 546

90 049

+

+

145 950

716 595

  • 99 891

46 059

  • 626 546

90 049

53 832

536 497

1-topshiriq. Jadvalni to‘ldiring 0 840 701 100 48 800 50 Noma’lum bo‘linuvchini topish uchun bo‘linma bo‘luvchiga ko‘paytiriladi. Noma’lum bo‘luvchini topish uchun bo‘linuvchini bo‘linmaga bo‘linadi.

1-topshiriq. Jadvalni to‘ldiring

0

840

701

100

48 800

50

Noma’lum bo‘linuvchini topish uchun bo‘linma bo‘luvchiga ko‘paytiriladi.

Noma’lum bo‘luvchini topish uchun bo‘linuvchini bo‘linmaga bo‘linadi.

1-topshiriq. 2)  Tenglamalarni yechishni va tekshirishni tushuntiring: 9 018 : X = 18  X : 4 = 150 X = 9 018 :18 X = 150 • 4 X = 501 X = 600 Tekshirish: Tekshirish: 9 018 : 501 =18 600 : 4 = 150 18 = 18 150 = 150

1-topshiriq. 2) Tenglamalarni yechishni va tekshirishni tushuntiring:

9 018 : X = 18

X : 4 = 150

X = 9 018 :18

X = 150 • 4

X = 501

X = 600

Tekshirish:

Tekshirish:

9 018 : 501 =18

600 : 4 = 150

18 = 18

150 = 150

1-topshiriq. 2)  Tenglamalarni yechishni va tekshirishni tushuntiring:  X : 40 –160 = 2 140 X : 40 = 2 140 + 160 X :40 = 2 300 X = 2 300 • 40 X = 92 00 Tekshirish: 92 00 : 40 –160 = 2 140 2 140 = 2 140

1-topshiriq. 2) Tenglamalarni yechishni va tekshirishni tushuntiring:

X : 40 –160 = 2 140

X : 40 = 2 140 + 160

X :40 = 2 300

X = 2 300 • 40

X = 92 00

Tekshirish:

92 00 : 40 –160 = 2 140

2 140 = 2 140

2-topshiriq  x : 35 = 16 800 357 000 : x = 357 Mustaqil bajaring.

2-topshiriq

x : 35 = 16 800 357 000 : x = 357

Mustaqil

bajaring.

3-topshiriq. Masalalarni tenglama tuzib yeching: X • 8 = 1 392 1) Noma’lum son 8 marta orttirilsa, 1 392 hosil bo‘ladi. Noma’lum sonni toping. 2) O‘ylangan son 8 ta kamaytirilsa, 3 485 hosil bo‘ladi. Qanday son o‘ylangan? X – 8 = 3 485

3-topshiriq. Masalalarni tenglama tuzib yeching:

X • 8 = 1 392

1) Noma’lum son 8 marta orttirilsa, 1 392 hosil

bo‘ladi. Noma’lum sonni toping.

2) O‘ylangan son 8 ta kamaytirilsa, 3 485 hosil

bo‘ladi. Qanday son o‘ylangan?

X – 8 = 3 485

3-topshiriq X • 8 = 1 392 X – 8 = 3 485 X = 3 485 + 8 X = 1 392 : 8 X = 3 493 X = 174 174 • 8 = 1 392 3 493 – 8 = 3 485 3 485 = 3 485 1 392 = 1 392

3-topshiriq

X • 8 = 1 392

X – 8 = 3 485

X = 3 485 + 8

X = 1 392 : 8

X = 3 493

X = 174

174 • 8 = 1 392

3 493 – 8 = 3 485

3 485 = 3 485

1 392 = 1 392

4-topshiriq.  Jadvalni ko‘rib chiqing: Jadvalda berilgan ma’lum otlardan foydalanib, quyidagi ifodalar nimani ifodalashini ushuntiring: 1) 2 400 : 40 = 2) 1 600 : 80 = 3) 80 : 40 = 4) 80 – 40 = 5) 2 400 : 40 + 1 600 : 80 = 6) 2 400 : 40 – 1 600 : 80 =

4-topshiriq. Jadvalni ko‘rib chiqing:

Jadvalda berilgan ma’lum otlardan foydalanib, quyidagi ifodalar nimani ifodalashini ushuntiring:

1) 2 400 : 40 =

2) 1 600 : 80 =

3) 80 : 40 =

4) 80 – 40 =

5) 2 400 : 40 + 1 600 : 80 =

6) 2 400 : 40 – 1 600 : 80 =

4-topshiriq Ko‘ylak Palto 60 (ta) – tugmalar soni 1) 2 400 : 40 = 2) 1 600 : 80 = 3) 80 : 40 = 4) 80 – 40 = 5) 2 400 : 40 + 1 600 : 80 = 6) 2 400 : 40 – 1 600 : 80 = 20 (ta) – tugmalar soni 2 (marta) – kam yoki ko‘p 40 (so‘m) – qimmat yoki arzon 80 (ta) – hamma tugmalar soni 40 (ta) – kam yoki ko‘p

4-topshiriq

Ko‘ylak

Palto

60 (ta) – tugmalar soni

1) 2 400 : 40 =

2) 1 600 : 80 =

3) 80 : 40 =

4) 80 – 40 =

5) 2 400 : 40 + 1 600 : 80 =

6) 2 400 : 40 – 1 600 : 80 =

20 (ta) – tugmalar soni

2 (marta) – kam yoki ko‘p

40 (so‘m) – qimmat yoki arzon

80 (ta) – hamma tugmalar soni

40 (ta) – kam yoki ko‘p

Mustaqil topshiriq (104-b). 5-topshiriq.  Tenglamalarni yeching: x : 14 – 6 045 = 5 533 30 336 : x + 537 = 921 6-topshiriq.  Uchta sisternada 10 427 l benzin bor edi. Birinchi sisternada 4 574 l, ikkinchisida birinchisidag iga qaraga nda 1 696 l kam ben zin bor. Uchinchi sisterna-da necha litr benzin bor?

Mustaqil topshiriq (104-b).

5-topshiriq. Tenglamalarni yeching:

x : 14 – 6 045 = 5 533 30 336 : x + 537 = 921

6-topshiriq. Uchta sisternada 10 427 l benzin bor edi. Birinchi sisternada 4 574 l, ikkinchisida birinchisidag

iga qaraga nda 1 696 l kam ben zin bor. Uchinchi sisterna-da necha litr benzin bor?

E’tiboringiz uchun rahmat!

E’tiboringiz

uchun

rahmat!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Математика

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 4 класс

Скачать
4-sinf matematika darslarida iqtidorli va bo'sh o`zlashtiruvchi o`quvchilar bilan ishlash metodikasi

Автор: Ergasheva Mashhura Shavkatjonovna

Дата: 18.06.2022

Номер свидетельства: 609993

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства