kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

ДВА ВЕЛИКИХ ГЕНИЯ (Сценарий мероприятия посвященного ко дню рождения Алишера Наваи и Бабура )

Нажмите, чтобы узнать подробности

Рассказывается  о  великих  деятелях  узбекской литературыюЭти  великие  писатели  гордость  узбекского  народа

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«ДВА ВЕЛИКИХ ГЕНИЯ (Сценарий мероприятия посвященного ко дню рождения Алишера Наваи и Бабура )»

Ikki buyuk daho- ikki zafarli she’r

1-boshlovchi:Assalomu-alaykum, hurmatli mehmonlar, qadrli ustozlar va aziz o`quvchi -lar. Bugun biz ikki buyuk daho—ikki zabardast sher-Hazrat Alisher Navoiy va Zahiriddin Muhammad Boburlarning tavalludi munosabati bilan o‘tkazilayotgan ushbu bayram kechasiga to‘plandik.

2-boshlovchi:She’riyat saltanatining sultoni , o’zbek adabiy tilining asoschisi ,g`azal mulkining sultoni mir Alisher Navoiy hamda o`z ash’orlari ila dunyonini lol qoldirgan Bobur hazratlarining porloq nomi qariyib 6 asrki tillarda doston .

1-boshlovchi: Bugungi kun yoshlari ulug’ mutafakkirlar hayoti va ijodiga oid ma’lumotlarni juda yaxshi bilishadi . Uning asarlari asrlar davomida boy ma’naviy ozuqa sifatida xalqimiz tafakkurini boyitib , ezgulik hissi bilan yashashga undab kelmoqda .

Ulug’ iste’dod sohiblarining tug’ilgan kunlari mamlakatimizda har yili qutlug’ sana sifatida tantana qilinadi . Ushbu kunda xalqimiz buyuk shoir dahosiga yana bir karra ta’zim bajo ylaydilar . Ularning porloq xotirasiga ehtirom ko’rsatadilar .

2-boshlovchi: Alisher Navoiydek shoirimiz borligi bilan cheksiz faxrlanamiz . U o’zbek adabiyot ilmi tarixiga yuksak hissa qo’shgan . Adabiyotimizning buyuk namayondasi, ilmiy tadqiqotlar yaratgan olim , ulug’ davlat arbobi , madaniyat homiysidir .

1-boshlovchi: Hirot ichra tug’ildi ulug’ zot

Qozondi dunyoda ilmla zo’r ot

Taxallusi bo’ldi Navoiy ismi Alisher

Futun maydonida erlar aro er .

Toki yangrar hayot qo’shig’i

Ochiladi orzu eshigi

Tebranadi xalqim beshigi

Navoiydan so’z ochsam agar


Navoiy siymosidagi o`quvchi hamda 3-“V”sinf o`quvchilari kirib kelishadi.

1-boshlovchi: Navoiy va Boburdek buyuk zot qoshida doimo bosh egamiz . Bizga insoniylik , mehru vafo , do’stlik , sadoqat , saxovatlilik , odamiylik , kamtarlik , yaxshilik , ilm va ma’rifat ziyolarini taratganliklari uchun buyuk Navoiy bobomizga ta’zim qilamiz .

3-sinf o`quvchisi Baxtiyorova Kumush ijrosida g`azaldan namuna aytiladi.

4-sinf o`quvchilari she’rlardan yod aytishadi.

2-boshlovchi: Jahon umriga teng Navoiy umri

She’riyat ahlining bayroqdori ul

G’azal olamida nidosi amri

Qo’shig’I kuy bo’lib yangragay mangu

“Joziba” raqs dastasidan jozibali raqsni havola etamiz.

1- boshlovchi: “Farhod va Shirin”ni o`qigach ,takror va takror Shirin hasratlarin anglaymiz bir bor. Hozir esa e’tiboringizga Shirin monologini havola etamiz.


Shirin monologi Rajabova Mohichehra tomonidan ijro etiladi.

1-boshlovchi: Jonimdin o‘zga yori vafodor topmadim ,

Ko`nglumdin o‘zga mahrami asror topmadim.

Jonimdek o‘zga jonni dilofgor ko‘rmadim,

Ko‘nglum kibi ko‘ngulni giriftor topmadim.

1-sinf o`quvchilari ijrosida g`azallar aytiladi.

1-boshlovchi: Davron meni o‘tkardi saru samondin

Ayirdi meni bir yo‘la xoni mondin.

Gah boshima toj, gah baloyi ta'na,

Nelarki boshimg’a kelmadi davrondin.


Boburning nidosi” nomli sahna ko`rinishi 5-sinf o`quvchisi tomonidan ijro etiladi.

3- “V”sinf o`quvchilari tomonidan she’rlar aytiladi.


1-boshlovchi: Buyuk shoir Zahiriddin Muhammad Bobur she'riyati o‘zining nodir va badiiy qimmati bilan ham adabiyotimizda katta o‘rin egallagan.

3-“A”sinf o`quvchilari tomonidan sahna ko`rinishi ijro etiladi.

2-boshlovchi: Ha, Bobur iymoni butun inson bo‘lgan, ana shu e'tiqod, uning o‘z iqroriga ko‘ra, uni doimo turli balo-qazolardan muhofaza qilgan.

Tishing dur, labing marjon, xading gul, xating rayhon,

Yuzung hur, soching anbar, so'zung mul, menging meynon.

Meynon menging, so'zing mul, anbar soching, yuzung hur,

Rayhon xating, xading gul, marjon labing, tishing dur.

2-boshlovchi:Jondin seni ko`p sevarmen,ey umri aziz,

Sondin seni ko`p sevarmen,ey umri aziz.

Har neniki sevmak jondin ortiq bo`lmas,

Ondin seni kop sevarmen,ey umri aziz.

Navoiy va Gulining muhabbati asrlar osha barchani lol qoldirmoqda.Shu bois ham bir umr sadoqat ila buyuk adib o`z mehrini baytlarida tarannum etdi.

Navoiy va Guli monologi “ 8-“A” sinf o`quvchilari tomonidan ijro etiladi.

Tosheva Sevara raqs ijro etadi.


  1. boshlovchi: Mumtoz adabiyotimiz, tarixiy asarlarimizni mutolaa qilishdan maqsadimiz undagi zarra-zarra ganjinlarni bugungi yoshlarimiz ongiga yetkazib, hayotda to‘g‘ri, jamiyat uchun manfaatli yo‘lga kirishlariga ko‘maklashishdir .E’tiboringizga boqiy satrlardan havola etamiz.


6-“A”sinf o`quvchilari g`azallardan yod aytishadi.


2-Boshlovchi:Dunyoning tilagi, samari ham biz,

Aql ko‘zin qarosi, javxari ham biz.

To‘garak jahonni uzuk deb bilsak

Shaksiz, uning ko‘zi, gavhari ham biz

1-boshlovchi:Hurmatli mehmonlar, aziz o‘quvchilar bugungi kechamizni yakunlar ekanmiz,so`zni maktabimiz rahbari __________________________________ va menmonimiz_______________ ga beramiz.Marhamat.

2-boshlovchi:Azizlar hamisha qadringiz baland,iymoningiz but bo`lsin.Tashrif uchun tashakkur.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Литература

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: САФАЕВА ХУРШИДА ИБРОХИМОВНА

Дата: 09.02.2022

Номер свидетельства: 599928


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства