kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Построение таблиц в Системе управления базами данных Microsoft Access

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по информатике с использованием  технологии CLIL.

Учитель Буденновской СШ Дощанова Гульжан Байгариевна.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Построение таблиц в Системе управления базами данных Microsoft Access»

ГУ «Буденновская средняя школа отдела образования акимата Мендыкаринского района»

Урок по информатике с использованием технологии CLIL.

Учитель Дощанова Гульжан Байгариевна.


Date: 18.01.2017

Teacher name: Doshchanova G.B.

CLASS: 11

Subject: Computer techology



Theme of the lesson: Build Tables For a Database in Access



Lesson objectives

To deepen the concepts of save database, build tables, forms. To form presentations at students about the database, tables, forms: To develop abilities to determine database, tables, forms; to show database in computer. To develop the skills of speaking, reading, listening and writing in English on the theme of the lesson

Equipment and ICT

skills

  • Smart board

  • Computer

  • pictures with the image of database, tables

  • cards with words "database", "tables", “forms”

Motion of lesson

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)





Resources

1.Organization moment


GREETING

Teacher: Stand up! Good morning, students! Sit down, please!

I’m glad to see you! How are you?

-What date is it today?

-What day is it today?

-Who is absent today?

Now children let’s start our lesson.

Students: Good morning, teacher!

Thanks, we are fine!

Today it is…

….is absent.

Teacher: Now, Boys and Girls come up to the blackboard and put a tick.

2. Warm up










3. Review. Checking of the homework




















4.Study of New material






























5.Phonetic drills. Pronunciation.

    

     



















6.Practice work



7. Summary evaluation













8. Reflection

























9. Marking.

Homework







Today we have an unusual lesson. I want you to look at the board and say what we are going to talk about.

Read the statement.

“There is no reason anyone would want a computer in their home”.

( Ken Olson.)

- Do you agree with this statement?

- How do you understand it?

- What does the phrase “ to have a computer at home” mean?




Teacher: Look at the picture and complete the sentences with the phrases from the box.


copy, left alignment, bold, paste, italics, primary key, underlined




What does the icon given higher denote? ________________

What is function of Ctrl+C shortcut keys? ________________

What is function of Ctrl+V shortcut keys? ________________

What does the icon given higher denote? _________________

- ____________, ______________,____________




Teacher: Create a new table in a new desktop database

1. Under File, click New Blank desktop database.

2. In the File Name box, type a file name for the new database.

3. To save the database in a different location, click the folder icon.

4. Click Create.

The new database opens, with a new table named Table1, rename the table based on the type of data it stores.

Create a new table in an existing database

1. Click File Open, and click the database if it is listed under Recent. If not, select one of the browse options to locate the database.

2. Under Create, click Table.

A new table is added and opens in Datasheet view.

REVISION

Teacher: 1. Look at the blackboard. Read the words:

Students:

FIELD NAME – НАЗВАНИЯ ПОЛЕЙ

DATA TYPE – ТИП ДАННЫХ

PRIMARY KEY – ПЕРВИЧНЫЙ КЛЮЧ

DATASHEET VIEW– РЕЖИМ ТАБЛИЦЫ

DESIGN VIEW – РЕЖИМ КОНСТРУКТОРА

QUERY – ЗАПРОС

DATABASE – БАЗА ДАННЫХ

BUILD TABLES – ПОСТРОЕНИЕ ТАБЛИЦ

CREATE FORMS - СОЗДАНИЕ ФОРМ


Teacher: 2. Match the new words with their translation:

DATA TYPE БАЗА ДАННЫХ

FIELD NAME ЗАПРОС

BUILD TABLES РЕЖИМ ТАБЛИЦЫ

CREATE FORMS ПЕРВИЧНЫЙ КЛЮЧ

PRIMARY KEY ТИП ДАННЫХ

QUERY РЕЖИМ КОНСТРУКТОРА

DATASHEET VIEW НАЗВАНИЯ ПОЛЕЙ

DATABASE ПОСТРОЕНИЕ ТАБЛИЦ

DESIGN VIEW СОЗДАНИЕ ФОРМ



Students work at the computer of the theme “Build Tables For a Database in Access”



Answer the questions about the new themes.

1. Which is the invalid data type in MS Access? (Picture)

2.Which type of field is incremented automatically? (Auto Number)

3. A __________ enables you to view data from a table based on a specific criterion. (query)

4. The following picture shows several tabs. (Textual tabs)

5. Which of the following database objects is created first?(Table)


Teacher: - How do you feel now?

  • Are you OK ?

  • Now, Boys and Girls come up to the blackboard and put a tick.





And now your home task.

Exercise number 4a in your textbooks, page 32. There you should write answers to the questions.

Is everything clear?

Any questions?

Very good! You have done a good job! (выставление оценок)

The lesson is over. Good bye.


Данный урок по CLIL включает следующие компоненты, состоящие из так называемых четырех C:
• CONTENT(Содержание) развитие знаний, умений, навыков по построению таблиц в базе Access;
• COMMUNICATION (Общение) Пользоваться английским языком при обучении, при этом изучая как им пользоваться, заучивая и закрепляя компьютерные термины;
• СOGNITION (Познание) Развитие познавательных и мыслительных способностей, которые формируют общее представление о новой теме;
• CULTURE (Культура) Представление себя как часть культуры, а так же осознание существования альтернативных культур. Сюда входят межпредметные связи и воспитание гражданства.
Урок состоит из основных этапов - организационный момент, проверка домашнего задания, изучение нового материала, закрепление практической работой, подведение итогов и домашнее задание. Каждый этап сопровождается вопросно-ответной работой, направленной на обогащение словарного запаса англоязычной речи в данной предметной области.
Также важно наличие иллюстраций для визуализации изученного и прочитанного, тексты могут быть представлены схематически на карточках, что помогает ученикам определить идею текста и представленную в нем информацию. После прочитанного, желательно, чтобы ученики смогли передать идею текста.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Информатика

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Построение таблиц в Системе управления базами данных Microsoft Access

Автор: Дощанова Гульжан Байгариевна

Дата: 05.04.2017

Номер свидетельства: 406984


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства