kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Научная статья на тему :Инновационные подходы и технологии обучения на уроках химии на узбекском языке

Нажмите, чтобы узнать подробности

Термин «информационные технологии» применяется в образовательном процессе совсем недавно и подразумевает использование компьютеров как новых средств подготовки, диагностики, контроля и обучения предметам. Компьютерные технологии призваны помочь учителю в школе делать то, что без компьютера делать очень сложно; делать то, что не делали раньше; делать по-новому то, что делали всегда.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Научная статья на тему :Инновационные подходы и технологии обучения на уроках химии на узбекском языке»

КИСЛОРОД ГУРУҲЧАСИГА ДОИР МАСАЛАЛАРНИ

ИННОВАЦИОН ЁНДОШУВ АСОСИДА ЕЧИШ УСЛУБИЁТИ


Инновационные подходы и технологии обучения на уроках химии

Шомуродова Мехринисо Юсуфжоновна

Бухарский медицинский колледж, Узбекистан


Тaълим тизимидaги ислoҳoтлaрдa турли пeдaгoгик тexнoлoгиялaрни ишлaб чиқaриш вa aмaлдa қўллaшгa йўнaлтирилгaн фaoлият муҳим ўрин тутмoқдa. Унинг мурaккaблиги шундaки, пeдaгoгдaн псиxoлoгик жиҳaтдaн сeзилaрли ўзгaриш тaлaб қилинaди. Ўқув жaрaёни oлғa силжиши учун пeдaгoг вa тaълим oлувчилaр ҳaмкoрлигигa aсoслaнгaн янги пeдaгoгик фaoлиятни йўлгa қўйиш, ижoдий ёндaшув тexнoлoгиясини ўзгaртириш лoзим. Фaoлиятнинг кўпгини эскиргaн жиҳaтлaри эвaзигa пeдaгoгнинг псиxoлoгик жиҳaтдaн ўзгaриши қийинлaшaди. Шу бoис зaмoнaвий тaжрибaлaрни ўзлaштириш жaрaёнидa пeдaгoг муaммoлaрни aнглaб eтиши, иннoвaциoн фaoлиятни дaстурлaб, aмaлгa oшириши вa янги тaжрибaни мустaҳкaмлaш кaби бoсқичлaрни ўтaш лoзим. Пeдaгoгик жaрaёндa учрaйдигaн aйрим муaммoли вaзиятлaрни мувaффaқиятли ҳaл этишдa ўзидaн қoниқмaслик ҳисси ўқитувчининг иннoвaциoн фaoлиятни бoшлaшигa aсoс бўлaди.

Қуйида биз кимё фанидан “Кислород гуруҳчаси” га доир масалалар ечишда иннавацион технология асосида “Занжир усули” дан фойдаланиш услубиётини эътиборингизга ҳавола қиламиз. Бунда ўқитувчи ўқувчиларга биринчи масалани эълон қилиб, уни ечишни тавсия қилади. Ўқувчилар мустақил равишда масалани ечиб, жавобини айтгач, қолган масалаларни ечишда биринчи масаланинг жавоби билан бошланадиган масала танланади. Шу тариқа навбатма навбат “Занжир усули” орқали масалаларнинг ечими кўрсатилади. Масалан,

1 – масала. 18° С 100 кПа босимда 8,1 л кислород неча литр водород сульфидни (H2S) ёндира олади?

Ечиш Менделеев – Клапейрон тенгламаси асосда газнинг (О2) массаси топилади:

1) М = mRT/PV; m=MPV/RT= 32*100*8,1/8,314*291 = 10,71 г О2

2) H2S нинг ёниш реакция тенгламаси: 2H2S +3O2 = 2SO2 + 2H2O

44,8 96

44,8л ----- 96г

х ----- 10,71 г x = 4,9996 л = 5,0 л H2S



2 – масала. 5,0 л H2S нинг тўла ёниши натижасида ҳосил бўлган SO2 сувда эритилда. Эритма бромли сув орқали оксидлантирилди. Эритмага BaCl2 нинг 250 г 15 % ли эритмаси таъсир эттирилди. Неча грамм чўкма ҳосил бўлганлигини аниқланг.

Кимёвий реакция тенгламалари:

2H2S + 3O2 = 2SO2 + 2H2O (1)

44,8 128

H2O + SO2= H2SO3 (2)

18 80

H2SO3 + Br2 + H2O = H2SO4 + 2HBr (3)

H2SO4 + BaCl2 = ↓BaSO4 + 2HCl (4)

208 233

  1. реакция тенгламасидан 5,0 л Н2S нинг тўла ёниши натижасида ҳосил бўлган SO2 нинг массаси: 44,8 ---- 128

5,0 ----- х х = 14,28 г SO2

  1. реакция тенгламасидан фойдаланиб, 14,28 г SO2 нинг сувда эритилишидан ҳосил бўлган Н2SO3 нинг массаси 64 ---- 82

14,28 ----- х х = 18,3 г Н2SO3

  1. реакция тенгламасидан маълумки, 18,3 г Н2SO3 нинг оксидланишидан

82 ---- 98

18,3 ----- х х = 21,8 г Н2SO4 ҳосил бўлади

  1. m=250*0,15=37,5 г ВаСl2

υ=21,8/98=0,22 мол Н2SO4

υ=37,5/208=0,18 мол ВаСl2

  1. 21,8 г Н2SO4 37,5 г ВаСl2 билан таъсирлашиб, 42 г ВаSO4 чўкмасини ҳосил қилади:

208 ---- 233

37,5 ----- х х = 42 г

Худди шу тариқа 42 г билан бошланган кейинги масалани ечиш давом эттирилади.

Демак, “Кислород гуруҳчаси” га доир масалалар ечишда иннавацион технология асосида “Занжир усули” дан фойдаланишда ўқувчиларнинг масалалар ечишда диққатини ошириш, масаланинг жавобини калит асосида тўғри топиши, акс ҳолда қолган масалаларни еча олмаслиги ҳамда тартиб билан изчилликка риоя қилиш хусусиятларни ривожлантиришга замин яратади.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Химия

Категория: Прочее

Целевая аудитория: Прочее

Автор: Шомуродова Мехринисо Юсуфжоновна

Дата: 06.11.2017

Номер свидетельства: 437031


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

Распродажа видеоуроков!
1660 руб.
2370 руб.
1830 руб.
2620 руб.
1830 руб.
2620 руб.
ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства