Как сделать урок более интересным, чтобы свои знания и умения проявили как можно больше учеников? Интегрированный урок – одна из самых перспективных методик, так как позволяет эффективно использовать знания из других учебных дисциплин, тем самым расширяя и углубляя их, максимально способствует реализации интеллектуальных способностей детей в комфортной для них обстановке.
ПЛАН УРОКА:
Приветствие, знакомство – 2 минуты
Hello everybody! I am glad to see you! How are you today?
My name is Nadezhda Fyodorovna and I’m your English teacher for today and here is also my colleague - Geography teacher Gennadiy Nikolaevich.
And now we are to start our lesson, which is connected as you’ve already guessed I think with Geography. I hope you’ll enjoy it and be friendly to each other.
I wish you a good luck! Let’s start.
Геннадий Николаевич: Приветствует, сообщает, что ребята будут работать в группах и за каждый ответ они будут получать баллы, по результатам которых они в конце урока получат оценки за урок.
Ознакомление с темой урока – Организация Объединенных Наций (просмотр презентации по теме) – 4-5 минут
My dear friends, now let’s watch the presentation and try to guess what we are going to discuss today. Do not forget that for every correct answer you will get the points.
On the first slide we see - In 1945, nations were in ruins. World War II was over, and the world wanted peace. – Do you have any guesses?
On the second - 51 countries gathered in San Francisco that year to sign a document.
Do you know what document is told about? I’ll give you 1 minute to think it over in your groups and then tell your answer. (for the point)
Good work! Now everybody knows the topic of our lesson – The United Nations.
Let’s see other pictures containing the main moments of the UN and don’t forget to be attentive because after you will be given some questions. (смотрят следующие слайды презентации)
Отработка новых ЛЕ по презентации №1 – 2 минуты
Let’s stop for a while and repeat new words after me.
Charter - Устав
to maintain – поддерживать, сохранять
to promote – способствовать, содействовать
to uphold – зд. утверждать
to envision – представлять, предвидеть
sustainable development – устойчивое развитие
Почему мы выбрали именно данную тему для нашего урока – 2 минуты
Let’s see why we’ve chosen that very organization for our lesson
The UN is the largest, most familiar, most internationally represented and most powerful international organization in the world.
Do you know what means most internationally represented? You may tell it in Russian. (for points)
You are right! I give you the point for the excellent answer.
Don’t worry! It means – имеющая наибольшее количество государств-членов
Работа с политической картой мира по презентации №2 (штаб-квартира ООН, официальные языки, государства-члены, страны наблюдатели) – 5-7 минут
Поиск слов, связанных по данной теме – Word-search 5 минут
And now next task for you is a word-search - a puzzle consisting of letters arranged in a grid, containing 6 hidden words and word combinations written across and down. I said before to be attentive while watching the previous pictures. I’ll give you 3 minutes for doing this work.
Time is up. Let’s ask one from your team to read the answers. For each correct answer – 1 point.
Here they are: assistance, peace, security, human rights, united nations, development.
Ознакомление учащихся с основными целями ООН (зачитывает учитель англ.яз) – 4-5 минут
Let’s take a look at the UN objectives.
I’ll tell you the objectives in Russian, and you need to find how it will be in English
Raise your hands.
maintaining international peace and security,
Сохранение мира в мире и безопасность
promoting human rights,
поддержка соблюдения прав человека
fostering social and economic development,
создание благоприятных условий для общественного и экономического развития
protecting the environment,
Защита окружающей среды
providing humanitarian aid in cases of famine, natural disaster, and armed conflict
обеспечение гуманитарной помощью в случае голода, стихийного бедствия, вооруженного конфликта
I am so happy to hear your right answers. Thank you!
Геннадий Николаевич рассказывает о 3 основных дочерних организациях ООН. МАГАТЭ, ЮНЕСКО, ВОЗ. – 5 минут
Выполнение задания на сопоставление названий организаций с их основными задачами – 5-6 минут
Boys and girls, now you are to match the name of agencies with its 3 objectives. You have 4 minutes for the task.
Time is up! Let’s check. Again one from you group is to tell the answer.
Very good. I’m proud of you!
Завершение урока с выполнением ООН-викторины. – 6-7 минут
Here the final task – the UN quiz. You have 5 minutes for answering.
Then one by one please give your answers for each question.
Геннадий Николаевич записывает ответы детей на листке.
Let’s look through the right answers.
Рефлексия – 2 минуты
Thank you very much for your interesting conversation!!!
Now I want you to write if you liked the lesson and what you liked best of all.