Ш?О, ?ржар ауданы, Бар?ытбел ауылы
«Бар?ытбел орта мектебі»КММ
5 сынып?а арнал?ан вариативтік та?дау курсыны?
та?ырыбы: «Таби?ат ж?не адам»
География п?ніні? м??алімі:
Конусова Алтынай Исаевна
Т?сінік хат.
«Жаратылыстану» о?у п?ні ба?дарламасы ?аза?стан Республикасы мемлекеттік жалпы?а міндетті білім беру стандартына с?йкес дайындалды.
О?у жоспарыны? вариативті б?лігіне та?дау курсын дайындау?а ж?не ж?зеге асыру?а ба?ыттал?ан келесі ?осымша о?у курсы ?сынылады: «Таби?ат ж?не адам».
«Таби?ат ж?не адам» курсыны? басты ма?саты:
1)?зіні? ту?ан ?лкесі жайлы білімді тере? ме?герту ж?не дамыту;
2)Жас?спірімдерді? бойында белсенді азаматты? ?станым ?алыптастыру ж?не отанс?йгіштік сезім т?рбиелеу.
Міндеттері шешілуі тиіс:
1)О?ушыларды? танымды? ?ызы?ушылы?тарын тере?дету;
2)Практикалы? ж?не интеллектуалды? да?ды мен шеберлікті ?алыптастыру ж?не дамыту;
3)Болаша? маманды?ты саналы т?рде та?дау?а к?мектесу:
4)Жеке т?л?аны? бойында ізденушілік-зерттеушілік ?асиетін,экспедициялы? ж?мыс да?дыларын ?алыптастыру;
К?тілетін н?тиже:
1)Іздеу-зерттеу ж?мыстары кезінде алын?ан а?паратты саралау,??деу, жина?тау,?олдану шеберлігі;
2)Іс-?рекетті ж?не зерттеуді жоспарлау,танып білу ?дістерін ме?геру;
3)?азіргі заман?ы а?паратты? технологтяларды,білім беру ресурстарын,м?ра?ат деректерін ?олдана білу,алын?ан а?парат?а презентация жасау;
4)Коммуникативтік ?абілетті,к?птілділікті дамыту ж?не ?здігінен,ша?ын не ?лкен топтарда ж?мыс істеу да?дыларын дамыту.
Пайдаланыл?ан ?дебиеттер тізімі:
1.Бірма?амбетов ?., Мамырова К., Географиялы? с?здік,А., «Рауан»,1992
2.Рекорды Земли.Смоленск,1998
3.Энциклопедия для детей «Экология»,М.Росмэн,1997.
4.Ыс?а?ов С. Таби?атты ?ор?ау д?ст?ріміз,А., «Білім»,1996.
5.Орынбаева Г. О?ушылар?а экологиялы? т?рбие беру,А., «Рауан»,1993.
6.Мир географии, М., «Мысль»,1984.
7.Ердавлетов С.Р.,Рутковский О.О. Занимательная география Казахстана. А., «Мектеп»,1973.
8.Энциклопедия для детей. География,М., «Просвещение»,1998г.
О?у-та?ырыпты? жоспар. 5-сынып
Аптасына – 1са?ат, жылына – 34 са?ат.
Та?ырыбы: "Таби?ат ж?не адам"
р/с
Саба?ты? та?ырыбы
Са?ат саны
мерзімі
Ескерту
І «Таби?ат пен ?о?амны? бір-біріне ?сері»
1
Таби?атта ж?ріп-т?руды? ережелері.
1
2
К?згі топсеруен.
1
3
Ба?ылау к?нделігін жасау.
1
4
Адамны? таби?атта?ы алатын орны.
1
5
Таби?ат байлы?ы.
1
6
Таби?ат байлы?ын ?немді пайдалану.
1
7
«Таби?ат –таным бастауы». Халы?ты? болжам.
1
ІІ Атмосфера
8
Таби?атта?ы ??былыстар.
1
9
Ту?ан жерді? ауа райы.
1
10
Ауаны? ластануы.
1
ІІІ Биосфера
11
Ту?ан таби?атымызды? бір б?лігі-?сімдік.
1
12
Ту?ан жерімізді? шипалы ?сімдіктері.
1
13-14
Мектеп ма?ына а?аш,?семдік ь?та,г?лдер отыр?ызу ж?не оларды к?тіп баптау. Практикалы? ж?мыс.
2
15
Жануарлар ?лемі.
1
16-17
«Кішкентай достар?а» ?ам?орлы?. Практикалы? ж?мыс. Жемшашарлар жасау.
2
ІV Гидросфера
18
Су-тіршілік к?зі.
1
19
Жергіліктіжерді? ?зендері мен б?ла?тары.
1
20
Алак?л.
1
V «Таби?ат ресурстары мен таби?и ортаны ?ор?ау»
21-22
?оры?тар-таби?ат ?ор?аны.
2
23
Географиялы? ортаны? ластануы
1
24
Негізгі ластану к?здері ж?не т?рлері.
1
25-26
«Ту?ан жердегі ?ызыл Кітап?а енген жануарлар мен ?сімдіктерді аны?тау»
2
27
Адамдарды? шаруашылы? ?ызметіні? ?серінен таби?атыны? ?згеруі.
1
28
«Таби?аты аса к?ркем-?ржар ??ірі».
1
29
«Мені? ауылым-Бар?ытбел».
1
30
«?з ?лкенді тани біл!» ойын-саба?.
1
31-32
К?ктемгі топсеруен.
2
33
«Атаж?рт» этно-географиялы? ойын саба?.
1
34
?орытынды саба?.
1
Календарно-тематическое планирование
Вариативный курс «Природа и человек». 5 класс.
1 час в неделю, 34 часа в год.
№
Название темы
Количество часов
Сроки
Примечание
Взаимосвязь природы и обшества
1
Правила поведения в природе.
1
2
Осенняя экскурсия.
1
3
Набдюдение за изменениями в природе. Заполнение «Календаря погоды.»
1
4
Место человека в природе.
1
5
Природные богатства.
1
6
Рациональное использование природных богатств.
1
7
Народные приметы.
1
Атмосфера
8
Явление природы.
1
9
Погода.
1
10
Загрязнение окружающей среды.
1
Биосфера
11
Многобразие растений.
1
12
Лекарственные растения.
1
13-14
Практическая работа. Уход за растениями возле школы
2
15
Многообразие животных.
1
16-17
«Забота о пернатых». Изготовление кормушки.
2
Гидросфера
18
Вода -уникальное вещество.
1
19
Реки и родники. Урджарка-главная водная артерия региона
1
20
Алаколь.
1
Природные ресурсы и охрана окружающей среды
21
Край родной: в гармонии с природой.
1
22-23
Заповедники.
2
24
Загрязнение окружающей среды
1
25
Источники загрязнения
1
26
Животные и растения занесенные в «Красную книгу».
1
27
Изменение природных систем под влиянием деятельности человека.
1
28
Природа Урджарского края.
1
29
«Мое село- Баркытбел»
1
30
«Познай свой край!» урок-игра
1
31-32
Весенняя экскурсия.
2
33
Этногеографическая игра.
1
34
Итоговый урок.
1
Учебная программа
по курсу «Природа и человек» для 5 класса
уровня основного среднего образования
- Пояснительная записка
Вариативная часть учебного плана направлена на разработку и реализацию курсов по выбору. Рекомендуемый следующий дополнительный учебный курс: «Природа и человек».
- Учебная программа разработана в целях реализации поручений Президента Республики Казахстан, отраженных в программной статье «Социальная модернизация Казахстана: 20 шагов к обществу всеобщего труда».
2. Главной целью курса «Природа и человек» является:
1) реализация прочного усвоения и развитие знаний о своем родном крае;
2) расширение кругозора учащихся, воспитывать патриотизм и формировать активную гражданскую позицию подрастающего поколения.
3. В соответствии с указанными целями должны быть решены следующие задачи обучения:
1) повышать познавательные интересы учащихся;
2) способствовать формированию, развитию практических и интеллектуальных навыков и умений;
3) осуществлять осознанный выбор профессии;
4) развивать поисково-исследовательские качества личности, навыки экспедиционной работы;
5) соблюдать комплексность в краеведческой работе, которая развивает функциональную грамотность учащихся в различных аспектах: общеучебных умений и навыков, наблюдательности, воображения, научной любознательности, интеллекта, эрудиции и культурного уровня, литературной и предметной речи, полиязычия, навыках общения с представителями разных профессий, возрастов и поколений, психологической подготовки к самостоятельной жизни и профессиональной деятельности, морально-нравственных качеств, патриотических чувств, любви к родному краю и к Родине.
4. реализуется на уроках, классных часах, как их воспитательная задача (воспитание патриотических, гражданских чувств к «малой» Родине).
5«природа и человек. Курс логически дополняет курсы географии, биологии, истории, литературы и других предметов учебными знаниями о своем крае, при выделении местных аспектов.
6. Программа курса «природа и человек» реализуется отдельными поисковыми группами в классе и в школе
Рекомендуемая литература для учителя:
1.Бірма?амбетов ?., Мамырова К., Географиялы? с?здік,А., «Рауан»,1992
2.Рекорды Земли.Смоленск,1998
3.Энциклопедия для детей «Экология»,М.Росмэн,1997.
4.Ыс?а?ов С. Таби?атты ?ор?ау д?ст?ріміз,А., «Білім»,1996.
5.Орынбаева Г. О?ушылар?а экологиялы? т?рбие беру,А., «Рауан»,1993.
6.Мир географии, М., «Мысль»,1984.
7.Ердавлетов С.Р.,Рутковский О.О. Занимательная география Казахстана. А., «Мектеп»,1973.
8.Энциклопедия для детей.География,М., «Просвещение»,1998г.