«Билал - Назым атында?ы орта мектеп мектепке дейінгі ша?ын орталы?ымен» коммуналды? мемлекеттік мекемесі
( 9 «А» синипи ?лг?л?к д?рис )
П?н му?ллими: О.И.Заирова
2014-2015 о?уш жили
П?ні Физика 9
Саба? реті: № 34
Сыныбы
9 «А» «__________» ____________________2015 ж. Т?кш?р?лди:
Саба?ты? та?ырыбы
§31. Тавуш.
§35.Ультратавуш.
Жалпы ма?саттар
Акустика – физикини? б?л?ми, заманивий акустикини? б?л?млири,тавуш физикида - биологияда,тавушни т?кш?р?ш тарихи,тавуш дол?унлири-инфратавуш, ультратавуш, ??р ?анда? му?итта тавушини? тарилиши, тавушни? тарилиш илдамли?ини ч?ш?нд?р?ш, бир-бириг? ?з ярдимини к?рситишк?, бир-бириг? ??рм?т бил?н ?араш?а, ина?ли?а, бирликк? т?рбийл?ш.
Негізгі ма?саттар
Блум таксономияси бойич? тапшурмилар бериш ар?или?, синий тур?идин ойлаш?а риважландуруш, бир- бирини? пикирини ти?шаш?а, баш?иларни? пикириг? ??рм?т бил?н ?араш?а, ?з ара бир – бирини адил ба?алаш?а интилдуруш, ?з алди?а издинишк?, топ бил?н ишл?шк? ?гитиш.
О?ыту н?тижесі
Физикини? Акустика – тавуш ?адисилирини т?кш?р?йди?ан б?л?ми, тавуш дол?унлири-ультратавуш-инфратавуш –пайдиси-зийини, т?би?тт? учришиши, техникида ?есап?а елиши, тавушни? п?йда болуш с?в?плири,тавушни? му?итта тарилиши, ??р т?рл?к му?иттики тавуш илдамли?лири,уларни? п?р?ини, билингвалли? билим бериш н?тижсид? ?з ойлирини ?ркин ейтиду, пикир алмишиду, йе?и терминларни ?ч тилда билиду.
Негізгі дерек к?здері
Физика 9 - синип д?рислиги, АКТ-слайдлар, ресурслар, постер.
саба? кезе?дері
б?лінген уа?ыт
м??алімні? іс - ?ректі
о?ушыны? іс -?ректі
іс – ?рекет т?рлері
о?ыту ?дістері мен т?сілдер
С?лемдесу.
Топ?а б?лу.
2 мин
Топлар?а б?л?ш.
1-топ «Тавуш»
2-топ «Ультратавуш»
3-топ «Инфратавуш»
Ба?алаш вара?лирини тар?итиш.
Топлар?а б?л?н?п олтуриду.
Бир-бириг? яхши изг?- ний?тл?р, тил?кл?р ейтиш ар?или? синипта достлу? атмосферисини ?елиплаштуриду.
Топ ичид? ?з ара му?аким? ?илип рольлар?а б?л?ниду.
1.Т?ра?а
2. Идея келтіруші
3. Уа?ыт ?ада?алаушы
(таймкипер
4. Ба?ылаушы
?з – ?зини р?тл?ш.
Топлу? иш.
СТО.
О?ыту мен о?уда?ы жа?а т?сілдер.
Р?лдік ойындар.
І. Білу
3 мин
І – тапшурма.
?й тапшурмисини сораш.
?т?лг?н мавзу бойич? ?аза? тилида 5 соалдин т?з?лг?н тест тапшурмилири.
Муст??ил орунлайду, топ ?залири бир- бирини т?кш?р?п ба?алайду.
Ж?п бил?н иш.
СТО.
О?ыту мен о?уда?ы жа?а т?сілдер.
Талантты ж?не дарынды балаларды о?ыту.
ІІ.Т?сіну
.
10 мин
ІІ – тапшурма
Йе?и мавзуни ?з алди?а ?зл?шт?р?ши
1-топ. Тавуш
2-топ. Ультратавуш
3-топ.Инфратавуш
Берилг?н тапшурмиларни орунлашта китап, ресурслар ?оллиниду. Топ ичид? му?аким? ?илиду, тал?илайду.
Топлу? иш.
«Бірін-бірі о?ыту» -т?сіл. «Р?лдік ойындар» - ?діс.
СТО. АКТ.
ІІІ. ?олдану
12 мин
ІІІ - тапшурма
Йе?и мавзуни топ бил?н ч?ш?нд?р?п бериши.
Постер бил?н иш.
?з ойлирни постер?а салиду, ?ор?айду.
Топлу? иш.
«Кластерлер» - т?сіл
«Бірін-бірі о?ыту» -т?сіл. СТО.
Талантты ж?не дарынды балаларды о?ыту.
3 мин
Сергіту с?тін ?ткізу: «Для поднятие настроения»
ІV.Талдау
5 мин
ІV – тапшурма
Д?рисни муст??к?мл?ш тапшурмилири.
«Семантикили? карта-ж?двал»
Берилг?н тапшурмиларни орунлайду, семантикили? карта-ж?двал толтуриду.
Муст??ил иш.
«Бірін-бірі о?ыту» -т?сіл. СТО.
Талантты ж?не дарынды балаларды о?ыту.
V.Жина?тау
3 мин
VІ – тапшурма
Синквейн - бес жол ?ле?
1-топ Физика
2-топ Т?би?т
3-топ Физика
Топлу? иш.
«Синквейн»
«Бірін-бірі о?ыту» -т?сіл. СТО.
Талантты ж?не дарынды балаларды о?ыту.
VІ.Ба?алау
3 мин
??р бир топтики ба?али?учи топ ?залирини ба?алайду.
Р?лдік ойындар.
О?Б.
Рефлексия
2 мин
?з ойлирини язиду.
Муст??ил иш.
Орындау?а арнал?ан тапсырмалар
2 мин
§31. Тавуш. §35.Ультратавуш о?уп келиш. 26-к?н?км? ?есап ишл?п келиш.
Муст??ил иш.
________ «_______» синип _______ топ
р/с
исми-н?сиби
тапшурмилар
1
2
3
4
5
балл
ба?а
р/с
тапшурма
балл
1
Тест
??р бир дурус жавап?а 1 балл
2
Йе?и мавзуни ?зл?шт?риши
5
3
Йе?и мавзуни ?ор?ап бериши
5
4
Семантикили? картини толтуруши
??р бир дурус жавап?а 1 балл
5
?ошумч? жаваплар
??р бир дурус жавап?а 1 балл
ба?а
балл
«3»
7-12
«4»
13-18
«5»
19-........
Семантикалы? карта.
С?ра? пен д?рыс жауапты? ?илысына «+» та?басын ?ойы?ыз.
(екі с?ра?ты? жауабы біреу болуы м?мкін)
р/с
соал
Тавуш
Ультратавуш
Инфратавуш
1
Акустика ..................... хусусий?тлирини в? ...................... ?адисилирини о?уп ?гиниди?ан физикини? б?л?ми.
2
........................ бу - механикили? дол?унлар
3
Акустикили? дол?унлар б?л?ниду
4
Чапсанли?и 16 Гц – тин т?в?н бол?ан дол?унлар
5
Чапсанли?и 20 000 гц-тин жу?ури бол?ан дол?унлар
6
.................................. т?биий в? с?ньии м?нб?лири болиду
7
Дельфинлар, ш?пир??л?р ................. чи?ириш ар?или? ?зини? й?нилишини в? ?аж?т бол?ан озу?ини тапиду.
р/с
соал
Тавуш
Ультратавуш
Инфратавуш
1
Акустика ..................... хусусий?тлирини в? ...................... ?адисилирини о?уп ?гиниди?ан физикини? б?л?ми.
+
2
........................ бу - механикили? дол?унлар
+
3
Акустикили? дол?унлар б?л?ниду
+
+
4
Чапсанли?и 16 Гц – тин т?в?н бол?ан дол?унлар
+
5
Чапсанли?и 20 000 гц-тин жу?ури бол?ан дол?унлар
+
6
.................................. т?биий в? с?ньии м?нб?лири болиду
+
7
Дельфинлар,ш?пир??л?р ................. чи?ириш ар?или? ?зини? й?нилишини в? ?аж?т бол?ан озу?ини тапиду.
+