Саба?ты? та?ырыбы: «Тол?ындар тарауын ?айталау»
Саба?ты? білімділік ма?саты: О?ушыларды? тол?ындар тарауы бойынша ал?ан білімдерін ж?йелеп, практикада ?олдандыра білу.
Дамытушылы? ма?саты: О?ушыларды? ?здігінен ойланып, ж?мыс істеу ?абілеті арттыру, шы?армашылы? ?абілеттерін дамыту, компьютерді? к?мегімен физика есептерін шы?ара білуге да?дыландыру.
Т?рбиелік ма?саты: О?ушыларды саба? ?стінде ??ыптылы??а, ?здеріне деген сенімділікке, уа?ыттарын д?рыс ?олдана білуге ?йрету.
Саба?ты? барысы: Анаграмма
О?ушыларды? ?андай та?ырыпты ?айталайтындарын білу ?шін анограмма жасалады.
ТОЛ?ЫН
С?ра?тар ?р о?ушылар?а таратылады, жауап берген сон пара?та?ы ?ріпті орнымен орналастырады.
С?ра?тар: флипчарт 1
№1. Тол?ын деген не?
Тербелісті? ке?істікте таралуы. Н
№2 Электр ?рісі мен магнит ?рісі ?андай тол?ынды тудырады.
Электромагниттік тол?ынды Ы
№3 Тербелмелі контур деген не
Индуктивтілігі бар Катушкадан ж?не сыйымдылы?ы бар конденсатордан т?ратын тізбек. ?
№4 электромагниттік тол?ынны? ?андай ?асиеті бар, оны ?андай ??ралмен к?ре аламыз
ЭМ тол?ын материаны? ерекше т?рі оны осцилограмманы? к?мегімен к?ре аламыз.Л
музыкалы? дыбыстар дегеніміз не
№5.Камертонны? немесе музыкалы? аспаптарды? шы?аратын дыбысы О
№6.Дыбысты? сипаттамаларына не жатады Тон, тембр,шу Т
1 ФЛИПЧАРТТА?Ы ?РІПТЕРДІ ОРНЫНА ?ОЮ АР?ЫЛЫ САБА?ТЫ? ТА?ЫРЫБЫ ШЫ?АДЫ.
I. Эпиграф
М.Ж?мабаев а?амыз айт?андай: тол?ыннан тол?ын туады, тол?ыннан тол?ын шы?алы, тол?ынмен тол?ын жарысады демекші бізді ?орша?ан орта- ол тол?ындарды? таралу ортасы оны? ішінде біз к?нделікті дыбыс тол?ындарымен ?мір с?реміз. Дыбыс ар?ылы бір бірімізді естіп, музыка ар?ылы ерекше сезімге б?лененміз.Дыбыс ар?ылы адамны? ж?регіні? ?а?ысын сеземіз. Флипчарт 2.
III.Тол?ынны? т?рлері.
Сонды?тан б?л тарау тектен тек тол?ын деп атал?ан жо?, ал енді осы тол?ындар екі т?рге б?лінеді олар ?андай .
Механикалы? ж?не ЭМ тол?ындар.
Осы тол?ындарды? ?зі бірнеше т?рге б?лінеді, осыны аны?тау керек. Ол ?шін тол?ынны? т?рлерін ?з атауларына с?йкес орналастыру ?ажет.
Флипчарт 3
Механикалы?: к?лдене?, ?ума, дыбыс, акстикалы?
ЭМ тол?ын: радиотол?ын, а? жары?, рентген, инфра?ызыл, гамма,
IV.С?ра?ты камертон.
ПРЕЗЕНТАЦИЯ.
Келесі С?РА?ТЫ КАМЕРТОННЫ? сауалына жауап беріп, ?пайлар аламыз.
?яшы?та 6 с?ра? кездеседі : 20 ?пай?а-2 с?ра?, 30 ?пай?а-2 с?ра?, 40 ?пай?а-2 с?ра?.
ПРЕЗЕНТАЦИЯМЕН Ж?МЫС ЖАСАУ 4слайд.
V. С?йкесін тап
Физика ?ылымыны? бас?а ?ылымдардан ерекшелігі формулаларды? жиынында, ?р та?ырып?а арнайы формулалары бар, б?гін де осы формулаларды? с?кесін тауып о?ып к?рейік. презентация 11 слайд
VI.Адас?ан аны?тама. график
Механикалы? тол?ын ?ума, к?лдене? болып б?лінеді, мына флипчартта?ы аны?тамалар ?айсысына ?айсы келетінін жазы?дар. Флипчарт
VII Музыкалы? есеп
Енді б?гінгі ?айталанып отыр?ан тол?ын тарауына байланысты есептерді ?арастырайы?, дыбыс тол?ыны бол?анды?тан есептер де музыкалы? болады. Д?птерге шы?арып, бір о?ушы оны та?тада жазады, ?ал?андары оны орындарында тексереді.
Есеп: 0,2 секундта радио?абылда?ышты? тербелмелі контур конденсаторыны? сыйымдылы?ы 2,5 мкФ ал катушканы? индуктивтілігі нешеге те??
Кітаппен ж?мыс. 127 беттегі 28 жатты?уды? 2 есебі.
Флипчарт
VIII.Физикалы? эстафета
Енді екі о?ушы,олар?а бір бірден есеп беріледі, интер.та?тада ж?не ?арапайым та?тада екі топ кезектесіп осы есепті? бірі берілгенін, бірі формуласын, бірі шы?арылуын, бірі жауабын жазу керек. Карточка беріледі
IX.?ызы?ты с?ра?тар
Физика-таби?атты зерттейтін ?ылым бол?анды?тан, б?гін де таби?ат?а байланысты тол?ын тарауымен с?йкес келетін ?ызы?ты с?ра?тар?а жауап беру керек. Слайд 15
1.Егер пианинаны? ?асына камертонды ?ойса? неліктен пианино ?зінен-?зі «си” дыбысын шы?арады
(резонанс?а байланысты) камертонмен мысал к?рсету.
2.Ауасы сорып алын?ан ыдысты? ішінде неге са?атты? дыбысы шы?пайды?
( Себебі ауасы жо? жерде дыбыс таралмайды.)
3. Найза?ай ойна?анда б?з неге бірінші найза?айды к?реміз ал дыбысын кейін естиміз?
(Дыбысты? таралу жылдамды?ы жары?ты? таралу жылдамды?ынан сан есе кіші6 біра? екі ??былыс та бір мезетте ?теді)
4. “Балы? сия?ты ?ндемейді” деген салыстырумен келісесіз бе? Неге?
(Жо?, себебі балы?тар да сан алуан дыбыс шы?арады. Тек кит ?ана ?ндемейді.мысалы дельфин ультрадыбысты жа?сы естиді)
X.дыбыс ??пиясы.
Б?л дыбыс тол?ынына жататын дене ж?не ол
?ш б?ліктен т?рады, ?аза? хал?ыны? к?неден келе жат?ан к?зі, б?л не? ??рылысымен т?сіндіру.(домбыра.) слайд 16
XI.Венн диаграммасы
Біз сонымен механикалы? ж?не электромагниттік тол?ындар жайлы біраз м?ліметтерді жина?тады? ендеше Венн диаграммасы бойынша оларды? ерекшеліктері мен айырмашылы?тарын жазып к?рейік. Флипчарт 17
XII.Т?жірибе
Тол?ындар тарауын ?орытындылау т?жірибесіз ?ызы? болмас сонды?тан келесі кезек ?ызы?ты т?жірибелер ж?не оны? физикалы? ма?ынасын т?сіндіру.
1.Дыбыс ?ай жерден шы??аннын аны?тау ж?не неліктен?
Дыбыс шы?ады к?зі байлаулы бала оны? ?айдан шы??анын тауып алып неліктен оны тап?анын т?сіндіру керек. жа?ылыстыру ?шін шамалы музыка ?осылады.
(адамда екі ??ла? бар сонды?тан ?абылда?ан дыбыстарды ми ?ай жерден шы??анын салыстыра бастайды. Б?л ара ?ашы?ты??а байланысты болады, егер екі дыбыс бірдей ?ашы?ты?тан шы?са адам жа?ылысуы м?мкін.
2. Дыбыс ?алай шы?атынын аны?тау.
?а?аздан жасал?ан кеме, ыдыс, трубка мен су , осы заттарды ?олданып эхолокацияны ?алай т?сіндірер еді?дер.
3.Музыкалы? ыдыс
Хрусталь ыдысты? шетін с?? сауса?ты? ?шымен сызса? дыбыс шы?ады, неге
?олымызмен ?оз?алыс жаса?анда сауса?ты? ?шы не ыдысты? шетіне тиеді, не сыр?ып кетеді, сол уа?ытта ыдыс шамалы деформация?а ?шырайды да дыбыс шы?арады.Ыдыс ?атты дене бол?анды?тан ж?не оны? т?бі тере? бол?анды?тан ол резонатор ?ызметін ат?арады. Дыбысты? ?аттылы?ы резонатор?а байланысты.
X. Тест тапсырмалары.
Ал енді осы б?гінгі саба?ымызды толы? ?орытындылау ?шін тест с?ра?тарына жауап беру керексіздер.
Жауаптары кейін та?тада т?рады, о?ушылар жауаптын тексеріп ?здеріне ба?а ?ояды.
XI. Сауалнама
Саба?ты толы? ая?тау ?шін о?ушылар сауалдар?а жауап береді:
1.Нені білдім, т?сіндім
2.Нені т?сінбедім
3.Не ?ызы? болды
4.Не ?ызы? емес болды
5.?зімді ?алай ба?алар едім. Флипчарт 21
О?ушылар?а ?йге тапсырма беру ж?не ба?алау.
№1.анаграмманы? с?ра?тары:
Тол?ын деген не?Н
№2 анаграмманы? с?ра?тары:
Электр ?рісі мен магнит ?рісі ?андай тол?ынды тудырады.Ы
№3 анаграмманы? с?ра?тары:
Тербелмелі контур деген не ? ?
№4 анаграмманы? с?ра?тары:
электромагниттік тол?ынны? ?андай ?асиеті бар, оны ?андай ??ралмен к?ре аламыз .Л
№5.анаграмманы? с?ра?тары:
музыкалы? дыбыстар дегеніміз не О
№6.анаграмманы? с?ра?тары:
Дыбысты? сипаттамаларына не жатады Т
№7.анаграмманы? с?ра?тары:
Ультрадыбыстар?а мысал келтір, медицинада олар неге ?ажет.Р
№8.анаграмманы? с?ра?тары:
Адамны? дыбысты естуге арнал?ан м?шесі не ж?не адам ?андай дыбыстарды ести алады.А
№9.анаграмманы? с?ра?тары:
?атты тол?ын бол?анда к?пір сынып кетуі м?мкін бе Д
Физикалы? эстафета есебі
1.Адам ??ла?ы 16 Гц-тен 20 000 Гц жиілікке дейінгі дыбыстарды ?абылдай алады. Дыбыс тербелісіні? естілу аралы?ы ?андай тол?ын ?зынды?тарыны? арасында жатыр. Ауада?ы дыбысты? таралу жылдамды?ы 340 м/с деп есепте?дер.
Физикалы? эстафета есебі
2.Негізгі «ля» музыкалы? тонны? тол?ын ?зынды?ы 78 мм, ал «си» тоныны? тол?ын ?зынды?ы 56 мм. Дыбысты? ауада таралу жылдамды?ы 340 м/с. Б?л тондарды? жиіліктері ?анша?а те?.
Тест с?ра?тары:
1.тол?ындарды зерттеуде ?лес ?ос?ан ?алымдыр:
А.Ньютон, Паскаль, Ом
Б.Архимед, ?.Фаараби, Ампер
В.Пифагор, Аристотель,Леонардо да Винчи
2.дыбысты? тралу жылдамды?ы неге те?
А. 300м/с
Б. 340 м/с
В,312 м/с
3.Тол?ындар ??ымына ?андай физ. шамалар с?йкес келеді
А. ?зынды?, жиілік,жылдамды?
Б. Кернеу, кедергі ж?не к?ш
В. Биіктік, масса ж?не то? к?ші
4.дыбыс ?аттылы?ы ?андай шама?а т?уелді
А.тонны? биіктігі
Б. Тербеліс жиілігі
В.тербеліс амплитудасына
5.дыбыс ?аттылы?ыны? бірлігі ?андай
А.метр
Б.Децибел
В.Герц
6. Адамны? есту м?шесі ?абылдайтын дыбыс тол?ындарыны? жо?ары жиілігі?
А. 20 000 Гц
Б. 200 000 Гц
В. 200 Гц
7.Генрих Герц деген с?зден ??рал?ан радиограмманы ал?аш?ы рет 250 м ?ашы?ты??а сымсыз радиограммамен ?андай ?алым жеткізді
А. Генри
Б. Папов
В. Герц
8.ша?ыл?ан ультрадыбысты пайдаланып, нысананы? орнын аны?тау не джеп аталады
А. Эхосеймолог
Б. Эхолокация
В.Эхолир
Музыкалы? есеп:
1.Есеп: 0,2 секундта радио?абылда?ышты? тербелмелі контур конденсаторыны? сыйымдылы?ы 2,5 мкФ ал катушканы? индуктивтілігі нешеге те??
2 есеп кітаптан.
Ба?алау ?а?азы
О?ушыны? аты-ж?ні:________________________
1.анаграмма ____
2.тол?ынны? т?рлері:_____
3.с?ра?ты камертон:_____
4.с?йкесін тап:_____
5.адас?ан аны?тама:_________
6.музыкалы? есеп:______
7.кітаппен ж?мыс:_______
8.физикалы? эстафета:______
13.тест тапсырмалары:_______
12.?ызы?ты тіжірибе:_______
11.венн диаграммасы:_______
9.?ызы?ты с?ра?тар:_______
10.дыбыс ??пиясы:________
Ба?алау:_______
Ба?алау ?а?азы
О?ушыны? аты-ж?ні:________________________
1.анаграмма ____
2.тол?ынны? т?рлері:_____
3.с?ра?ты камертон:_____
4.с?йкесін тап:_____
5.адас?ан аны?тама:_________
6.музыкалы? есеп:______
7.кітаппен ж?мыс:_______
8.физикалы? эстафета:______
13.тест тапсырмалары:_______
12.?ызы?ты тіжірибе:_______
11.венн диаграммасы:_______
9.?ызы?ты с?ра?тар:_______
10.дыбыс ??пиясы:________
Ба?алау:_______
Ба?алау ?а?азы
Саба? жоспары:
1.анаграмма флипчарт карточка
2.тол?ынны? т?рлері: флипчарт
3.с?ра?ты камертон презентация
4.с?йкесін тап: презентация
5.адас?ан аны?тама: флипчарт6 видео
6.музыкалы? есеп: флипчар музыка ?ою, карточка
7.кітаппен ж?мыс: флипчарт
8.физикалы? эстафета: флипчарт
13.тест тапсырмалары: презентация карточка
12.?ызы?ты тіжірибе: презентация
11.венн диаграммасы: флипчарт
9.?ызы?ты с?ра?тар: презентация
10.дыбыс ??пиясы: презентация