ПЕДСОВЕТ
“ Федераль д??л?т стандарттарына ярашлы м?кт?пк?с? й?шт?ге балалар?ы? физик сифаттарын ??тере??? оптималь х?р?к?т активлы?ы ойоштороу ”
Форма?ы – педагогик й?гереш
К?н т?ртибенд?
- ?тк?н педсовет ?арар?ары ?т?леше мен?н таныштырыу;
- Актуаллек станция?ы “Балалар ба?са?ында х?р?к?т активлы?ы ??тере? ??енс?лект?ре ”
Х?р?к?т активлы?ы – балаланы? к?нд?лек х?р?к?т ите?г? ихтыяжы ул. Бала тыу?андан алып ??л?к??? х?р?к?тл?н?. Х?р?к?т итк?н бала ??еш?, организмы ны?ый. Т?н а?залары мен?н берг? а?ыл – зи?ен ??л?тт?ре л? ??еш? бара. Х?р?к?т итк?н бала ?ау булып ??еш?. Х?р?к?т активлы?ы – баланы с?л?м?т тормош?а эт?ргес к?с, ысул булып тора. К?н ?йл?н??енд? кешене? т?рл? х?р?к?тт?р эшл?? ?аны х?р?к?т активлы?ы тип атала.
Балалар?ы? ете?леген? ?арап улар?ы 3 т?рк?мг? б?л?л?р:
- – ю?ары;
- – уртаса;
- – т?б?н.
Беренсе т?рк?мг? ны? ете?, х?р?к?тле, т?п к?неге???р ??еше ю?ары бул?ан, бай х?р?к?т ите? т?жриб??е бул?ан балалар ин?. Шулай булыу?а ?арама?тан бындай балалар?ы? х?р?к?т ите? координация?ы т?б?н, и?тибар?ары етеш ким?лд? т?гел.
Икенсе т?рк?мг? х?р?к?т активлы?ы ким?ле я?шы бул?ан, физик я?тан ??ешк?н балалар ин?. Улар?ы? т?ртибе тиге?, я?шы к?йефт?, ы??ай эмоциялар ??т?нл?к ит?. Бындай балалар уйындар?а ?? аллылы? к?р??т?л?р.
Д?й?м уйындар ойоштор?анда инициатор?ар булалар.
?с?нс? т?рк?м балаларыны? х?р?к?т активлы?ы т?б?н ким?лд? булыуы мен?н айырылып тора. Улар?ы? т?п х?р?к?тт?ре ет?рлек ким?лд? эшл?нм?й, физик сифаттары ла нормативтан т?б?н була. бындай балалар ауыр к?неге???р?е эшл????н баш тарталар, ????рене? м?мкинслект?рен? ышанмай?ар, уйын – ярыштар?а ?атнашма??а тырышалар.
Шу?а к?р? х?р?кт активлы?ын ??тере??? балалар?ы? ??енс?лект?рен и??пк? алыу м??им.
ФДББС – на ярашлы белем бире? 5 ?лк??ене? интеграциялары аша т?рл? эшм?к?рлект?р?? баш?арыла.
Балалар эшм?к?рлеге т?р??ре:
- Уйын
- Коммуникатив
- Хе?м?т
- Х?р?к?т
- Э?л?не? - тикшерене?
- Музыкаль – художестволы
- Н?фис ???би?тте ?абул ите?
- ??р?тл?? (продуктив)
Х??ерге ва?ытта балалар?ы? ?аулы?ы насарайыу к???тел?.
Бала ?аулы?ына ть??ир я?аусыфактор?ар?ы? бере?е – х?р?к?т активлы?ы.
х?р?к?т активлы?ы бала ?аулы?ына нисек ть??ир я?ай ?у??
Х?р?к?т активлы?ы ним?г? яр?ам ит?:
• организмды? ауырыу?ар?а ?аршы тороу к?с?н к?т?р?;
• физик эшм?к?рлек ??тер?;
• а?залар?ы? ??м функциональ системалар?ы? эшм?к?рлеген яйлай;
• психик ?аулы? ??тере?се эмоциональ к?йеф булдыра.
х?р?к?т активлы?ы режимында беренсе урында ним? тора?
- ирт?нге гимнастика;
- йо?онан ?у? гимнастика;
саф ?аула х?р?к?тле уйындар ??м к?неге???р
физкультминуткалар
Икенсе урында ним? тора?
Махсус ойошторол?ан физик культура эшм?к?рлект?ре
- Физик ??еш станция?ы:
1-се ту?талыш. “Мейе атака?ы”. (?лк?н т?рби?се )
- Федераль д??л?т белем бире? стандарттарына ярашлы физик ??еш ?лк??е й?км?тке?ен асы?ы? (ФДББС – нан к?серм?л?р ??ерл?рг?)
Физическое развитие включает приобретение опыта в следующих видах деятельности детей: двигательной, в том числе связанной с выполнением упражнений, направленных на развитие таких физических качеств, как координация и гибкость; способствующих правильному формированию опорно-двигательной системы организма, развитию равновесия, координации движения, крупной и мелкой моторики обеих рук, а также с правильным, не наносящем ущерба организму, выполнением основных движений (ходьба, бег, мягкие прыжки, повороты в обе стороны), формирование начальных представлений о некоторых видах спорта, овладение подвижными играми с правилами; становление целенаправленности и саморегуляции в двигательной сфере; становление ценностей здорового образа жизни, овладение его элементарными нормами и правилами (в питании, двигательном режиме, закаливании, при формировании полезных привычек и др.).
- Балалар?ы? х?р?к?т активлы?ын нисек билд?л?п була? (а?ымдар мен?н, шагомер яр?амында: 12 с???тлек к?н режимында кеск?й??р ??м ??м уртансылар т?рк?м? балалары ?с?н 7,5 – 9,5 ме? а?ым, ?лк?н т?рк?мд?р ?с?н – 11- 12, 5 ме? а?ым т?шкил ит?; х?р?к?т активлы?ыны? о?онло?о).
- Й?ш ??енс?лект?рен? ярашлы х?р?к?т активлы?ын ??тере? формаларын ?анап китеге?;
- Саф ?ауала х?р?к?т активлы?ын нисек ??терерг? була? А?латы?ы?.
- Т?рк?м б?лм??енд? физик ??еш ?с?н нид?й шарттар булдырыр?а м?мкин?
- Физик т?рби? бире? эшм?к?рлеге структура?ын ?йтеге??
- Ирт?нге гимнастика формаларын ?анап китеге?:
- Ирт?нге гимнастика структура?ын атап ?йтеге?.
Инеш ?л?ш:
- те?еле?;
-атлау?ы? 2-3 т?р?;
- й?гере??е? бер т?р?.
- а?а?ында - ябай атлау.
Т?п ?л?ш:
- тын алыу к?неге???ре. ?ул мускулдарына ??м яурындар?а к?неге???р
- к???? мускулдарына;
- эс прессына ??м ая?тар?а.
Йом?а?лау ?л?ш?:
- атлау.
2-се ту?талыш
- Балалар?ы? ?аулы?ына ??м физик ??ешен? анализ. (ш?ф??т туташы сы?ышы)
- Информация (?лк?н т?рби?се )
“Балалар?ы? х?р?к?т активлы?ын ??тере? буйынса шарттар булдырыу”
ФДБС – на ярашлы предметлы – ??еш м?хитен? талаптар?ы и?к? т?ш?р?п ?т?йек.
- Балалар ба?са?ыны? ??р м?й?ш?, б?лм??е, территория?ы балалар ба?са?ыны? программа?ын ??л?штере?г?, балалар?ы? ??ешен билд?л??г? й?н?лтелг?н булыр?а тейеш.
- Предметлы ??еш м?хите балалар?ы? х?р?к?т активлы?ын ть?мин итерлек булыр?а тейеш.
3 – с? ту?талыш “Педагогик ?умта” (т?рби?се алып бара)
“Т?би?и белем бире? эшм?к?рлеге барышында х?р?к?т активлы?ы ??тере?” (??р й?ш т?рк?м? т?рби?сел?ре сы?ыш я?ай)
4- се станция. Белг?н ?йр?т?, белм?г?н ?йр?н?
Эш т?жриб??ен?н сы?ыш.
- “Т???р?к эше аша балалар?ы? х?р?к?т активлы?ын ??тере?” (кеск?й??р т?рк?м? т?рби?се?е );
- Карточкалар яр?амында алгоритм?а ярашлы х?р?к?т активлы?ы формалары тура?ында ??йл?рг?:
Карточкалар й?км?тке?е:
- Х?р?к?тле уйын.
- Саф ?ауала й?р?? (кеск?й??р, ?лк?н т?рк?мд?р)
- Ирт?нге гимнастика,
- Физкультура буйынса ТББЭ,
- Уяныу гимнастика?ы.
Эш алгоритмы:
- Х?р?к?т активлы?ы т?р?
- Режим барышында?ы урыны
- О?онло?о
- ?тк?ре? методика?ы
5 – сы станция. “?аил? мен?н берг?” (алып баралар т?рби?сел?р ). ?аил? мен?н нинд?й эшт?р алып барыла?
7-се станция. “Тикшере?”. И? я?шы физик т?рби? бире? буйынса конкурс ????мт?л?ре. (?лк?н т?рби?се)
?арар?ар проекты:
- Т?рк?м б?лм?л?ренд? физик т?рби? бире? м?й?ш?н х?р?к активлы?ы ??тере? материалдары мен?н байытыу?ы дауам ите?; Яуаплылар – т?рби?сел?р. Срок – я?ы у?ыу йылына
- Саф ?ауала х?р?к?тле уйындар уйнатыу?а ?тибар бирерг?. Быны? ?с?н х?р?к?тле уйын атрибуттарын я?ыртыр?а. Срок – апрель – май. Яуаплылар – т?рби?сел?р.
3. Й?ш ??енс?лект?рен? ярашлы физминуткалар, барма? гимнастикалары, йо?онан ?у? гимнастикалар, ирт?нге гимнастика комплекстары ??ерл?рг?. Яуаплылар – т?рби?сел?р, физик т?рби? бире? инструкторы. Срок – й?й ай?ары.