kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект интегрированного занятия по познанию ФЦКМ во 2 младшей группе "Как звери живут зимой" (на марийском языке)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Занятие расширяет, обобщает знания и представления детей о диких животных, об особенностях внешнего вида, поведения и жизни зимой. Воспитывает интерес детей к познанию окружающего мира и заботливое отношение к обитателям живой природы. Проведена дидактическая игра "Кто где живет?", "Кто что ест?", отгадываание загадки о животных.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект интегрированного занятия по познанию ФЦКМ во 2 младшей группе "Как звери живут зимой" (на марийском языке) »

Конспект интегрированного занятия по познанию ФЦКМ во 2 младшей группе «Как звери живут зимой»

Интеграция образовательных областей: «Коммуникация», «Познание», «Чтение художественной литературы», «Социализация», «Художественное творчесво», (рисование), «Музыка»

Виды детской деятельности: игровая, коммукативная, познавательно- исследовательская, продуктивная, чтение.

Цели:

Обучающие ( образовательные):

1.Расширять, обобщать знания и представления детей о диких животных, об особенностях внешнего вида, поведения и жизни зимой, месте их обитания;

2.Формировать умение детей знать и различать диких животных, правильно соотносить их названия.

3.Продолжать систематизировать у детей реалистические представления о природе;

4.Закреплять знания детей о форме, цвете, размере, величине животных.

5.Способствовать развитию связной речи

6.Расширять словарный запас слов(берлога, дупло, нора)

Развивающие:

1.Развивать внимание, память детей, наглядно- образное мышление, а именно продолжать развивать умение сравнивать и обобщать; устанавливать простейшие причинно- следственные связи.

2.Развивать художественное восприятие для формирования целостной картины мира на материале загадок, чтения стихотворений.

3.Развивать культурно- гигиенические навыки.

Воспитательные:

1.Воспитывать интерес детей к познанию окружающего мира и заботливое отношение к обитателям живой природы.

2.Воспитывать эмоциональную отзывчивость и гуманные чувства.

3.Закреплять умение работать с кистью, равномерность намазывания клея.

4.Обратить внимание на осанку.

Оборудование: ёлки разного размера; игрушки- белка, заяц, лиса; маски зайца; макет лес; детали бумажного конструктора для выкладывания фигур животных на фланелеграф; сугроб-простынь; 2 лавочки; корзинка с шишкой, морковью и игрушечной мышкой; альбомный лист с готовым рисунком: дерево с дуплом для белки, ёлочка для зайчика, лисья нора; белая бумага на которой изображена корзинка, коричневый карандаш, письмо с конвертом.

Методы и  приемы: 
Словесный: беседа, загадки, речь педагога, наводящие вопросы.
Наглядный: иллюстрации, показ педагога.
Практический: упражнения, рисование

Предварительная работа: наблюдение на прогулке, рассматривание следов на снегу, рассматривание цветных иллюстраций про животных, чтение худ. литературы, разрезные картинки по теме «Животные», отгадывание загадок о животных, проведение дидактической игры «Кто где живет?», «Кто что ест?», «Чей это хвостик», игра «Собираем пазлы про животных», раскрашивание картинок на тему «Животные». Учим детей обращать внимание на цвет, величину, форму предметов при выполнении элементарных действий с игрушками и предметами в повседневной жизни. 








































Ход занятий

Организация. Начало

(Йоча- влак пеле кругым ыштен воспитатель воктек шогалыт)

В.:Йоча- влак, ончалза, таче мемнан деке мыняр уна –влак толыныт , айста ме нунын дене саламлалтына.

Й.: Салам лийже!

В.: Йоча- влак кызыт мемнан дене могай жап?

Й.: Теле.

В.: Молан те тыге шонеда?

Й.: Уремыште шуко лум уло, йушто.

В.: Айста таче ме чодыраш каена . Те паледа чодыраште шкем кузе кучыман?

Й.: Шургаш ок лий, пушенге укшым тодылаш ок лий, кычкырлаш ок лий да шукым,кумагам кышкаш ок лий).

В.: Чыным ойлышда. Молодец улыда.Кызыт ме чылан кидым иквереш кучен, йолкорно ден чодыраш каена. Ме чодыраште улына.

(Тиде жапыште чодырасе сем йонгалтеш)

В.: Ме чыланат чодыраште улына. Тыште шинчаш вер уло . Чыланат сайын гына шинчына да мыйым колыштына. Ончалза, мом те ужыда лум умбалне?

Й.: Янлык кышам.

В.:Чын тиде янлык- влакын кышашт. Айста лишкырак лишемына да ончалына. Паледа тиде мон кышаже? Йоча- влак мый тыланда туштым туштем, а те мылам вашмутым пуаш туналыда.

Кужу пылыш, кучык поч.Писын-писын торшталта. Кешырым чот йората.

Й.: Меран.(Меран шога ош материал ден леведме пундыш умбалне)

В.:Ончалза, мераным. Тудын ужгаже могай тусан?

Й.:Ошо.

В.: Пунжо могай?

Й.:Пушкыдо, мамык пунан.

В.:Пылышые меранын могайрак?

Й.: Кужу.

В.:Почшо могайрак?

Й.: Изи, кучык,

В.:А кузе меран телылан ямдылалтын?

Й.:Тудо шке сур тусшым вашталта ош туслан

В.:А молан?

Й.: Ниго тудым ынже пале.

В.: Меранын портшо уло?

Й.: Уке. Тудо мала лумышто пушенге йымалне. Ош мераным ош лумышто палаш ок лий.

(ончена мераным мольбертыште).

В.: Меран телым мом кочкеш?

Й.:Пушенгын шумжым да укшым кочкеш.

В.:Меранын уке портшат,

Ок кул тудлан пыжашат

А тушман деч писе йолжо утара,

Шужымаш деч- пушенге укш полша.

Айста меранлан кочкышым пуена. Мом меран йората? Мыйын корзинкаштем кешыр, пугыльмо да коля кият. Мом меранлан пуена? Йоча-влак меран чылан лийына да хороводный модышым модын ончыктена.

(«Ош меран» хороводный модыш)

Ош меран торшталта

Ош меран торшталта

(Чылан кок йолым иквереш ыштен,кок кидым меран ваче йокте ноталын торшталтат)

Йырге пордын савырна 2 гана

(2 гана шке йырышт пордын савырнат)

Ош меран пералта

Ош меран пералта

(Чылан совым пералтат)

Йырге пордын савырна 2 гана

Ош меран тавалта

Ош меран тавалта

(Чылан йол ден тавалтат)

Йырге пордын савырна 2 гана

Ош меран каналта

Ош меран каналта

В.:Йоча- влак вет эше лум умбалне кыша коеш. Мон гын тиде кышаже?

(Йоча- влак янлыкым ойлат)

В.:Пушенге укшышто кайык огыл

Изи янлык шинчалта

Мамык пун ден левелдалтын

Палышда мо? Мо тыгай?

Й.:Ур.

В.:Тиде урын кышаже.

(Ур шинча ош материал ден леведме пундыш умбалне)

В.: Салам лийже ур. (Урын цокатлыме йук шокта). Тиде ур мемнан ден саламлалтеш. Айста меат тудын дене саламлалтына тудын семын. (Йоча- влак цокатлат)

В.: Тудо мераным лудыктен кертеш?

Й.:Уке. Капше изи.

В.: Могай урын пылышыже?

Й.: Изи.

В.А почшо могай?

Й.:Кужу.

В.: Толза лишке тудын дек. Кучен ончыза. Могай тудын коваштыже?.

Й.:Пушкыдо. Мамык пунан.

В.:Урлан мемнан йоратыме потешкым лудын пуена!(парнялан ыштыме гимнастике)

Сидит белочка в тележке,

Продает она орешки.

Лисичке- сестричке,

(йоча- влак почела- почела парням темдалыт)

Воробью, синичке,

(изи парня деч кугу парня йокте)

Мишке толстотяпому,

Заиньке усатому,

Кому в платок, кому в роток,

Кому в лапочку.

Пукшым ужален да монгыжо куржын. А кушто тудын портшо? Кушно, коргашан пушенгыште ур шканже портым ышта. Йоча- влак кузе урын портшо маналтеш?

Й.: Пыжаш.

В.:Айста ончалына урым. (урын пыжашыжым мольбертыште). Урын пыжашыште телылан ямдылыме пеш шуко кочкыш уло. Йоча- влак ур мом телылан ямдыла?

Й.:Коштымо понгым, пукшым, пугыльмым.

В.: Мом ме тудлан кочкаш пуена? (Ойырен налаш коля ден пугыльмо коклаште)

Й.: Пугыльмо.

В.: Чын. Молодец улыда. Йоча- влак те паледа меран мо деч шылын коштеш? Айста тиде кыша ден каен ончена.

Чоя янлык,

Ик кыша денак кая,

Кеч мыняр чоя лиеш

Садак ме ту(ды)м палена. Мо тиде?

Й.: Рывыж.

В.: Тиде рывыжын кышаже.(рывыж шинча ош материал ден леведме пундышышто) Йоча-влак шоналтыза рывыж мераным лудыктен кертеш?

Й.: Кертеш.

В.: Молан?(Йоча- влак вашмутым пуат)

В.: Рывыжын пылышыже могайрак?

Й.: Кучык, изи.

В.: Почшо?

Й.:Кужу почан.

В.: Могай тусан коваштыже?

Й.:Тушол тусан.

В.:Коваштыже могайрак?

Й.:Мамык, пушкыдо пунан.

В.:Кузе маналтеш рывыжын портшо?

Й.:Пыжаш.

(рывыжым мольбертыште ончена)

В.: Мом рывыж кочкеш телым?

Й.: Колям, мераным, кайыкым.

В.: Йоча- влак мом рывыжлан кочкашыже полеклена?

Й.: Колям.

В.: Йоча- влак те рывыж нерген почеламутым паледа?

Й.: Палена.

Рывыж, рывыж пеш чоя,

Ик кыша денак кая.

Кеч мыняр чоя лиеш

Садак капканеш пижеш.( )

В.: Йоча- влак, а телым маска мом ышта?

Й.: Мала.

В.: Кушто мала? Кузе маналтеш малыме верже?

Й.:Вынем.

(Маскам мольбертыште ончена)

В.:Ынде мемнан садикыш толаш жап шуын.(Музыко сем шокта) Чылан кидым кучена да эркын садикыш каена. Толын шуынна ме садикыш). Йоча- влак мом ме чодыраште вашлийынна?

Й.: Мераным, урым, рывыжым.

В.: Кузе ме нуным ик шомак ден ойлена?

Й.:Янлык.

В.: Молан янлык маныт нуным?

Й.:Нуно шке кочкышым кычалыт, шкан шке илыме верым кычалыт.

В.: Йоча- влак толза лишкырак сурет деке. Тышан ала-ко серышым коден. Лудына :«Ме шке портнам муын огына керт. Полшыза йоча-влак мыланна. Йоча- ». Айда кажне янлыклан полшена муаш шке портшым. (йоча- влак ден пырля муына нунлан шке верыштым меранлан- уам, урлан- пыжашым, рывыжлан- пыжашым). Айста ынде пижыктена янлыкым шке портышткышт (урым пушенгысе пыжашыш, мераным уа воктек, рывыжым мланде рожысо пыжашыш).Телым янлык- влаклан пешак йосо кочкыш ден. (Йоча- влак серышым умбакыже лудына: «Ур- влак мемнан деч полышым йодыт. Телылан, маныт пукшым шагал ямдыленна, йоча- влак полшен кертыт мо?») Айста, урлан корзинкашке пукшым суретлена. (Воспитатель йоча- влаклан пукшым корзинкаште суретлен ончыкта). Устембалне кажнын корзинка да курен тусан карандаш. (Музыко семым колыштын йоча- влак суретым суретлат, воспитатель терга йоча- влакын устел коклаште рын шинчымыштым)

(Йоча- влак уна- влаклан ончыктат шке ыштыме пашаштым) Йоча- влак молодец улыда. Айста тидым чылан конвертыш пыштена да янлык- влаклан чодыраш колтена.Йоча- влак ончалза мыланна чодырасе янлык- влак полекым колтеныт. Айда таум нунылан ойлена да чеверласена мемнан дек толшо уна –влак ден.

Й.:Чеверын!






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Дошкольное образование

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 1 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Долгушева Ираида Васильевна

Дата: 15.02.2015

Номер свидетельства: 173554


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства