В современной практике преподавания иностранных языков складываются разнообразные нетрадиционные формы проведения уроков, позволяющие представить занятия в форме экскурсии, заседания «за круглым столом», театрализованного представления, защиты проектов и так далее. Обычно такие уроки проводятся для изучающих один и тот же иностранный язык.
Нам представляется интересным проведение совместных уроков, которые проводятся с привлечением разноязычных подгрупп и по темам биологии,химии. Идея подобных уроков, на наш взгляд, интересна и плодотворна, так как она учитывает естественное желание обучающихся ощутить успешность изучения иностранного языка, желание увидеть себя глазами сверстников. Урок проводится сразу с несколькими группами, изучающими разные языки, двумя или тремя преподавателями по одной и той же теме.
Неоценимую помощь такие уроки оказывают в развитии всех видов речевой деятельности, но особенно велика их роль в обучении аудированию и говорению. Слушая иноязычную речь, студенты имеют возможность сравнивать фонетические особенности английского. Выполняемые задания воспитывают культуру речи, чувство уважения к языку другого народа. Совместные билингвальные уроки являются итогом определённого периода обучения и организуются, как правило, в конце семестра или на последнем уроке темы.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Разработка билингвального урока по биологии »
V1.Nervous and Excretory Systems
Name: Surname: Grade:
PART A: Choose the correct answer (only one)
1- Ammonia is converted to urea because……………………………. A)urea can be converted to a nutrient B) the nitrogen wastes in the urea can be recycled and do not need to be excreted C) urea is less toxic to the body D)All of the above
2- Urine leaves the body through the…………………………… a) ureter b) bladder c)urethra d) intestine
3- What is the innermost region of kidney called…………… a) pelvis b)cortex c) medulla d) pyramids e)nephrons
4- Urine consists of………….. a) water b) minerals c) salts d) all
5- What do the kidneys do?
a) Kills microbes b) digest foods c) produce foods d) absorb nutrients e) filter the blood
6-Which of the following body organ excrete some metabolic wastes?
a) Heart b) skin c) vessels d) intestine e) tongue
7- Which is NOT a part of brain?
a) Pons b) Cerebrum c) Cerebellum d) Medulla e) Spinal cord
8- The involuntary movements are controlled by the --------------------- of brain.
a) Medulla oblongata b) Cerebrum c) Spinal cord d) Medulla e) Cerebellum
9-Which of the following do the autonomic nervous system control?
a) Sight b) Thinking c) Digestion d) Hearing e) Memory
PART B: Fill in the blanks
1- Human excretory organ known as............................ 2- The kidney contains three layers a) .................. b) ................... c) .................
3- The....................... system works to rid your body of wastes. 4- ………………………..are excretory organs that excrete carbon dioxide and water
5-…………………………………….regulates vital activity such as controlling heart rate, blood pressure, swallowing.
6-The Occipital Lobe controls…………. …………….
7- Excretory organs known as........................,………………………...,…………………….,………………………….. 8- Urine leaves the body through the……………….. 9- The tube between the kidney and the urinary bladder is the………………………………….
10-…………………………..contains vital centers involved in breathing
11- There are 4 different lobes in the cerebrum-…………………. ,............................,........................,..........................
V2.Nervous and Excretory Systems
Name: Surname: Grade:
PART A: Choose the correct answer (only one)
1-Which of the following body organ excrete some metabolic wastes?
a) Heart b) skin c) vessels d) intestine e) tongue
2- Which is NOT a part of brain?
a) Pons b) Cerebrum c) Cerebellum d) Medulla e) Spinal cord
3- The involuntary movements are controlled by the --------------------- of brain.
a) Medulla oblongata b) Cerebrum c) Spinal cord d) Medulla e) Cerebellum
4-Which of the following do the autonomic nervous system control?
a) Sight b) Thinking c) Digestion d) Hearing e) Memory
5- Ammonia is converted to urea because……………………………. A)urea can be converted to a nutrient B) the nitrogen wastes in the urea can be recycled and do not need to be excreted C) urea is less toxic to the body D)All of the above
6- Urine leaves the body through the…………………………… a) ureter b) bladder c)urethra d) intestine
7- What is the innermost region of kidney called…………… a) pelvis b)cortex c) medulla d) pyramids e)nephrons
8- Urine consists of………….. a) water b) minerals c) salts d) all
9- What do the kidneys do?
a) Kills microbes b) digest foods c) produce foods d) absorb nutrients e) filter the blood
PART B: Fill in the blanks
1- The tube between the kidney and the urinary bladder is the………………………………….
2-…………………………..contains vital centers involved in breathing
3- There are 4 different lobes in the cerebrum-…………………. ,............................,........................,..........................
4- ………………………..are excretory organs that excrete carbon dioxide and water
5-…………………………………….regulates vital activity such as controlling heart rate, blood pressure, swallowing.
6-The Occipital Lobe controls…………. …………….
7- Excretory organs known as........................,………………………...,…………………….,…………………………..
8- Urine leaves the body through the………………..
9- Human excretory organ known as............................ 10- The kidney contains three layers a) .................. b) ................... c) .................
11- The....................... system works to rid your body of wastes.