kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Vitaminlar mavzusidagi slayd

Нажмите, чтобы узнать подробности

Bu taqdimot "Vitminlar" mavzusini o'tishda foydalansa bo'lad.

Просмотр содержимого документа
«Vitaminlar mavzusidagi slayd»

i

i

KIRISH:

KIRISH:

Uyga vazifa: Qodir bir kecha-kunduzda 80 gr yog’, 120gr oqsil, 100 gr uglevod va 4gr tuz iste’mol qilsa, shu moddalardan ajralib chiqqan energiya miqdorini aniqlang?  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

Uyga vazifa:

Qodir bir kecha-kunduzda 80 gr yog’, 120gr oqsil, 100 gr uglevod va 4gr tuz iste’mol qilsa, shu moddalardan ajralib chiqqan energiya miqdorini aniqlang?

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

O`tilgan mavzularni takrorlash:   Antiqa test.

O`tilgan mavzularni takrorlash: Antiqa test.

1. Ovqat hazm qilish qayerdan boshlanadi?  К . M .  ichakdan  Oshqozondan  V. G . J. Qizilo’ngachdan V.  Og’iz bo’shlig’idan

1. Ovqat hazm qilish qayerdan boshlanadi?

К .

M .

ichakdan

Oshqozondan

V.

G .

J. Qizilo’ngachdan

V. Og’iz bo’shlig’idan

1. Ovqat hazm qilish qayerdan boshlanadi?  M.ichakdan К . Oshqozondan  G.Qizilo’ngachdan Og’iz bo’shlig’idan

1. Ovqat hazm qilish qayerdan boshlanadi?

M.ichakdan

К . Oshqozondan

G.Qizilo’ngachdan

Og’iz bo’shlig’idan

2. Og’iz bo’shlig’i shilliq qavati zararlanganda uni qaysi modda tiklaydi? I.  R.Amilaza I. Lizotsim O.  Tripsin  H.Pepsin

2. Og’iz bo’shlig’i shilliq qavati zararlanganda uni qaysi modda tiklaydi?

I.

R.Amilaza

I. Lizotsim

O.

Tripsin

H.Pepsin

2. Og’iz bo’shlig’i shilliq qavati zararlanganda  uni qaysi modda tiklaydi?   R.Amilaza Lizotsim О .  H.Pepsin  Tripsin

2. Og’iz bo’shlig’i shilliq qavati zararlanganda

uni qaysi modda tiklaydi?

R.Amilaza

Lizotsim

О .

H.Pepsin

Tripsin

3. Oshqozon shilliq qavatining yallig’lanishi-…..  V. Faringit  M. Enterit T. Gastrit U. Laringit

3. Oshqozon shilliq qavatining yallig’lanishi-…..

V. Faringit

M. Enterit

T. Gastrit

U. Laringit

3. Oshqozon shilliq qavatining  yallig’lanishi-….. M.  Enterit V.  Faringit    T.  Gastrit U.  Laringit

3. Oshqozon shilliq qavatining yallig’lanishi-…..

M. Enterit

V. Faringit

T. Gastrit

U. Laringit

4. Vorsinkalar qaysi ichakda joylashgan?  A.Ingichka ichakda U.  Yo’g’on ichakda  V. T. O’n ikki barmoq ichakda  To’g’ri ichakda

4. Vorsinkalar qaysi ichakda joylashgan?

A.Ingichka ichakda

U.

Yo’g’on ichakda

V.

T. O’n ikki barmoq ichakda

To’g’ri ichakda

4. Vorsinkalar qaysi ichakda joylashgan? U.Yo’g’on ichakda A .Ingichka ichakda T . O’n ikki barmoq ichakda  V. To’g’ri ichakda

4. Vorsinkalar qaysi ichakda joylashgan?

U.Yo’g’on ichakda

A .Ingichka ichakda

T . O’n ikki barmoq ichakda

V. To’g’ri ichakda

5. XIX asr o’rtalarida qaysi olim itlar oshqozoniga fistula qo’yish orqali oshqozon shirasi ajratib olish metodini yaratgan?  T. I.Sechenov  F. N.I.Lunin  V. I.P.Pavlov M. V.A.Basov

5. XIX asr o’rtalarida qaysi olim itlar oshqozoniga fistula qo’yish orqali oshqozon shirasi ajratib olish metodini yaratgan?

T. I.Sechenov

F. N.I.Lunin

V. I.P.Pavlov

M. V.A.Basov

5. XIX asr o’rtalarida qaysi olim itlar oshqozoniga fistula qo’yish orqali oshqozon shirasi ajratib olish metodini yaratgan? F. N.I.Lunin  T. I.Sechenov Kva  M . V.A.Basov V. I.P.Pavlov M.

5. XIX asr o’rtalarida qaysi olim itlar oshqozoniga fistula qo’yish orqali oshqozon shirasi ajratib olish metodini yaratgan?

F. N.I.Lunin

T. I.Sechenov

Kva

M . V.A.Basov

V. I.P.Pavlov

M.

6. Og’iz bo’shlig’ida necha juft bezlar joylashgan?  O. 5 juft  T. 2 juft K. 4 juft I. 3 juft

6. Og’iz bo’shlig’ida necha juft bezlar joylashgan?

O. 5 juft

T. 2 juft

K. 4 juft

I. 3 juft

6. Og’iz bo’shlig’ida necha juft bezlar joylashgan? K. 4 juft  T. 2 juft  O. 5 juft I. 3 juft

6. Og’iz bo’shlig’ida necha juft bezlar joylashgan?

K. 4 juft

T. 2 juft

O. 5 juft

I. 3 juft

7.Yo’g’on ichakda yashovchi bakteriyalar ishtirokida qaysi vitamin hosil bo’ladi?  C. D vitamin N. K vitamin  T. A vitamin  U. PP vitamin

7.Yo’g’on ichakda yashovchi bakteriyalar ishtirokida qaysi vitamin hosil bo’ladi?

C. D vitamin

N. K vitamin

T. A vitamin

U. PP vitamin

7.Yo’g’on ichakda yashovchi bakteriyalar ishtirokida qaysi vitamin hosil bo’ladi?  N. K vitamin C. D vitamin Al fraganus U. PP vitamin T. A vitamin

7.Yo’g’on ichakda yashovchi bakteriyalar ishtirokida qaysi vitamin hosil bo’ladi?

N. K vitamin

C. D vitamin

Al fraganus

U. PP vitamin

T. A vitamin

Javoblar: V I T A M I N
  • Javoblar:
  • V
  • I
  • T
  • A
  • M
  • I
  • N
VITAMINLAR

VITAMINLAR

REJA: 1. Vitamin turlari.  2. Vitaminlarga boy mahsulotlar.

REJA:

  • 1. Vitamin turlari.
  • 2. Vitaminlarga boy mahsulotlar.

  • 3. Vitamin yetishmasligi kasalliklari .
Xristian Eykman 1858 yil 11 avgustda Niderlandiyaning Nyoykerke shaharchasida dunyoga kelgan. Medisina yo’nalishi bo’yicha “Nevritga qarshi vitamin o’ylab topganligi” uchun Nobel mukofotiga sazovor bo’lgan.
  • Xristian Eykman 1858 yil 11 avgustda Niderlandiyaning Nyoykerke shaharchasida dunyoga kelgan.
  • Medisina yo’nalishi bo’yicha “Nevritga qarshi vitamin o’ylab topganligi” uchun Nobel mukofotiga sazovor bo’lgan.

Xristian Eykman

(1858-1930)

Kazimej Funk 1884 yil 23 fevralda Varshavada dermatolog vrach oilasida dunyoga kelgan. 1912 yili fanga “Vinaminlar” atamasini kiritgan.
  • Kazimej Funk 1884 yil 23 fevralda Varshavada dermatolog vrach oilasida dunyoga kelgan. 1912 yili fanga “Vinaminlar” atamasini kiritgan.

Kazimej Funk

(1884- 1967)

HAYOT  ELIKSIRI KLASSIFIKASIYASI SUVDA ERUVCHAN (В 1 , В 2 , В 6 , РР, С,  В 5 , В 9 , В 12 ) YOG’DA ERUVCHAN ( А, D , Е, К )

HAYOT ELIKSIRI

KLASSIFIKASIYASI

SUVDA ERUVCHAN

1 , В 2 , В 6 , РР, С,

В 5 , В 9 , В 12 )

YOG’DA ERUVCHAN

( А, D , Е, К )

Organizmdagi kechadigan muhim jarayonlarni amalga oshirishga kerakli kimyoviy tabiati turlicha bo’lgan quyi molekulyar organik birikmalar

Organizmdagi kechadigan muhim jarayonlarni amalga oshirishga kerakli kimyoviy tabiati turlicha bo’lgan quyi molekulyar organik birikmalar

VITAMINLAR – SANOAT miqyosida

VITAMINLAR – SANOAT miqyosida

Vitamin yetishmovchiligining turlari АВИТАМИНОЗ    ГИПОВИТАМИНОЗ    Vitaminning organizmda yo’qligi Vitaminning  qisman  yetishmovchiligi Ish qobiliyatining pasayishi, charchoqlik , asabiylashuv , Infeksiyalarga qarshiligining pasayishi Singa , Raxit , Shapko’rlik , pellagra , Beri-Beri

Vitamin yetishmovchiligining turlari

АВИТАМИНОЗ

ГИПОВИТАМИНОЗ

Vitaminning organizmda yo’qligi

Vitaminning qisman yetishmovchiligi

Ish qobiliyatining pasayishi, charchoqlik , asabiylashuv , Infeksiyalarga qarshiligining pasayishi

Singa , Raxit , Shapko’rlik , pellagra , Beri-Beri

GO’ZALLIK VA SALOMATLIK UCHUN  VITAMINLAR SOCHLAR UCHUN :  А, В 2 , В 6 ,Н KO’ZLAR UCHUN :  А и В TISHLAR UCHUN :  Е и D  TIRNOQ UCHUN :  А, D , С TERI VA BUTUN ORGANIZMGA :  А, В, В 12 , Е 30

GO’ZALLIK VA SALOMATLIK UCHUN VITAMINLAR

SOCHLAR UCHUN : А, В 2 , В 6

KO’ZLAR UCHUN : А и В

TISHLAR UCHUN : Е и D

TIRNOQ UCHUN : А, D , С

TERI VA BUTUN

ORGANIZMGA : А, В, В 12 , Е

30

Mustahkamlash Pisa testi

Mustahkamlash

Pisa testi

I-guruh Odam tinch holatda bir minutda 9 litr havo oladi. Agar sinfda 25 ta o’quvchi bo’lsa 45 minutda necha litr havo oladi?  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию. 30

I-guruh

Odam tinch holatda bir minutda 9 litr havo oladi. Agar sinfda 25 ta o’quvchi bo’lsa 45 minutda necha litr havo oladi?

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

30

Yechish: 1 ta odam – 9 litr  X = 25*9/1=225/1=225 litr. 25 ta o’quvchi – X Bundan foydalanib sinfning 45 minutda necha litr havo olishini aniqlaymiz. 1 minutda 25 ta o’quvchi – 225 litr 45 minutda 25 ta o’quvchi – X X = 45*225/1=10125/1=10125 litr.  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию. 30

Yechish:

1 ta odam – 9 litr

X = 25*9/1=225/1=225 litr.

25 ta o’quvchi – X

Bundan foydalanib sinfning 45 minutda necha litr havo olishini aniqlaymiz.

1 minutda 25 ta o’quvchi – 225 litr

45 minutda 25 ta o’quvchi – X

X = 45*225/1=10125/1=10125 litr.

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

30

II- guruh: Odam hayot faoliyati tufayli 1 yilda taxminan 1.5 tonna kislorod va ozuqa o’zlashtiradi. O’rtacha 70 yoshli odam hayoti davomida qancha tonna kislorod va ozuqani o’zlashtiradi?  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию. 30

II- guruh:

Odam hayot faoliyati tufayli 1 yilda taxminan 1.5 tonna kislorod va ozuqa o’zlashtiradi. O’rtacha 70 yoshli odam hayoti davomida qancha tonna kislorod va ozuqani o’zlashtiradi?

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

30

Yechish: 1 yilda – 1.5 tonna O 2 va ozuqa 70 yilda – X X = 70*1500/1 = 10500kg = 105 tonna.  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию. 30

Yechish:

1 yilda – 1.5 tonna O 2 va ozuqa

70 yilda – X

X = 70*1500/1 = 10500kg = 105 tonna.

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

30

III – guruh Katta yoshli odamda bir kecha – kunduzda jigarida 700 – 1200 ml o’t suyuqligi hosil bo’ladi. 1 yil davomida davomida qancha o’t suyuqligi hosil bo’ladi?  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию. 30

III – guruh

Katta yoshli odamda bir kecha – kunduzda jigarida 700 – 1200 ml o’t suyuqligi hosil bo’ladi. 1 yil davomida davomida qancha o’t suyuqligi hosil bo’ladi?

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

30

Yechish: 1 kunda – 1200 ml 1 yil ( 365 kunda ) – X X = 365*1200/1 = 438000 ml = 438 litr  После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка) Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию. 30

Yechish:

1 kunda – 1200 ml

1 yil ( 365 kunda ) – X

X = 365*1200/1 = 438000 ml = 438 litr

После определения числового выражения - переход на следующий слайд (верхняя кнопка)

Попадая повторно на этот слайд повторяем определение буквенных выражений. Далее: Чтобы получить второе определение – нажмите на «Знайку». После определения буквенных выражений нажмите на вторую кнопу и Вы перейдете к практическому заданию.

30

Tezkor savollarga tezkor javoblar…. 1. Odam tanasidagi eng katta bez?  2. Eng katta hujayra? 3. Qon aylanish sistemasining markaziy organi? 4. Qon deposi? 5. Mineral tuzlar deposi? 6. Suyak ustini o’rab turuvchi parda? 7. Odam tanasida necha litr qon bor? 8. O’pkaning tirklik sig’imi nechaga teng? 9. Yurak qaysi qon tomiridan o’z ehtiyoji uchun foydalanadi?  10. Organizmda vitaminlarning butunlay yo’qolib ketishi?

Tezkor savollarga tezkor javoblar….

  • 1. Odam tanasidagi eng katta bez?
  • 2. Eng katta hujayra?
  • 3. Qon aylanish sistemasining markaziy organi?
  • 4. Qon deposi?
  • 5. Mineral tuzlar deposi?
  • 6. Suyak ustini o’rab turuvchi parda?
  • 7. Odam tanasida necha litr qon bor?
  • 8. O’pkaning tirklik sig’imi nechaga teng?
  • 9. Yurak qaysi qon tomiridan o’z ehtiyoji uchun foydalanadi?

10. Organizmda vitaminlarning butunlay yo’qolib ketishi?

Uyga vazifa:  Vitaminlar mavzusidagi “O’ylab javob bering” bandidagi savollarga javob yozib kelish. VAZIFA

Uyga vazifa: Vitaminlar mavzusidagi “O’ylab javob bering” bandidagi savollarga javob yozib kelish. VAZIFA


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Биология

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Vitaminlar mavzusidagi slayd

Автор: Mamadjanova Nodira Abdulxayevna

Дата: 09.04.2020

Номер свидетельства: 545897

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства