kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Поурочная разработка 8 класса по теме "Vitamins"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Поурочная разработка календарного планирования по теме "Vitamins " за 8 класса по предмету биология на английском языке.

Просмотр содержимого документа
«Поурочная разработка 8 класса по теме "Vitamins"»


Topic

Vitamins

Date

07.11.19

Class

8 grade

Teaching aims

  • to generalize and consolidate knowledge about the vitamins

● to understand the role of vitamins

Content objectives

By the end of the lesson students will be able to:

  • describe the vitamins

  • give definition

Language objectives

Lexis: Alternation, Humus soil, Dominant, Spore, Sporophyte, Gametophyte, Generation, Fern, Moss, Fertilize, Need.

Functional language: comparing, explaining , discussing, analyzing, sorting the cards, describing

Assessment

  • generalize and consolidate knowledge vitamins

  • describe the role of vitamins

Cognition

working with definitions and doing research about the topic of “role of vitamins

Culture

understanding that topic of « role of vitamins »

Communication


discussing role of vitamins

defining key terms

Content

working with text about “role of vitamins” and present understanding of the topic

Materials

Books, video material, table to determine visual acuity.



Stage / Aim

Time

40 m

Procedure

Lead in

2 min

T: Hello, sit down please! Write down today's date in your notebook.

Warm up

( to set the context and activate prior knowledge)

5 min

T: What helps us to stay healthy?


- Let's stop on nutrition. What is the meaning of food for our body?


- What nutrients are contained in food?


- How are the nutrients in the cell used?


- Tell us about the main and General metabolism. How can we explain that adolescent’s basal metabolism is higher than adults?


- Formulate the basic principles of the diet.

Presentation

(to present the vitamins )

10 min

We often hear different information about vitamins:

Vitamins are found only in vegetables and fruits.

The more vitamins you eat, the stronger and healthier you will be.

In the period of infectious diseases need to eat more vitamin C.

Vitamins should be taken only in winter and spring.

Lack of vitamins can lead to serious diseases.

Характеристика витаминов

Витамин

Суточная потребность

(мг)

Источники витамина

Проявление авитаминоза

А




В




С




D





Practice

( to consolidate the material, to check understanding of the topic)


Production (to speak and present the vitamins)

8 min










10 min

T: Now let’s move on to practical activity.

Students Work in group and make a model of fern/mosses life cycle using plasticine.

Divide into 6-8 groups (20-30 min)

Activity Draw Venn diagram into your notebook or copybook. Fill the diagram related to the life cycles of fern and moss. Compare their gametophyte and sporophytes. Write the common. Fill both sides of the diagram with differences of each plant.

Divide into 6-8 groups. Draw into A4 paper.

T: Good job! Thank you. Now, we will conduct a test of care. Watch video.

Let's go back to the beginning of the lesson. Based on this knowledge, determine which statements are true facts, and which are not.

Reflection (to reflect on what they have studied)

3 min

Literacy

Высказывание

Факт

Витамины есть только в овощах и фруктах.

Витамины содержатся как в растительной, так и в животной пище.

Чем больше съешь витаминов, тем будешь крепче и здоровее.

Передозировка витаминов также опасна, как и недостаток.

В период инфекционных заболеваний нужно есть больше витамина С.

Да. Он повышает сопротивляемость организма к инфекционным заболеваниям.

Витамины нужно принимать  только зимой и весной.

Витамины необходимы постоянно. Прием витаминных препаратов нужно вести только по рекомендации врача.

Недостаток витаминов может привести к серьезным заболеваниям.

Да.


Conclusion (to finish the lesson and set the homework)

2 min

Research time

T: You did a good job today!

For the next lesson, repeat the new terms and the structure of the organ of vision.

The lesson is over, goodbye!


TRANSLATE - New terms

10.3 Life cycles of mosses and ferns - New terms

English

Transcription

Kazakh

Russian

1

Alternation

2

Humus soil

3

Dominant

4

to bear

5

Spore

6

Sporophyte

7

Gametophyte

8

Generation

9

Fern

10

Moss

11

Fertilize

12

Need

TRANSLATE - New terms



10.3 Life cycles of mosses and ferns - New terms

English

Transcription

Kazakh

Russian

1

Alternation

2

Humus soil

3

Dominant

4

to bear

5

Spore

6

Sporophyte

7

Gametophyte

8

Generation

9

Fern

10

Moss

11

Fertilize

12

Need



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Биология

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Поурочная разработка 8 класса по теме "Vitamins"

Автор: Михайлиди Софья Ивановна

Дата: 03.05.2020

Номер свидетельства: 548635

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства