kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Заключительный урок по теме Healthy Living Guide. What shall we do to stay always beautiful and healthy?

Нажмите, чтобы узнать подробности

В заключительный урок входит игра Брейн Ринг, проектная деятельность учащихся и диалоги.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Заключительный урок по теме Healthy Living Guide. What shall we do to stay always beautiful and healthy?»

Конспект №6


Тема: Healthy Living Guide. What shall we do to stay always beautiful and healthy?

(УМК В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа «English 9» для 9 класса)


Задачи урока:

Практические


  1. проверить сформированность лексического навыка по теме “Healthy Living Guide”

  2. учить высказываться по проблеме в рамках сверхфразового единства

  3. учить вести диалог-побуждение к действию по стратегии «снизу вверх»


Развивающие


  1. развивать кратковременную и долговременную память

  2. развивать воображение при работе над проектом

  3. развивать умение работать в команде

  4. развивать логическое и творческое мышление

  5. развивать умение обобщать полученную информацию

  6. развивать способность у учащихся переносить знания, умения и навыки в новую ситуацию, согласно заданию на карточке


Воспитательные


  1. воспитывать у учащихся уважительное отношение друг к другу при работе в группах

  2. воспитывать чувство ответственности перед остальными членами группы


Образовательные


  1. расширить общий и страноведческий кругозор учащихся



Оснащение урока: карточки с ситуациями, доска, проектор, носитель информации с презентациями


Ход урока


Этап урока

Деятельность

учителя

Деятельность учащихся

Примечания



1. Приветствие.

Орг. момент



2.Сообщение плана урока







3.Контроль сформированности монологических умений (путь «снизу»)




















4. Проверка прослушанного





5. Подведение итогов.













6. Brain ring

















7. Контроль сформированности диалогических умений (диалог-побуждение к действию – путь «снизу вверх»)







8. Рефлексия




9.Выставление отметок




10. Подведение итогов

Урок№1

1.Начало урока

Good morning. Take your seats, please.

During the previous lessons we’ve learnt much about healthy way of life. And today we are going to repeat it and learn something new from your projects and sum up all the information to the topic Healthy Living Guide.


2.Основная часть урока

Let’s begin with your projects. Show us your presentations.

The first group, tell us, please, about your point of view on healthy way of life. What shall we do to be healthy?








Thank you. Your project was very good. The second group, please, present your project.



…And the third group, you turn. Present your project.





Now, let’s see what new information you have learnt. Ask your questions to check.




Good of you. Your projects were very interesting and informative. But let’s try to give a mark to each group together. Look at the blackboard. Here is the table. Discuss in your groups what mark can you give for every point in the table of each opposite group.

Урок №2

We’re going to continue speaking about healthy way of life now.

At first, let’s play the game “Brain ring” On the blackboard you can see the table with the topics and the number of the question. Now, each group one by one will choose the question and try to answer it. If the answer is false, another group will try.


Thank you. And at last, divide in pairs. Each pair will have to take one card, where you’ll find the description of the situation. Your task is to make up a dialogue according to the situation. You have ten minutes to prepare it.


Okay. It’s high time to present your dialogues. Be expressive. Good luck.



Now look at the blackboard. Here are written four proverbs. Choose one of them which is more appropriate to our today’s lessons.



3.Конец урока

Good of you. Thank you for your work today. It’s time to sum up and give you marks for two lessons.

Учитель выставляет три оценки за два урока – проект (монолог), общая активность на уроке + игра, диалог.


See you next week. Good-bye.
















P(1) – We are the fighters for a healthy way of life. We’re calling you for following a diet…

Представляют проект о правильном питании.

Остальные дети фиксируют новую информацию в тетрадях.

P(2) – We are the fighters for a healthy way of life. We’re calling you for going in for sports…

P(3) – We are the fighters for a healthy way of life. We’re calling you for refusing of bad habits (e.g.-smoking)

Группы по очереди задают другим группам вопросы и сами контролируют правильность ответа.

Учащиеся обсуждают в своих группах, какие баллы начислить другим группам.









Учащиеся отвечают на вопросы игры. В случае неудачи, вопрос переходит к другой группе. За правильные ответы начисляются баллы.





Самостоятельно составляют диалоги






По очереди презентуют диалоги. А затем высказывают мнение, чей диалог был наиболее интересен.

P-Good health is above wealth.














P-Good-bye






2’






















25’











13’








5’











10’











15’







15’








2’








3’


Приложение 1

Оформление доски

An apple a day keeps the doctor away.

Time is a great healer.

Good health is above wealth.

Laughter is the best medicine.


Projects

1 2 3

illustration




new idea




grammar




presentation












Brain ring


sport

1

2

3

habits

1

2

3

products

1

2

3




























Приложение 2

Questions to Brain ring.


Sport

    1. What are the most favourite British sports? Give two variants. (Rugby, Golf, Tennis, Cricket)

    2. Complete the phrase – physical inactivity leads to… (obesity)

1.3. Sport, consisting of different exercises that helps to keep fit, and strengthens health. (aerobics)


Habits

    1. A diet which is based on counting the calories with the sole purpose to lose/gain weight.

(a calorie-controlled diet)

    1. What are the consequences of drinking alcohol? Give three variants. (a headache, brain disease, slow reactions, loss of memory)

    2. Take out inappropriate expressions. Skipping, eating high-fibre food, sleeping too little and eating at night can be the causes of obesity. (eating high-fibre food, sleeping too little)


Products

    1. The British popular toothpaste that helps to make our teeth white and strong. (Colgate toothpaste)

    2. The British tea that is popular for more than 100 years. (Lipton tea)

    3. What product is useful for our muscles? (a banana)




The structure of the project (20-25 sentences).


1). The problem.

2). The consequences of the problem.

3). The ways of solving the problem.
























Приложение 3


Situations.



Your friend likes to drink too much beer. Try to convince your friend to refuse of drinking alcohol. Explain him/her its harmful influence on the people’s organism.




Your friend looks wonderful. Make him/her a compliment. And find out why she looks like that.





You look wonderful. You have been going to the sports ground for a month. Offer your friend to visit the centre with you. Explain its good influence on the people’s organism.




Your friend is a smoker. Try to convince your friend to refuse of smoking. Explain him/her its harmful influence on the people’s organism.





Your friend suffers from obesity. Explain him/her the reasons of the disease. Try to convince your friend to follow a diet and go in for sport.




You are a doctor. Your patient is very skinny. Explain him/her how to gain weight and strengthen his/her body.



7




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Заключительный урок по теме Healthy Living Guide. What shall we do to stay always beautiful and healthy?

Автор: Гуляева Татьяна Александровна

Дата: 29.03.2017

Номер свидетельства: 404806


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства