Данное открытое занятие в соответствии с ФГОС предназначено для студентов специальностей естественно-научного профиля средних профессинальных организаций. Тематика мероприятия соотвествует профессионально ориентированному содержанию курса английского языка (Участие в отраслевых выставках).
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Всероссийский Выставочный Центр»
АВТОНОМНАЯ НЕКОММЕРЧЕСКАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ
СРЕДНЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГООБРАЗОВАНИЯ
« КОЛЛЕДЖ ВОЛЖСКОГО УНИВЕРСИТЕТА ИМЕНИ В.Н.ТАТИЩЕВА»
Открытое занятие
по английскому языку
Тема: «Всероссийский Выставочный Центр»
Тольятти, 2022
Конспект занятия
Дата занятия: 02.06.2022.
Тема занятия: «Всероссийский выставочный центр».
Тип занятия:комбинированный.
Целевая аудитория: студенты 1 курса группы ТП — 101(19.02.10. Технология продукции общественного питания)
Продолжительность занятия: 90 минут.
Цели занятия:
1. образовательная - совершенствование лексических навыков, навыков аудирования, ознакомительного чтения и письменной речи по теме урока.;
2. развивающая – способствовать формированию лингвистической и социокультурной компетенций, развивать память, мышление, кругозор, интерес к предмету;
3. воспитательная – способствовать развитию интеллектуального потенциала студентов, формировать адекватное отношение и уважение к труду, достижениям в трудовой сфере, формировать мотивацию к изучению иностранного языка.
Методы обучения и формы организации учебной деятельности на занятии
Методы – объяснительно-иллюстративный, проблемный, частично-поисковый;
Технологии – технология проблемного обучения, технология блочно - модульного обучения, ИКТ -технологии, электронно-образовательные.
Оборудование занятия:
Оснащение занятия:
Planet of English: Учебник английского языка для учреждений НПО и СПО./ [Г.Т. Бескоровайная, Н.И. Соколова, Е.А. Койранская, Г.В. Лаврик]. - М.: Издательский центр «Академия», 2016. - 256с.: ил.
Ноутбук, CD-диск с записью текстов для аудирования к учебнику Planet of English: Учебник английского языка для учреждений НПО и СПО./ [Г.Т. Бескоровайная, Н.И. Соколова, Е.А. Койранская, Г.В. Лаврик]. - М.: Издательский центр «Академия», 2016. - 256с.: ил.
Раздаточный материал: карточки с заданиями для предтекстового и послетекстового этапов аудирования., для выполнения задания на ознакомительное чтение.
Доска, мультимедийное оборудование.
Дополнительно:
Презентация.
Формы работы на занятии:
- индивидуальная;
- фронтальная;
- групповая.
В результате освоения дисциплины обучающийся должен овладеть общими компетенциями (ОК):
ОК-2- Организовывать собственную деятельность, исходя из цели и способов ее достижения, определенных руководителем.
ОК-3- Анализировать рабочую ситуацию, осуществлять текущий и итоговый контроль, оценку и коррекцию собственной деятельности, нести ответственность за результаты своей работы.
ОК-4- Осуществлять поиск информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач.
ОК -5- Использовать информационно – коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.
ОК-6- Работать в команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, клиентами.
План занятия:
Организационный момент (5 мин)
Опрос домашнего задания (10 мин)
Основная часть (изучение нового материала) (60 мин)
Подведение итогов (3 мин)
Задание на дом (2 мин)
Межпредметные связи: история, экономика, МХК.
Литература к занятию:
1. учебная – Planet of English: Учебник английского языка для учреждений НПО и СПО./ [Г.Т. Бескоровайная, Н.И. Соколова, Е.А. Койранская, Г.В. Лаврик]. - М.: Издательский центр «Академия», 2016. - 256с.: ил.
Good afternoon, students! I'm very glad to see you again. Are you fine today? Don't worry, be happy! Deep breath, big smile – let's start our lesson! What day is it today? What is the date today? Is anyone absent?
II. Фонетическая зарядка (фронтальнаяработа).
At first we train our tongues. Let's remember and repeat the words from the text «History of robotics» (http://multiurok.ru/yakubatusik1:Тексты для профессионально-ориентированного обучения, естественно-научный профиль) - доска:
mechanical beings
medieval
automation
handcraft
electromechanical
addition
compulsory labour
imitate
miniaturization
researcher
processing
application
III. Опрос домашнего задания (индивидуально).
Well, it's time for checking your homework (перевод текста «History of robotics»).
IV. Основная часть.
1) Семантизация лексики
На смарт-доске высвечен слайд № 1 с темой занятия.
Teaсher: The theme of our lesson is «The All-Russia Exhibition Centre».
How can you explain this collocation? Can you say what does the word «exhibition» mean? What well-known exhibitions can you call? What do you know about the All-Russia Exhibition Centre ? Very well! Let's look at the blackboard!
Насмарт-доскевысвеченслайд № 2 сновойлексикой.
the All-Union Agricultural Exhibition — Всесоюзная Сельскохозяйственная выставка
the Exhibition of the Achievements of the National Economy of the USSR — Выставка Достижений Народного Хозяйства
to envisage — рассматривать, предусматривать
showcase — демонстрация, витрина
exhibit halls — выставочные залы
to dedicate — посвящать, предназначать
branch - отрасль
to rename - переименовывать
throughout — во все отношениях, совершенно
to appear — случаться, появляться
to destine — назначать, предназначать
tacky fairground — обшарпанная (ветхая) ярмарочная площадь
though - хотя
to redevelop - восстанавливать
to preserve — сохранять, оберегать
time capsule — капсула времени
intact - нетронутый
arched gate — арочные ворота
to top — венчать, покрывать сверху
a bale of hay — сноп сена
to feature — изображать, отображать
Let's repeat after the speaker all the words from the screen. (фронтальная и индивидуальная отработка произношения новой лексики)
2) Аудирование
Please, repeat these words after the speaker! (Включается аудиозапись с новой лексикой).
На смарт-доске высвечен слайд № 3 с изображением Всероссийского выставочного центра.
Look at thescreen and listen to the speaker, after listening you 'll complete sentences.
Текстнаслайде №3: For anyone with an interest in the Soviet Union, the All-Russia Exhibition Centre in the north of Moscow is a must. The centre was officially opened in 1939 as the All-Union Agricultural Exhibition, but after the Second World War this was reconstructed and in 1959 the whole centre was reopened as the Exhibition of the Achievements of the National Economy of the USSR.
Текст на слайде №4: The All-Russia Exhibition Centre (VDNKH) is rich in various architectural monuments, many of which are known around the world. Created in Soviet times, they are a monument to the Soviet era, the prevailing pattern at different times of the architectural views.
Текст на слайде №5: Cosmonauts Alley and the Worker and Kolkhoz Woman statue are situated just outside the main entrance to the All-Russia Exhibition Centre. It also borders Moscow Botanical Garden and a smaller Ostankino Park and in recent years the three parks served as a united park complex.
Текст на слайде №6: The centre was envisaged as a showcase for the achievements of the Soviet Union in various spheres and for this purpose many extravagant exhibit halls were built each dedicated to a different branch of science or technology, or to a different area or republic of the USSR. In 1992 the exhibition centre was renamed the All-Russia Exhibition Centre.
Текст на слайде №7: The Main Entrance to the exhibition centre is formed by a massive 32-metre arched gate. It was built in 1954 and is topped with a statue of a two agricultural workers holding a bale of hay above them and it also features several reliefs.
Well! Now I give you cards (a close-test), fill in the gaps the words from the list at the top of the card!
Текст на слайде №8 + дублирование на раздаточных карточках с текстом задания (aclose-test) – карта №1.
For anyone with an interest in the Soviet Union, the All-Russia (1) Centre in the north of Moscow is a must. The centre was envisaged as a (2) for the achievements of the Soviet Union in various spheres and for this purpose many extravagant exhibit halls were built each (3) to a different branch of science or technology, or to a different area or republic of the USSR. In 1992 the exhibition centre was (4) the All-Russia Exhibition Centre. The Main (5) to the exhibition centre is formed by a massive 32-metre (6). It was built in 1954 and is topped with a statue of a two agricultural workers holding (7) above them and it also features several reliefs.
Выполняют письменно задание в тетрадях (индивидуально), затем проверяют правильность выполнения по ключу.
Now check yourself using the key!
Текст на слайде №9
Ключ
1. Exhibition 2. showcase 3. dedicated 4. renamed 5. Entrance 6. arched gate 7. a bale of hay
Критерии оценивания
«отлично»
нет ни одной ошибки в клоуз-тесте
«хорошо»
1-2 ошибки в клоуз-тесте
«удовлетворительно»
2-3 ошибки в клоуз-тесте
«неудовлетворительно»
4 и более ошибок в клоуз-тесте
3) Ознакомительное чтение (групповая работа).
Well done, girls and guys! Let's build 2 groups and read the text about The All-Russia Exhibition Centre. After the text read and answer the questions below the card! The group finished the first wins! (карта №2 с текстом по теме и упражнением на контроль общего понимания содержания текста)
5) Подведение итогов. Оценки. Рефлексия.
Dear friends! Our lesson is almost over. What did you do during the lesson?
— We learnt new words. — We listened to the text. — We read the text about The All-Russia Exhibition Centre. — We spoke English a lot during the lesson.
6) Домашнее задание.
Your homework is to learn the words from the topic «The All-Russia Exhibition Centre» (http://multiurok.ru/yakubatusik1: Текстыдляпрофессионально-ориентированногообучения, естественно-научныйпрофиль) by heart.
Thank you, dear friends. You are very active, attentive and bright. I enjoyed your work at the lesson today. Your marks for the lesson are: … Now our lesson is over. Thank you for your work. Good-bye!
Приложение 1
History of robotics
The concept of robots dates back to ancient times, when some myths told of mechanical beings brought to life. Suchautomata also appeared in the clockwork figures of medieval churches, and in the 18th century some clockmakers gained fame for the clever mechanical figures that they constructed. Today the termautomatonis usually applied to these handcrafted, mechanical (rather than electromechanical) devices that imitate the motions of living creatures. Some of the «robots» used in advertising and entertainment are actually automata, even with the addition of remote radio control.
The term robot itself is derived from the Czech word robota, meaning «compulsory labour». It was first used by the Czech novelist and playwright Karel Chapek, to describe a mechanical device that looks like a human but, lacking human sensibility, can perform only automatic, mechanical operations. Robots as they are known today do not only imitate human or other living forms. True robots did not become possible, however, until the invention of the computer in the 1940s and the miniaturization of computer parts. One of the first true robots was an experimental model designed by researchers at the Stanford Research Institute in the late 1960s. It was capable of arranging blocks into stacks through the use of a television camera as a visual sensor, processing this information in a small computer.
Japan is the most advanced nation exploring robot technology. Nowadays robots continue to expand their applications. The home-made robots (горничная) available today may be one sign of the future.
Приложение 2
Карта №1
Fill in the gaps the words from the list:
arched gate exhibition renamed entrance dedicated a bale of hay showcase
For anyone with an interest in the Soviet Union, the All-Russia (1) Centre in the north of Moscow is a must. The centre was envisaged as a (2) for the achievements of the Soviet Union in various spheres and for this purpose many extravagant exhibit halls were built each (3) to a different branch of science or technology, or to a different area or republic of the USSR. In 1992 the exhibition centre was (4) the All-Russia Exhibition Centre. The Main (5) to the exhibition centre is formed by a massive 32-metre (6). It was built in 1954 and is topped with a statue of a two agricultural workers holding (7) above them and it also features several reliefs.
Приложение №3
Карта №2
All-Russian Exhibition Centre
For anyone with an interest in the Soviet Union, the All-Russia Exhibition Centre in the north of Moscow is a must. The centre was officially opened in 1939 as the All-Union Agricultural Exhibition, but after the Second World War this was reconstructed and in 1959 the whole centre was reopened as the Exhibition of the Achievements of the National Economy of the USSR. The centre was envisaged as a showcase for the achievements of the Soviet Union in various spheres and for this purpose many extravagant exhibit halls were built each dedicated to a different branch of science or technology, or to a different area or republic of the USSR. In 1992 the exhibition centre was renamed the All-Russia Exhibition Centre. Throughout the 1990s it appeared that the exhibition centre was destined to turn into a market and a tacky fairground, although since 2009 there have been plans to redevelop the centre which will hopefully preserve this unique place and keep this time capsule of the Soviet Union and Stalinist architecture intact. The Main Entrance to the exhibition centre is formed by a massive 32-metre arched gate. It was built in 1954 and is topped with a statue of a two agricultural workers holding a bale of hay above them and it also features several reliefs.
Answer the questions:
1) Where is the All-Russia Exhibition Centre located?
5) When was the exhibition centre renamed?
2) When was the Centre officially opened?
6) What did appear with the Centre throughout the 1990s?
3) What was the first name of this Centre?
7) What is the Main Entrance like?
4) What purpose were many extravagant exhibit halls built?
8) Did you visit the All-Russia Exhibition Centre?