Начало урока Орг.момент Речевая зарядка Сообщение плана урока 2.Основная часть урока Работа с видеофрагментом Преддемонстраци-онный этап -антиципация -ознакомление с лексикой (фонетическая отработка) Демонстрационный этап Последемонстраци- онный этап -Совершенст-е монологических речевых умений учащихся -Совершенст-е диалогических речевых умений учащихся. (диалог-обмен мнениями репродуктивного характера) 3. Конец урока Объяснение д/з (составление диалога – волеизъявления) Рефлексия Выставление отметок Подведение итогов | Good-morning, dear friends. I’m glad to see you. How are you today? Let’s remember what we were speaking about during the previous lesson. What do you like watch or participate in sport? And why? This lesson we’re going to continue this topic. Today, millions of Americans are exercising for good health. One out of every ten Americans exercises every day to stay in good shape. Interest in exercising and eating health foods is popular all across the country. Every day in the United States, thousands of men, women, and children run through parks or city streets for good health. Today, fitness is a part of American way of life. More than ever before, a good diet and exercise programme are important in the U.S. Now we’ll watch the film about one American family and their attitude to sport. Act I. Why do Marilyn and Richard make a bet? What’s the bet? Who is going to win the bet? Act II. Why does Richard sing and dance after the aerobics class? Who is going to win the bet now? Act III. What did Richard understand? Who’s going to cook dinner tonight? Также перед просмотром каждой части учитель знакомит учащихся с произносительной стороной лексики из фильма, в ходе просмотра фильма учащиеся догадываются о значении выражений с доски. Act I. После просмотра фрагмента учитель заостряет внимание школьников на разделе Grammar in Focus (на доске) из видеокурса. Now, please, answer my questions. Was Marilyn in a good condition after her advanced class of aerobics? What is the advanced class mean? How did Richard react on her words that non-stop classes are very difficult? What was the bet? Act II. Now, look at the sheets of paper I gave you and choose the right variant. Учитель раздаёт листы с написанными вопросами по содержанию второй части и вариантами ответов. Act III. Turn over the page. Look at this task. Say if the statement false or true. If it’s false correct it. Yes, you’re quite right. The film was rather interesting and funny. Let’s try to analyze the behaviour of the main heroes of the film. Describe Marilyn after the aerobics class. Comment on Richard’s behaviour before the advanced class? Was he sure in his winning the bet? Why? Comment on Richard’s behaviour after the class. What idioms would you use to describe the advanced class which Richard and Marilyn attended together? Prove that Richard and Marilyn were a loving and friendly couple. Look at the blackboard now. Here are three situations from the video. You have to role-play the dialogues. Thank you. Your dialogues were good and very expressive. You see that American people try to keep their form, to be in a great shape. And what about you? Do you prefer to watch or participate? Is sport the part of your life? Your hometask will be to make a dialogue where you have to express your attitude to sport on the whole. Those who are going in for sport have to persist in their opinions to prove that sport is an important and needed part of our life. Ex.3(p.129) and AB Unit 4, Ex.9(2) will help you in making the dialogue. Use the lexics from the film. Say, please, did you like the film? What did you like best? Was there some new information in the film for you? What have you learnt? By the way, you worked hard today and it’s time to give you marks. See you. Good-bye. | Good-morning! Отвечают на вопросы. Слушают. Учащиеся отвечают на вопросы, предугадывая события в видеофрагменте. Смотрят на доску, повторяют выражения за учителем. Отвечают на вопросы. Зачитывают правильные варианты ответа. Выявляют верно или ложно утверждение. Неверное утверждение исправляют. Высказывают своё мнение по тому или иному вопросу. Подготавливают диалоги, разыгрывают их. Отвечают на вопросы. Записывают д/з. Рассказывают о своих впечатлениях о фильме, о том, что нового узнали в ходе урока. Good-bye. | 3’ 3’ Перед просмотром каждой части школьникам предлагается вопрос, на который им предстоит ответить, предвосхищая события которые будут происходить в фильме. 3’+3’+3’ 5’ 20’ (три акта) 4’ 4’ 10’ 25’ Учитель распределяет диалоги между учащимися. 3’ 3’ 3’ 3’ |