1.Начало урока Орг.момент Речевая зарядка Сообщение плана урока 2.Основная часть урока. Работа с видеофрагментом Преддемонстраци- онный этап - беседа по последующему содержанию фильма Демонстрационный этап (первичный просмотр) - просмотр без звука - «просмотр» без изображения Последемонстраци- онный этап - беседа по содержанию фильма Преддемонстраци- онный этап - введение лексики (фонетическая отработка) - постановка коммуникативной задачи Демонстрационный этап (вторичный просмотр) Последемонстраци- онный этап - ответы на вопросы 3.Конец урока Рефлексия Объяснение д/з - монологическое высказывание о празднике на основе просмотренного видеофильма Выставление отметок Подведение итогов. | Good morning, dear boys and girls! Nice to meet you today. And what’s about you? Are you fine and ready to work? Last lesson we’ve discussed different points of view on celebrations. What are they? Today we’re going to see how British people celebrate their festivals, what are the most interesting and adorable ones. Let’s remember what British celebrations we know. What is the most interesting to your opinion? Why does it attract you? Let’s find it out. While watching or listening fix the most important information in you copybooks. Let’s divide in half now. Some of you will watch the film without the sound and the others – without the picture. Try to understand what the main points of the film are. Let’s share our impressions of the film. Tell your friend what you’ve learned, what you’ve seen and what you’ve heard. Look at the blackboard. Here are the words you’ll hear in the film. Repeat after me. - to burn a model of Guy Fawkes - to throw pancakes in the air - to race - to dress up as witches - not to sign the card - to put up lots of decorations - to keep presents under the Christmas tree - to put silver coin - to bring good luck… We’ll watch the film once again and find out if our suggestions were right or not. Also we have to answer the following questions on the blackboard… You’ve watched the film again. Say now what of your suggestion were correct and what are not. Work with the model on the blackboard. And what are the answers on the questions from the blackboard? What are the most adorable celebrations for British people? What do people do in Pancake day? What’s there in the cracker? What is the joke? Is it funny? What do people eat in Christmas day?.. Thank you for your work. It was excellent today. Did you like the film or not? And why? Next lesson you have to give your opinion on the following topic – “If you had a chance to visit Britain in some Festival, what Festival would you chose? Now it’s high time to give you marks for your work today. See you next week. Good-bye. | Good-morning! Отвечают на вопросы. Слушают Во время просмотра фиксируют важную информацию. P1 – I’ve seen that… P2 – I’ve heard that… Повторяют выражения за учителем, Осуществляют перевод Слушают. Во время просмотра учащиеся фиксируют ответы на вопросы Отвечают на вопросы. Выражают отношение к фильму. Записывают д/з Good-bye. | 4’ 2’ 4’ Учитель делит учащихся надвое. Одна половина смотрит фильм без звука, другая без изображения 5’ Во время парной работы учащихся учитель подходит к каждой парте, осуществляя контроль работы 5’ 5’ Осуществляется перевод лекс. единиц и выражений. 5’ 7’ 3’ 3’ 2’ |