Просмотр содержимого документа
«Урок-конкурс на тему " Изучение английского языка"»
Урок-конкурс на тему « Изучение английского языка»
Цели: развитие навыков монологической речи; совершенствование навыков диалогической речи; активизация материала по теме «Изучение английского языка».
Оборудование: карточки с таблицей (имена одноклассников) для вопросно-ответной работы по количеству учащихся.
Ход урока.
I. Организационныймомент.
Good afternoon, my dear boys and girls! Today we shall have a talk about English as a language of the world and find out why learning English is useful for you.
II.Речевая разминка.
First I want you to answer my questions. Be active and give full answers.
What languages do you speak?
Are you proud to be Russian?
Australians speak English, don’t they?
Can you name English-speaking countries?
What the most frequently spoken languages do you know?
What are the six working languages of the United Nations? (English, Chinese, Arabic, French, Russian and Spanish)/
Why is it important to learn English nowadays?
III. Совершенствование навыков диалогической речи по теме « Изучение английского языка».
There are different reasons why people all over the world learn English. Let’s find out why you and your friends learn English. The word combinations on the blackboard will help you to ask the questions to your friends. Fill in the table and ask the questions to all of your classmates.
Учитель предлагает учащимся выяснить, почему ученики данного класса изучают английский язык. Каждый ученик получает таблицу с именами одноклассников для заполнения. Во время вопросно-ответной работы дети могут свободно передвигаться по классу. Учащиеся могут использовать в вопросах и ответах словосочетания с заранее записанные на доске. Один учащийся может назвать до трёх причин в пользу изучения английского языка. Во время групповой работы можно включить спокойную музыку.
Карточка для заполнения.
Name
Reasons to learn English
Kate
Helen
Oleg
Sveta
После окончания вопросно-ответной работы ученики занимают свои места и отвечают на вопросы учителя.
Who learns English to study at a university in the future?
How many pupils think that English is useful when you travel?
Who wants to understand films and songs in English?
Are there any pupils who think that it is easier than other subjects?
Who likes the language?
Также учитель предлагает детям построить график и определить самые популярные причины для изучения английского языка. График строится на доске : на оси абсцисс делениями обозначены причины, на оси ординат-количество учеников, которые выбрали ту ли иную причину.
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Useful when you travel
To get a better job
To communicate with people in the world
To understand films and songs in English
To have to study it at school
To study at a university
To do business
To want to live in an English-speaking country
To like the language
To like the teacher
IV. Активизация навыков монологической речи по теме «Изучение английского языка».
Следующий этап урока организуется в виде конкурса. Ученики получают карточки с заданиями и готовятся к монологическому высказыванию в течение 4-5 минут. Затем учитель приглашает 3-4 учеников представить свои рассказы перед классом. Учитель во время прослушивания пользуется карточкой Interlocutor Card. Учитель может использовать это задание в течение нескольких уроков и, таким образом, опросить всех учеников.
Student card
Give a short talk on the importance of learning the English language. Remember to discuss the following:
why many people all over the world learn English;
what a good language learner can do well;
what ways of learning the English language do you know;
how are you planning to use language in the future.
You will have to talk for 1-2 minutes. The teacher will only listen. When you have finished talking she will ask you some questions.
Interlocutor Card.
Let the student talk for 1-2 minutes. Ask only those questions which the student hasn’t covered while giving a talk.
Why do so many people all over the world learn English?
What can a good language learner do well?
What ways of learning the English language do you know?
How are you planning to use English in the future?
All the ideas must be covered.
Finally, you must ask each student the following question
What do you find most interesting about learning English?
Skills to be tested.
The student is expected to demonstrate his/her ability to:
Speak at length elaborating on the topic
Produce coherent utterances
Give reasons
Use accurate grammar structures and a good range of vocabulary appropriate to the context and function
V.Подведение итогов.
Thank you for your work. The best pupil is…Now you know that learning English is very important. That’s all we have time for.