Брейн-ринг игра для учащихся 10 класса. В игре участвуют 2-3 команды по 5-6 человек. Для игры необходима вращающаяся стрелка, указывающая категорию вопроса, таблица с указанием номеров вопросов по всем категориям. Брейн-ринг позволяет в игровой форме проконтролировать знания учащихся по теме «Великобритания и англоговорящие страны», а также осуществляет межпредметные связи, т. к. требует определённых знаний по истории, географии, литературе. Игра проходит в быстром темпе и вызывает живой интерес учащихся.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок - игра «Брейн-ринг» для учащихся 10 класса»
Урок-игра «Брейн-ринг» дляучащихся10класса
общеобразовательнойшколыпотеме
Задачи:
Учебные:
1. Повышение интереса и мотивации к изучению иностранного языка;
2. Расширение кругозора учащихся и межпредметных связей;
Совершенствование навыков чтения и устной речи по теме.
Воспитательные:
Развитие умения работать в группе;
Воспитание уважительного отношения к культуре страны изучаемого языка;
Развивающие:
1. Формирование и развитие учебно-интеллектуальных умений и навыков
2. Развитие памяти, внимания, воображения, наблюдательности;
3. Развитие компенсаторных умений.
Пояснительная записка:
Брейн-ринг игра для учащихся 10 класса. В игре участвуют 2-3 команды по 5-6 человек. Для игры необходима вращающаяся стрелка, указывающая категорию вопроса, таблица с указанием номеров вопросов по всем категориям. Брейн-ринг позволяет в игровой форме проконтролировать знания учащихся по теме «Великобритания и англоговорящие страны», а также осуществляет межпредметные связи, т. к. требует определённых знаний по истории, географии, литературе. Игра проходит в быстром темпе и вызывает живой интерес учащихся.
П л а н :
1. Оргмомент. Вступительное слово учителя.
T: Good morning, boys and girls! I see you are very existed today, because we have much to do. I know you are serious pupils. You always work hard to get more and more knowledge and you know a lot about English Speaking countries. Today we are going to have an unusual lesson. We are going to play a Brain – ring game.
I am glad to introduce you our teams, which are ready to start a competition. But first of all you should read the rules of the game.
2. Учащиеся получают листочки с правилами игры и читают их. (Работа в группах)
The rules of the game.
In our game we’ll find which team knows English Speaking countries better. As you саn see we have 4 categories of questions: Great Britain, English Speaking countries, English proverbs and of course – Russia. Each category has about 10 questions. You should choosе the category of questions and then you must choose the number of a question. Listen to it attentively. When you are ready to answer, raise up your hand. The more right answers you’ ll give the better result you’ll get. Good luck! Let’s start!
Категории вопросов:
Great Britain
Russia
English Speaking Countries
English Proverbs
Great Britain.
What is the longest river in Great Britain? (The Severn in England, 350 km long).
What is the full name of Great Britain and Northern Ireland? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland )
How many parts does Great Britain consist of? What are they? (3, England, Scotland, Wales).
The British Parliament consists of 2 Houses. How are they called? (The House of Lords and the House of Commons)
What’s the second name of the House of Parliament in London? (Palace of Westminster).
How can the people see if the Parliament is in session? (There is a flag over the building; there is light over the face of Big Ben.)
The capital of Great Britain. (London)
Is there a Labor Party in Great Britain? (Yes)
The capital of Northern Ireland (Belfast).
The highest mountain in Great Britain. (Ben Nevis is in Scotland 1343 m.)
English Speaking Countries.
What is the largest city in Australia? (Sydney)
2. What is the capital of Australia? (Canberra)
3. What was the first capital of Australia? (Melbourne)
4. What is the official language of Australia? (English)
5. How big is the territory of Australia? (about 8 million square kilometres)
6. What are Australians national colours? (green and gold)
7. What is the best-loved animal in Australia? (the koala)
8. What animals can be seen on Australia's coat of arms? (the kangaroo and the emu)
9. What domestic animal outnumbers people in Australia? (the sheep)
10.When did the first railway appear in England? (in 1825 or in 1845)
Russia.
When did the Great Patriotic War Begin? (22.06.41)
Who was the first cosmonaut in the world?
What colour is Russia’s flag? (white, blue, red)
What are the names of Russian women cosmonauts?
What city is known for its white nights? (St. Petersburg)
Which monument stands at the railway station in Belgorod? (to Apanasenko)
Which river is the longest in our region? (Oskol, 225 km.)
Who is the drama theatre in Belgorod named after?
When was Belgorod region organized? (1954)
Which theatre is the oldest in Moscow? (The Bolshoi, 1776)
English Proverbs.
A friend in need is a friend indeed.
All is well that ends well.
Appetite comes with eating.
Better late than never.
Business before pleasure.
East or West home is best.
Everything is good in its season.
He laughs best who laughs last.
Live and learn.
Never put off till tomorrow what you can do today.
4. T: The game is over. The team № 1 has got …. points.
The team № 2 has got …. points.
SO, THE WINNER IS …… Congratulations!
Подведение итогов игры. Баллы, набранные командами, суммируются. Объявляются результаты.
T: You see our lesson has come to the end. I thank you for your work and
I’d like to know what emotions you feel now and why.
Positive emotions
joy
proud
success
admiration
surprise
happiness
satisfaction
Negative emotions
fear
irritation
boredom
sadness
anxiety
unsatisfaction
Because…..
I…was (not) bored - was active, emotional
worked hard - fulfilled the task
didn’t relax answered properly - got a good mark
got much new information about the UK
saw interesting pictures showing the life in the UK
T: I am happy, that you liked our lesson. Good bye!