kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок чтения по теме "История создания хот-дога"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Представлен урок английского языка по чтению "История создания хот-дога" для учащихся 7 классов.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок чтения по теме "История создания хот-дога"»

The history of creation of Hot Dog

Цель- необходимо сформировать знания о истории происхожденияHotDog, закрепить эти знания через отработку заданий после текста.

Задачи:

1.Показать интересные факты из истории происхождения HotDog.

2. Закрепитьпонятие:frankfurters, dachshund ,Tad Dorgan.

3.Развивать способности к: целеустремленной работе; к самостоятельному труду;выполнение грамматических, лексических заданий; способности осуществлять репродуктивные речевые действия; выражать свое мнение по теме.

T: Hello students! I am glad to see you! Answer my questions:

1-What do you see in the picture? (The picture with hot dog)

2-What kind of dog is it?

3-What will we discuss on the lesson?

Ch: 1-Hot dog

2-From dog?

3-We will say about “The Hot Dog”

T:Yes. We should study the information about “The Hot Dog” and make some exercises. I give you the text which is called “The hot dog”. We can translate it using word combinations for help.

Ch: Translating

T: Let’s make our work. You can see 4 sections. Each section has some exercises.

Section “Vocabulary”:

1-Make up the word combinations

2-Complete the definitions. Circle the letter of the correct answer

Section “Comprehension”:

1-Loking for main ideas

2-loking for details

Section “Grammar”:

1-Complete the sentences using the past tense

2-Complete the sentences using the future simple

Section “Discussion”:

Ch: Ok. Let’s start!

Teacher give the list of work everybody and students start work with teacher.






Section “Vocabulary”:

1-Make up the word combinations

1-home

a)sausages

2-United

b)bread

3-hot

c)game

4-special

d)body

5-Dachshund

e)State

6-long

f)water

7-baseball

g)country


2-Complete the definitions. Circle the letter of the correct answer

1-The special bread used for a hot dog is a ___________

a-sausage

b-bun

c-dachshund

2-Another word for to shout is to_________

a-call

b-draw

c-yell

3-A line of objects or people is a__________

a-row

b-cinema

c-world

4-When something is a cause of excitement, it is_________

a-an idea

b-a sensation

c-a hot dog

5-Large containers for water or other liquids, sometimes made of metal, are called________

a-tanks

b-sellers

c-cartoonists

A funny drawing is a__________

a-cartoonist

b-bun

c-cartoon


Section “Comprehension”:

1-Loking for main ideas

Write the questions for these answers:

1-How________________________________________________________

It was named after Frankfurt, a German city.

2- What_______________________________________________________

A dachshund is a dog from Germany with a very long body and short legs.

3- When_______________________________________________________

Dachshund sausages first become popular in New York.

4-How ________________________________________________________

Tag Dorgan got an idea for a cartoon.



2-loking for details

Circle T if the sentence is true. Circle F if the sentence is false. True False

1-Frankfurters were doctors in the United States in the 1950s T F

2-A dachshund is a dog with a long body and short legs. T F

3-At baseball games today you can see sellers walking around with T F

hot-water tanks.

4-A dachshund sausages first become popular in New York. T F

5-People got the sausage on special bread. T F

6-When Tad Dorgan saw the men with the dachshund sausages, he got T F

an idea for cinema.

7-TadDorgan drew a bun with a sausage inside. T F

8-The words under Tad Dorgan s cartoon were“ Get your hot dog” T F

Section “Grammar”:

1-Complete the sentences using the past simple

1-The hot dog (to be) the frankfurter.

2-As the man (to walk) up and down the rows of people.

3-People (to like) hot dogs.

4-Men (to keep) sausage warm in hot-water tanks.

2- Complete the sentences using past passive voice

1-Frankfurters (to sell) in the United State.

2-Frankfurters (to now) by Tad Dorgan.

3-Baseball game (to play) by teams.

4-Frankfurters (to call) a dachshund sausages by Americans.

Section “Discussion”:

Discuss the answers to these questions with your classmates

1-What are some popular food in the USA and in your country?

2-Are hot dog healthy for you? Why or why not?

3-What are some healthy food? What are some foods that are not so healthy?


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Урок чтения по теме "История создания хот-дога"

Автор: Олонцева Анастасия Сергеевна

Дата: 15.05.2022

Номер свидетельства: 606892


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства