Урок английского языка "Просмотр фильма на английском языке с английскими субтитрами и выполнение ряда заданий по фильму"
Урок английского языка "Просмотр фильма на английском языке с английскими субтитрами и выполнение ряда заданий по фильму"
Учащимся предлагается просмотреть фильм на английском языке с английскими субтитрами, фильм делится на три части - на три урока соответственно, каждый урок учащимся выдается карточка с заданиями (всего три карточки). Задания по карточке выполняются в течении урока, по окончанию урока карточки и выполненные задания сдаются учителю на проверку, на следующий урок учащиеся получают новую карточку и так 3 урока.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка "Просмотр фильма на английском языке с английскими субтитрами и выполнение ряда заданий по фильму"»
Разработка 3х уроков по фильму ''TheNutcrackerandfourRealms''
Данная разработка подойдет для обучающихся 9-11 классов. Учащимся предлагается просмотреть фильм на английском языке с английскими субтитрами, фильм делится на три части - на три урока соответственно, каждый урок учащимся выдается карточка с заданиями (всего три карточки). Задания по карточке выполняются в течении урока (во время просмотра фильма), по окончанию урока карточки и выполненные задания сдаются учителю на проверку, на следующий урок учащиеся получают новую карточку и так 3 урока.
Фильм учитель скачивает на любой удобной ему интернет-платформе или показывает онлайн, карточки с заданиями для распечаток даны в конце разработки.
1. Урок первый – 7 минут на введение, раздачу карточек и объяснение заданий, 33 минуты просмотр первой части фильма (первые 33 мин).
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
2. Урок второй – 7 минут на объяснение задания и раздачу карточек, 33 минуты просмотр второй части фильма (первые 33 мин).
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
3. Урок третий (финальный) – 3 минуты на объяснение задания и раздачу карточек, фильм досматривается до конца 37 минуты (учащиеся могут начать выполнять финальное задание третьего урока по окончанию просмотра фильма во время финальных музыкальных титров)
Задание №1 Сделайте «Spider-diagram» по фильму, используя образец по сказке «Золушка»
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
Задание №1 написать имена героев фильма (характеристики героев фильма в задании перечислены по ходу их появления в фильме)
Characters’ Names
1) the main character
2) the main character’s brother
3) the main character’s sister
4) the main character’s father
5) the main character’s godfather
6) the main character’s mother
7) Captain Phillips’ surname
8) the horse
9) Regent of the Land of Sweets
Задание №2 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) Which city do Clara and her family live in?
2) What were the presents for children from their mother?
3) What is the main characteristic in the godfather’s appearance?
4) What was the shape of the monster who tried to kidnap Clara?
5) What is Phillip’s military rank?
6) How many realms are in the magic world?
7) With the help of what Regent of the Land of Sweets showed Clara the real world?
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
Задание №1 ответить на вопросы (вопросы в задании перечислены по ходу действий в фильме)
Questions
1) What was the ballet about?
2) Who were all the inhabitants of the magic world before?
3) With the help of what did Clara’s mother make them alive?
4) Where is the key from the egg-shaped box?
5) What are they going to use the engine for?
6) What the egg-shaped box is turned out to be?
7) Who turned out to be a traitor?
З адание №1 Сделайте «Spider-diagram» по фильму, используя образец по сказке «Золушка»
З адание №1 Сделайте «Spider-diagram» по фильму, используя образец по сказке «Золушка»
З адание №1 Сделайте «Spider-diagram» по фильму, используя образец по сказке «Золушка»
З адание №1 Сделайте «Spider-diagram» по фильму, используя образец по сказке «Золушка»