Общая цель: Научить употреблению неопределенных местоимений some/any.
Задачи: Развивать у учащихся навыки употребления неопределенных местоимений some/any. Повторить слова по теме “Everyday things”. Воспитывать культуру работы в группе, создать условия для взаимооценивания и самооценивания учащимися.
Ожидаемый результат: Учащиеся смогут применить на практике знание неопределенного артикля a/an и неопределенных местоимений some/any при выполнении заданий.
Критерии успеха:1. Знаю слова. 2. Понимаю слова. 3. Могу использовать в предложении.
Оборудование: ПК, проекционное оборудование, приложение в виде презентации, видеоролик, стикеры, таблица для взаимо и самооценивания, карточки с заданиями.
Модули: ИКТ, новые подходы в обучении и преподавании, оценивание обучения и оценивание для обучения, обучение критическому мышлению.
Общая цель: Научить употреблению неопределенных местоимений some/any.
Задачи: Развивать у учащихся навыки употребления неопределенных местоимений some/any. Повторить слова по теме “Everyday things”. Воспитывать культуру работы в группе, создать условия для взаимооценивания и самооценивания учащимися.
Ожидаемый результат: Учащиеся смогут применить на практике знание неопределенного артикля a/an и неопределенных местоимений some/any при выполнении заданий.
Критерии успеха:1. Знаю слова. 2. Понимаю слова. 3. Могу использовать в предложении.
Оборудование: ПК, проекционное оборудование, приложение в виде презентации, видеоролик, стикеры, таблица для взаимо и самооценивания, карточки с заданиями.
Модули: ИКТ, новые подходы в обучении и преподавании, оценивание обучения и оценивание для обучения, обучение критическому мышлению.
Good afternoon, students! I’m glad to see you! Sit down, please.
Речевая разминка
What date is it today? What day of the week is it today? Where are you from? Where do you live? How old are you? What’s your telephone number? What are you good at? How are you?
Тема и цели урока
Today we have a competition lesson. You work in groups. And each group has a leader. For each right answer you will get 1 point.
We review names of everyday things, articles a/an and use some/any in different sentences, so that you can talk about possessions and things you use at school.
Повторение лексики по теме “Everydaythings”
Firstly let’s revise the words. (p.28 ex.1) Listen and repeat. Track No19
There’s a problem with the computer. The letters a, e, i, o, u are missing. Write the correct words.
Answers:
Calculator
Umbrella
Crisps
Tissues
Pencil case
Key
Tennis racket
Watch
Anorak
Badge
Check yourselves if you have no mistakes – your mark is ‘5’, if you know 6-9 words - your mark is ‘4’, if you have 5 right answers - your mark is ‘3’.
Диалог
Cover the text and listen to the conversation between Sadie and her friend Lisa. Track # 20.
Where are they? (c. at the cinema)
Let’s drill some expressions from the dialogue:
What’s the matter? – Чтослучилось?
Wait a minute. – Подождиминутку.
Never mind. – Необращайвнимания. Неотвлекайся.
What do they mean?
Listen again and follow in your book. Then match the words in A with the words in B and make sentences.
Have you got any peanuts?
I haven’t got a watch.
I haven’t got any tissues.
I’ve got some crisps.
Have you got any tissues?
Act the conversation between Sadie and Lisa in pairs.
Who is the best reader???
Физ.минутка
Listen to the song “Clap your hands” and join in.
Повторениеграмматики have got + a/an or some
Complete the explanation with a, an and some:
We use a or an with singular nouns and some with plural nouns.
Choose the right word:
Some
A
A
An
A
Test a friend. Can your friend complete the sentence?
I’ve got … sister and … brother and … pets.
I’ve got … umbrella, … crisps and … apple in my bag.
Check the answers: if your friend has 3 right answers – give him/her ‘5’, if he has 2 right answers – he gets ‘4’, and 1 right answer – ‘3’.
Произношение окончаний множественного числа существительных /s/, /z/, /iz/
Read the rhythm drill individually.
Listen to the rhythm drill, then join in.
Введение новой грамматики ‘havegot + some/any’
Complete the explanation with some and any.
We use some with plurals in affirmative sentences.
We use any with plurals in negative sentences.
We normally use any in questions.
What about you?
Complete true sentences with I’ve got or I haven’t got and some or any.
Ask your friends about the things in 8a. (p.29)
Complete the sentences. Use some or any. Work in groups.
Answers:
Any
Some, any
Any
Any
Any
Some, any
Any
Some
Подведение итогов урока
Which group is the best? How much money have you got? What mark does he / she get?
Рефлексия
Look at the board. There is a tree. If you like our lesson - stick the pink, if you dislike it – stick yellow, and if you think that it is so so - stick green
Домашнее задание
p.44 ex.3, learn the rule
Время
Этап
Действия учителя
Действия учеников
1 мин
Организационный момент
- установить дисциплину
- проверить готовность к уроку
Проверяет готовность к уроку
Демонстрируют готовность к уроку.
2 мин
Речевая разминка
Фронтальный опрос
Учащиеся отвечают на вопросы о себе, об уроке
2 мин
Определение темы и
постановка цели урока
Рассказывает о теме урока и целях
Определяет лидеров групп.
Слушают учителя
Лидеры групп:
Зеленков Никита
Шеймайер Никита
Смоян Карина
наблюдают за работой и дисциплиной учащихся в группе.