I. Организационный момент. Teacher: Good morning, pupils. Take your sits.
II. Ход урока: Сообщение темы урока. Самостоятельное выделение и формулирование познавательной цели. (5 мин) Teacher: (Слайды 2) Look at the blackboard and watch the short movie. Tell me: What do you see? Pupil 1: There are three people. They are in the café. Pupil 2: A woman comes and asks the way to a Red café. Pupil 3: One of the men explains her the way. Teacher: Ok, well done. Is it easy to explain the way somewhere? Pupil 1: No, it isn’t. Teacher: Why is it an actual question nowadays? Pupil 2: Because people travel more and more nowadays and they cant get where they want without our help. Teacher: What do we learn to do today? Pupil 1: We learn how to explain the way somewhere. Teacher: Today we will learn how to explain the way somewhere and will travel round London with Google maps. (Слайд 3) Речевая разминка. Закрепление лексики, обработка словосочетаний. Task 1. Match the word combination and its meaning Word combination | Meaning | Go straight Turn left Turn right Go to the corner Go over the bridge Cross the street | Повернуть за угол Идти прямо Перейти улицу Повернуть налево Повернуть направо Проходить мост | Teacher: Here we need prepositions Task 2. Unscramble the words Letters | Word | oipptose ntoext ndhibe fonitnorf fohteddlemini ndruo | Opposite Next to Behind In front of In the middle of Round | Основная часть урока Teacher: Now let’s start our trip. When we come to London, first where we get is Heathrow airport. (Слайд 4)
Teacher: Your first task is to get to the centre. What is the centre of London? Pupil 1: It is Trafalgar square. Teacher: Yes, it is. Find the route from Heathrow airport to Trafalgar square. (Слайд 5)
Task 3. Find where this route gets us.
Sights | Route | Time | | It is just opposite Trafalgar Square. Cross the road | | | Cross the road from Trafalgar square, go right for some time, turn left | | | It is next to Big Ben. Go to the corner of Big ben, go straight, turn left | | | It is behind Parliament. Go to Big Ben, go straight, go over the bridge and turn left | |
Task 4. Find the route. Teacher: it is your turn to show me the route Sights | Route | Time | London Eye – Westminster Abbey | | |
III. Подведение итогов. Name | Question | Yes | No | Not sure | I can explain the way somewhere | | | | I know the routes of all the sights in London | | | | I can use the programme "Google maps" | | | |
| На парте у каждого ученика лежит ipad с подключенным wi-fi
Просмотр видеоролика на проекторе, где используется лексика по теме «Как добраться до …» При помощи вопросов обучающиеся выделяют главную тему урока и актуальность данного вопроса.
Задание 1. Обучающиеся соотносят лексику к значению.
Обучающие расшифровывают слова по теме. Проверяют по ключу
Учитель сообщает, что прибытие в Лондон начинается с прибытия в аэропорт. Обучающиеся включают ipod и заходят в программу Google maps. В поиске вводят название аэропорта. Используя новую программу ученики пробуют проложить маршрут от аэропорта до центра Лондона. Используя функцию «просмотр улиц» ученики могут не только правильно определить достопримечательность, но и передвигаться он-лайн по улицам, тем самым актуализируя эффект присутствия в данном месте. Кликая на стрелочки, ученик может развернуться и посмотреть вокруг, подойти поближе и даже прочесть надпись. В задании даны маршруты, заполняя карту обучающимся следует выяснить какая достопримечательность находится по данному маршруту и сколько времени требуется добраться до нее. Функция «проложить маршрут» показывает все повороты и здания сверху. Функция «просмотр улиц» служит ключом, т.к. ученик может, передвигаясь по улице, присмотреться ближе к достопримечательности и понять верность своего ответа. Ответы проверяются по слайдам. В данном задании обучающиеся сами прописывают маршрут и проверяем по слайдам. В заключении ученикам предлагается оценить свои знания по окончанию урока, поставив галочку напротив ответа. |