Урок-презентация "OUR YOUNGER BROTHERS" на основе ФГОС к учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD" (4 класс)
Урок-презентация "OUR YOUNGER BROTHERS" на основе ФГОС к учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD" (4 класс)
Урок "OUR YOUNGER BROTHERS" построен на основе ФГОС и составлен в виде презентации для учащихся 4 класса. Основная цель урока суммировать знания учащихся по теме "ANIMALS". Задания урока составлены таким образом, чтобы добиться максимального участия детей в их выполнение, а также самостоятельно делать выводы и умозаключения при минимальной роль учителя. Задача учителя заключается в координации и направлении действий учащихся в ходе урока. В начале - знакомство учащихся с задачами, которые им предстоит решить в ходе урока, в конце - выводы, к которым учащиеся должны сделать самостоятельно. Тему занятия дети выводят сами путем ее отгадывания. Данный урок учитывает возрастные особенности учащихся, поэтому включает ребусы, в которых присутствуют названия животных, английские пословицы и песни о животных.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок-презентация "OUR YOUNGER BROTHERS" на основе ФГОС к учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD" (4 класс)»
OUR YOUNGER BROTHERS
НАШИ МЕНЬШИЕ БРАТЬЯ
Т
ЕМУ
У
РО
КА
GUESS THE TOPIC
ОТ
Г
А
Д
А
Й
Т
Е
C
A
E
F
G
D
B
H
Z
I
J
Y
X
K
W
L
V
M
N
O
Q
S
T
U
R
P
УР
О
К
А
DTHE TOPIC OF THE LESSON
D
G
A
C
B
E
F
H
Т
ЕМА
S
A
I
Z
N
L
J
Y
A
I
M
X
K
A
I
W
L
L
N
S
A
M
V
T
N
O
Q
R
S
U
P
Что мы планируем сделать на уроке?
1) разучить рифмовки и стихи о животных; 2) повторить названия животных и познакомиться с новыми названиями; 3) научиться разгадывать английские ребусы; 4) познакомится с английскими пословицами,
в которых используются названия животных; 5) узнать, как ситуацию из реальной жизни можно выразить в пословицей; 6) познакомиться с “WORD-SEARCHES”-“СЛОВА-НЕВИДИМКИ”и научиться разгадывать их; 7) выучить песню о животных “Grasshopper – Кузнечик”
ENGLISH RHYMES
АНГЛИЙСКИЕ РИФМОВКИ
One, one, oneLittle dogs…
Words:
floor; tree
Two, two, two Cats see …
Read the rhymes and fill in the words
Прочтите рифмовки и вставьте слова
Three, three, three Birds in the …
Words:
you; run
Four, four, four Rats on the …
Little dogs …
Cats … you.
What do the animals do?
Where are the animals?
Что делают животные?
Где находятся животные?
Birds in the ...
Rats on the ...
WORDS - СЛОВА
Words arebricks ofwhich
any language houseis built!
Words arethe meat of any language body!
Correct the mistakes – Исправьте ошибки
Number 1(2,3…) is a…
2. cow
1. horse
4. zebra
3. fox
7. kitten
6. moth
5. cock
8. tiger
9. dog
10. panda
11. wolf
12. fish
KEYS - ОТВЕТЫ
1. tiger
2. wolf
3. panda
4. cock
5. fish
6. zebra
7. cow
8. dog
11. horse
9. kitten
10. fox
12. moth
FIND THE ANIMALS – НАЙДИТЕ ЖИВОТНЫХ
FROG
FISH
RAT
PIG
GOOSE
DUCK
DOG
BEAR
CAT
COCK
LION
FLY
COW
WOLF
ELEPHANT
KEYS - ОТВЕТЫ
FROG
FISH
RAT
PIG
GOOSE
DUCK
DOG
COCK
BEAR
CAT
LION
COW
FLY
WOLF
ELEPHANT
English RebusesАНГЛИЙСКИЕ РЕБУСЫ
’B
’
’
BILL
’
A
B
C
’L
’CK
EON
E
F
D
KEYS - ОТВЕТЫ
B) boa
A) duckbill
C) ox
E) louse
F) cock
D) pigeon
Put in the proper word in the proper place
Вставьте нужное слово в нужное место
1. A … carries letters from one place to another.
2. A … lives with hens and wakes people in the morning.
3. A … is the biggest and the longest snake in the world.
4. A … lives on people’s heads with dirty hair.
5. A … lives only in the rivers of Australia.
6. An … lives with cows and eats only grass and hay.
b) louse
d) duckbill
f) pigeon
a) ox
c) cock
e) boa
Put in the proper word in the proper place
Вставьте нужное слово в нужное место
1. APIGEONcarries letters from one place to another.
2. ACOCKlives with hens and wakes people in the morning.
3. ABOAis the biggest and the longest snake in the world.
4. ALOUSElives on people’s heads with dirty hair.
5. ADUCKBILLlivesonly the rivers of Australia.
6. AnOXlives with cows and eats only grass and hay.
KEYS:1 –d; 2 – f; 3 – b; 4 – e; 5 – a; 6 - c
cock
duckbill
ox
louse
pigeon
boa
ENGLISH VERSES
АНГЛИЙСКИЕ СТИХИ
“Little mouse, little…, Come to my house.” “Little cat, little … , I cannot do that.”
The Cat and the Mouse – Кошка и мышка
“Little mouse, little mouse, Where is your…?” “Little cat, little cat, I have no…I am a poor mouse, I have no house.”
WORDS:
cat; flat;eat;house; mouse
Why doesn’t the mouse
come to the cat’s house?
Почему мышка не хочет
идти к кошке в дом?
What was the cat like?
Какой была кошка?
greedy - жадный;
sly/cunning хитрый
Старая соваThe Old Owl
Мудрая старая соваЧем меньше она говорила,Сидела на дереве.Тем больше она слушала.Чем больше она видела,Почему мы не можем быть
Тем меньше она говорила.Как эта старая птица?
The Wise Old Owl Sat in an…The more hesawThe less he…
What words prove
that the old owl was wise?
Какие слова доказывают,
что старая сова была мудрой?
The less he spoke The more he…Why can’t we be Like that old…?
spoke, bird, oak, heard
English proverbs Английские пословицы
ENGLISH:
A dog in the manger.
A fly in the ointment.
A wolf in the sheep’s clothing.
CHOOSE THE RUSSIAN PROVERBS
ВЫБЕРИТЕ РУССКИЕ ПОСЛОВИЦЫ
Ложка дегтя в бочке меда.
Волк в овечьей шкуре.
Собака на сене.
РУССКИЕ:
1. John: Bill, you have got three pens. Give(дай) me one of them(одну из них).
I left(оставил) my pencil-box(пенал) at home today(сегодня).
Bill : No, I can’t. I may need(могут понадобиться) them any time(в любое время) .
John : You are not a real(настоящий) friend. You are a …
FIND THE PROPER PROVERBS
НАЙДИТЕ НУЖНЫЕ ПОСЛОВИЦЫ
2. Teacher : Jack, you learnt well(учился хорошо) . You got good marks(оценки) .
But your last(последний) test is verypoor(очень слабый) . It is like a …
So(поэтому) I can’t give(поставить) you a good mark(оценка) in English.
A dog in the manger.
A fly in the ointment.
A wolf in the sheep’s clothing.
3. Jack : Andy, what do you think of Pete? Before(раньше) he was kind(добрый)
but now he is very angry(злой).
Andy : Yes, Jack, I agree(согласен) with you. Pete was honest(честный).
But now(cейчас) he often(часто)tells a lie(лгать/обманывать /говорить неправду) .
In a word(одним словом)he is like a …
A BARKING DOG DOES NOT BITE
“Sam”, says his father, “put on(одевать/надевать)your cap andcoat(пальто)andlet us(давай)go for a walk(идти гулять)”.
Sam is happy(счастлив).He likesto go out(гулять)with his father.
He puts on his cap and coat and says: “Father, Iam ready(готов)”.
A BARKING DOG
DOES NOT BITE
ЛАЮЩАЯ СОБАКА
НЕ КУСАЕТСЯ
Sam and his father go out into the street.Suddenly(вдруг)they see a big black dog.
The dog beginsto bark(лаять).Samis afraid of(бояться)the dog.
He wants to run home. His father says: “Don’t be afraid, Sam. Don’t you know theproverb(пословицу):”Abarking(лающий)dog does notbite(кусаться)?”
“Oh, yes”, says Sam. “I know the proverb, but does the dog know the proverb?”
Answer the questionsОтветьте на вопросы
1. Where do Sam and his father go? 2. Why is the little boy happy? 3. What do they see in the street? 4. Is Sam afraid of the dog? 5. What does the father say to Sam? 6. What is the proverb? 7. What does the little boy ask?
Почему мы называем животных “Наши меньшие братья”?
We call the animals “our younger brothers” because they are …
Мы называем животных “наши меньшие братья”, потому что они …
clever - умный
devoted – преданный
faithful – верный
funny – смешные, забавный
good friends – хорошие друзья
reliable – надежный
sympathetic - симпатичный
tender - нежный, ласковый
Какие новые факты вы узнали на уроке?
1) познакомились с новыми стихами о животных; 2) узнали несколько новых названий животных; 3) научились разгадывать английские ребусы; 4) познакомились с английскими пословицами, в которых используются названия животных; 5) узнали, что такое “WORD-SEARCHES” и научились отгадывать их; 6) разучили песню о “Кузнечике – Grasshopper.
I. Colour your favourite animal and tell about it according to the plan:
1. What is it? 2. What colour is it? 3. Is it big or small? 4. What is its name?
5. How old is it? 6. Is it nice (beautiful)? 7. Do you like to play with your pet?
8. What does it like to eat? 9. What does it like to do? 10. Do you like your pet?
1. It is a … 2. It is … 3. It is big (small). 4. Its name is … 5. It is … years old. 6. It likes to eat … 7. It lives in … 8. I like my pet.
II. Word-Searches: find and mark 15 names of birds and fish in the table.
Colour your favourite animal and tell about it according to the plan:
1. What is it? 2. What colour is it?
3. Is it big or small? 4. What is its name? 5. How old is it? 6. Is it nice (beautiful)?
7. Do you like to play with your pet?8. What does it like to eat?9. What does it like to do? 10. Do you like your pet?
1. My favourite animal is a kitten. 2. It is black and white (orange and white). 3. My kitten is small. 4. Its name is … 5. My kitten is only 2 (3,4 …) months old. 6. It is very beautiful (nice).
7. I like to play with my kitten.8. My kitten likes to eat fish and meat. 9. It likes to sleep and to play. 10. I like my kitten very much.