kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок-презентация "OUR YOUNGER BROTHERS" на основе ФГОС к учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD" (4 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок "OUR YOUNGER BROTHERS" построен на основе ФГОС и составлен в виде презентации для учащихся 4 класса. Основная цель урока суммировать знания учащихся по теме "ANIMALS". Задания урока составлены таким образом, чтобы добиться максимального участия детей в их выполнение, а также самостоятельно делать выводы и умозаключения при минимальной роль учителя. Задача учителя заключается в координации и направлении действий учащихся в ходе урока. В начале - знакомство учащихся с задачами, которые им предстоит решить в ходе урока, в конце - выводы, к которым учащиеся должны сделать самостоятельно. Тему занятия дети выводят сами путем ее отгадывания. Данный урок учитывает возрастные особенности учащихся, поэтому включает ребусы, в которых присутствуют названия животных, английские пословицы и песни о животных.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок-презентация "OUR YOUNGER BROTHERS" на основе ФГОС к учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD" (4 класс)»

OUR YOUNGER BROTHERS НАШИ МЕНЬШИЕ БРАТЬЯ

OUR YOUNGER BROTHERS

НАШИ МЕНЬШИЕ БРАТЬЯ

Т ЕМУ  У РО КА                   GUESS THE TOPIC ОТ Г А Д А Й Т Е  C  A  E  F G  D  B H  Z  I  J  Y  X K W  L V M  N O Q  S  T  U  R  P

Т

ЕМУ

У

РО

КА

        GUESS THE TOPIC

ОТ

Г

А

Д

А

Й

Т

Е

C

A

E

F

G

D

B

H

Z

I

J

Y

X

K

W

L

V

M

N

O

Q

S

T

U

R

P

УР О К А                     D                  THE TOPIC OF THE LESSON  D G  A  C  B  E  F H Т ЕМА      S  A  I  Z  N  L  J  Y  A  I M  X K A  I W  L  L N  S  A M V  T  N O Q  R  S  U  P

УР

О

К

А

        D         THE TOPIC OF THE LESSON

D

G

A

C

B

E

F

H

Т

ЕМА

S

A

I

Z

N

L

J

Y

A

I

M

X

K

A

I

W

L

L

N

S

A

M

V

T

N

O

Q

R

S

U

P

Что мы планируем сделать на уроке? 1) разучить рифмовки и стихи о животных; 2) повторить названия животных и познакомиться с новыми названиями; 3) научиться разгадывать английские ребусы; 4) познакомится с английскими пословицами, в которых используются названия животных; 5) узнать, как ситуацию из реальной жизни можно выразить в пословицей; 6) познакомиться с “WORD-SEARCHES ”-“СЛОВА-НЕВИДИМКИ” и научиться разгадывать их; 7) выучить песню о животных “Grasshopper – Кузнечик”

Что мы планируем сделать на уроке?

1) разучить рифмовки и стихи о животных; 2) повторить названия животных и познакомиться с новыми названиями; 3) научиться разгадывать английские ребусы; 4) познакомится с английскими пословицами,

в которых используются названия животных; 5) узнать, как ситуацию из реальной жизни можно выразить в пословицей; 6) познакомиться с “WORD-SEARCHES ”-“СЛОВА-НЕВИДИМКИ” и научиться разгадывать их; 7) выучить песню о животных “Grasshopper – Кузнечик”

ENGLISH RHYMES АНГЛИЙСКИЕ РИФМОВКИ

ENGLISH RHYMES

АНГЛИЙСКИЕ РИФМОВКИ

One, one, one L ittle dog s …  Words :  floor; tree Two, two, two Cats see … Read the rhymes and fill in the words Прочтите рифмовки и вставьте слова Three, three, three Birds in the …  Words :    you; run Four, four, four Rats on the …

One, one, one L ittle dog s

Words :

floor; tree

Two, two, two Cats see …

Read the rhymes and fill in the words

Прочтите рифмовки и вставьте слова

Three, three, three Birds in the …

Words :

you; run

Four, four, four Rats on the …

Little dogs … Cats … you. What do the animals do?  Where are the animals? Что делают животные? Где находятся животные? Birds in the ... Rats on the ...

Little dogs …

Cats … you.

What do the animals do?

Where are the animals?

Что делают животные?

Где находятся животные?

Birds in the ...

Rats on the ...

WORDS - СЛОВА Words are bricks of which  any language house is built! Words are the meat of any language body !

WORDS - СЛОВА

Words are bricks of which

any language house is built!

Words are the meat of any language body !

Correct the mistakes – Исправьте ошибки Number 1(2,3…) is a …  2. cow 1. horse 4. zebra 3. fox 7. kitten 6. moth 5. cock 8. tiger 9. dog 10. panda  11. wolf 12. fish

Correct the mistakes – Исправьте ошибки

Number 1(2,3…) is a

2. cow

1. horse

4. zebra

3. fox

7. kitten

6. moth

5. cock

8. tiger

9. dog

10. panda

11. wolf

12. fish

KEYS - ОТВЕТЫ 1. tiger 2. wolf 3. panda 4. cock 5. fish 6. zebra 7. cow 8. dog 11. horse 9. kitten 10. fox  12. moth

KEYS - ОТВЕТЫ

1. tiger

2. wolf

3. panda

4. cock

5. fish

6. zebra

7. cow

8. dog

11. horse

9. kitten

10. fox

12. moth

FIND THE ANIMALS – НАЙДИТЕ ЖИВОТНЫХ   FROG    FISH  RAT  PIG   GOOSE  DUCK  DOG  BEAR  CAT  COCK  LION   FLY  COW  WOLF    ELEPHANT

FIND THE ANIMALS – НАЙДИТЕ ЖИВОТНЫХ

FROG

FISH

RAT

PIG

GOOSE

DUCK

DOG

BEAR

CAT

COCK

LION

FLY

COW

WOLF

ELEPHANT

KEYS - ОТВЕТЫ     FROG   FISH   RAT  PIG   GOOSE  DUCK  DOG  COCK  BEAR  CAT  LION   COW  FLY  WOLF    ELEPHANT

KEYS - ОТВЕТЫ

FROG

FISH

RAT

PIG

GOOSE

DUCK

DOG

COCK

BEAR

CAT

LION

COW

FLY

WOLF

ELEPHANT

English Rebuses  АНГЛИЙСКИЕ РЕБУСЫ

English Rebuses АНГЛИЙСКИЕ РЕБУСЫ

’ B   ’         ’ BILL ’ A B C  ’ L    ’ CK EON E F D

B

BILL

A

B

C

L

CK

EON

E

F

D

KEYS - ОТВЕТЫ B) boa A) duckbill C) ox E) louse F) cock D) pigeon

KEYS - ОТВЕТЫ

B) boa

A) duckbill

C) ox

E) louse

F) cock

D) pigeon

Put in the proper word in the proper place Вставьте нужное слово в нужное место 1. A … carries letters from one place to another. 2. A … lives with hens and wakes people in the morning.  3. A … is the biggest and the longest snake in the world.  4. A … lives on people’s heads with dirty hair.  5. A … lives only in the rivers of Australia. 6. An … lives with cows and eats only grass and hay.   b) louse d) duckbill f) pigeon a) ox c) cock e) boa

Put in the proper word in the proper place

Вставьте нужное слово в нужное место

1. A … carries letters from one place to another.

2. A … lives with hens and wakes people in the morning.

3. A … is the biggest and the longest snake in the world.

4. A … lives on people’s heads with dirty hair.

5. A … lives only in the rivers of Australia.

6. An … lives with cows and eats only grass and hay.

b) louse

d) duckbill

f) pigeon

a) ox

c) cock

e) boa

Put in the proper word in the proper place Вставьте нужное слово в нужное место 1. A PIGEON carries letters from one place to another. 2. A COCK lives with hens and wakes people in the morning.  3. A BOA is the biggest and the longest snake in the world.  4. A LOUSE  lives on people’s heads with dirty hair.  5. A DUCKBILL  lives  only the rivers of Australia. 6. An OX lives with cows and eats only grass and hay.  KEYS :  1 –d; 2 – f; 3 – b; 4 – e; 5 – a; 6 - c  cock duckbill ox louse pigeon boa

Put in the proper word in the proper place

Вставьте нужное слово в нужное место

1. A PIGEON carries letters from one place to another.

2. A COCK lives with hens and wakes people in the morning.

3. A BOA is the biggest and the longest snake in the world.

4. A LOUSE lives on people’s heads with dirty hair.

5. A DUCKBILL lives only the rivers of Australia.

6. An OX lives with cows and eats only grass and hay.

KEYS : 1 –d; 2 – f; 3 – b; 4 – e; 5 – a; 6 - c

cock

duckbill

ox

louse

pigeon

boa

ENGLISH VERSES АНГЛИЙСКИЕ СТИХИ

ENGLISH VERSES

АНГЛИЙСКИЕ СТИХИ

“ Little mouse, little … , Come to my house.” “Little cat, little … , I cannot do that.”  The Cat and the Mouse – Кошка и мышка “ Little mouse, little mouse, Where is your … ?” “Little cat, little cat, I have no … I am a poor mouse, I have no house.”  WORDS :  cat; flat;  eat;  house; mouse Why doesn’t the mouse come to the cat’s house? Почему мышка не хочет  идти к кошке в дом?  What was the cat like?  Какой была кошка?  greedy - жадный; sly/cunning хитрый

Little mouse, little , Come to my house.” “Little cat, little … , I cannot do that.”

The Cat and the Mouse – Кошка и мышка

Little mouse, little mouse, Where is your ?” “Little cat, little cat, I have no I am a poor mouse, I have no house.”

WORDS :

cat; flat; eat; house; mouse

Why doesn’t the mouse

come to the cat’s house?

Почему мышка не хочет

идти к кошке в дом?

What was the cat like?

Какой была кошка?

greedy - жадный;

sly/cunning хитрый

Старая сова The Old Owl Мудрая старая сова Чем меньше она говорила, Сидела на дереве. Тем больше она слушала.  Чем больше она видела, Почему мы не можем быть Тем меньше она говорила. Как эта старая птица?  The Wise Old Owl Sat in an …  The more he saw The less he …   What words prove  that the old owl was wise?  Какие слова доказывают, что старая сова была мудрой? The less he spoke The more he …  Why can’t we be Like that old … ? spoke, bird, oak, heard

Старая сова The Old Owl

Мудрая старая сова Чем меньше она говорила, Сидела на дереве. Тем больше она слушала. Чем больше она видела, Почему мы не можем быть

Тем меньше она говорила. Как эта старая птица?

The Wise Old Owl Sat in an The more he saw The less he

What words prove

that the old owl was wise?

Какие слова доказывают,

что старая сова была мудрой?

The less he spoke The more he Why can’t we be Like that old ?

spoke, bird, oak, heard

English proverbs Английские пословицы

English proverbs Английские пословицы

ENGLISH : A dog in the manger.  A fly in the ointment.  A wolf in the sheep’s clothing.   CHOOSE THE RUSSIAN PROVERBS ВЫБЕРИТЕ РУССКИЕ ПОСЛОВИЦЫ  Ложка дегтя в бочке меда. Волк в овечьей шкуре. Собака на сене. РУССКИЕ :

ENGLISH :

A dog in the manger.

A fly in the ointment.

A wolf in the sheep’s clothing.

CHOOSE THE RUSSIAN PROVERBS

ВЫБЕРИТЕ РУССКИЕ ПОСЛОВИЦЫ

Ложка дегтя в бочке меда.

Волк в овечьей шкуре.

Собака на сене.

РУССКИЕ :

1. John :  Bill, you have got three pens. Give  (дай) me one of them (одну из них). I left  (оставил) my pencil-box  (пенал) at home today  (сегодня). Bill : No, I can’t. I may need  (могут понадобиться) them any time  (в любое время) . John : You are not a real  (настоящий) friend. You are a …  FIND THE PROPER PROVERBS НАЙДИТЕ НУЖНЫЕ ПОСЛОВИЦЫ 2. Teacher : Jack, you learnt well  (учился хорошо) . You got good marks  (оценки) . But your last  (последний) test is very poor  (очень слабый) . It is like a …  So  (поэтому) I can’t give  (поставить) you a good mark  (оценка) in English.  A dog in the manger.  A fly in the ointment. A wolf in the sheep’s clothing.  3. Jack : Andy, what do you think of Pete? Before  (раньше) he was kind  (добрый)  but now he is very angry  (злой). Andy : Yes, Jack, I agree  (согласен) with you. Pete was honest (честный). But now  (cейчас) he often  (часто) tells a lie  (лгать/обманывать /говорить неправду) . In a word  (одним словом) he is like a …

1. John : Bill, you have got three pens. Give (дай) me one of them (одну из них).

I left (оставил) my pencil-box (пенал) at home today (сегодня).

Bill : No, I can’t. I may need (могут понадобиться) them any time (в любое время) .

John : You are not a real (настоящий) friend. You are a …

FIND THE PROPER PROVERBS

НАЙДИТЕ НУЖНЫЕ ПОСЛОВИЦЫ

2. Teacher : Jack, you learnt well (учился хорошо) . You got good marks (оценки) .

But your last (последний) test is very poor (очень слабый) . It is like a …

So (поэтому) I can’t give (поставить) you a good mark (оценка) in English.

A dog in the manger.

A fly in the ointment.

A wolf in the sheep’s clothing.

3. Jack : Andy, what do you think of Pete? Before (раньше) he was kind (добрый)

but now he is very angry (злой).

Andy : Yes, Jack, I agree (согласен) with you. Pete was honest (честный).

But now (cейчас) he often (часто) tells a lie (лгать/обманывать /говорить неправду) .

In a word (одним словом) he is like a …

A BARKING DOG DOES NOT BITE “ Sam”, says his father, “ put on  (одевать/надевать)  your cap and coat  (пальто)  and let us  (давай)  go for a walk  (идти гулять) ”. Sam is happy (счастлив) . He likes to go out  (гулять)  with his father. He puts on his cap and coat and says: “Father, I am ready  (готов) ”.  A BARKING DOG  DOES NOT BITE  ЛАЮЩАЯ СОБАКА  НЕ КУСАЕТСЯ Sam and his father go out into the street. Suddenly  (вдруг)  they see a big black dog.  The dog begins to bark  (лаять) . Sam is afraid of  (бояться)  the dog. He wants to run home. His father says: “Don’t be afraid, Sam. Don’t you know the proverb (пословицу) : ”A barking (лающий)  dog does not bite  (кусаться) ?” “ Oh, yes”, says Sam. “I know the proverb, but does the dog know the proverb?”

A BARKING DOG DOES NOT BITE

Sam”, says his father, “ put on (одевать/надевать) your cap and coat (пальто) and let us (давай) go for a walk (идти гулять) ”.

Sam is happy (счастлив) . He likes to go out (гулять) with his father.

He puts on his cap and coat and says: “Father, I am ready (готов) ”.

A BARKING DOG

DOES NOT BITE

ЛАЮЩАЯ СОБАКА

НЕ КУСАЕТСЯ

Sam and his father go out into the street. Suddenly (вдруг) they see a big black dog.

The dog begins to bark (лаять) . Sam is afraid of (бояться) the dog.

He wants to run home. His father says: “Don’t be afraid, Sam. Don’t you know the proverb (пословицу) : ”A barking (лающий) dog does not bite (кусаться) ?”

Oh, yes”, says Sam. “I know the proverb, but does the dog know the proverb?”

Answer the questions  Ответьте на вопросы 1. Where do Sam and his father go? 2. Why is the little boy happy? 3. What do they see in the street? 4. Is Sam afraid of the dog? 5. What does the father say to Sam? 6. What is the proverb? 7. What does the little boy ask?  A BARKING DOG DOES NOT BITE  ЛАЮЩАЯ СОБАКА НЕ КУСАЕТСЯ

Answer the questions Ответьте на вопросы

1. Where do Sam and his father go? 2. Why is the little boy happy? 3. What do they see in the street? 4. Is Sam afraid of the dog? 5. What does the father say to Sam? 6. What is the proverb? 7. What does the little boy ask?

A BARKING DOG DOES NOT BITE

ЛАЮЩАЯ СОБАКА НЕ КУСАЕТСЯ

FIND 17 NAMES OF ANIMALS НАЙДИТЕ 17 НАЗВАНИЙ ЖИВОТНЫХ GAME  L  L  K   C  I  T  U   H  H  E  V  D  X   A   O  I  H   L  M  O   E  S  F  Q  O  F  N  C  R   A   N  W  A  J  T   R  T   E  H  L  A   P  E   N  I  G  P  C  G   S   O  O  K  C  C  S  O  E  E  D   G  O   O   L  Y  F  S  P  X  E  H  E B) МУХА A) КУРИЦА C) КОШКА D) ГУСЬ E) РЫБА F) СЛОН G) БЫК H) ЛОШАДЬ I) ВЕРБЛЮД K) СВИНЬЯ J) ЛЕВ M) КРЫСА L) УТКА N) ПЕТУХ O) ОВЦА P) СОБАКА Q) ВОЛК WORDS :  1. CAMEL; 2. CAT; 3. COCK; 4. DOG; 5. DUCK; 6. ELEPHANT; 7. FISH; 8. FLY; 9. GOOSE; 10. HEN; 11. HORSE; 12. LION; 13. OX; 14. PIG; 15. RAT; 16. SHEEP; 17. WOLF

FIND 17 NAMES OF ANIMALS

НАЙДИТЕ 17 НАЗВАНИЙ ЖИВОТНЫХ

GAME

L

L

K

C

I

T

U

H

H

E

V

D

X

A

O

I

H

L

M

O

E

S

F

Q

O

F

N

C

R

A

N

W

A

J

T

R

T

E

H

L

A

P

E

N

I

G

P

C

G

S

O

O

K

C

C

S

O

E

E

D

G

O

O

L

Y

F

S

P

X

E

H

E

B) МУХА

A) КУРИЦА

C) КОШКА

D) ГУСЬ

E) РЫБА

F) СЛОН

G) БЫК

H) ЛОШАДЬ

I) ВЕРБЛЮД

K) СВИНЬЯ

J) ЛЕВ

M) КРЫСА

L) УТКА

N) ПЕТУХ

O) ОВЦА

P) СОБАКА

Q) ВОЛК

WORDS : 1. CAMEL; 2. CAT; 3. COCK; 4. DOG; 5. DUCK;

6. ELEPHANT; 7. FISH; 8. FLY; 9. GOOSE; 10. HEN; 11. HORSE;

12. LION; 13. OX; 14. PIG; 15. RAT; 16. SHEEP; 17. WOLF

KEYS - ОТВЕТЫ  L  L  K   C  I  T   H  U  H  E  V  D  X   A   O  I  H   L  M  O   E  S  F  Q  F  O  N  C  R   A   N  W  A  J  T   R  T   E  H  L  A   N   P  E  I  G  P  C  G    O  S  C  S  C  O  O  K  E  D  E  O   G  Y   L  F   O  P  S  X  H  E  E 1 – I 2 – C 3 – N 4 – P 5 – L 6 – F 7 – E 8 – B 9 – D 10 – A 11 – H 12 – J 13 – G 14 – K 15 – M 16 – O 17 – Q

KEYS - ОТВЕТЫ

L

L

K

C

I

T

H

U

H

E

V

D

X

A

O

I

H

L

M

O

E

S

F

Q

F

O

N

C

R

A

N

W

A

J

T

R

T

E

H

L

A

N

P

E

I

G

P

C

G

O

S

C

S

C

O

O

K

E

D

E

O

G

Y

L

F

O

P

S

X

H

E

E

1 – I

2 – C

3 – N

4 – P

5 – L

6 – F

7 – E

8 – B

9 – D

10 – A

11 – H

12 – J

13 – G

14 – K

15 – M

16 – O

17 – Q

FIND 15 NAMES OF BIRDS AND FISH НАЙДИТЕ 15 НАЗВАНИЙ ПТИЦ И РЫБ  L  E  S  E  M   E  A W   S  L  B   E  E  X   G  Q   R  A W  A  A  O W  S  A  R  R  P  C   O  O  I   L  L   O  D  N  C  F   L   A  N  O   B   R  K  L  M  S W  O   E  R M   R W  H  C  O  A  L  O  I  K  P  E W  N  L  L  G  U PIKE GULL SHARK EAGLE WORDS : 1.BREAM - ЛЕЩ ; 2.COD - ТРЕСКА ; 3.CROW - ВОРОНА ; 4.EAGLE - ОРЕЛ ; 5.EEL – УГОРЬ ; 6.FALCON - СОКОЛ ; 7.GULL - ЧАЙКА ; 8.MEW - ЧАЙКА ; 9.OWL - СОВА ; 10.PIKE - ЩУКА ; 11.ROBIN - МАЛИНОВКА ; 12.SALMON – ЛОСОСЬ/СЕМГА ; 13.SHARK - АКУЛА ; 14.SPARROW - ВОРОБЕЙ ; 15.SWALLOW – ЛАСТОЧКА

FIND 15 NAMES OF BIRDS AND FISH

НАЙДИТЕ 15 НАЗВАНИЙ ПТИЦ И РЫБ

L

E

S

E

M

E

A

W

S

L

B

E

E

X

G

Q

R

A

W

A

A

O

W

S

A

R

R

P

C

O

O

I

L

L

O

D

N

C

F

L

A

N

O

B

R

K

L

M

S

W

O

E

R

M

R

W

H

C

O

A

L

O

I

K

P

E

W

N

L

L

G

U

PIKE

GULL

SHARK

EAGLE

WORDS : 1.BREAM - ЛЕЩ ; 2.COD - ТРЕСКА ; 3.CROW - ВОРОНА ; 4.EAGLE - ОРЕЛ ;

5.EEL – УГОРЬ ; 6.FALCON - СОКОЛ ; 7.GULL - ЧАЙКА ; 8.MEW - ЧАЙКА ; 9.OWL - СОВА ; 10.PIKE - ЩУКА ; 11.ROBIN - МАЛИНОВКА ; 12.SALMON – ЛОСОСЬ/СЕМГА ; 13.SHARK - АКУЛА ; 14.SPARROW - ВОРОБЕЙ ; 15.SWALLOW – ЛАСТОЧКА

FIND 15 NAMES OF BIRDS AND FISH НАЙДИТЕ 15 НАЗВАНИЙ ПТИЦ И РЫБ  L  S  E  M  E   E  A W   S  L   E  B   G  E  X  Q   R  A  A W  A W  O  P  A  R  R  S  C   O  I   O  O   L  L  D  N  N  F   B  O   A   L  C  O  S  K  L  M W   R   R W   R  H M   E  O  A  O  C  L  E  I  K  P  L  N W  L  G  U WORDS : BREAM ; COD; CROW ; EAGLE ; EEL ; FALCON ; GULL ; MEW ; OWL ; PIKE ; ROBIN ; SALMON ; SHARK ; SPARROW ; SWALLOW

FIND 15 NAMES OF BIRDS AND FISH

НАЙДИТЕ 15 НАЗВАНИЙ ПТИЦ И РЫБ

L

S

E

M

E

E

A

W

S

L

E

B

G

E

X

Q

R

A

A

W

A

W

O

P

A

R

R

S

C

O

I

O

O

L

L

D

N

N

F

B

O

A

L

C

O

S

K

L

M

W

R

R

W

R

H

M

E

O

A

O

C

L

E

I

K

P

L

N

W

L

G

U

WORDS : BREAM ; COD; CROW ; EAGLE ; EEL ;

FALCON ; GULL ; MEW ; OWL ; PIKE ; ROBIN ;

SALMON ; SHARK ; SPARROW ; SWALLOW

ENGLISH SONGS АНГЛИЙСКИЕ ПЕСНИ

ENGLISH SONGS

АНГЛИЙСКИЕ ПЕСНИ

1. There was once a grasshopper.  There was once a grasshopper.  In thick grass he was sitting  Like cucumber so green.   Imagine, my friend, imagine my friend  Like cucumber so green. (2 раза)    2. His food was only green grass.  His food was only green grass.  He didn’t touch an insect.  He made friend with the flies.  Imagine, my friend, imagine my friend.  He made friend with the flies. (2 раза) 3. Then suddenly a frog came.  Then suddenly a frog came.  A greedy hungry belly  And gobbled him, what a shame!  Imagine, my friend, imagine, my friend,  And gobbled him, what a shame! (2 раза) A GRASSHOPPER - КУЗНЕЧИК

1. There was once a grasshopper.

There was once a grasshopper.

In thick grass he was sitting

Like cucumber so green.

Imagine, my friend, imagine my friend

Like cucumber so green. (2 раза)

2. His food was only green grass.

His food was only green grass.

He didn’t touch an insect.

He made friend with the flies.

Imagine, my friend, imagine my friend.

He made friend with the flies. (2 раза)

3. Then suddenly a frog came.

Then suddenly a frog came.

A greedy hungry belly

And gobbled him, what a shame!

Imagine, my friend, imagine, my friend,

And gobbled him, what a shame! (2 раза)

A GRASSHOPPER - КУЗНЕЧИК

The main question of our lesson: Главный вопрос нашего урока:  Why do we call animals “ Our younger brothers ”? Почему мы называем животных “ Наши меньшие братья ”?  We call the animals “ our younger brothers ” because they are …  Мы называем животных “ наши меньшие братья ”, потому что они … clever - умный devoted – преданный faithful – верный funny – смешные, забавный good friends – хорошие друзья reliable – надежный sympathetic - симпатичный tender - нежный, ласковый

The main question of our lesson:

Главный вопрос нашего урока:

Why do we call animals “ Our younger brothers ”?

Почему мы называем животных “ Наши меньшие братья ”?

We call the animals “ our younger brothers ” because they are …

Мы называем животных “ наши меньшие братья ”, потому что они …

clever - умный

devoted – преданный

faithful – верный

funny – смешные, забавный

good friends – хорошие друзья

reliable – надежный

sympathetic - симпатичный

tender - нежный, ласковый

Какие новые факты вы узнали на уроке?   1) познакомились с новыми стихами о животных; 2) узнали несколько новых названий животных; 3) научились разгадывать английские ребусы; 4) познакомились с английскими пословицами, в которых используются названия животных; 5) узнали, что такое “WORD-SEARCHES” и научились отгадывать их; 6) разучили песню о “Кузнечике – Grasshopper.

Какие новые факты вы узнали на уроке?

1) познакомились с новыми стихами о животных; 2) узнали несколько новых названий животных; 3) научились разгадывать английские ребусы; 4) познакомились с английскими пословицами, в которых используются названия животных; 5) узнали, что такое “WORD-SEARCHES” и научились отгадывать их; 6) разучили песню о “Кузнечике – Grasshopper.

I. Colour your favourite animal and tell about it according to the plan :  1. What is it? 2. What colour is it? 3. Is it big or small? 4. What is its name? 5. How old is it? 6. Is it nice (beautiful)? 7. Do you like to play with your pet? 8. What does it like to eat? 9. What does it like to do? 10. Do you like your pet?  1. It is a … 2. It is … 3. It is big (small). 4. Its name is … 5. It is … years old. 6. It likes to eat … 7. It lives in … 8. I like my pet.  II. Word-Searches: find and mark 15 names of birds and fish in the table .

I. Colour your favourite animal and tell about it according to the plan :

1. What is it? 2. What colour is it? 3. Is it big or small? 4. What is its name?

5. How old is it? 6. Is it nice (beautiful)? 7. Do you like to play with your pet?

8. What does it like to eat? 9. What does it like to do? 10. Do you like your pet?

1. It is a … 2. It is … 3. It is big (small). 4. Its name is … 5. It is … years old. 6. It likes to eat … 7. It lives in … 8. I like my pet.

II. Word-Searches: find and mark 15 names of birds and fish in the table .

Colour your favourite animal and tell about it according to the plan:  1. What is it? 2. What colour is it? 3. Is it big or small? 4. What is its name? 5. How old is it? 6. Is it nice (beautiful)? 7. Do you like to play with your pet? 8 . What does it like to eat? 9. What does it like to do? 10. Do you like your pet? 1. My favourite animal is a kitten. 2. It is black and white (orange and white). 3. My kitten is small. 4. Its name is … 5. My kitten is only 2 (3,4 …) months old. 6. It is very beautiful (nice). 7. I like to play with my kitten. 8. My kitten likes to eat fish and meat. 9. It likes to sleep and to play. 10. I like my kitten very much.

Colour your favourite animal and tell about it according to the plan:

1. What is it? 2. What colour is it?

3. Is it big or small? 4. What is its name? 5. How old is it? 6. Is it nice (beautiful)?

7. Do you like to play with your pet? 8 . What does it like to eat? 9. What does it like to do? 10. Do you like your pet?

1. My favourite animal is a kitten. 2. It is black and white (orange and white). 3. My kitten is small. 4. Its name is … 5. My kitten is only 2 (3,4 …) months old. 6. It is very beautiful (nice).

7. I like to play with my kitten. 8. My kitten likes to eat fish and meat. 9. It likes to sleep and to play. 10. I like my kitten very much.

THE DOG DISAPPEARED  ПРОПАЛА СОБАКА  1. There is on the fence  A sheet of the paper,  A sheet of the paper  That’s swinging with wind:   The dog disappeared,  The dog disappeared,  The dog disappeared.  Its name is Druzhok.  (2 раза)          3. But rain’s as a squabbler.  The sheet has been dribbled.  And letters and lines  Have started to cry:  Please find the puppy!  Please find the puppy!  Come back to my house  My intimate friend.  (2 раза) 2. The puppy’s like snow  With only red stains,  With only red stains.  And tail’s like a brush.  It’s very amusing,  It’s very amusing.  It is very silly  And trustful like cub. (2 раза)

THE DOG DISAPPEARED

ПРОПАЛА СОБАКА

1. There is on the fence

A sheet of the paper,

A sheet of the paper

That’s swinging with wind:

The dog disappeared,

The dog disappeared,

The dog disappeared.

Its name is Druzhok. (2 раза)

3. But rain’s as a squabbler.

The sheet has been dribbled.

And letters and lines

Have started to cry:

Please find the puppy!

Please find the puppy!

Come back to my house

My intimate friend. (2 раза)

2. The puppy’s like snow

With only red stains,

With only red stains.

And tail’s like a brush.

It’s very amusing,

It’s very amusing.

It is very silly

And trustful like cub. (2 раза)


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Урок-презентация "OUR YOUNGER BROTHERS" на основе ФГОС к учебнику М.В. Вербицкой "FORWARD" (4 класс)

Автор: Коптелов Геннадий Александрович

Дата: 15.03.2016

Номер свидетельства: 305968


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства