Урок по теме “Going abroad: pros and cons” по учебнику В.П.Кузовлева для 8 класса
Урок по теме “Going abroad: pros and cons” по учебнику В.П.Кузовлева для 8 класса
Цель урока: Формирование навыков
1) ознакомительного и поискового чтения,
2) разговорной речи
Задачи:
практическая – развивать умение выделять главную мысль; отвечать на вопросы; работать с опорной схемой.
Воспитательная, развивающая:
Учить аргументировать свое мнение, опираясь на известные факты, вести дискуссию, а также правильно реагировать на социально экологические проблемы, связанные с развитием массового туризма.
Цель урока: Формирование навыков
1) ознакомительного и поискового чтения,
2) разговорной речи
Задачи:
практическая – развивать умение выделять главную мысль; отвечать на вопросы; работать с опорной схемой.
Воспитательная, развивающая:
Учить аргументировать свое мнение, опираясь на известные факты, вести дискуссию, а также правильно реагировать на социально экологические проблемы, связанные с развитием массового туризма.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок по теме “Going abroad: pros and cons” по учебнику В.П.Кузовлева для 8 класса »
Планурока
“Going abroad: pros and cons”
по учебнику В.П.Кузовлева для 8 класса
Unit 2 “Would you like to go to Britain?”
Section IV “Travelling…what for?”
Учитель:
Гончаров Виталий Петрович
Нижнегнутовская МОУ СОШ
2014 год
Цель урока: Формирование навыков
1) ознакомительного и поискового чтения,
2) разговорной речи
Задачи:
практическая– развивать умение выделять главную мысль; отвечать на вопросы; работать с опорной схемой.
Воспитательная, развивающая:
Учить аргументировать свое мнение, опираясь на известные факты, вести дискуссию, а также правильно реагировать на социально экологические проблемы, связанные с развитием массового туризма.
Ход урока
Организационный момент.
Good morning! Please, sit down. I’m very happy to see you again!
Речевая разминка. Our last few lessons were dedicated to the subject of traveling. I want to remind you that the first two steps were about
a) thereasons for travelingto Britain and then
b) means of traveling. Before we go on it could be useful to remember all that. So first let’s have a little brainstorming exercise to refresh everything we have learned lately. Give your suggestions:
To meet people
To visit…..
Why travel to the UK?
By bicycle…
What is the best
way to do it?
By car…
Знакомство с целью урока.
OK. Now we have another topic for discussion. It’s the question of positive and negative sides of tourism. Some people are for, others are against tourism. The main objective of our today’s lesson is to find out the most important arguments to express either of the two opinions. At the end we will see which side you are on.
Обсуждение темы: положительные и отрицательнее стороны туризма.
… read the introduction to ex. 1. Look at the pictures and place the sentences either in the left or in the right column.
Answer the questions.
Ex.1 p.1) 2)
Positive
Negative
Traveling broadens the mind
Tourism destroys ancient cultures
People would like to relax sometime
Some places are polluted
Дополнение таблицы через ознакомительное чтение (задание 1, стр. 54)
As our lesson goes on we will expand our table.
Ознакомительное чтение.
While reading the articles you are sure to come across the following statements. Try to identify them in the text.
всегда было частью человеческого образования
улучшить знания иностранного языка
не нужно работать
он бывает забавным по выходным
много мест для посещения
благодаря туризму
не нужно ждать в аэропортах
говорить на своем собственном языке
туристические брошюрки
к сожалению
мечты редко сбываются
не имеют никакого уважения к…
Answer the questions:
Exercise 2 p. 2,3
Exercise 3 p. 2,3
Let’s add the arguments to the paradigm.
Positive:
it’s wonderful to discover new places
it teaches people about art and culture
it teaches people to be understanding
you can improve your knowledge of foreign languages
tourism is the basis of the biggest business in the world
parents are kinder on holidays (give more pocket money)
Negative:
at home your family and friends are near you
at home you don’t have to wait at airports
at home you can watch your favorite videos
at home you can eat your favorite food
at home you can speak your own language
tourists have no respect for the countries they visit
the beauty of many places has disappeared for ever
many places are polluted
Which of them do you find the most convincing?
Разговорнаяречь. Ex. 4. a)Whose side are you on? Use the following samples for support.
b) Now I want you to make short dialogues. Try to convince your partner using the arguments we have come across at our today’s lesson.
Заключительныйэтапурока.
Our lesson has come to an end. What do you think, did we reach the aim? Did we learn to express our opinion on the subject? All right. Now put down your home assignment. Домашнее задание: AB p.28 ex.15