kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок "My future profession. The excavator operator"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель урока: обобщение и систематизация умений и навыков на основе монологических и диалогических высказываний по теме.

Развивающий аспект: развитие воображения, умение высказывать свою точку зрения, личное отношение к поставленной проблеме. Умение аргументировать свое высказывание.

Воспитательный аспект: воспитание культуры общения учащихся, способности к сотрудничеству, толерантного отношению друг к другу, формирование личностной позиции в выборе профессии, используя рекомендации со стороны друзей, учителей, родных, формирование ответственности за себя.

Образовательный аспект: приобретение знаний для удовлетворения личных познавательных интересов.

Тип урока: обобщающий

Задачи урока:

  • закрепить и обобщить языковые единицы по данной теме.
  • узнавание конкретных слов, выражений, структур;
  • использовать лексические, грамматические единицы в определённой ситуации
  • развить творческую инициативу учащихся; формировать у учащихся способности самостоятельно мыслить, добывать и применять знания.

План урока

I. Организационный момент

Проверка готовности помещения к уроку.

Приветствие с группой

T: Good afternoon, students!

S: Good afternoon, teacher!

T: How are you?

S: Fine, thank you!

T: What is the date today?

S: Today the 8th of December

T: What is the day of week today?

S: Today is Monday

Беседа с дежурным

T: Who is on duty today?

S: I am on duty today.

T: Is anybody absent?

S: All are present.

Объявление целей урока

Установка к уроку

T: ok, let’s get down to the theme. Our theme is «My future profession» (revision) and also we will do some grammar exercises according to the Future Tense.

The aims of our lesson are:

  • to participate in common conversational exchange about choosing a profession;
  • to fill our lexical units and try to use them in everyday life;
  • to do some grammar exercises.

II Фонетическая зарядка

Let’s start our lesson with the poem


What are you going to do
When you are twenty-two?
I’ll be a pilot,
I’ll be a doctor,
I’ll be a teacher,
I’ll be a worker.
I’ll be in London,
I’ll be in Rome,
I’ll be in Africa,
I’ll be at home.

III Основная часть урока

Речевая зарядка

T: let’s answer the questions about «My future career»

1. What kind of job would you like to do?

2. Are you ready to work hard to make a career?

3. Do you think you have the qualities required for the job you would like to do?

4. What are your parents’ attitudes towards your choice?

5. Would you like to work abroad?

6. Would you like to be rich or famous?

7. What we should take into consideration with choosing a profession? Is character important?

8. As you know, at doing different jobs you need different skills. What skills do people need?

9. What are the most important professions do you know?

Работа над темой      

Let's focus on your profession. Your specialty is the operator of the excavator. Do you know the device excavator?      (examples: Bucket – ковш, Cab – кабина, Boom – стрела, Track frame - гусеничные рамы, Arm – рукоять, Engine – двигатель, Counterweight – противовес)

Ok, Let's check it in practice!

A) Find words related to the topic of "excavator-operator"

Profession, bird, mother, arm cylinder, family,, shoe, tree, school, boom cylinder, teacher, book, clothes, apple, cup, water, counterweight, toe, engine, carpet, road, fly, airplane, winter, scarf, arm, bucket, beast.

b)  Match the word with its translation:

Bucket

стрела

Engine

кабина

Arm

двигатель

Track frame

рукоять

Cab

гусеничные рамы

Counterweight

ковш

Boom

противовес

c) Match details figure

Закрепление лексики. Словарная работа

Now, I suggest you a fantastic box. Take a card of it.  Let’s play a game “pantomime”. Let’s guess the profession.

builder — строитель

welder — сварщик

teacher — учитель

Pilot — лётчик
 

doctor — врач

turner — токарь
 

soldier — солдат

interpreter — переводчик
 

engineer — инженер

policeman — полицейский

businessman — бизнесмен
 

excavator-operator – машинист-экскаваторщик

fitter — слесарь

student — студент
 

driver — водитель

profession — профессия
 

Обучение грамматическим умениям. Закрепление пройденных грамматических тем Future Simple.

— Let’s revise our grammar rules Future Simple.
Who can tell me when we use the Future Simple?
Who can tell me about the formation of the Future Simple?
So, I suggest you some sentences according to these rules

 

Write in l’ll, we'll, he'll, she'll, they'll, it’ll.

1.     I'd like to see animals. I think _______ go to the zoo today.

2.     Wendy likes dinosaurs. I think _______ go to the Natural History Museum.

3.     We like dancing. I think _______ go to the disco.

4.     My parents want to buy presents. I think_______ go to the gift shop. '

5.     Jim likes walking. I think_______ go to the park.

6.     Put on your scarf and hat. I think _______ be cold today.

7.     I want to watch a cartoon. I think _______ go to the cinema tomorrow.

8.     Mike is ill. I don't think _______ go for a walk with us.

 

 Закрепление грамматической темы. Упражнение на самостоятельную работу

Раскройте скобки, употребляя глаголы в  Future Simple в тех предложениях, где это необходимо:

1. I (to do) my homework tomorrow. 2. I (to do) my homework at six o’clock tomorrow. 3. I (to do) my homework by six o’clock tomorrow. 4. Tomorrow I (to begin) doing my homework as soon as I come from school. I (to do) my homework from three till six. My father (to come) home at seven o’clock tomorrow. I (to do) all my homework by the time he comes, and we (to go) for a walk together. 5. When I come home tomorrow, my family (to have) supper. 6. When you come to my place tomorrow, I (to read) your book. I (to do) my homework by the time you come. 7. Don’t come to my place tomorrow. I (to write) a composition the whole evening. 8. I (not to go) to the cinema tomorrow. I (to watch) TV the whole evening. 9. What you (to do) tomorrow? 10. What you (to do) at eight o’clock tomorrow? 11. You (to play) volleyball tomorrow? 12. You (to do) this work by next Sunday? 13. When you (to go) to see your friend next time? 14. How many pages you (to read) by five o’clock tomorrow?

Ключи к упражнению

1. I shall do. 2. I shall be doing. 3. I shall have done. 4. I shall begin, I shall be doing, my father will be coming, I shall have done, we shall go. 5. My family will be having. 6. I shall be reading, I shall have done. 7. I shall be writing. 8. I shall not go, I shall be watching. 9. What will you do. 10. What will you be doing. 11. Will you play. 12. Will you have done. 13. When will you go. 14. How many pages will you have read.

 Релаксация. Исполнение песни. Now I suggest you to relax a little and sing a song «It’s my life» be Bon Jovi. This song about the aims of our life.

«Bon Jovi — It`s my life»

This ain`t a song for the broken-hearted
No silent prayer for the faith-departed
I ain`t gonna be just a face in the crowd
You`re gonna hear my voice
When I shout it out loud

Chorus:
It`s my life
It`s now or never
I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just wanna live while I`m alive
It`s my life

This is for the ones who stood their ground
For Tommy and Gina who never backed down
Tomorrow`s getting harder make no mistake
Luck ain`t even lucky
Got to make your own breaks

Chorus:
It`s my life
And it`s now or never
I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just want to live while I`m alive
`Cause it`s my life

Better stand tall when they`re calling you out
Don`t bend, don`t break, baby, don`t back down

Chorus:
It`s my life
And it`s now or never
`Cause I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just want to live while I`m alive

Chorus:
It`s my life
And it`s now or never
`Cause I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just want to live while I`m alive
`Cause it`s my life!

IV Заключительный этап урока

Подведение итогов

I would like to thank all of you for your participation in this lesson. In choosing a profession we must realize that when choosing profession not only our wishes and interest are important, but our health, abilities and knowledge.

Выставление оценок

Объявление домашнего задания

Our lesson is over. Good bye.

Оценочный лист

Фамилия, имя/Name, surname

Количество баллов/ Number of points

Оценка/Mark




 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок "My future profession. The excavator operator" »


Ақмола облысы білім басқармасының

«Степногорск қаласы, №2 құрылыс - техникалық колледжі»

коммуналдық мемлекеттік мекемесі





Разработка открытого урока по английскому языку на тему:

««My future profession. The excavator operator»






















Подготовил

Преподаватель английского языка:

Немировская Т.С.








Степногорск, 2014г.



Цель урока: обобщение и систематизация умений и навыков на основе монологических и диалогических высказываний по теме.


Развивающий аспект: развитие воображения, умение высказывать свою точку зрения, личное отношение к поставленной проблеме. Умение аргументировать свое высказывание.


Воспитательный аспект: воспитание культуры общения учащихся, способности к сотрудничеству, толерантного отношению друг к другу, формирование личностной позиции в выборе профессии, используя рекомендации со стороны друзей, учителей, родных, формирование ответственности за себя.


Образовательный аспект: приобретение знаний для удовлетворения личных познавательных интересов.


Тип урока: обобщающий


Задачи урока:

  • закрепить и обобщить языковые единицы по данной теме.

  • узнавание конкретных слов, выражений, структур;

  • использовать лексические, грамматические единицы в определённой ситуации

  • развить творческую инициативу учащихся; формировать у учащихся способности самостоятельно мыслить, добывать и применять знания.


План урока


I. Организационный момент

Проверка готовности помещения к уроку.

Приветствие с группой

T: Good afternoon, students!

S: Good afternoon, teacher!

T: How are you?

S: Fine, thank you!

T: What is the date today?

S: Today the 8th of December

T: What is the day of week today?

S: Today is Monday

Беседа с дежурным

T: Who is on duty today?

S: I am on duty today.

T: Is anybody absent?

S: All are present.


Объявление целей урока

Установка к уроку

T: ok, let’s get down to the theme. Our theme is «My future profession» (revision) and also we will do some grammar exercises according to the Future Tense.

The aims of our lesson are:

  • to participate in common conversational exchange about choosing a profession;

  • to fill our lexical units and try to use them in everyday life;

  • to do some grammar exercises.




II Фонетическая зарядка


Let’s start our lesson with the poem


What are you going to do
When you are twenty-two?
I’ll be a pilot,
I’ll be a doctor,
I’ll be a teacher,
I’ll be a worker.
I’ll be in London,
I’ll be in Rome,
I’ll be in Africa,
I’ll be at home.



III Основная часть урока

Речевая зарядка

T: let’s answer the questions about «My future career»

1. What kind of job would you like to do?

2. Are you ready to work hard to make a career?

3. Do you think you have the qualities required for the job you would like to do?

4. What are your parents’ attitudes towards your choice?

5. Would you like to work abroad?

6. Would you like to be rich or famous?

7. What we should take into consideration with choosing a profession? Is character important?

8. As you know, at doing different jobs you need different skills. What skills do people need?

9. What are the most important professions do you know?


Работа над темой

Let's focus on your profession. Your specialty is the operator of the excavator. Do you know the device excavator? (examples: Bucket – ковш, Cab – кабина, Boom – стрела, Track frame - гусеничные рамы, Arm – рукоять, Engine – двигатель, Counterweight – противовес)

Ok, Let's check it in practice!

A) Find words related to the topic of "excavator-operator"

Profession, bird, mother, arm cylinder, family, , shoe, tree, school, boom cylinder, teacher, book, clothes, apple, cup, water, counterweight, toe, engine, carpet, road, fly, airplane, winter, scarf, arm, bucket, beast.

b) Match the word with its translation:


Bucket

стрела

Engine

кабина

Arm

двигатель

Track frame

рукоять

Cab

гусеничные рамы


Counterweight

ковш

Boom

противовес



c) Match details figure

















Закрепление лексики. Словарная работа

Now, I suggest you a fantastic box. Take a card of it.  Let’s play a game “pantomime”. Let’s guess the profession.


builder — строитель

welder — сварщик

teacher — учитель

Pilot — лётчик

doctor — врач

turner — токарь

soldier — солдат

interpreter — переводчик

engineer — инженер

policeman — полицейский

businessman — бизнесмен


excavator-operator – машинист-экскаваторщик

fitter — слесарь

student — студент

driver — водитель

profession — профессия


Обучение грамматическим умениям. Закрепление пройденных грамматических тем Future Simple.

— Let’s revise our grammar rules Future Simple.
Who can tell me when we use the Future Simple?
Who can tell me about the formation of the Future Simple?
So, I suggest you some sentences according to these rules


Write in l’ll, we'll, he'll, she'll, they'll, it’ll.

  1. I'd like to see animals. I think _______ go to the zoo today.

  2. Wendy likes dinosaurs. I think _______ go to the Natural History Museum.

  3. We like dancing. I think _______ go to the disco.

  4. My parents want to buy presents. I think_______ go to the gift shop. '

  5. Jim likes walking. I think_______ go to the park.

  6. Put on your scarf and hat. I think _______ be cold today.

  7. I want to watch a cartoon. I think _______ go to the cinema tomorrow.

  8. Mike is ill. I don't think _______ go for a walk with us.


Закрепление грамматической темы. Упражнение на самостоятельную работу

Раскройте скобки, употребляя глаголы в  Future Simple в тех предложениях, где это необходимо:


1. I (to do) my homework tomorrow. 2. I (to do) my homework at six o’clock tomorrow. 3. I (to do) my homework by six o’clock tomorrow. 4. Tomorrow I (to begin) doing my homework as soon as I come from school. I (to do) my homework from three till six. My father (to come) home at seven o’clock tomorrow. I (to do) all my homework by the time he comes, and we (to go) for a walk together. 5. When I come home tomorrow, my family (to have) supper. 6. When you come to my place tomorrow, I (to read) your book. I (to do) my homework by the time you come. 7. Don’t come to my place tomorrow. I (to write) a composition the whole evening. 8. I (not to go) to the cinema tomorrow. I (to watch) TV the whole evening. 9. What you (to do) tomorrow? 10. What you (to do) at eight o’clock tomorrow? 11. You (to play) volleyball tomorrow? 12. You (to do) this work by next Sunday? 13. When you (to go) to see your friend next time? 14. How many pages you (to read) by five o’clock tomorrow?

Ключи к упражнению

1. I shall do. 2. I shall be doing. 3. I shall have done. 4. I shall begin, I shall be doing, my father will be coming, I shall have done, we shall go. 5. My family will be having. 6. I shall be reading, I shall have done. 7. I shall be writing. 8. I shall not go, I shall be watching. 9. What will you do. 10. What will you be doing. 11. Will you play. 12. Will you have done. 13. When will you go. 14. How many pages will you have read.


Релаксация. Исполнение песни. Now I suggest you to relax a little and sing a song «It’s my life» be Bon Jovi. This song about the aims of our life.

«Bon Jovi — It`s my life»

This ain`t a song for the broken-hearted
No silent prayer for the faith-departed
I ain`t gonna be just a face in the crowd
You`re gonna hear my voice
When I shout it out loud

Chorus:
It`s my life
It`s now or never
I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just wanna live while I`m alive
It`s my life

This is for the ones who stood their ground
For Tommy and Gina who never backed down
Tomorrow`s getting harder make no mistake
Luck ain`t even lucky
Got to make your own breaks

Chorus:
It`s my life
And it`s now or never
I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just want to live while I`m alive
`Cause it`s my life

Better stand tall when they`re calling you out
Don`t bend, don`t break, baby, don`t back down

Chorus:
It`s my life
And it`s now or never
`Cause I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just want to live while I`m alive

Chorus:
It`s my life
And it`s now or never
`Cause I ain`t gonna live forever
I just want to live while I`m alive
(It`s my life)
My heart is like an open highway
Like Frankie said
I did it my way
I just want to live while I`m alive
`Cause it`s my life!









IV Заключительный этап урока

Подведение итогов

I would like to thank all of you for your participation in this lesson. In choosing a profession we must realize that when choosing profession not only our wishes and interest are important, but our health, abilities and knowledge.

Выставление оценок

Объявление домашнего задания

Our lesson is over. Good bye.






















Оценочный лист























Фамилия, имя/Name, surname


Количество баллов/ Number of points

Оценка/Mark






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Урок "My future profession. The excavator operator"

Автор: Немировская Татьяна Сергеевна

Дата: 13.03.2015

Номер свидетельства: 185698


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства