Урок КВН в 6 классе по УМК ENGLISH-4 И. Н Верещагиной
Урок КВН в 6 классе по УМК ENGLISH-4 И. Н Верещагиной
нетрадиционный урок КВН по теме ШКОЛА. Задачи урока -актуализация лексики и грамматики (Tag- Questions), обучение работе в сотрудничестве . . Интересные задания позволяют учителю проконтролировать уровень владения лексикой , навыки монологической речи, выполнение домашнего задания . задания урока могут стать шаблоном для провеления подобногоу рока по любой теме
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок КВН в 6 классе по УМК ENGLISH-4 И. Н Верещагиной »
Цель урока: Формирование коммуникативных компетенций в основных видах речевой деятельности: аудировании, говорении, чтении и письме по теме «Школа. Школьные предметы» с целью развития социального и познавательного уровня учащихся.
Задачи:
Обучающие:
Активизировать лексику на тему «Школа. Школьные Предметы и принадлежности»;
Отработка употребления лексики в устной и письменной речи;
Активизировать ранее изученный грамматический материал ( tag questions);
Воспитательные:
Воспитывать культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия; желание учиться и познавать новое
Оборудование: компьютер, медиапроектор ,экран, компьютерная презентация с материалом урока, УМК « English-4 », наглядный материал, листы бумаги, фломастеры, цветные бумажные школьные звоночки для рефлексивной оценки занятия .
Ход урока
1. Организационный момент (4 минуты)
Teacher. Good morning , children!
Pupils. Good morning , good morning , good morning to you
Good morning , dear teacher, we are glad to see you!
T . Glad to see you too! Sit down, please! Today we are going to have an unusual lesson- a game “CLUB of Merry and Quick-witted”. Your task at the lesson is to demonstrate all we have learnt on the topic SCHOOL and to be very quick –witted and cooperative! At the previous lesson we devided the class into 2 teams . And here they are-
the first team with the name” PYATYOROCHKA” with the Captain Sasha and
the second team-“ R.T.W.”-READY TO WIN ! with captain Mary.
And now let me introduce the members of our Jury- they are our guests N. and F.. Applause , please!
So, teams can take their places near their captains and we shall start!
1 The first task is the competitions of captains - each of you have to say a few words about yourself and the members of your team- (5 points ) -( 5минут)
2. T Thank you , captains . And now the task for your teams . You’ll have to make up a cluster with the word SCHOOL! the more words- the better . You’ll have only 3 minutes for the task. Ready, steady , go! (4 минуты)
3 T. Well, pass your lists to the jury, and they will put you points for the work. And here is one more task for you- each team has a picture of the classroom-you have to describe them-( все вместе обсуждают,один –монол.высказывание)5м
4.Thank you! It was a pleasure to listen to you. And now answer my question. Who always helps you at the lesson , when you need help, who gives you advice and praise you or scold you? Right you are – a teacher! And now you’ ll have to make up a chainwords with this word –beginning with the last letter! And again the more words- the more points! (4минуты)
5 And now teams , look at the screen ! Here you can see 5 sentences on the topic SCHOOL, but the words in them are mixed up. Your task is to make correct sentences. Ready, steady, go! (5 минут)
1. is, my, and , clean, always, classroom, comfortable.
2. never, for , class, I, am, late, my, English.
3. is, what, door, the , colour, in, classroom, your?
4. wasn’t, his, answer, was, it,poor?
5. To, at, lesson, the , I, like , sing, Music , of.
6. Give in your papers to the jury. And now- the next task. At home you were to learn by heart the poem SUBJECTS. Now you’ ll have to recite the poem in the team and choose the best in order to recite for us. Who will be the most expressive and recite the poem with good pronunciation will get more points-(5points) (5мин.
( Это контроль домашнего задания- дети по-очереди читают стихотворение в группе и выбирают своего представителя для публичного прочтения) (5 мин)
We learn such lots of things at school
and new ones every day.
I think the names of some of them
are very hard to say.
Geography’s about the world
it’s interesting for me
because I like to read about
the lands across the sea.
Computering is very nice
But History is better.
And Russian teaches pupils
how to write a lette.r
But English is the best of all
for English’s –like a key
That opens many many doors
it opens WORLD for me !
7 Oh, thank you very much1 And now the last task for our teams . On the screen you’ll see some sentences and you’ll have to complete the questions (tag- questions)on the list of paper. Let’s start!
1 He is sitting on the carpet,
2 Pupils never sing songs,
3 I am a teacher,
4 We shall go to the museum,
5 He doesn’t like Maths,
6 Sam didn’t join us,
7 A teacher came into the room,
8 She doesn’t take her ruler,
T. Well , my dear , it was the last task . Let us give some minutes for the jury to count the points.
Jury. Обьявление результатов, награждение грамотами и конфетами.ю
Т Are you happy? Did you like the game ? And I like your work very much – you were very creative and quick-witted today. But, the lesson is over and I want you give it a mark as you usually do .(момент рефлексии- на школьное дерево ребенок крепит звоночек в зависимости от настроения на уроке- красный- отличное, желтый- хорошее, синий - мне было не комфортно)