класс: 1
Theme: “Magic trip”
Цели урока:
образовательная – формирование навыков использования изученной лексики в речи темам: “Animals” “Verbs” ‘Colours”
развивающая –развитие речевых способностей (фонематического слуха, способности к догадке), психических функций, связанных с речевой деятельностью (речевого мышления, внимания, воображения), способность к общению.
воспитательная – формирование позитивно- ориентированной личности;
Задачи:
активизировать речевые навыки на уровне представления рассказов о себе, информации о животных;
использовать лексико-грамматические навыки при составлении речевых конструкций в ситуациях, приближенных к условиям общения;
реализовать умение использования информационно- коммуникационных технологий на уроке;
Оснащение урока:
интерактивная доска;
раздаточный материал
Цели урока имеют комплексный характер. Учащиеся на уроке, используя ранее усвоенные знания, приобретённые навыки, активизируют память, мышление, для решения поставленных проблемных задач.
Данный урок относится к типу нестандартных уроков. Он проводится в игровой форме, которая является наиболее эффективной для учащихся на начальном этапе.
Структура урока включает в себя следующие этапы:
Мотивация учебной деятельности учащихся переходит в ненавязчивое сообщение темы, которая раскрывается через повторение и систематизацию полученных учащимися знаний. В конце урока подводятся итоги.
Учебная информация представленная учащимся носит научно – обоснованный характер и является вполне доступной для учеников на начальном этапе обучения. Содержание урока соответствует коммуникативно-познавательным интересам учащихся младшего возраста, стимулирует их интерес и положительное отношение к изучаемому языку (песни, картинки, развивает фантазию, любознательность, творческие способности.
Передача материала осуществляется наглядно, словесно, с помощью интерактивной, что существенно активизирует положительную мотивацию обучения на начальном этапе.
Ход урока
I. Организационный момент
Hello, boys and girls! Hello, dear guests! We are glad to meet you at our lesson. It is not so usual lesson today because we have so many guests and we must demonstrate them our reading, speaking, writing and listening skills. And of course we’ll find time for singing.
II. Знакомство с темой урока
Teacher: Look at the first slide.
Can you read the sentence?
What is the theme of our lesson?
Today we are going to travel to planets. What kinds of transport do you know? How can we travel? Children answer one by one (train, bus, boat, car, taxi, bike, van, plane, on foot)
III. Phonetic drill.
Let’s build a rocket and remember the letter combinations.
ph [f] phone, elephant, dolphin
wh [w] what, where, white
sh [ ∫ ] ship, shirt, fish
ck [k] clock, sock, rocket
oo [u] book, look, foot, good
IV. Warm up.
Let’s go to the doctor .Check up your eyes, ears and memory.
Listen to the words. Clap your hands, when you listen to the words on theme “Animals”
Book, sock, zebra, frog, ruler, black, elephant, dog, mother, rabbit, hat, T-shirt, lion, cat, pencil, goat, cow, green.
V. Look at the next slide. You can see the toys. Look and remember.
VI. Now the next slide. Check up your memory. What toy is absent?
VII. Greeting. Let’s meet the captain of our group. He’ll speak about yourself, using the presentation.
My name is …
I am …
I am from Kazakhstan.
I have a family: …
I have many friends
My favorite colour is green.
I like music.
I like dogs.
I can …..(swim, sing ….)
VIII. Greeting of our group.
Children say about yourself some sentences.
My name is …
I am
I can…..
IX. The first planet is “The planet of colours”
Let’s write coloured dictation.
The ball is red.
The plane is blue.
The phone is white.
The barn is green.
The umbrella is pink.
The robot is yellow.
X. Look and read. Planet of sport. Do you like to play football? Let’s take one ball and read the task.
XI. Video.
What can panda do?
Read and fill the table.
XII. Rebus. Guess the first letters of the words and guess the name of planet.
Africa, nine, insect, monkey, apple, lion, snake (Animals)
XIII. Find the cock.
Match the words and pictures..
XIV. It’s time to have a rest and have a lot of fun. Let’s sing a song “Head, shoulders”
XV. Guess and answer. Whose is this? Whose are these?
Whose nose is this? The elephant’s
Whose tail is this? (tiger’s)
Whose eyes are these? (cat’s)
Whose legs are these? (bear’s)
Whose head is this? (goat’s)
Whose moth is this? (crocodile’s)
Whose neck is this? (giraffe’s)
XVI, XVII slide
XVIII. Help the tiger. Give it freedom. Match the animal and definition
Work in pairs. (XIX slide)
XX Look through the new words. Read and translate.
At night, in water, to live, to see, to hear, to play. Read the text.
XXI Improve the reading. «Interesting to know».
Cats have green eyes. They can see at night.
Hippos have little ears. They can see and hear in the water.
An elephant is big, but it can swim.
A dolphin is an animal, but it can play basketball.
A crocodile have short legs and it cannot jump.
This fish live in water, but they can fly.
XXII Look at the pictures and speak about these animals. Cats, Fish, Hippo, Elephant, Dolphin What can they do? (XXIII, XXIV, XXV, XXVI slides)
XXVII. Подведение итогов.
At the end of our lesson I want to say that our boys and girls are very clever and talented. Draw you own Smilik. And put your circle in the pocket. Thank you for the lesson. Be polite and say Good bye. Good bye!
Список использованных источников и литературы
5