kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок английского языка в 5 классе по УМК Биболетовой М.З«Учим Present Continuous играя»

Нажмите, чтобы узнать подробности

                   Урок английского языка в 5 классе

              Unit 3 «Узнаем больше друг о друге»

Урок 21

Тема урока: «Учим  Present Continuous  играя»

Форма урока: соревнование команд

Цель урока: создать условия для активизации всех учащихся по формированию навыка употребления Present Continuous в устной и письменной речи.

Задачи: 1)повторить образование Present Continuous и особенности правописания глаголов с –ing через работу с презентацией;

2)практиковать учащихся в использовании нового времени в разных видах речевой деятельности;

3) активизировать учащихся с разным уровнем мотивации через работу в команде, дифференцированные задания

4)способствовать воспитанию умения работать в команде

Оборудование:  компьютер, мультимедийный проектор, экран, презентация в Power Point,созданная учителем, дифференцированные задания на карточках с цветными сигналами для учащихся с разным уровнем мотивации, бейджики, жетоны-наклейки для поощрения за правильный ответ, закладки со стимулирующими надписями за работу на уроке.

I Орг.момент

Teacher: Good morning, everybody! I’m glad to see you. Today we’ll use Present Continuos in our speech. And we’ll do it in teams. I tried to take your preferences into account. Does such dividing in teams suit you? Are you ready to start the competition?

But I’m not sure. The first team, come to the blackboard .Form a circle. I’m going to check your current, your impulse. (учащиеся каждой команды выходят к доске, образуют круг, держаться за руки, учитель присоединяется к кругу, передаёт незаметно импульс. Он непременно должен к нему вернуться)Ok, it’s working, go to your places, be friendly, help each other during the lesson. If the answer is correct, clap your  hands to cheer the pupil up. I’ll give a label as a pointer. The second team, your are welcome! Form a circle. It’s great. It is workingtoo. The third team, come here. OK, it’s working too. Show me that you are ready to work in teams. I offer you to sing a song about friendship. Look at the screen.

II Речевая разминка

Teacher: children, who is absent today? Are they ill? Could you describe the weather today? The structure are on the blackboard. Will you introduce yourselves for our guests. Please, describe yourselves using adjectives we have learnt. The structure “I think I am…”

IIIОсновная часть урока

Let’s remember when we use Present Continuous. Look at the screen.(Работа с презентацией)

IVФизкультминутка

I see you are tired. Let’s have a rest.

Задания командам:

1)Mаке а sentence(каждый получает часть предложения)

2)Think of an action. The task for the team is to guess.

3)Do the tasks on the cards. All the cards are of different levels. The most difficult are red, then yellow, then green. The violet cards are not difficult. Try to do them correctly.

V Итоги.

Make a score. How many labels have you got? Was it interesting to play?

You were friendly and active. Thanks for your work. I’m going to give you these bookmarks as a keepsake.

VI Write your homework. Till next lesson.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 5»

Урок английского языка в 5 классе

Unit 3 «Узнаем больше друг о друге»

Урок 21

Тема урока: «Учим Present Continuous играя»

Форма урока: соревнование команд

Цель урока: создать условия для активизации всех учащихся по формированию навыка употребления Present Continuous в устной и письменной речи.

Задачи: 1)повторить образование Present Continuous и особенности правописания глаголов с –ing через работу с презентацией;

2)практиковать учащихся в использовании нового времени в разных видах речевой деятельности;

3) активизировать учащихся с разным уровнем мотивации через работу в команде, дифференцированные задания

4)способствовать воспитанию умения работать в команде

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, экран, презентация в Power Point,созданная учителем, дифференцированные задания на карточках с цветными сигналами для учащихся с разным уровнем мотивации, бейджики, жетоны-наклейки для поощрения за правильный ответ, закладки со стимулирующими надписями за работу на уроке.

I Орг.момент

Teacher: Good morning, everybody! I’m glad to see you. Today we’ll use Present Continuos in our speech. And we’ll do it in teams. I tried to take your preferences into account. Does such dividing in teams suit you? Are you ready to start the competition?

But I’m not sure. The first team, come to the blackboard .Form a circle. I’m going to check your current, your impulse. (учащиеся каждой команды выходят к доске, образуют круг, держаться за руки, учитель присоединяется к кругу, передаёт незаметно импульс. Он непременно должен к нему вернуться)Ok, it’s working, go to your places, be friendly, help each other during the lesson. If the answer is correct, clap your hands to cheer the pupil up. I’ll give a label as a pointer. The second team, your are welcome! Form a circle. It’s great. It is workingtoo. The third team, come here. OK, it’s working too. Show me that you are ready to work in teams. I offer you to sing a song about friendship. Look at the screen.

II Речевая разминка

Teacher: children, who is absent today? Are they ill? Could you describe the weather today? The structure are on the blackboard. Will you introduce yourselves for our guests. Please, describe yourselves using adjectives we have learnt. The structure “I think I am…”

IIIОсновная часть урока

Let’s remember when we use Present Continuous. Look at the screen.(Работа с презентацией)

IVФизкультминутка

I see you are tired. Let’s have a rest.

Задания командам:

1)Mаке а sentence(каждый получает часть предложения)

2)Think of an action. The task for the team is to guess.

3)Do the tasks on the cards. All the cards are of different levels. The most difficult are red, then yellow, then green. The violet cards are not difficult. Try to do them correctly.

V Итоги.

Make a score. How many labels have you got? Was it interesting to play?

You were friendly and active. Thanks for your work. I’m going to give you these bookmarks as a keepsake.

VI Write your homework. Till next lesson.

Просмотр содержимого документа
«правильный вариант написания ing»

Укажи правильный вариант написания –ing :

1to run- a) running, b)runing, c) runyng

2.to put-a) puting, b) putting, c)puteing

3.to take-a)taking, b)takeing, c)takking



Укажи правильный вариант написания –ing :

1.to have- a) havving, b) haveing, c) having

2.to go-a)going, b)goeing,c)goyng

3.to write-a)writeing,b)writing, c)writting



Укажи правильный вариант написания –ing :

1.to play- a)playing, b) plaing, c)playng

2.to ride- a)rideing, b)riding, c)ridding

3.to sit-a)siting, b)siteing, c)sitting



Просмотр содержимого презентации
«The more we are together»

The more we are together The more we are together(3 times) The more we are together, The happier we are  For my friend is your friend  And your friend is my friend The more we are together, The happier we are

The more we are together

The more we are together(3 times)

The more we are together,

The happier we are

For my friend is your friend

And your friend is my friend

The more we are together,

The happier we are

Если что-то происходит Вот сейчас, сию минуту, Снова is , и am , и are Нужно ставить почему-то. Я звоню вам- I’m ringing . Вы поёте- You are singing . Мальчик пишет- He is writing . Бой идёт- And they are fighting . am is are

Если что-то происходит

Вот сейчас, сию минуту,

Снова is , и am , и are

Нужно ставить почему-то.

Я звоню вам- I’m ringing .

Вы поёте- You are singing .

Мальчик пишет- He is writing .

Бой идёт- And they are fighting .

am

is

are

Present Continuous Tense Образование Вспомогательный глагол to be в форме настоящего времени (am/ is/ are) + основной глагол с окончанием - ing .  am  is  + Глагол (1 форма) + ing  are

Present Continuous Tense

Образование

Вспомогательный глагол to be в форме настоящего времени (am/ is/ are) + основной глагол с окончанием - ing .

am

is + Глагол (1 форма) + ing

are

put make fly go stay swim run read sleep  putt ing  mak ing   flyi ng   go ing  stay ing  swimm ing runn ing read ing sleep ing

put

make

fly

go

stay

swim

run

read

sleep

putt ing

mak ing

flyi ng

go ing

stay ing

swimm ing

runn ing

read ing

sleep ing

Слова - спутники времени  PRESENT CONTINUOUS

Слова - спутники времени

PRESENT CONTINUOUS

  • Now (сейчас)
  • At the moment (в данный момент)
  • At present (в настоящем)
  • Still (всё ещё)
Read these sentences and translate them: She is playing tennis now. He is playing football still. They are dancing now.  The cat is jumping over the fence now. They are working at the moment.

Read these sentences and translate them:

She is playing tennis now.

He is playing football still.

They are dancing now.

The cat is jumping over the fence now.

They are working at the moment.

Make up sentences using Present Continuous swim in the river read a book play volleyball sing a song go to school jump

Make up sentences using Present Continuous

swim in the river

read a book

play volleyball

sing a song

go to school

jump

Find out mistakes 1. I am swimming now. 2. Mr. and Mrs. Green is watching TV. 3. They is making a cake. 4. My friend is running to school. 5. We are go to the cinema now. 6. My brother are listening to the radio. are are ing is

Find out mistakes

1. I am swimming now.

2. Mr. and Mrs. Green is watching TV.

3. They is making a cake.

4. My friend is running to school.

5. We are go to the cinema now.

6. My brother are listening to the radio.

are

are

ing

is

Look at the pictures and make up sentences Drinking, boy, juice , the, is The, eating, cat, the, fish, is  The boy is drinking juice. The cat is eating the fish. Talking are they In, are, bed, sleeping, they . They are talking They are sleeping in the bed.

Look at the pictures and make up sentences

Drinking, boy, juice , the, is

The, eating, cat, the, fish, is

The boy is drinking juice.

The cat is eating the fish.

Talking are they

In, are, bed, sleeping, they .

They are talking

They are sleeping in the bed.

Present Simple or Present Continuous

Present Simple or Present Continuous

  • 1.Listen! Mary (to sing).
  • 2.We usually(to play) football in the yard.
  • 3.Where is your mum? She (to cook).
  • 4 My granny (to make) cakes on Sunday.
  • 5.I (to speak) English well
  • 6.I (to do) homework now.
  • 7. Ann (to play) the piano every day.
  • 8. They (to dance) at the moment.
Are they working well? I am counting to ten You are giving them a pen, She is looking at the door, He is sitting on the floor, All of us are working well, Waiting, waiting for the bell .

Are they working well?

I am counting to ten

You are giving them a pen,

She is looking at the door,

He is sitting on the floor,

All of us are working well,

Waiting, waiting for the bell .

Homework

Homework

  • Ex. 16, p.58
Thanks for your work

Thanks for your work


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
урок английского языка в 5 классе по УМК Биболетовой М.З«Учим Present Continuous играя»

Автор: Сьянова Светлана Валерьевна

Дата: 14.06.2014

Номер свидетельства: 104650


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства