Образовательная цель: Совершенствование умений чтения, аудирования и устной речи по теме, контроль грамматических навыков
Воспитательная и развивающая цели: Воспитание толерантности к носителям другой культуры. Расширение страноведческих знаний и общего кругозора учащихся. Привитие уважения к своей собственной культуре.
Основные учебно-коммуникативные задачи:
Учить использовать лексику функционально-смысловых таблиц (ФСТ) для решения коммуникативных задач (КЗ): высказываться по теме на уровне микромонолога, высказывать свое мнение.
Учить воспринимать на слух иноязычную речь и решать коммуникативные задачи на основе прослушанного
Учить читать текст с извлечением информации. Учить выразительному чтению.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка Summer Story Contest »
Урок в 6 классе по английскому языку учителя Кравцун Н.В. МБОУ лицея№6
Тема: Summerholidayscontest
Образовательная цель: Совершенствование умений чтения, аудирования и устной речи по теме, контроль грамматических навыков
Воспитательная и развивающая цели: Воспитание толерантности к носителям другой культуры. Расширение страноведческих знаний и общего кругозора учащихся. Привитие уважения к своей собственной культуре.
Основные учебно-коммуникативные задачи:
Учить использовать лексику функционально-смысловых таблиц (ФСТ) для решения коммуникативных задач (КЗ): высказываться по теме на уровне микромонолога, высказывать свое мнение.
Учить воспринимать на слух иноязычную речь и решать коммуникативные задачи на основе прослушанного
Учить читать текст с извлечением информации. Учить выразительному чтению.
Объекты контроля:
Умение рассказывать событиях в прошлом, выражая свое мнение.
Умения и навыки чтения.
Умение воспринимать на слух и передавать содержание прослушанного
Лексико-грамматические навыки по теме The Past Simple Tense .
Оборудование: схема времен английского глагола, иллюстрации, видеозапись, CD Профессор Хиггинс, Конструктор уроков.
Структура урока
I этап Подготовка учащихся к учебной деятельности на иностранном языке
А. Организация класса
В. Сообщение учителем цели и задач урока
С. Речевая зарядка.
II этап Работа над новым языковым материалом
А Обучение грамматике The Past Simple Tense
III этап Совершенствование умений учащихся в различных видах речевой деятельности
А. Обучение монологической речи с элементами диалогической речи.
В. Обучение аудированию
С. Обучение чтению
III этап Заключительный
А. Тестовый контроль грамматических навыков
В. Подведение итогов
С. Выставление отметок
D. Домашнее задание
Ход урока
1 этап Подготовка учащихся к языковой деятельности
А. Организация класса
Задачи: Проверить готовность классного помещения к уроку, наличие тетрадей, учебников, дневников. Дать положительную установку на урок.
В. Сообщение учителем темы и задач урока
T: Good afternoon, boys and girls. Thank you for coming to this extra lesson. You see many guests came to visit us. Teachers from all schools of Essentuki. They are welcome. Let’s show them what a piece of cake is using computers in class.
Let’s start. Today you are invited to enter a Summer Story Contest. You can win a prize for the funniest, the craziest story.
We are going to make our own magazine and put your summer stories there.
But at first, we learn to speak about summer holidays.
C. Установка:
1. Look at the screen and say after me.
Go to the seaside
Go fishing
Eat ice cream
2. I got a letter from Lena. She told me about her holidays. Where did she go?
Summer Holidays in the South
I had very good holidays last summer. Our family, my parents, my sister and I, went to the Black Sea. We got there by train. It took us two days to get there. I like the place where we came very much. We bathed in the sea and walked in the mountains. The weather was fine. It rained only once. In the evening we went to the cinema or rode bicycles. Sometimes my sister and I played with our new friends in the playground and our parents went to the club to play chess or table tennis. We spent three weeks there. I enjoyed my summer holidays very much.
3. What are regular verbs?
Play football
Visit granny
4. What are irregular verbs?
Go fishing
Read a book
5. Remember the second form of the verbs
read-read
tell- told
eat – ate
6. Match the first form of the verb and the second Обучение грамматике
We use the past simple to say what happened. It is formed with the help of this formula:
Ved, V2
7. Now I want you to do some exercises.
Установка: Say that you did the same.
8. Say that you did something different
9.Say that you did it in July
10. I got a letter from Max. I think he did mistakes. Help me to correct them.
Подведение итога.
II. Работа с диском Профессор Хиггинс
You want to be good at English, don’t you? Therefore, there is a chance to practice your Grammar.
Click on Grammar please. Choose Unit 11, the Past Simple Tense.
Be attentive. Type in the missing words. Then press the Enter Button. If there is no mistake go on typing.
If there is a mistake click OK and try again. Professor will correct if you fail. I wish you every success.
Итог: Very good. You show good results. There are no sentences in red.
3 этап Обучение различным видам речевой деятельности.
А Обучение монологической речи.
Установка:
I wanted to go to London this summer. Perhaps some of you wanted to go to Africa. Let us dream a bit. Imagine your fantasy holiday. Take these tables. You can choose any column you like.
a) read the story
b) answer my questions
c) speak with the help of the list
d) speak on your own.
В.Обучениечтению
Установка:
Have you heard anything about World Adventure. It is a new attraction in London. It is the attraction for the whole family. Find the information about it in the text.
Is my plan correct?
С. Обучение аудированию
Установка:
Маx sent me a film about his summer holidays. Look at the screen and tell me where he was.
Просмотр фрагмента фильма Лондон
Preparation
We spoke about your summer holidays. The stories were either real or fantasy.
Today you will show us your projects. We will evaluate stories and give the prize.
Подписи к картинкам
I’ve got several headings. Whose story is the funniest, the craziest, the most unusual, the most interesting, the most beautiful, and the most cringe-making story?
D.Контроль знаний умений и навыков
Let`s do the test
Тест
4 этап Заключительный
а. Подведение итогов
I liked your work today. It was fantastic. You can tell your stories to your parents.
I give you fives. I thank all the speakers for their interesting talks. You’ve got a very good presentation experience. The projects will go into your project file and be kept there until the end of the year
b. Your home assignment is to tell the stories to your parents