kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок английского языка по теме "Travelling Down The Thames" в 5 классе, по УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Материал содержит конспект урока, презентацию, аудиофайлы с упражнениями.

Урок " Travelling Down The Thames " подготовлен для учащихся 5-х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык по программе М. З. Биболетовой “Enjoy English”. Занятие построено в форме путешествия по Лондону,в ходе которого дети знакомятся с его достопримечательностями. На уроке были использованы  приёмы  здоровьесберегающей технологии (физкультминутка), ИКТ, методы самоконтроля,  рефлексия, обучение в сотрудничестве, элементы технологии критического мышления.  Школьники участвовали во всех видах деятельности: аудирование, письмо, чтение и работа с текстом.

УМК: «Enjoy English -5» (ФГОС) М.  З. Биболетова

Место урока: 3 четверть, 5 урок. Unit 3. Section 2

Тема урока: «Travelling Down The Thames»

Цель урока:  развивать  коммуникативные  компетенции (речевую и языковую)

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку в 5 классе Travelling down the Thames»

Урок английского языка 5 класс

Аннотация: Урок " Travelling Down The Thames " подготовлен для учащихся 5-х классов общеобразовательных школ, изучающих английский язык по программе М. З. Биболетовой “Enjoy English”. Занятие построено в форме путешествия по Лондону,в ходе которого дети знакомятся с его достопримечательностями. На уроке были использованы приёмы здоровьесберегающей технологии (физкультминутка), ИКТ, методы самоконтроля, рефлексия, обучение в сотрудничестве, элементы технологии критического мышления. Школьники участвовали во всех видах деятельности: аудирование, письмо, чтение и работа с текстом.

УМК: «Enjoy English -5» (ФГОС) М. З. Биболетова

Место урока: 3 четверть, 5 урок. Unit 3. Section 2

Тема урока: «Travelling Down The Thames»

Цель урока: развивать  коммуникативные  компетенции (речевую и языковую)

Задачи урока:

  1. Образовательные:

понимать на слух основное содержание объявления на туристическом прогулочном корабле; правильно употреблять определенный артикль с названиями достопримечательностей Лондона. Формирование и совершенствование лексических навыков говорения по теме; актуализация навыков чтения; активизация навыков аудирования. Расширение знаний о Лондоне.

  1. Развивающие:

Развитие способности к продуктивной речевой деятельности, к обобщению. Развитие логического мышления, творческой мыслительной деятельности, наблюдательности, кругозора, языковой догадки, памяти учащихся.

  1. Воспитательные:

Воспитание интереса к знакомству со страной изучаемого языка. Воспитание толерантности и уважения к чужому мнению.

Оборудование:

Мультимедийный проектор, презентация к уроку, видео «Лондон», учебник, листы самооценки

 Формировать УУД: 

          Личностные УУД: мотивацию к изучению английского языка, способность к самооценке на основе критерия успешности учебной деятельности.

           Регулятивные УУД: умение определять и формулировать тему и цель урока, искать нужную информацию; прогнозировать содержание текста по ключевым словам; осуществлять самоконтроль и взаимоконтроль, самооценку в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.     Коммуникативные УУД: умение распознавать и употреблять в речи основные значения изученных лексических единиц (слов и словосочетаний); высказывать свое мнение, обосновывать его в пределах изученной тематики и усвоенного лексико-грамматического материала; умение взаимодействовать с окружающими

     Познавательные УУД: умение ориентироваться в своей системе знаний, отличать новое от уже известного, добывать знания, находить ответы на вопросы, используя учебник и информацию, полученную на уроке.

ХОД УРОКА

Стадия вызова

  1. Организационный момент. Приветствие.

T: -Hello, boys and girls! I am glad to see you.

Беседа с учащимися. Речевая разминка

Teacher: What date is it today?

Pupil 1: Today is…

Teacher: What day of the week is it today?

Pupil 1: Today is …

Teacher: Who is absent?

Pupil 1: Nobody is absent.

T: -How are you?

P:- I am fine, thank you.

T:- OK, let’s mark your mood at the beginning of the lesson. (дети в путевом листе отмечают настроение в п.1)

  1. Целеполагание. (Формулирование темы и целей урока)

  1. Watch the video. http://www.youtube.com/watch?v=ATroztDophc

  2. Answer my questions.

  3. What is the theme of our lesson today?

I invite you to make a trip round London on a boat today. So write down the theme.

Travellig Down The Thames” (write it down)

Цели урока.

What are we going to do at the lesson today? (Listen, learn new words, grammar rules, read, write, learn new information about London)

  1. Активизация лексического материала по темам «City. Town»

T: -You have never been to London yet but I am sure you know much about it. What do you know about London?(заполнение п.3 в первом столбике в путевом листе)

What is London for you? What do we think of when we speak about London? Will you help me to make the word- web.




That’s what you know about London now. Do you want to learn more? Good!


  1. Фонетическая зарядка.

T: -Well, first of all let' s remember some important words. Listen and repeat. Translate the words. Which of them sound similar to Russian?

Let’s learn the names of London’s places of interest. Listen and repeat.

Look at the map and name the sights.

  1. Введение новой лексики по теме.

Now you’re nearly ready to make a trip! Let’s write down some new English words!

  1. Аудирование

You are going to listen to a text – to an announcement on the tourist boat. Mark if the sentences are true or false. You are going to listen to the text twice.

Check your answers. Put yourself a mark.

  1. Физминутка.

Let’s have a rest now. Stand up!

Up, down, up, down (Поднимаем руки вверх и вниз)

Which is the way (Разводим руки в стороны)

To London town? (Руки на пояс)

Where? Where? (Поворачиваемся в стороны)

Up in the air, (Смотрим вверх)

Close your eyes – (Закрываем глаза)

And you are there! (Открываем глаза)

  1. Ситуация затруднения.

We know some places of interest now. But how should we say – The Tower Bridge or Tower Bridge? Do we need the article here? Look at the rule and write it down.

  1. Работа в группах.

Let’s check how you know the London sights and the new grammar rule. Work in groups together. Do the exercise in your worksheets. Check the answers, correct them and put yourself a mark.

  1. Рефлексия

We are about to finish our lesson. The last task is to make up a cinquain. Write it in your worksheets. Who wants to read it?

How do you feel now, at the end of the lesson. Put a mark.

What have you learnt today?

11) Домашнее задание

Your homework is 1)P 133 ex 4

2)* p 95 ex 29 – tell about 1 place of interest

Give me your worksheets. Thank you for your work. Good bye!

Просмотр содержимого документа
«Лист для учащихся»

Form____________________

Name____________________

1.How I feel at the beginning of the lesson








2.How I feel at the end of the lesson.







3. Word-map(cluster) . I know…





London









4. Listen and answer True of False?

  1. True False

  2. True False

    My mark is….

  3. True False

  4. True False


  1. Complete the sentences.

  1. is one of the most famous bells in the world.

  2. are the buildings where the British Parliament sits.

  3. is the most famous bridge in London.

  4. is the most well-known English church.

    My mark is….

  5. is London’s ancient fortress.

  1. Cinquain

5.

I learnt…










6.I did not understand….. _______________________
_______________________________________
_________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________



Просмотр содержимого презентации
«Travelling Down the Thames..p 94»

What is the video about? What is London famous for? Would you like to make a trip round London? How can you travel?
  • What is the video about?
  • What is London famous for?
  • Would you like to make a trip round London? How can you travel?

(by bus, on foot….)

The 23 rd of January  Classwork Travelling down the thames

The 23 rd of January Classwork

Travelling down

the thames

What are we going to do at the lesson today?

What are we going to do at the lesson today?

What do you know about London? capital Big Ben museums London Queen London Eye London Zoo squares parks

What do you know about London?

capital

Big Ben

museums

London

Queen

London Eye

London Zoo

squares

parks

Repeat the words. Which of them sound similar to Russian words?

Repeat the words. Which of them sound similar to Russian words?

  • Museum
  • Gallery
  • Theatre
  • Stadium
  • Park
  • Parliament
  • History
  • Abbey
  • Monument
  • Tourist
  • Real
  • Symbol
  • Taxi
  • Legend
  • Traditional
The London Eye The Thames Westminster Abbey The Houses of Parliament Big Ben The Tower of London Tower Bridge The London Eye Westminster Abbey Trafalgar Square Tower Bridge The Houses of Parliament Buckingham Palace

The London Eye

  • The Thames
  • Westminster Abbey
  • The Houses of Parliament
  • Big Ben
  • The Tower of London
  • Tower Bridge
  • The London Eye

Westminster Abbey

Trafalgar Square

Tower Bridge

The Houses of Parliament

Buckingham Palace

Name the main sights 5 1 6 7 4 3 2

Name the main sights

5

1

6

7

4

3

2

Write down the new words! Look and Learn To be situated – быть расположенным A sight - достопримечательность A tower – башня A fortress - крепость

Write down the new words!

Look and Learn

To be situated быть расположенным

A sight - достопримечательность

A tower – башня

A fortress - крепость

Listen to the announcement on the tourist boat. Say whether the following statements are true or false.

Listen to the announcement on the tourist boat. Say whether the following statements are true or false.

  • London is situated on the Thames .
  • The Thames is the longest river in the world.
  • The Thames is dirty and only few fish can live there.
  • Tourists can travel down the river and see the sights of London.
Listen to the announcement on the tourist boat. Say whether the following statements are true or false. London is situated on the Thames . True The Thames is the longest river in the world. False The Thames is dirty and only few fish can live there. False Tourists can travel down the river and see the sights of London. True 4 – “5” 3 - “4” 2 - “3” 1 – “2”

Listen to the announcement on the tourist boat. Say whether the following statements are true or false.

  • London is situated on the Thames . True
  • The Thames is the longest river in the world. False
  • The Thames is dirty and only few fish can live there. False
  • Tourists can travel down the river and see the sights of London. True

4 – “5”

3 - “4”

2 - “3”

1 – “2”

Up, down, up, down  (Поднимаем руки вверх и вниз) Which is the way (Разводим руки в стороны) To London town? (Руки на пояс) Where? Where? (Поворачиваемся в стороны) Up in the air,  (Смотрим вверх) Close your eyes –  (Закрываем глаза) And you are there!  (Открываем глаза)
  • Up, down, up, down (Поднимаем руки вверх и вниз)
  • Which is the way (Разводим руки в стороны)
  • To London town? (Руки на пояс)
  • Where? Where? (Поворачиваемся в стороны)
  • Up in the air, (Смотрим вверх)
  • Close your eyes (Закрываем глаза)
  • And you are there! (Открываем глаза)
What is correct?  The Tower Bridge or ? Tower Bridge

What is correct?

The Tower Bridge

or

?

Tower Bridge

Определенный артикль THE Употребляется с названиями некоторых исторических учреждений и сооружений  The Kremlin The Bolshoi Theatre The Tower of London The Houses of Parliament The British Museum The London Eye BUT:

Определенный артикль THE

Употребляется с названиями некоторых исторических учреждений и сооружений

The Kremlin

The Bolshoi Theatre

The Tower of London

The Houses of Parliament

The British Museum

The London Eye

  • BUT:

  • Big Ben
  • Westminster Abbey
  • Buckingham Palace
  • Tower Bridge
  • Westminster Bridge
  • Red Square
Tower Bridge Complete the sentences.  Use “the” where it’s necessary. Tower of London … is one of the most famous bells in the world. … are the buildings where the British Parliament sits. … is the most famous bridge in London. … is the most well-known English church. … is London’s ancient fortress. Houses of Parliament Big Ben Westminster  Abbey

Tower Bridge

Complete the sentences. Use “the” where it’s necessary.

Tower of London

  • is one of the most famous bells in the world.
  • are the buildings where the British Parliament sits.
  • is the most famous bridge in London.
  • is the most well-known English church.
  • is London’s ancient fortress.

Houses of Parliament

Big Ben

Westminster

Abbey

Complete the sentences. … is one of the most famous bells in the world. … are the buildings where the British Parliament sits. … is the most famous bridge in London. … is the most well-known English church. … is London’s ancient fortress. Big Ben The Houses of Parliament Tower Bridge Westminster  Abbey 5 – “5” 4 - “4” 3-2 - “3” 1 – “2” The Tower of London

Complete the sentences.

  • is one of the most famous bells in the world.
  • are the buildings where the British Parliament sits.
  • is the most famous bridge in London.
  • is the most well-known English church.
  • is London’s ancient fortress.

Big Ben

The Houses of Parliament

Tower Bridge

Westminster

Abbey

  • 5 – “5”
  • 4 - “4”
  • 3-2 - “3”
  • 1 – “2”

The Tower of London

Cinquain

Cinquain

  • A noun
  • 2 verbs
  • 3 adjectives
  • A sentence
  • A synonym to the first noun
Cinquain

Cinquain

  • London
  • To travel and see
  • Beautiful, exciting, famous
  • My dream is to visit
  • The city on the River Thames!
Homework 1)P 133 ex 4 2)* p 95 ex 29 – tell about 1 place of interest

Homework

1)P 133 ex 4

2)* p 95 ex 29 – tell about 1 place of interest


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Казакова Юлия Леонидовна

Дата: 10.05.2015

Номер свидетельства: 209579


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства