kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок английского языка "Pets and other animals"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: « Pets and other animals»

Цель: повторить и закрепить изученный материал

Задачи:

Развивающие: развивать у учащихся способность к правильному выбору и сочетанию лексических единиц, способность к догадке, умение вести беседу.

Учебные: формировать лексические и грамматические навыки, совершенствовать произносительные навыки, навыки чтения и аудирования.

Воспитательные: воспитывать положительное отношение к животным.

Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний.

Оборудование: средства ИКТ, презентация, карточки – задания, магнитофон, аудиозаписи.

Формы: фронтальная, индивидуальная, коллективная, парная.

Методы обучения: словесный, наглядно-иллюстративный, исследовательский.

Этапы урока:

I. Начало урока, введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

     1. Приветствие и сообщение целей урока;

      2. Фонетическая зарядка

      3. Блиц вопросы.

II. Развитие навыков аудирования.

III. Повторение изученного материала.

IV. Физкультминутка.       

V. Повторение грамматического материала.

VI. Развитие навыков чтения.

VII. Развитие навыков диалогической речи.

VIII. Развитие навыков монологической речи.

IX. Итог урока, домашнее задание.

Зрительный ряд: картинки с изображением животных, опорные схемы.

Музыкальный ряд: песня «How are you?», «Clap, clap , clap your hands».

Литературный ряд: стихотворения о животных, загадки.

Ход урока

I. Начало урока, введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

     1. Приветствие и сообщение целей урока.

- Тhe bell has gone, children. Let’s begin our lesson. Good morning, boys and girls! How are you?

- Fine, thanks you. And you?

- I’m all right. Sit down, please.

At the lesson today we’ll play, read, recite poems and talk about animals and pets.

      2. Фонетическая зарядка.

Teacher: Let’s sing a song “How are you?”

        Слушают запись и исполняют песню.

Teacher: Repeat after me:

               Fine, tag, run, see, Sam, go, game, his, fox, tree, carrot.

Teacher: Find a “rhyming twin” (рифмующееся слово) - слайд 2

 Is, box, nine, free, parrot, name, fun, bag, we, no, Pam.

(Fine – nine, tag - bag, run - fun, see - free, Sam - Pam, go - no, game - name, his - is, fox - box, tree - we, carrot – parrot).

       3. Блиц вопросы.

Teacher: Children? Look at the blackboard. You can see many animals. Say, what colour are they?  - слайд 3

  • What colour is the dog?
  • What colour is the cat?
  • What colour is the monkey?
  • What colour is the fox?
  • What colour is the bear?
  • What colour is the elephant?
  • What colour is the crocodile?
  • What colour is the parrot?
  • What colour is your pet?
  • Have you got a pet?
  • Have you got a dog or a cat?

II. Развитие навыков аудирования.

  • Listen to the text and say YES or NO. Be attentive.

( На доске - collie, London, red, toy)

         Hello, friends. My name is Ted. I’m from London. I am nine. I have got two pets. They are a dog, Rex and a cat, Kitty.

         Rex is five. He is a big collie dog. He is red and white. His nose is black. Rex likes to play with a ball.

         Kitty is two. The cat has got two kittens. They like milk and like to play with a toy mouse.

            Yes / Noслайд 4

  1. Ted is from London.
  2. Ted likes his pets.
  3. Ted is seven.
  4. His pets are a dog and a cat.
  5. Rex is grey and Kitty is red and white.
  6. Kitty has got one kitten.
  7. Rex likes to play with a doll.

III. Повторение изученного материала.

  1. Teacher: Do you know animals? Let’s play the game “Wild and domestic animals”. I throw a ball when you catch it you must name a wild or domestic animals as quickly as you can.

                                         Называют животных

  1. Teacher: Try to guess what animal is this? – слайд 5

                      KEYMON (monkey)

                           ELEPAHNT (elephant)

                           CKUD (duck)

                           TAC (cat)

                           GERTI (tiger)

                           OMUSE (mouse)

                           EARB (bear)

                           OFX (fox)

                           ROFG (frog)

  1. Teacher: Children, read and find the odd animal. (Лишнее животное ) – слайд 6

- A cat, a dog, a hare, a hen, a pig.

- A hen, a duck, a frog, a cockerel.

- A monkey, a hare, a fox, a cow.

- A crocodile, a duck, a frog, a bear, a fish.

      d) Teacher: Find 10 animals. –  слайд 7

                      Работа с кроссвордом

  1. Teacher: Listen to me and guess these riddles. – слайд 8
  2. It gives us milk. It says “moo-moo”. ( a cow)
  3. It’s very big and grey. ( an elephant)
  4. I’m white. I don’t like foxes. (a hare)
  5. I’m little. I’m green. I can jump and swim. What am I? (a frog)
  6. I’m brown. I can jump, run and climb. I cannot fly. I like bananas. (a monkey)
  7. I’m red. I live in the forest. I can run, jump. I like hares. ( a fox)

IV. Физкультминутка.

           Teacher: I see that you know the names of animals. Are you tired? Stand up and let’s do our exercises.

                 Выполняют движения под музыку “ Clap, clap, clap your hands”

V. Повторение грамматического материала.  (Be, have) – слайд 9

           Teacher: I have got a letter from Matroskin. I can’t read it Шарик пролил молоко.

                Работают в парах. Заполняют пропуски, читают письмо.

Dear [die], friend! (  Дорогой друг!)

My name …. Matroskin. I …. а cat. I …. сlever and brave. I live ( ) in Prostokvashino. I ….not English. (англичанин)

I…. not got a horse. But I …. got a bird, a dog and a cow.

My pet …. Sharik. He …. not brave. He likes meat.

                                                         Bye, your friend Matroskin.

VI. Развитие навыков чтения.

Teacher: Read the sentences and choose the right. (  читают и выбирают предложения, которые соответствуют картинке)

Bob hasn’t got a pet.

Bob has got a pet.

          His pet is a kitten.

          His pet is a dog.

The kitten is red and black.

The kitten is red and white.

           His pet is clever.

            His pet isn’t clever. 

                                       Masha  hasn’t got a pet.

                                       Masha  has  got a pet.

                                Her pet is a kitten.

                                  Her pet is a puppy.

The puppy is brown and white.

The puppy is brown and grey.

                               Her pet is clever.

                                                                      Her pet is clever.

VII. Развитие навыков диалогической речи.

Teacher: Read the dialogue and act out in pairs. – слайд 10

                       Читают хором, 2 пары.

                        Составляют свои диалоги и инсценируют.

  • Hello, Kate. Have you got a pet?
  • Yes, I have a pet. It’s a cat.
  • What colour is your cat, Kate?
  • It’s grey and white.
  • Is it a big cat?
  • No, it isn’t. My cat is small.
  • What’s its name?
  • Pussy.

VIII. Развитие навыков монологической речи.

Teacher: Your home task was to make up a story about pets. Who wants to tell a story?

                                    Монологи учащихся.

Teacher: Do you know poems about animals? Who wants to recite?

                                     Читают стихи о животных.

IX. Итог урока, домашнее задание.

Teacher: It’s very good that you have pets at home. You love animals. But you must remember that animals and birds are our friends. Feed animals, take care of nature. – слайд 11

Home task: Make up the crossword or two riddles about animals.

Thank you for your excellent work. Your marks are excellent too.

 

 

 

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок»

Тема: « Pets and other animals»

Цель: повторить и закрепить изученный материал

Задачи:

Развивающие: развивать у учащихся способность к правильному выбору и сочетанию лексических единиц, способность к догадке, умение вести беседу.

Учебные: формировать лексические и грамматические навыки, совершенствовать произносительные навыки, навыки чтения и аудирования.

Воспитательные: воспитывать положительное отношение к животным.


Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний.

Оборудование: средства ИКТ, презентация, карточки – задания, магнитофон, аудиозаписи.

Формы: фронтальная, индивидуальная, коллективная, парная.

Методы обучения: словесный, наглядно-иллюстративный, исследовательский.

Этапы урока:

I. Начало урока, введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

1. Приветствие и сообщение целей урока;

2. Фонетическая зарядка

3. Блиц вопросы.

II. Развитие навыков аудирования.

III. Повторение изученного материала.

IV. Физкультминутка.

V. Повторение грамматического материала.

VI. Развитие навыков чтения.

VII. Развитие навыков диалогической речи.

VIII. Развитие навыков монологической речи.

IX. Итог урока, домашнее задание.


Зрительный ряд: картинки с изображением животных, опорные схемы.


Музыкальный ряд: песня «How are you?», «Clap, clap , clap your hands».


Литературный ряд: стихотворения о животных, загадки.









Ход урока


I. Начало урока, введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

1. Приветствие и сообщение целей урока.

- Тhe bell has gone, children. Let’s begin our lesson. Good morning, boys and girls! How are you?

- Fine, thanks you. And you?

- I’m all right. Sit down, please.


At the lesson today we’ll play, read, recite poems and talk about animals and pets.


2. Фонетическая зарядка.

Teacher: Let’s sing a song “How are you?”

Слушают запись и исполняют песню.

Teacher: Repeat after me:

Fine, tag, run, see, Sam, go, game, his, fox, tree, carrot.

Teacher: Find a “rhyming twin” (рифмующееся слово) - слайд 2

Is, box, nine, free, parrot, name, fun, bag, we, no, Pam.

(Fine – nine, tag - bag, run - fun, see - free, Sam - Pam, go - no, game - name, his - is, fox - box, tree - we, carrot – parrot).


3. Блиц вопросы.

Teacher: Children? Look at the blackboard. You can see many animals. Say, what colour are they? - слайд 3

  • What colour is the dog?

  • What colour is the cat?

  • What colour is the monkey?

  • What colour is the fox?

  • What colour is the bear?

  • What colour is the elephant?

  • What colour is the crocodile?

  • What colour is the parrot?

  • What colour is your pet?

  • Have you got a pet?

  • Have you got a dog or a cat?


II. Развитие навыков аудирования.

Teacher: Listen to the text and say YES or NO. Be attentive.

( На доске - collie, London, red, toy)

Hello, friends. My name is Ted. I’m from London. I am nine. I have got two pets. They are a dog, Rex and a cat, Kitty.

Rex is five. He is a big collie dog. He is red and white. His nose is black. Rex likes to play with a ball.

Kitty is two. The cat has got two kittens. They like milk and like to play with a toy mouse.

Yes / Noслайд 4

  1. Ted is from London.

  2. Ted likes his pets.

  3. Ted is seven.

  4. His pets are a dog and a cat.

  5. Rex is grey and Kitty is red and white.

  6. Kitty has got one kitten.

  7. Rex likes to play with a doll.


III. Повторение изученного материала.

  1. Teacher: Do you know animals? Let’s play the game “Wild and domestic animals”. I throw a ball when you catch it you must name a wild or domestic animals as quickly as you can.

Называют животных

  1. Teacher: Try to guess what animal is this? – слайд 5

KEYMON (monkey)

ELEPAHNT (elephant)

CKUD (duck)

TAC (cat)

GERTI (tiger)

OMUSE (mouse)

EARB (bear)

OFX (fox)

ROFG (frog)

  1. Teacher: Children, read and find the odd animal. (Лишнее животное )слайд 6

- A cat, a dog, a hare, a hen, a pig.

- A hen, a duck, a frog, a cockerel.

- A monkey, a hare, a fox, a cow.

- A crocodile, a duck, a frog, a bear, a fish.

d) Teacher: Find 10 animals. – слайд 7

Работа с кроссвордом

p

g

m

o

u

s

e

i

c

o

w

b

q

s

g

i

r

l

i

u

r

c

a

t

a

r

i

o

o

d

o

g

d

r

h

c

h

i

c

k

e

n

k

i

t

t

e

n

s








  1. Teacher: Listen to me and guess these riddles. – слайд 8

  • It gives us milk. It says “moo-moo”. ( a cow)

  • It’s very big and grey. ( an elephant)

  • I’m white. I don’t like foxes. (a hare)

  • I’m little. I’m green. I can jump and swim. What am I? (a frog)

  • I’m brown. I can jump, run and climb. I cannot fly. I like bananas. (a monkey)

  • I’m red. I live in the forest. I can run, jump. I like hares. ( a fox)


IV. Физкультминутка.

Teacher: I see that you know the names of animals. Are you tired? Stand up and let’s do our exercises.

Выполняют движения под музыку “ Clap, clap, clap your hands


V. Повторение грамматического материала. (Be, have) – слайд 9

Teacher: I have got a letter from Matroskin. I can’t read it Шарик пролил молоко.

Работают в парах. Заполняют пропуски, читают письмо.


Dear [die], friend! ( Дорогой друг!)

My name …. Matroskin. I …. а cat. I …. сlever and brave. I live ( ) in Prostokvashino. I ….not English. (англичанин)

I…. not got a horse. But I …. got a bird, a dog and a cow.

My pet …. Sharik. He …. not brave. He likes meat.

Bye, your friend Matroskin.



VI. Развитие навыков чтения.

Teacher: Read the sentences and choose the right. ( читают и выбирают предложения, которые соответствуют картинке)

Bob hasn’t got a pet.

Bob has got a pet.

His pet is a kitten.

His pet is a dog.

The kitten is red and black.

The kitten is red and white.

His pet is clever.

His pet isn’t clever.




Masha hasn’t got a pet.

Masha has got a pet.

Her pet is a kitten.

Her pet is a puppy.

The puppy is brown and white.

The puppy is brown and grey.

Her pet is clever.

Her pet is clever.





VII. Развитие навыков диалогической речи.

Teacher: Read the dialogue and act out in pairs. – слайд 10

Читают хором, 2 пары.

Составляют свои диалоги и инсценируют.


  • Hello, Kate. Have you got a pet?

  • Yes, I have a pet. It’s a cat.

  • What colour is your cat, Kate?

  • It’s grey and white.

  • Is it a big cat?

  • No, it isn’t. My cat is small.

  • What’s its name?

  • Pussy.


VIII. Развитие навыков монологической речи.

Teacher: Your home task was to make up a story about pets. Who wants to tell a story?

Монологи учащихся.

Teacher: Do you know poems about animals? Who wants to recite?

Читают стихи о животных.


IX. Итог урока, домашнее задание.


Teacher: It’s very good that you have pets at home. You love animals. But you must remember that animals and birds are our friends. Feed animals, take care of nature.слайд 11

Home task: Make up the crossword or two riddles about animals.


Thank you for your excellent work. Your marks are excellent too.





Просмотр содержимого презентации
«Pets and other animals»

Pets and other animals

Pets and other animals

Find a «rhyming twin»: Repeat after me:

Find a «rhyming twin»:

Repeat after me:

  • Is
  • Box
  • Nine
  • Free
  • Parrot
  • Name
  • Fun
  • Bag
  • We
  • No
  • Pam
  • Fine
  • Tag
  • Run
  • See
  • Sam
  • Go
  • Game
  • His
  • Fox
  • Tree
  • Carrot
What colour are they?

What colour are they?

YES/NO  YES  YES  NO  YES  NO

YES/NO

  • YES
  • YES
  • NO
  • YES
  • NO

  • NO
  • YES
  • Ted is from London.
  • Ted likes his pets.
  • Ted is seven.
  • His pets are a dog and a cat.
  • Rex is grey and Kitty is red and white.
  • Kitty has got one kitten.
  • Rex likes to play with a doll.
what animal Is this ?

what animal Is this ?

  • KEYMON
  • MONKEY
  • ELEPAHNT
  • ELEPHANT
  • CKUD
  • DUCK
  • TAC
  • CAT
  • GERTI
  • TIGER
  • OMUSE
  • MOUSE
  • EARB
  • BEAR
  • OFX
  • FOX
  • ROFG
  • FROG
  • OWC
  • COW
Read and find the odd animal.

Read and find the odd animal.

  • A monkey, a hare, a fox, a cow.
  • a cow
  • A crocodile, a duck, a frog, a bear, a fish.
  • a bear
  • A cat, a dog, a hare, a hen, a pig.
  • a hare
  • A hen, a duck, a frog, a cockerel.
  • a frog
Find animals. p g i m g c i o o c w u r a o s l b c d t q i e o h a k s u r i i g r t i c d k t o r e e h n n s

Find animals.

p

g

i

m

g

c

i

o

o

c

w

u

r

a

o

s

l

b

c

d

t

q

i

e

o

h

a

k

s

u

r

i

i

g

r

t

i

c

d

k

t

o

r

e

e

h

n

n

s

Guess the riddles

Guess the riddles

Be, have. Dear [die], friend! (Дорогой друг!) My name ___ Matroskin. I ___ a cat. I ___ clever and brave. I live (живу) in Prostokvashino. I ___ not English (англичанин). I ______ not got a horse. But I _____ got a bird, a dog and a cow. My pet ___ Sharik. He ___ not brave. He likes meat.  Bye, your friend Matroskin. am am is am have have is is

Be, have.

Dear [die], friend! (Дорогой друг!)

My name ___ Matroskin. I ___ a cat. I ___ clever and brave. I live (живу) in Prostokvashino. I ___ not English (англичанин).

I ______ not got a horse. But I _____ got a bird, a dog and a cow. My pet ___ Sharik. He ___ not brave. He likes meat.

Bye, your friend Matroskin.

am

am

is

am

have

have

is

is

Read the dialogue and  act out in pairs.

Read the dialogue and act out in pairs.

  • Hello, Kate. Have you got a pet?
  • Yes, I have got a pet. It’s a cat.
  • What colour is your cat, Kate?
  • It’s grey and white.
  • Is it a big cat?
  • No, it isn’t. My cat is small.
  • What’s its name?
  • Pussy.
Animals and birds are our friends.  Feed animals, take care of nature.

Animals and birds are our friends. Feed animals, take care of nature.

Thank you for your work

Thank you for your work


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
Урок английского языка "Pets and other animals"

Автор: Желонкина Татьяна Аркадьевна

Дата: 28.01.2015

Номер свидетельства: 162787

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "Pets and other animals"
    ["seo_title"] => string(24) "pets-and-other-animals-1"
    ["file_id"] => string(6) "333440"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1465386268"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(24) ""Pets and other animals""
    ["seo_title"] => string(24) "pets-and-other-animals-2"
    ["file_id"] => string(6) "333441"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1465386276"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(24) ""Pets and other animals""
    ["seo_title"] => string(24) "pets-and-other-animals-3"
    ["file_id"] => string(6) "333442"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1465386283"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(47) "Презентация "PETS and OTHER ANIMALS""
    ["seo_title"] => string(36) "prezentatsiia_pets_and_other_animals"
    ["file_id"] => string(6) "560749"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1603239883"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(89) ""Конспект урока английского языка "Зов джунглей" "
    ["seo_title"] => string(52) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-zov-dzhunghliei"
    ["file_id"] => string(6) "150502"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420486895"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства