kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Тур: Объединённое королевство. Англия. Лондон

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок предназначен для учащихся 6 классов. Цель занятия

1. Привитие интереса к изучению иностранного языка;

2. Активизация изученного материала по темам: Объединённое королевство. Англия. Лондон.

Задачи:

1. Совершенствовать лексические навыки по теме «Объединённое королевство. Англия. Лондон»;

2. Упражнять в ответах на вопросы по теме;

3. Совершенствовать навыки устной и письменной речи;

4. Развивать грамматические умения (времена);

5. Развивать память, внимание;

6. Развивать умение учиться, развивать целеустремленность, активность;

7. Развивать интеллектуальные способности;

8. Воспитывать внимательное отношение к сверстникам.

Оборудование урока: учебник (Афанасьева О.В. Английский язык: Учеб. для 6 кл. шк. С углубл. изучением англ. яз. – М., 2001), иллюстрации с изображением достопримечательностей Лондона, Англии, Объединённого Королевства, раздаточный материал (карточки по теме, «книжка»  тестов у каждого ученика), игра «Концентрация», «веер» (напечатанные предложения о достопримечательностях ).

Просмотр содержимого документа
«Тур: Объединённое королевство. Англия. Лондон »

Конспект урока английского языка

по теме «Тур: Объединённое королевство. Англия. Лондон»

6 класс

Цель:

1. Привитие интереса к изучению иностранного языка;

2. Активизация изученного материала по темам: Объединённое королевство. Англия. Лондон.

Задачи:

1. Совершенствовать лексические навыки по теме «Объединённое королевство. Англия. Лондон»;

2. Упражнять в ответах на вопросы по теме;

3. Совершенствовать навыки устной и письменной речи;

4. Развивать грамматические умения (времена);

5. Развивать память, внимание;

6. Развивать умение учиться, развивать целеустремленность, активность;

7. Развивать интеллектуальные способности;

8. Воспитывать внимательное отношение к сверстникам.

Оборудование урока: учебник (Афанасьева О.В. Английский язык: Учеб. для 6 кл. шк. С углубл. изучением англ. яз. – М., 2001), иллюстрации с изображением достопримечательностей Лондона, Англии, Объединённого Королевства, раздаточный материал (карточки по теме, «книжка» тестов у каждого ученика), игра «Концентрация», «веер» (напечатанные предложения о достопримечательностях ).

Ход урока:

1. Приветствие. Цель.

Учитель: Hello! Sit down, please!

Look at the blackboard, at these pictures and try to guess the theme of our lesson.

Ученики: The UK. Great Britain. London. (дают варианты).

Учитель: You are right. Today we are going to make a tour and visit The UK, England and London. So, the theme of our lesson is The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, England and London.

We’ll revise the words, information about this country and do different tasks. I hope that you will be active because your parents want to see how you study.

Look at your desks, please. There are test books there. We are going to work in them today and at the end of our lesson I’ll collect them and put marks for you.

2. Фонетическая разминка:

At the beginning of our lesson we are going to practice your pronunciation. Listen and repeat, please:

be situated

be washed

the British Isles

an island

the Thames

was afraid of

the Commonwealth

association

belong to

a major role


3. Исправь ошибки: (Учитель показывает слова на карточках и просит исправить ошибки).

Учитель: Sometimes my pupils like to do mistakes in these words. Please, correct them.

b e w o s h e d

an i c e l a n d

was afreid of

b i l o n g to

medow

h a r v i s t


Ученики: We should write a instead of o.


4. Индивидуальное задание на доске. (Ученик составляет слова из двух частей)

Учитель: Olga, come to the board and do this task. (Ученик должен подобрать начало и конец слова к переводу).

  1. континент

  2. бывшие

  3. Римляне

  4. Лондиниум

  5. век

  6. разрушил

  7. язык

  8. северный


сonti- form- cen- Ro-

Londi- langu- de- Nor-


-mans -stroyed -er -thern

-tury -age -nent -nium

(1 -Соntinent, 2 - former, 3 - Romans, 4 - Londinium, 5 - century, 6 – destroyed, 7 – language, 8 - Northern)


5. Согласись или не согласись с утверждениями:

Учитель: The next task for you is to agree or disagree with my statements. If the statement is false, correct it, please. If it is true, repeat it after me. (Ребятам предлагается по очереди выразить согласие или несогласие с утверждениями учителя).

  1. The United Kingdom is very small compared with many other countries in the world. (True)

  2. In Britain one can’t find practically any type of scenery. (False. In Britain one can find practically any type of scenery: highlands and lowlands, forests and hills, meadows and plains).

  3. The official name of the state is Great Britain and Northern Ireland. (False. The official name of the state is The United Kingdom Great Britain and Northern Ireland).

  4. The UK is separated from the continent by the English Channel and the Strait of Dover. (True)

  5. It washed the Atlantic Ocean in the North and the North Sea in the east. (False. It is washed by the Atlantic Ocean in the North and the North Sea in the east.)

  6. Wales is the biggest part of the UK. (False. England is the biggest part of the UK.)

  7. More than 56 million people live in the UK. (True)


6. Проверяем задание на доске. Составляем предложения с получившимися словами.

Учитель: Now, look at the board. Olga is ready. She has already done her task. Let’s check it.

  • Ok, all words are correct. Pupils, make up some sentences with these words.


7. Контроль знаний по теме “Объединённое Королевство».

Учитель: Well done. Please, take these cards and do the first test. (Выполнение 1 задания из теста, взаимопроверка)

Сomplete these sentences. Use prepositions where necessary.

1. The official name of the state is The United Kingdom … Great Britain and Northern Ireland.

2. It is separated … the continent by the English Channel and the Strait of Dover.

3. What is the UK washed by? – It is washed by the Atlantic Ocean … the North.

4. People … England are English.

5. The flag of the UK is known … the Union Jack.

6. The Romans came to Britain … the 1st century A.D. and founded London.

7. Romans built a town … the river Thames.

8. They left … London in the 5th century.

9. William was afraid … the English

10. Soon the next house started … burning and then the next and the next.

Ключи: 1. оf; 2. from; 3. in; 4. from; 5. as; 6. in; 7. on; 8. -; 9. of; 10. -.


8. Учитель: Тhe UK consists of four parts. Which of them is the biggest?

Ученики: England is.

Учитель: It’s time to visit England. But at first let’s have a rest and play a game “Concentration”. Open your textbooks. Page 3.

You should match English and Russian words. For example, number 1 is highlands. What is the Russian equivalent for this word? – Yes, you are right. It’s number 19. It’s горная местность.

It’s our competition. Try to do it as quick as you can, because only two pupils will get “fives”.


1.

highlands

2.

окружать


3.

coal

4.

низменность

5.

holidaymaker

6.

защищать

7.

tribe

8.

meadow

9.

граница

10.

harvest

11.

to surround


12.

луг

13.

отдыхающий

14.

to defend

15.

род, племя

16.

уголь


17.

border

18.

урожай

19.

горная местность

20.

lowlands

1 – 19, 2 – 11, 3 – 16, 4 – 20, 5 – 13, 6 – 14, 7 – 15, 8 – 12, 9 – 17, 10 – 18.


  1. Соотнеси части Англии с их определениями.

Учитель: At our lessons we have already read and talked about the parts of England. How many parts are there in England? Let’s revise them.

The Southeast

The Southwest

The East Anglia

The Midlands

The North of England


Open your textbooks at page 4. Read the task and do it in two minutes.

Match the facts with the names of the regions:

1/ The Southeast

2/ The Southwest

3/ The East Anglia

4/ The Midlands

5/ The North of England

a) The famous Stonehenge is situated there. It is the region where the main activity is farming.

b) The main attractions of this part are the Lake District, the city York and the ruins of Hadrian’s Wall.

c) It has beautiful cities with fine historic buildings such as Cambridge.

d) Heathrow Airport is situated there.

e) It is the largest industrial part in the country.


Time is up. Let’s check this task. 1) d; 2) a; 3) c; 4) e; 5) b

( Учитель, проверяя, прикрепляет предложения к соответствующим частям).


The Southwest




The Southeast

The East Anglia




The Midlands

The North of England






OK, well done. What is The Southeast famous for? (отрабатываем структуру to be famous for)

What is The Southwest ( The East Anglia, The Midlands, The North of England) famous for?

9. Учитель: Now I want you to work in pairs and answer my questions: What part of England would you like to visit? Why? For example, I would like to visit The Midlands. It is known as the heart of England, it is the largest industrial part in the country. The most important industrial cities are Manchester, Sheffield, Liverpool and Birmingham. Stratford – upon – Avon – the birthplace of great William Shakespeare and Oxford University are also there.

(Учащиеся работают в парах, затем заслушивают 2-3 ответа).


10. Учитель: What is the capital of England?

- London is famous for its picturesque places. Let’s revise them. Say after me:

Piccadilly Circus, Nelson’s Column, The British Museum, Covent Garden, St Paul’s Cathedral,

The Tower of London, The Tower Bridge, St James’s Park, Big Ben, Westminster Abbey,

Downing Street,10, Buckingham Palace, Natural History Museum, Madame Tussaud’s

Учитель называет достопримечательности, показывая на картинки, дети повторяют хором.

And now choose the card you like, read the information on it and guess what place it is about.

Дети берут любую карточку из «веера», читают информацию и называют достопримечательность.

A busy square in central London known for the statue of Eros

A very tall stone tower in Trafalgar Square, built in honour of Admiral Nelson

An amasing collection of British and foreign Art

The Royal Opera House

London’s largest and most famous cathedral, built by Sir Christopher Wren

Once a fortress, a prison and a royal palace, now it’s a museum

A unique drawbridge across the Thames

The oldest London park with excellent views of Buckingham Palace

Almost all English kings and queens have been crowned and buried here

The official residence of Prime Minister

London residence of the Queen, the principal seat of the monarchy

The national collection of fossils and living plants and animals, minerals, gems, meteorites

The famous clock and the bell of the clock tower of the Houses of Parliament

A museum of wax figures



11. Учитель: Take your test books and open them at page Look at the pictures and match them with their names.

Ребятам предлагается посмотреть на картинки и озаглавить достопримечательности Лондона.


12. Imagine that you are in London now. Let’s listen to what the girls are talking about?

Listen to them carefully and choose the picture that fits to this dialogue.

-Oh! Is this Trafalgar Square?

- Yes, certainly. The centre of London is beautiful, isn’t it?

- Yes, you are right. What’s that, Liz?

- That big column with statue on top of it? It’s a memorial to Admiral Nelson.

- Oh, I see. It’s very impressive. Look at the fountains, aren’t they lovely? And what are those birds, all over the square, Liz?

- They are pigeons. They are one of the sights of London.

- What is that long building in front of us?

- That is the National Gallery. It has got the best collection of pictures in it.

- Let’s go and see it, Liz.

- All right, let’s. The Gallery is open now.

Учитель: What picture fits to this dialogue?

Take your test books and open them at page . Read this dialogue and be ready to answer my questions. I’ll give you a minute.

1/ Where have they been?

2/ What have they seen?

3/ Where is Trafalgar Square?

4/ What is there in Trafalgar Square?

5/ What birds can we see there?

6/ What can you say about the National Gallery?


13. Практика языка.

Учитель: What language do people speak in London? (People speak English). Let’s practice your English now.

You should translate my sentences into English. Don’t forget grammar (Active voice and Passive Voice).

1. Мы уже прочитали текст про Англию.

2. Они читали про королеву вчера.

3. Она читает сейчас.

4. Ученики уже посетили Британский Музей.

5. Я делаю уроки два часа.

6. Королева Англии живёт в Букингемском дворце.

7. Где живёт британский премьер министр?

8. Маша никогда не была в Лондоне.

9. Я переводил текст с 5 до 6 вчера.

10. Мы переводим предложения сейчас.

11. Я уже много знаю про Соединенное Королевство.

12. Диалог выучили вчера.

13. Вопросы задают на уроках.

14. Меня спросят завтра.


14. Подведение итогов. Домашнее задание.

Учитель: - You shouldn’t forget this grammar rules because your home task will be to write a letter to your pen friend. Yesterday I got a letter from Marina. Look at it. (Учитель раздаёт образец письма и задаёт домашнее задание написать ответ по образцу, соблюдая правила написания письма).

  • You have worked well today. Thank you. I think your parents are glad and happy.

  • Give me your test books. I’ll check them and give you your marks next lesson.






6




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Тур: Объединённое королевство. Англия. Лондон

Автор: Кузнецова Ирина Геннадьевна

Дата: 29.10.2015

Номер свидетельства: 245574

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства