Цель урока: контроль усвоения и активизации пройденного лексического материала.
Задачи урока:
1) практические: развитие лексико-грамматических навыков речи; развитие монологической и диалогической речи умение подготовить связанное высказывание по теме, выразить свое отношение к прочитанному; развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух.
2) общеобразовательные: расширение общего кругозора учащихся расширение словарного запаса.
3) воспитательные: формирование стремления к совершенствованию своей речевой практической деятельности; совершенствование коммуникативной культуры ученика; воспитание уважительного отношения к другим культурам; воспитание внимания, умения слушать друг друга.
4) развивающие: развитие способности к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из прочитанного и услышанного; развитие способности к подбору выражений необходимых для данной ситуации.
Типурока: обобщающий
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Trip to Kokshetau »
Form: 9th
Тема: Путешествие в Кокшетау
Цель урока: контроль усвоения и активизации пройденного лексического материала.
Задачи урока:
1) практические: развитие лексико-грамматических навыков речи; развитие монологической и диалогической речи умение подготовить связанное высказывание по теме, выразить свое отношение к прочитанному; развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух.
2) общеобразовательные: расширение общего кругозора учащихся расширение словарного запаса.
3) воспитательные: формирование стремления к совершенствованию своей речевой практической деятельности; совершенствование коммуникативной культуры ученика; воспитание уважительного отношения к другим культурам; воспитание внимания, умения слушать друг друга.
4) развивающие: развитие способности к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из прочитанного и услышанного; развитие способности к подбору выражений необходимых для данной ситуации.
Типурока: обобщающий
The Procedure of the lesson:
I Organization moment:
T: Good morning boys and girls!
T: How do you feel yourselves?
P: OK, Well, good!
T: You see that we have an unusual lesson today.
Today we’ll speak about Kokshetau.
II Warm up
T: I want to begin our lesson with the English proverb
There is no place like home.
How do you understand this proverb?
How do you translate it into your native language?
P-s: В гостях хорошо,а дома - лучше
T: Yes, right you are, there is no place like home.
III Presentation
T: What things should we take in travel? Work in pairs. There are a lot of different things on the desk. Chose only those you need and call them.
Text “Kokshetau”. Pupils listen and read the text “Kokshetau” passage by passage
1st group- I part
2nd group – II part
3d group – III part
4th group – IV part
Kokshetau – the land of mysterious mountains and lakes!
Kokshetau origin of name is from kazakh word “kokshetau” which means “sky-colored mountain”.
The climate in Kokshetau is of sharp continental type. Winters are frosty with little snow, summers are hot and dry.
Ecological sight of Kokshetau is located to the north of Astana city. These are three villages: Imantau, Aiyrtau and Sandyktau, which can be reached daily, by bus or by taxi from Astana or Kokshetau.
The State National Park "Kokshetau"Is organized due to the decision of KR Government in April 1996, the aim of its foundation was reservation and restoration of the unique mountainous and lake systems, historical tombstones, archeology and culture of North Kazakhstan. Its largest part (to the Southwest of Kokshetau) includes mountain ranges, forest tracts and water areas of Zerenda, Imantau, Ayirtau and Shalkar native zones. There are 185 places of historical and cultural value, very important for archaeology, history, architecture and monumental art. Nature in Kokshetau offers unique opportunities for rest. There are beautiful mushroom places in forests, lots of medicinal herbs and berries. Remarkably diverse is the fauna of these places: elk, roe, badgers, foxes, squirrels, ferrets, blackcock, pigeons, partridge and other animals. Forests and lakes are rich in fish and game.
From Kokshetau You can make memorable trips to museum of Chokan Valikhanov, “Karasay batyr” memorial complex, Karsak ancient burial, “Botai” archeological memorial, where a man might have domesticated a horse for the first time. You will see national traditions and ethnic show, ride horses and will pass on interesting routes.
IV Practice:
Pupils are telling facts about Kokshetau.
Kokshetau
V Reflexion:
A game ''Do you know proverbs?''
I want to know, how do you learn the languages of our country?
Answers should be given in 3 languages.
I team
1. Better late than _____.( never,ешқашан, никогда)
2. So many countries, so many ______.
3. East or West,______ is best.
4. Speech is silver but silence is ________.
5. Knowledge is ______.
II team
6. All is well that ends ________( well,жақсы,хорошо.)
7. First think, then … . 8. He laughs best who laughs … . 9. Live and … . 10. The right thing is in the right … .
III team 11. There is no place like … (home, дом, ұй). 12. Never put till tomorrow what you can do … . 13. East or west home is … . 14. Rome was not built in a … .
15. Actions speak louder than … .
VI Wrap- up: Home task for the next lesson p 135 Active Vocabulary.
Teacher: We’ve got 2-3 minutes left. Let’s watch a video about Kokshetau.
Видео на выбор какое больше понравится:
https://www.youtube.com/watch?v=KXCN35zwaQc
https://www.youtube.com/watch?v=m60nth2iCv4
https://www.youtube.com/watch?v=FDL1DWFZ-7A
VII Conclusion
Teacher:Thanks a lot to everyone for taking an active part at our lesson. Good bye! I wish you success and luck. See you soon!