"Travelling to the country of Mathematics"(бинарный урок для 3 класса)
"Travelling to the country of Mathematics"(бинарный урок для 3 класса)
План-конспект урока по английскому языку для учащихся 3 класса(бинарный урок английский + математика), способствует повышению интереса к изучению английского языка, развивает навыки решения математических примеров и задач.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«"Travelling to the country of Mathematics"(бинарный урок для 3 класса)»
Бинарный урок в 3 классе(английский+математика)
“Travelling to the country of Mathematics”
Цели урока: активизировать и систематизировать лексические единицы по теме «Числительные. Счет 1-20», развивать умение проговаривать английские числа вслух, совершать математические действия, развивать речевые навыки и навыки письма, прививать самостоятельность, целеустремленность, повышать мотивацию к изучению английского языка и математики.
Оборудование: карточки с цифрами, картинки с изображениями разного количества предметов, ноутбук, проектор.
ХОД УРОКА.
I. Приветствие, сообщение темы урока.
T.: Good morning, children! How are you today? I’d like to propose you a visit to the Subject-land and its countries English and Maths.
II. Речеваязарядка.
T.: What is the date today? How old are you? How many lessons do you have today?
III. Основнаячасть.
T.: OK, children! Let’s do some tasks and sums now.
1. Работа с карточками – решение задач с проговариванием.
1. There are five books in the brown bag and four books in the black bag. How many books are there in two bags?
2. I have ten plums on my plate and Olga has seven plums on her plate. How many plums do we have?
3. We can see three cats on the green bench and two cats on the blue bench. How many cats can we see on two benches?
2. Решение примеров вслух.
T.: Well done! Now look at the blackboard and do sums all together in chorus:
4+9=
20-3=
8+7=
11-5=
12+6=
16-10=
2x5=
18:3=
4x4=
15:5=
7x3=
14:2=
3. Декламация рифмовок.
T.: Thanks a lot. Now who can say a rhyme about numbers?
P1.: One, one,one: little dogs run,
Two, two, two: cats see you,
Three, three, three: birds in the tree,
Four, four, four: rats on the floor.
P2.: Five, five, five: planes in the sky,
Six, six, six: look at the chicks,
Seven, seven, seven: here is a raven.
P3.: Eight, eight, eight: a hen at the gate,
Nine, nine, nine: the apple is very fine,
Ten, ten, ten: catch me, if you can!
P4.: One, two, what must I do?
Three, four, close the door,
Five, six, pick up sticks,
Seven, eight, put the plate,
Nine, ten, buy our hen!
P5.: I’m eleven,
My sister is seven,
My mother is thirty,
My father is forty.
My granny is seventy-two.
How old are you?
4. Физкультминутка.
T.: Very well, children! I see, you are a bit tired, let’s relax and do some exercises!
Arms up! Arms down!
Clap! Clap! Clap!
Arms up! Arms down!
Step! Step Step!
Bend left! Bend right! Bend down!
Straighten your back!
Please, sit down!
5. Работа с картинками.
T.: Now, look at the screen and answer the question; “How many…can you see in the picture?”
6. Игра «Волшебный квадрат».
T.: Here is a magic number square on the blackboard. Count the numbers in each column and line and write down the results.
FOUR
THREE
EIGHT
NINE
FIVE
ONE
TWO
SEVEN
SIX
7. Письменная работа на доске и в тетрадях.
T.: Now you are going to get a written task. Open your copy-books and write down today’s date. Look at the sentences and choose the right word.
1. What is/are your name?
2. I am/is Sasha.
3. Who is/are you?
4. I are/am a boy.
5. How old are/is you?
6. He am/is eight.
7. What is/are it?
8.It am/is a big horse.
8. Музыкальная пауза.
T.:Children, do you like singing? Let’s sing a song “Ten little Indian boys”.
9. Упражнение «Звонок другу».
T.: Next task is to link the same telephone numbers.
Five nine three one eight four
521697
Five two one six nine seven
524638
Five six two nine seven six
557241
Double five seven two four one
593184
Five two four six three eight
562976
10. Загадки.
T.: Our last task for today is two guess the riddles.
1. I have four legs, but I can’t walk.(a bed or a desk…)
2. Two brothers but they can’t see each other.(eyes)
3. One face, two hands. It goes, yet stands.(a clock)
4. Two mothers have five sons with the same name (hands and fingers)
IV. Завершениеурока.
T.: Well done, children! Thank you for your work. I see, you know both English and Mathematics. Maybe we will visit other countries of our Subject-Land next time. Your home task is…See you!