kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Тематическое планирование и разработки уроков к УМК Деревянко Н.Н “New Millennium English” 6 класс Раздел 2

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данной работе представлено тематическое планирование и подробные разработки уроков ко второму разделу учебника Н. Н Деревянко "New millennium English" - 6. Уроки оснащены дополнительными материалами и разработаны в соответствии с ФГОС. Каждый урок построен на принципе коммуникативной направленности и способствует развитию навыка говорения, а именно монологической и диалогической речи

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Тематическое планирование и разработки уроков к УМК Деревянко Н.Н “New Millennium English” 6 класс Раздел 2 »

Тематическое планирование к УМК Деревянко Н.Н “New Millennium English” 6 класс

Раздел 2, уроки 1- 8

Reading? It’s great!”



  • уметь читать текст с извлечением основного содержания прочитанного;


  • уметь поделиться впечатлениями о прочитанной книге, используя выражения согласия/несогласия;


  • уметь расспрашивать о событиях прошлого, используя структуру специального вопроса;

  • формировать лексические навыки по теме «Книги»;

  • развивать социально – культурную образованность учеников;

  • развивать монологическую и диалогическую речь учащихся;

  • развивать языковую догадку;

  • воспитывать толерантное отношение к чужой культуре;

  • формировать способности инициативного сотрудничества в поиске и сборе информации;

  • уметь с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации;

  • уметь договариваться, находить общее решение практической задачи (приходить к компромиссному решению);

  • уметь не просто высказывать, но и аргументировать свое предложение;

  • формировать способность сохранять доброжелательное отношение друг к другу в ситуации спора и противоречия интересов;

  • уметь планировать свою деятельность в соответствии с поставленной задачей коммуникации;

  • уметь находить необходимую информацию для решения учебной задачи с использованием учебной литературы;

Тема

Цель

Языковой материал

Речевой материал


Лексика


Грамматика

Фонетика

Чтение

Аудирование

Письмо

Монолог/Диалог

Lesson 1- Books, books, books


Уметь рассказывать про разные типы книг.

Научиться выражать мнение о книгах.

Научиться выражать согласие и несогласие


Adventure, agree, boring, detective, disagree, exciting, fairy tale, great, magic, silly, spy, wildlife


I agree/ I disagree

I think


Present Simple

(Do you….?

I like….

I don’t….)


Структуры I agree/ I disagree




p. 12 ex. 2a, 2b


p. 13 ex. 6


p.12 ex. 1, 3a, 3b

p. 13 ex. 4, ex. 5

Lesson 2 – Choose a book


Уметь рассказывать о своих любимых книгах.

Уметь читать с полным пониманием прочитанного.

Развивать навыки аудирования с полным пониманием текста.

Уметь выражать желание и предпочтения используя новый грамматический материал.


Act out, add, catalogue, tittles of the books


Структура I’d like to read…




p. 14 ex. 1


p. 15 ex. 3, 4a


p. 15, ex. 5


p. 15 ex. 4b

Lesson 3 – I can read English books


Уметь рассказать о чтении и использовании словаря.

Знать новую лексику.


Across, be afraid, be interested, translation, dictionary, entry, far, island, noun, title, transcription, treasure, word class, vocabulary


Noun,

Special and common questions


p. 16 ex. 4, 5a, 5b


p. 16 ex. 1a, 1b



p. 16 ex. 6


p. 16 ex. 2, 3

Lesson 4 – I love books


Уметь рассказать о прочитанной книге.

Уметь выразить мнение по прочитанному тексту.

Уметь пересказать текст.

Уметь догадываться о значении слова по картинке.


Bottom, field, ghost, stairs, stone, tower, across, clue, soon


Special questions

There was/ there were

Past Simple for narration


p. 17 ex. 1


p. 17 ex. 2, 4



p. 17 ex. 4, 5


p. 17 ex. 3

Lesson 5 – Famous writers


Уметь выражать мысли и рассказывать о знаменитых британских писателях.

Научиться подбирать информацию о писателях.

Познакомиться с биографией современных писателей.


Ajective, top writer, active, beach, diary, edition, exciting, illustrator, keep in touch, power, sunglasses, sunset


Yes/ No questions

Wh – questions


Wr [ r]

Eх. 4, p. 19


Eх 1, p.18
Eх. 2, p. 19

Eх. 6, p. 19


Ех. 3, р. 19



Eх. 6, p. 19

Lesson 6 – Favourite books


Научиться выражать свое мнение о прочитанных книгах.

Уметь рекомендовать книги.

Научиться писать о книгах.

Book review, character, main, opinion, recommend, sentence, famous, favourite, funny, interesting, writer

Структура I would like to read….


Ех. 1а р. 20,

Ех. 2а, р. 21


Eх. 4, р. 21

Ех. 2а, р. 21

Ех. 2b, р. 21

Ех. 3, р. 21

Lesson 7 – Progress page


Уметь оценивать достигнутые результаты.

Повторить материал по ранее пройденным темам.

Развивать навыки и умения полученные в ходе изучения темы.




Ех. 2, р. 22

Ех. 4, р. 22

Ех. 1, р. 22

Ех. 4, р. 22

Ех. 3, р. 22

Ех. 5, р. 22

Lesson 8 – A book Fair


Уметь работать в группе.

Уметь презентовать полученные знания.







Ех. 1, 2, 3, р. 23









Тема урока: “Books, books, books”

Планируемые результаты учащихся:


  1. Уметь рассказывать про разные типы книг.

  2. Демонстрировать ответственное отношение и устойчивый интерес к учению.

  3. Уметь слушать собеседника и вступать в диалог.

  4. Научиться выражать мнение о книгах.

  5. Научиться выражать согласие и несогласие

Задачи урока:

  1. Формировать коммуникативную культуру учащихся по теме «Книги»;

  2. Развивать навык оперирования языковыми единицами в коммуникативных целях;

  3. Формировать чувство ответственности, сотворчества;

  4. Развивать навык аудирования с полным пониманием услышанного;

Оснащение урока:

Карточки с фразами для построения высказывания, аудио диск, магнитная доска



Ход урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащегося

Примечания

  1. Организационный момент

(Приветствие, эмоциональная рефлексия)















  1. Основное содержание

(Формул. Темы урока)











( Знакомство с новым лексическим материалом, первичная тренировка)









( Развитие навыков монологической речи)





( Развитие навыков аудирования)































( Закрепление лексики)















  1. Итог урока



( Домашнее задание)



1 мин.







3 мин.













3 мин.















5 мин.







3 мин.









1 мин.







5 мин.











3 мин.







3 мин.





2 мин.







5 мин.





10 мин.















4 мин.

  • Good day. I’m very glad to see you today.

  • How are you today?

  • Sit down please.





Before starting our lesson I want you to see at the blackboard. There’re some words. Try to read them and say: Do you agree or disagree?

“ A room without book is like a body without soul” - Marcus Tillius

“ So many books, so little time” – Frank Zappa

“ I have always imagined that Paradise will be a kind of library” – Jorge Louis Borges



All these words are about the most wonderful and amazing things – about books. And today we begin new topic – books.

I have one question to you. Is reading important today? Why do you think so?

I’m very happy that you have such opinion about reading. Are you’re ready to start our lesson?







Ok. Let’s start. Open please your books at page 12 and find exercise 1. There are some types of literature. P1, will you read all of them.

Try to translate them.

This table helps us to make words combinations about books. Will you make them in a chain?

Books can be different, but their titles can tell a lot about their plot. Look at the pictures given here and guess what all these books are about.





Well, and can you give more examples of legends, fairy tales and books about space from your own reading experience?





I see that you like to read books and you know a lot of different books about different things. So many people so many tastes of reading. And now we’re going to listen to some children on a radio programme talking about the books they like. Find, please, exercise 2a and say:

  • What are the names of these children?

  • What are the main ideas of their favourite books?

  • Can you predict what can be said about these types of books?

I think you’re ready to listen to the type recorder and find out the right answers.

What have you done? What are the correct answers?

I want you to say me why they like these books. What do they think about all of them? To do it we’ll listen to the tape recorder one more time and exercise 3a will help you to express children’s opinions.



There are some new words for you. Let’s repeat them after me.

P1, will you read them one more time? To use them in correct way we should know their meaning. Use your dictionary and translate them.

Now we know the translation. Which of words I can use talking about good book and which about bad?

Let’s do this exercise as a ball game. I will start the game. I will throw the ball to somebody and name a kind of book and you will say what you think about this kind of book. Then he throws a ball to another person. Very well.

Find exercise 4, please. Every of you will do the work of correspondent. You will make a kind of survey about books your partner like. But before open your exercise books and write down the date.

Draw the table and put down your and your partner name. Ask your partner about the books types they like using the example and fill the columns in your table.

Ok, I think you’re ready. Let’s check.

  • What new words do you remember?

  • What new have you learnt?

  • Write down your home task. Your home task is exercise 6 page 13

  • Thank you for your work. Our lesson is over. Good bye.

T – Cl

  • Good day. We’re glad to see you too. We’re fine, thanks



T – P1 – P2

Обсуждение и перевод высказываний о книгах.

- I agree that library is a kind of Paradise.

- I agree that we have little time to read all the books



T – P1 – P2

Учащиеся отвечают на поставленный вопрос, используя фразы выражения собственного мнения

  • In my opinion reading is very important today

  • I think reading is really important. It helps people learn something new



Работа с новым лексическим материалом. Чтение и перевод слов.

Учащиеся составляют словосочетания по опоре:

  • Book about adventure

  • Story about monsters

  • Legend about people



Dracula is a book about monsters

Capitan Blood is a book about adventure

Sharks is a book about animals

Приводят примеры книг из личного опыта.



Дают ответы на поставленные вопросы. Высказывают собственные предположения перед прослушиванием текста.



  1. Mike – b

  2. Liz – c

  3. Jessica – d

  4. Nick – a

( построение монологического высказывания)

I think books about space are exiting.

I think fairy tales are boring.

Чтение и перевод прилагательных.

Good: great, interesting, exiting, fantastic

Bad: silly, boring







Работа в парах





Проверка упражнения







- Bye bye











Высказывания о книгах на доске









Карточки с фразами

(Приложение 1)











































Дети прослушивают запись. Учитель делает паузы после слов каждого говорящего

























Учитель подводит итоги урока. Оценивает работу учащихся

Приложение 1

I fully agree that… я полностью согласен (а), что…

I quite agree here…

Yes, it is really so…это действительно так



I’m not of the same opinion…я не этого же мнения...

I’m against it…я против because…

I disagree with…я не согласен (а)



I dare say that…осмелюсь сказать…

I can say that…могу сказать…

Honestly speaking…откроено говоря…

They say…говорят…



I’ve read about it in…я прочел (а) об этом из…

In my opinion … по моему мнению…

From my point of view… с моей точки зрения…

As far as I know…насколько я знаю…

I think that…думаю, что …



It’s very hard to say…трудно сказать…

I can’t say for sure, but…не могу сказать с полной уверенностью…

I don’t know exactly…не знаю наверняка…

I’ve heard that…слышал (а) что…

To my mind…по моему мнению…

I’m sure that…я уверен (а), что…









Тема урока: “Choose a book”

Планируемые результаты учащихся:

  1. Демонстрировать ответственное отношение и устойчивый интерес к учению.

  2. Уметь рационально организовать свою работу в классе.

  3. Уметь употреблять в процессе общения лексические единицы по теме «Книги» в соответствии с коммуникативной задачей

  4. Уметь рассказывать о своих любимых книгах.

  5. Уметь читать с полным пониманием прочитанного.

  6. Развивать навыки аудирования с полным пониманием текста.

  7. Уметь выражать желание и предпочтения используя новый грамматический материал.

Задачи:

  1. Активизировать лексику по теме «Книги»

  2. Формировать умение аргументировать свою точку зрения на английском языке

  3. Развивать навык аудирования с полным пониманием

  4. Развивать лексико – грамматические навыки говорения

  5. Воспитывать потребность расширять свой кругозор

Оснащение урока: карточки со словами по теме «Книги», магнитная доска, аудио диск.

Ход урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащегося

Примечания

  1. Организационный момент (Приветствие.

Речевая разминка)















  1. Основное содержание (Практика монологической речи)





(Чтение с полным пониманием прочитанного)





( Введение структуры I would like)











(Аудирование с полным пониманием)













  1. Итог урока

( Домашнее задание)


2 мин.







Актуализация лексики

5 мин.









3 мин.







5мин.











3 мин.







5 мин.









3 мин.





3 мин.



5 мин.





5 мин.





5 мин.






Hello children. I’m glad to see you again.

At our previous lesson we spoke about different kind of books and reading. And know I’d like to know how good you are at reading. Can you be an expert in literature? So let’s begin our lesson.

We have learned a lot of new words.

Do you remember them? Let’s check. I’ll give you these cards and your task will be in pairs to make words connected with books.

Can you translate these words?

Which new words don’t you see there?

Which genres do you know?

Give me your own definition of these genres.

Ok. Well done.





Now I want to know if you can be an expert in literature. Can you decide what book would you like to read and what book wouldn’t like.





Open please your books at page 14 and find exercise 1.

Read and match the descriptions of the books and their titles.



Are you ready? Let’s see



Books can be different and people’s preferences are different too. Look at these books. What books do you like most of all? Why?





Ok, I see. And now look at the table given here. Если какая то книга из предложенных вам понравилась, то говоря об этом на английском вы использовали структуру I like…Но если вы хотите сказать о том, какую книгу вы бы хотели прочитать, если бы имели такую возможность, то следует использовать I would like… или I’d like.

Use this structure and say: What would you like to read? Why?

Max also has his own preferences. Find exercise 2. Look at these books and find out what are they? What books would he like to read?

Now I want you to listen and find in the catalogue the books Meg, Jane, Max and Mike would like to read.

Absolutely right. And now try to imagine that we’re at the library and you hear a conversation between the librarian and Jane. What books do they speak about? Find them in catalogue.

Ok. And my last task for today is exercise 4b. You are to fill in the books and act out the dialogue in pairs. You have only 5 minutes. Let’s start.

Well and some of us I want to listen to. P1 and P2 come here and act the dialogue.

Thanks for your lovely dialogues. But our time is up.

Учитель подводит итоги урока, оценивает работу учащихся.

Let’s write down your home task. It will be exercise 5 page 15. You will make some sentences about your favourite book.

Thank you for your work. See you later. Good bye.

T – Cl

  • Hello Dear teacher. We’re glad to see you too



Работа в парах

  • Adventures

  • Fairy tail

  • Poems

  • Historical people and events

  • Story

Учащиеся переводят слова. Называют оставшуюся лексику. Дают характеристику жанрам книг.

T – P1 – P2

  • Fairy tale is a book about princes and princesses, very bad witches, magic animals.

  • Comic is a book about funny people and funny stories

T – P1 – P2

Учащиеся называют варианты ответа.

  • New books are – The Cat Mummy and Funny World

  • The jungle book is a book about wildlife

I like the jungle book because it’s about animals





I would like to read Funny world because I like to read poems.

  • Max would like to read funny world and the cat Mummy.

T- Cl

Прослушивают запись. Отвечают на вопрос.

  • Jane would like to read “ Five famous fairy tales”

  • Mike would like to read “ Star Weekend”

Прослушивают запись, называют книги из каталога.

Pair work. Чтение диалога в парах. Драматизация диалогов.





- Good bye









Учитель раздает карточки с буквами, из которых учащиеся составляют слова.

(Приложение 2)





































Учитель делает паузы после каждого говорящего.

























Приложение 2

S

L

F

A

R

Y

T

D

T

E

G

E

N

D

A

E

O

B

C

O

M

I

L

T

R

O

O

K

W

C

E

E

Y

H

I

S

T

O

R

C

E

V

E

N

T

S

I

T

P

O

E

M

L

A

C

I

P

E

O

P

L

E

E

V











Тема урока: “I can read English books”

Планируемые результаты учащихся:

  1. Демонстрировать дружелюбное отношение друг у другу.

  2. Уметь пользоваться словарем.

  3. Уметь догадываться о значении слов по контексту.

  4. Знать новую лексику.

Задачи урока:

  1. Формировать монологические умения учащихся по теме;

  2. Формировать навык просмотрового чтения;

  3. Развивать языковую догадку, логическое мышление учащихся;

  4. Расширить знания о литературе страны изучаемого языка;

Оснащение урока: словари, магнитная доска

Ход урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащегося

Примечания

  1. Организационный момент

( Проверка домашнего задания)







( Речевая зарядка)





  1. Основное содержание

(Просмотровое чтение)

































































  1. Итог урока

(Домашнее задание)


5 мин.











5 мин.









4 мин.









4 мин.











4 мин.













4 мин.







4 мин.









4 мин.





5 мин.









5 мин.


Good morning children. I’m glad to see you.

Our today’s lesson I would like to start with checking your home task. What did you do at home?

Ok. Let’s check what you have done.

Very good answers. You have done a good work at home.

Today we will continue the topic “ Books”, especially we will speak about English books, but before answer my questions:

  • Do you enjoy reading newspapers and journals? Why?

  • What English writers do you know?

  • Have you ever read English books?

Now we’re going to read an English text with a lot of unknown words. And you should not try to understand every single word. Your main aim is to get the general idea of the text and answer some questions.

Open, please your books at page 16 and find exercise 1a.

Well your time is up. Could you answer the questions in exercise 1a?

- What helped you to do it?

- Did you use a dictionary?

- Did the title help you?

Try to describe what helped you to overcome all the difficulties?

To understand the text with a lot of new and unknown words it’s better to focus on everything that you know and use it to understand what you don’t know.

Now find the words in bold in the text and answer the following questions:

  • Do you know these words?

  • Can you guess them? Give me your guesses?

  • What can help you guess them?

Учитель помогает учащимся догадаться о значении слов, направляет их мысли в нужное русло.

Now you can see it’s not always necessary to look the words up in a dictionary. You can guess the meaning from the context, pictures or from the structure of the word.

Find the LOOK box. There’re two words. Repeat after me. Translate them.

Если мы посмотрим в словарь, то рядом со словом можно встретить следующее обозначение (n). Так принято обозначать существительные.

- Can you find nouns in your texts?

Well done. We can often guess the meaning of a word but it’s difficult to read English words correctly because the stress and the pronunciation are often different from Russian or reading rules do not work.

That’s why in this case we should use the dictionaries.

Look at the exercise 4. The word TREASURE has four characteristics. Mach them.

In the text we also have a lot of nouns, can you read them?

And now, choose some nousn you want and make the same characteristic. Open your copy book and write down the date.

P1will you read your variant.

Ok. It was our last task for today.

Учитель подводит итоги урока, оценивает работу учащихся, выделяя наиболее активных учащихся.

- Write down your home task.

Our lesson is over. You may be free. Good bye.

T – Cl

  • Good morning teacher. We’re glad to see you too.

  • Exercise 5 page 15.





Учащиеся отвечают на вопросы учителя.

T – P1 – P2







Учащиеся читают текст и отвечают на вопросы перед текстом.

















T – P1- P2

Отвечают на вопросы учителя. Демонстрируют свои предположения.











T - Cl

Word class – часть речи

Noun – существительное

T – P1 – P2

Word – treasure

Word class – noun

Transcription – [treƷe ]

Translation – сокровище

Находят существительные, называют их.

T – P1 – P2

  • The sea

  • Ships

  • Mother, father

Учащиеся выбирают существительное и дают ему характеристика.

- Bye bye

















































































Выполняют задание в тетради.

Учитель заслушивает пару вариантов.

Тема урока: “I love books”

Планируемые результаты учащихся:

  1. Демонстрировать ответственное отношение и устойчивый интерес к учению.

  2. Демонстрировать дружелюбное отношение друг к другу.

  3. Уметь рассказать о прочитанной книге.

  4. Уметь выразить свое мнение по прочитанному тексту.

  5. Уметь пересказать прочитанный текст.

  6. Уметь догадываться о значении слова по картинке.

Задачи урока:

  1. Способствовать развитию коммуникативных компетенций посредством выполнения упражнений;

  2. Научить высказывать своё мнение по теме;

  3. Активизировать употребление в речи пройденной лексики;

  4. Развивать навыки чтения с пониманием основного содержания;

Оснащение: магнитная доска.

Ход урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащегося

Примечания

  1. Организационный момент

( Сообщение темы и целей)





( Фонетическая зарядка)















  1. Основное содержание

















( Построение монологического высказывания)





( Чтение с пониманием основной идеи)





























  1. Итог урока

( Домашнее задание)

1 мин.







5 мин.























4 мин.





4 мин.











4 мин.







5 мин.



4 мин.







5 мин.







4 мин.



4 мин.





5 мин.

Good morning, dear friends! Today we shall speak about many interesting things. We shall try to learn a new poem about books and use all word combinations which we know.

Well, and now look at the blackboard and listen to me.

Now repeat after me line by line, all together:

I love to read books, 
It's my cup of tea.
Books are full of ideas,
Don't you agree?

Books can teach and excite,
Books can comfort and thrill,
Books can show you the world,
And will make you feel.

Funny books make me laugh,
Romances make me cry,
Adventure books make me happy,
I don't know why.


Ok. Try to translate and say – what is this poem about?






As you see, today we continue speaking about books.


Open, please, your books at page17 and read me the title of our


today’s lesson.


- Would you like to read any books in English?


- Have you ever read English books?


Well, today we’ll read a short English story, but at first let’s work


with unknown words (ex. 1). Read the words and try to find them


in the picture. The picture will help you to guess about their meaning.


I think you’re ready. Who will read me the words? P1, read,


please.


The picture you have here is an illustration from a book.


Can you predict:


  • What kind of book is it?


  • What is this book about?



  • Would you like to read it?


Now your task will be to read and check your guesses about the story. ( exercise 2)


You have some words in bold. Do you know them? Can you guess them?


Try to read the text and guess about the translation of these words from the context.


Well, and now let’s read the story in a chain, check your translation.


Well done. In exercise 3 you’re answer the questions and find clues in the text.


Let’s read the question, translate it and find the answer to it.

Who wants? Ok, you, please.


Do you agree? Ok, let’s answer the next question.


Very good. I like your work and the last task for you will be in written form.


Open, please your books and write down the date.


Find exercise 4 in your books, you have a short story with some gaps. You’re to fill the gaps and make the story clear.


Well, and now I want you to read me the full story and give correct variants.


Thank you for your work.


Let’s sum up. Давайте подведем итоги. Что мы планировали сделать на уроке? Что нового узнали?

At home you will complete the Clare’s diary (ex. 5) a girl, who was in the castle. Try to imagine who was in the castle, and why she was scared. And I need three persons for individual task.


Our lesson is over, come to me, I’ll put you the marks. Good bye

Good morning, teacher

T – Cl



Повторяют за учителем.



Переводят.

T – P1 – P2

  • This poem is about different books – funny, romantic.









T – P1 – P2

Отвечают на вопросы учителя.





1 – b ( tower)

2 – d (field)

3 – g (stone)

4 – c (top)

5 – a ( castle)cas

T - P1 – P2

  • This book is about ghost and old castle.

  • It’s a horror story.

I would like to read it.

















Читают вопрос, переводят, находят ответ в тексте.

T – P1 – P2





T – P1 – P2

Читают, переводят, называют правильные варианты ответа.







- Bye





Стих на доске

Тема урока: “Famous writers”

Планируемые результаты учащихся:

  1. Уметь кон­тролировать процесс и результаты своей деятельности.

  2. Владеть лексическим материалом по теме «Книги».

  3. Уметь выражать свои мысли и рассказывать о знаменитых британских писателях.

  4. Научиться подбирать информацию о писателях.

  5. Знать биографию современных писателей.

Задачи урока:

  1. Развивать навыки чтения, монологической речи у учащихся;

  2. Развивать память, мышление и внимание;

  3. Развивать навыки аудирования с полным пониманием;

  4. Воспитывать интерес к изучению английского языка, к его литературному наследию.

Оснащение: карточки с заданием.

Ход урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащегося

Примечания

  1. Организационный момент и приветствие



( Проверка домашнего задания)





  1. Основное содержание

( Сообщение темы)





















( Чтение с полным пониманием прочитанного)









(Составление вопросов по опоре)











  1. Итог урока

( Домашнее задание)

2 мин.





3 мин.













15 мин.



















5 мин.



3 мин.



4 мин.





3 мин.



5 мин.







5 мин.

-Good morning, boys and girls! I am very glad to see you.

Sit down, please.

-What is the date today? And what is the day today? Thank you.

Remind me, please, what was your home task?

I would like to listen to some of your stories.

Well at the end of the lesson I will collect your copy books and check them.

Today we are going to talk about « Famous English Writers and Their Books».

It will be better for you to divide into three groups.

For todayP1, P2 and P3 have prepared reports about William Shakespeare, Charles Dickens and Arthur Conan Doyle.

Listen to them very carefully, because they will check up how you’ll understand using these cards.

1. «William Shakespeare»

2. «Charles Dickens»

3. «Arthur Conan Doyle»

Выступление учащихся.

  • What’s questions and what answers do you have?

Let’s check them.

Now you know the foreign authors, and I want to check who can be a top writer and who can’t.





Open, please your books at page 18. And find questionnaire. Let’s read in a chain and choose the variant you like most of all.

P1, let’s begin.

Work out your score, and read the interruption. Raise your hands who can be a top writer.



At the previous lesson we’ve read the story about ghost. But we don’t know any facts about the writer. In exercise 2 you have a great opportunity to learn something about him. Let’s read and translate with me.hat question we can ask him, to learn some more information?

Look at the table and brainstorm the questions.

Ok, and now I’ll play the tape recorder and you’re to find the answers to the questions. If it will be necessary I’ll play it for several times.

  • Would you like the interview?

  • Would you like to read another books by John Escott?

Well, our time is up.

  • Do you like our today’s work?

  • What new have you learnet?

Thank you for our today’s lesson. Everybody has a good mark.

Учитель подводит итоги урока. Выставляет оценки.

And at home you’ll read about J. K. Rowling and her books and ask your questions in writing.

See you. Good bye.

Good morning.

Today is the 25 th of September. Today is Monday.

Our home task was exercise 5 page 17.





Учащиеся выступают с докладами.

Group work.

Учащиеся выполняют задания на карточках.









T – P1 – P2







Читают, переводят.

T – P1 – P2





По таблице составляют вопросы для писателя и записывают их на доске.

- Where did you start writing?

- What did you do after school?















Bye



















Карточки с заданием для каждой группы.

(Приложение 3)

После выступлений учащиеся дают варианты ответа на вопросы про писателей






















Приложение 3

1. «William Shakespeare»

Questions: ( on the cards)

-When was W. Shakespeare born?

-What kind of a profession was he fond of?

- Were his plays staged in theatres or not?

- What are the most famous plays?

-W. Shakespeare wrote a lot of poetry, didn’t he?

- When did he die?


2. «Charles Dickens»

TASK: Say: It is true; / It is false.(on the cards)

- Charles Dickens was a famous American writer.

- When Dickens was 19 he became a parliamentary reporter.

- Dickens wrote a lot of books «Oliver Twist, David Copperfield, Little Dorrit».

- Charles Dickens died in 1970.

- He was not buried in Westminster Abbey.


3. «Arthur Conan Doyle»

- When was he born?

- Name some of his famous books?
























Тема урока: “Favourite books”

Планируемые результаты учащихся:

  1. Научиться выражать свое мнение о прочитанных книгах.

  2. Уметь рекомендовать книги.

  3. Научиться писать о книгах.

Задачи:

  1. Формировать лексические навыки по теме “Books’’

  2. Развивать монологическую речь учащихся

  3. Формировать языковые навыки учащихся

  4. Воспитывать толерантное отношение к чужой культуре, сотрудничества и партнерства, адекватной самооценки

  5. Расширить кругозор учащихся;

Оснащение урока: магнитная доска, карточки с лексикой к упражнению

Ход урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания

  1. Организационный момент

( Проверка домашнего задания)







  1. Основное содержание

( Введение в тему урока)

( Чтение рецензий)









































(Написание рецензии на книгу)

















(Чтение рецензии)



  1. Итог урока

( Домашнее задание)

3 мин.





3 мин.











5 мин.







5 мин.





4 мин.





4 мин.









4 мин.









5 мин.











5 мин.









3 мин.





5 мин.




Hello, children!

And today P1will help me. Lena, what date is it today and who is absent, please?

Remind me, please, what was your home task?

Well, let’s check it.

Thank you for your work.



And today our main topic is book review and how to write it.

Turn over your pages and find the first exercise.

Here you can see different reviews. They help us to learn some facts about different kinds of book.

I want you to read them and answer: Do you want to read these books? Try to give your reasons.



I see you liked these short stories about books.

  • Now tell me, why we write reviews?


  • What do these reviews include


  • Do the reviews tell us what happened at the end? Why?



I’ll give you these cards with words. Look at them and repeat after me.


Make your own sentences with these words.


If you want to give polite advice you can use the structure “I recommend…”


Can you give me your recommendations?



It’s time to read for steps. What are they? Let’s see. Who will


read? P1, will you?


Do you remember the structure of the review?


Well, and I have for you the questions to check your memory.


  • What are the four steps?


  • What is in step 1?


  • What is the most important step in your opinion?


I want you to scan reviews and find the parts corresponding to the steps.


We have two reviews: “ Treasure Island” and “ The adventure


of Huckleberry Finn”.


Read aloud the first phrase of each part, of each step.


Ok and in step 2 we have the questions about the reviews.


Let’s read, translate and answer.


Today we’ve done a lot, and I think now you’re ready to write


your own book review.


Some lessons ago we’ve read the story” The Ghost of Genny


Castle” and I remember that you liked it.


Today we’ll write the review on this book. Orally, according to


our steps, what will we write.


( Устно разбирают написание рецензии на книгу)


Well, and now each of you have a great chance to be a top


writer.


It’ll be nice if somebody will read his book review.


Who wants? You, please.


Very good stories. Thanks a lot.


Учитель подводит итоги урока. Оценивает работу


учащихся.


And at home you will also practice writing a book review.


You can use the notes you made in exercise 3.


Bring to class your works, see you later.


Good bye.



- Hello, teacher

- Today is the (7th of October); nobody is absent.

- Our home task was to perform ex. 6 on page 19 in our books.



T – P1 – P2

  • It’s worth reading


  • I think I will read these books, because they’re very interesting



Учащиеся отвечают на вопросы учителя:


T – P1 – P2


- We write reviews to help people decide what to read and what to choose among books.

- They includes the most interesting facts about book, names of characters, they re a short description of the story

- They don’t touch the end because it is the most interesting information for those who doesn’t read the book.

Составляют предложения.

T – P1 – P2

  • I recommend you to read the jungle book, because it’s very interesting.

Отвечают на вопросы по структуре рецензии.

T – P1 – P2

















По образцу составляют рецензию на прочитанный ранее рассказ. В классе зачитывают некоторые из них.







Good bye































Карточки с лексикой к упражнению

(Приложение 4)

Приложение 4

Words

Examples



  1. Title – Заголовок

  2. Sentence – Предложение

  3. Main character – Главный герой

  4. Opinion – Мнение

  5. Recommendation – Рекомендация

  6. I recommend…



  1. The TITLE of the book is “ The Cat Mummy”

  2. The first SNTENCE was too long

  3. Capitan Blood is the MAIN CHARACTER of this book

  4. What was your OPINION?

  5. She wants give me her RECOMMENDATION









Тема урока: “Progress page”

Планируемые результаты:

  1. Уметь кон­тролировать процесс и результаты своей деятельности.

  2. Повторить материал по ранее пройденным темам.

  3. Понимать причины успеха/неуспеха учебной деятельности

Задачи:

  1. Контролировать уровень сформированности лексических навыков

Оснащение урока: магнитная доска, аудио диск

Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания

  1. Организационный момент

(Сообщение темы и целей урока)





(актуализация знаний)









  1. Основное содержание













(Аудирование с полным пониманием услышанного)









(Чтение с полным пониманием)





( Повторение грамматического материала)

(Письмо)









( Составление диалога по опоре)























  1. Итог урока

( Домашнее задание)

Hello, children. I’m happy to see you today.

We’ve spoken about books, different kinds of books and today I’m going to check your knowledge according this topic.

Your home task was to revise all material and to repeat new grammar structures and before starting our lesson I want you to translate some of my sentences from E into R or from R into E. Look at the blackboard and think over.

  1. Я бы хотела прочитать самую интересную сказку

  2. Я люблю комиксы потому что они очень забавные

  3. “Книга джунглей” – это очень захватывающая история

  4. My mother doesn’t like silly books

  5. “Gladiator” is a book about historical people and events

I see you remember all the material. That’s why it won’t be difficult for you to predict your marks. Try to do it, and remember your mark.

Ok, and now open your copy books and write down the date. P1 what’s date is it today?

Write it down. And put down the word “test”.

Today we’ll have only 5 tasks. That’s why write numbers from 1 to 5 in your exercise book. While doing the task you may use only five letters but don’t forget – there’s one extra letter

The first task is listening.

I will play the tape recorder for 2 times. At first look at the exercise, read the task and try to understand and predict what answer will be.

And at the second time you should choose only one variant. Don’t forget you work individually.

Are you ready? Let’s listen to.

Our next task is reading. You should read these texts and find a good book for each child.

You will get 2 points for every correct answer.

Exercise number 3. You have answers for questions. You are to guess about the questions and write down them.

Task 4. Read the notes and complete the review about a book you are reading.

And our last task is to make up a dialog. We have the situation that P1 wants to choose a book as a present for his partner and he should ask some questions before choosing something.

You have only 5 minutes to do the task, then I will listen to everybody and ask my questions.

Your time is up. Let’s check. Who will be the first? You please.

Well, it was our last task and now put away you pens and take pencils please. We’ll check your tests and put your marks. Now I will see who is the best learner.

Ready, steady. go.

Учитель проверяет работы учащихся, просит учащихся назвать свои ответы, исправляет ошибки, подсчитывают баллы и выставляют оценки.

Every of you has his own mark, look at it and say: Is it the same with the mark you are expected?

- Were the tasks too difficult?

- Were there any new words for you?

Ok. I’ll collect your works to make sure you have checked everything correctly

Our next lesson will be a project. Look at the list of things for the project (Lesson 8) and try not to forget to bring everything you will need.

Also you’re to do the 1 st exercise at home.

Our lesson is over. You may be free. Good bye

T – Cl

Hello teacher. We’re glad to see you too.



T – P1 – P2

Переводят предложения.













Предугадывают оценку.



Today is the 2 nd of October.







Прослушивают запись. Выполняют задание.

  1. D

  2. A

  3. E

  4. C

  5. B

Чтение и работа с текстом.

Max – The adventure of Capitan Blood

Mike – Star dogs

Meg – Gladiator

Jane – the wishing chair

  1. When did he began writing?

  2. When did he finished his first book?

  3. Where did he live?



Pair work

Составляют мини диалоги.















Обсуждают оценки.

Отвечают на вопросы учителя.









Good bye.

Установление эмоционального контакта с учащимися















Предложения на доске





















Учитель включает запись дважды















За каждый составленный вопрос ученик получает 2 балла





Тема урока: “A book fair”

Планируемые результаты:

  1. Уметь работать в группе.

  2. Уметь презентовать полученные знания.

Задачи:

  1. Развивать творческие навыки учащихся;

  2. Воспитывать чувство коллективизма, ответственности, уважительного отношения к собеседникам;

Оснащение урока: магнитная доска, карточка – памятка с вопросами, жетоны, презентация к уроку.

Ход урока

Этапы урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания

  1. Организационный момент







(Повторение лексического материала)









  1. Основное содержание







































  1. Итог урока

(Рефлексия)

1 мин.







7 мин.















3 мин.



2 мин.









15 мин.





10 мин.







2 мин.











3 мин.











1 мин.




Good morning ladies and gentlemen. Welcome to our book fair. Today we will speak about your favourite books.

Here you can meet different guests, let’s describe them.

Explain in English:

What is a historical novel?

What is a horror story?

What is a romance?

What is a thriller?

What is an adventure story?

What is a fairy-tale?

What is a biography?

What is a western?

Every kind of book is happy that you remember them. And your ticket to our book fair will be a story about your favourite books. You should bring it today.

Let’s see, what books cover you’ve prepare. Show and name them.

Very nice, what you can say about books to make people read them, to advertise them.



Ok, to make the best advertising of book I want you to divide into 3 groups with help of these cards.

Try to present your book in your group at first, answer the questions from this card and choose the best presentation.

Well, attention, attention, attention. Today we have a book auction, the first auction on our book fair.

You’ve choose the best presentations and now I want to see our experts. Take your covers, and begin your speech.

Учащиеся выступают с речью о своей любимой книге.

Well, the presentations are over, let’s start our elections.

Which book would you like to choose, give me your applauses.

  • Explain me why did you like the presentation?

And the best presentation was – “The jungle book”.

But every of you was the best, I’m sure. Your stories were marvelous.



At the end I want you to say :

  • Was it easy or difficult to prepare a talk about your favourite book?

  • Was it interesting or exiting?

  • Did you like doing it?

Учитель подводит итоги урока. Оценивает работу учащихся.

I want to say you thank you for taking part in our fair. And to say good bye. Today our lesson is over.

T - Cl

Good morning to you too.

Отвечают на вопросы.

T – P1 – P2

  • A horror story is a book about monsters and ghosts.

  • Romance is a story about love.













T – P1 – P2

  • Books are our friends

  • Books help us to spend our time

Учащиеся в группах рассказывают о книгах и отвечают на вопросы. Выбирают лучшее выступление.







Выступают перед классом.

Выбирают лучшую рекламу книги.











T- P1 – P2

Отвечают на вопросы учителя.
































Развешивают на доску свои работы которые оформляли дома.



Делятся на три группы при помощи жетонов.

Каждая группа получает карточки с вопросами.

(Приложение 5)


























Приложение 5

TALK ABOUT YOUR BOOK AT THE FAIR

When you speak, remember:

  • Don’t talk too fast

  • Look at the people in the class

  • Tell people where they can get the book if they want to read it

When you listen, prepare the answers to these questions:

  • What books do you know about?

  • What writers do you know about?

  • What books would you like to read? Why?

  • Choose the books you like best.Why?


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Хорошева Елена Ниолаевна

Дата: 22.10.2014

Номер свидетельства: 121533


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства