•1. Организационный момент- Stand up! - Stand strait! - Good morning children. - I’m glad to see you. - Who is on duty today? - Who is absent? 2. Разминка Now children lets begin our lesson. What day is it today? What date isit today? Who wants to write down the day and the date on the blackboard? – Do it. Everyone open your exercise-books and write down the day and the date. - Now children answer my questions: What is yor name? Where do you live? Who are you? When do you usually get up? What form are you in? What is the number of your school? Do you go to school in the morning or in the afternoon? What do you usually do in the morning? When do your lessons begin? What do you do at school? What do you usually do after classes? What do you usually do in the evening? Whom do you live with? When do you usually go to bed? - Good for you children. So open your books at page 75 exercise 2. And read and translate new word-combinations, one by one in change. - Very well children. 3. Сообщение нового грамматического материала. Конструкция there is/ there are широко употребляется в английском языке для сообщения о наличии в данном месте, какого – либо лица или предмета. Данный оборот перечисляет то, что (или кто) имеется в интересующем вас месте. Так сказать “опись имущества” или наличие живых существ. Словоthere является здесь “фиктивным” подлежащим, переводить его на русский не надо; почему именно оно прижилось на этом месте – не так уж важно, так что надо выучить и привыкнуть. Основная схема предложения: 1. There; 2. Глагол to be в нужной форме; 3. Подлежащее; 4. Обстоятельство. E.g. There is an apple on the plate.-На тарелке яблоко. В вопросительном предложении глагол to be ставится перед словомthere; в отрицательном предложении после глагола to be обычно ставиться отрицание no. E.g. There is a lamp on the table.- На столе лампа. Is there a lamp on the table.- На столе есть лампа? There is no a lamp on the table.- На столе нет лампы. Now children open your books at page 76 exercise 4. Translate sentences from English into Russian. 1. There are grey clouds in the sky. 2. There is much fruit and vegetables in autumn. 3. There is a bird in the cage. 4. There are students in the classroom. 5. There is no hope for his help. 6. There are no children on the street. 7. The pen is in the bag. 8. There are no desks in the classroom. 9. Is there some milk in the cup? – Yes, there is. 10. Are there mushrooms under the tree? – No there aren’t. - Exelent. Thank you. - So children lets change our activity. Shut yor books and one by one in change go to the blackboard and translate the following sentences from Russian into English. 1. В сумке (есть, имеется, находится) ручка. 2. В классе (находятся) студенты. 3. На улице нет детей. 4. В клетке (находится) птица. 5. Нет надежды на его помощь. 6. Под деревом есть грибы? – нет. 7. В классе нет парт. 8. В чашке есть молоко? – да. 9. На небе серые тучи. 10. Осенью много овощей и фруктов. - Very good children. Выставление оценок ученикам за работу на уроке. На следующем уроке у вас будет контрольная работа по теме “My working day”. - The lesson is over. - Good bye children. |