Итоговый урок по пройденным темам «Hello», “Nice to You”, “Animals”, “Clothes” в V классе (первый год обучения) построен на основе популярного телешоу «Последний герой».
Цели урока: проверка сформированности у учащихся техники чтения, произнесения слов, знания алфавита, лексики, умения рассказать о себе и высказываться по пройденным темам.
Оборудование урока: картина с изображением острова, транскрипционные значки; карточки со словами (I, II, тип слога), записка-текст на доске (с пропущенными словами), раздаточный материал (карточки для выполнения заданий по чтению и письму), кассета со звукозаписью (песня “See Them Walk…”); игрушки.
План урока
Звучит музыка (вступление к программе «Последний герой»).
Teacher (T): Do you know this music? Do you watch this programme (“The Last Hero”). Do you like it? Let’s take part in this programme. This is our island. Let’s name it. (Дети придумывают название острова.)
Our game is starting. Try to speak only English.
Name the sounds. Say as many words as you can with them.
{t}, {m}, {ei}, {f}, {ai},{g}, {p}, {k}
P1→ P2 →P3→ P4
Get ready to tell about yourself. (Учитель называет слово, учащиеся – предложения с этим словом.)
T: name → Pupil (P1): My name is Ann.
From
Eleven
Hobby
Sport
Lucky day
Colour
Fruit
Number
Can
T: You must pay attention now:
Let’s revise the poem. T→ P1→ P2 →P3
One, two three
Let me see
Who likes coffee
And who likes tea.
One, two three
Oh, I see.
He likes coffee
And she likes tea.
T: What do you like?
T: It is hot on the island. There is no coke or juice there. Let’s imagine that we are in a cafe.
T: The doctors are here. They want to know how you are.
Show me your nose.
Show me your head.
Show me your eyes.
Show me your ears.
Show me your mouth.
Show me your cheeks.
Hands up! Hands down.
Hands on waist. Sit down.
Hands up! Hands aside.
Bend left. Bend right.
One, two, three, hop.
One, two, three, stop.
T: There are many animals on the island. What animals do you know? Name them in the picture.
T: The monkey will be your friend, it will give you bananas if you recite a poem about it.
One little monkey jumping on the bed
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor and the doctor said
“No more monkeys jumping on the bed”.
продолжают: “Two little monkeys…”, “Three little monkeys…”.
T: Who has the best memory (состязаются два ученика, делая шаг, учащийся называет животное).
T: You have got pets, haven’t you? Tell us about them (учащиеся рассказывают о своем животном, выигрывает тот, чей рассказ интереснее; ученики показывают рисунки животных).
T: You mustn’t be sad. You have a lot of time for singing and dancing. Let’s sing the song “A Puppet Theatre” (учащиеся поют и танцуют под звукозапись).
T: Have you heard of drifting bottles? This is one of those bottles. There is a letter (a note) in it, but I can’t read it. Help me, please. (Работа с карточками.)
Find the ‘stranger’. This exercise will help you to read and understand the letter.
1) nose, rose, from My … is Ben.
2) red, ten, street I am ….
3) rat, name, fat I am … London.
4) sit, nine, big I live in Oxford … .
5) dog, not, sport My favourite … is tennis.
6) take, apple, plate My favourite fruit is … .
T: Now you can read the letter. (P1 читает письмо.)
There are two more notes. Choose the words and read them according to the rules of reading.
(Один ряд группирует слова по первому типу слова, другой – по второму.)
Просмотр содержимого документа
«"The last Hero" атты ашы? саба? жоспары»
Итоговый урок по пройденным темам «Hello», “Nice to You”, “Animals”, “Clothes” в V классе (первый год обучения) построен на основе популярного телешоу «Последний герой».
Цели урока: проверка сформированности у учащихся техники чтения, произнесения слов, знания алфавита, лексики, умения рассказать о себе и высказываться по пройденным темам.
Оборудование урока: картина с изображением острова, транскрипционные значки; карточки со словами (I, II, тип слога), записка-текст на доске (с пропущенными словами), раздаточный материал (карточки для выполнения заданий по чтению и письму), кассета со звукозаписью (песня “See Them Walk…”); игрушки.
План урока
Звучит музыка (вступление к программе «Последний герой»).
Teacher (T): Do you know this music? Do you watch this programme (“The Last Hero”). Do you like it? Let’s take part in this programme. This is our island. Let’s name it. (Дети придумывают название острова.)
Our game is starting. Try to speak only English.
Name the sounds. Say as many words as you can with them.
{t}, {m}, {ei}, {f}, {ai},{g}, {p}, {k}
P1→P2 →P3→P4
Get ready to tell about yourself. (Учитель называет слово, учащиеся – предложения с этим словом.)
T: name → Pupil (P1): My name is Ann.
From
Eleven
Hobby
Sport
Lucky day
Colour
Fruit
Number
Can
T: You must pay attention now:
Let’s revise the poem. T→ P1→P2 →P3
One, two three
Let me see
Who likes coffee
And who likes tea.
One, two three
Oh, I see.
He likes coffee
And she likes tea.
T: What do you like?
P1: I like tea, and you?
P2: I like juice.
P3: Tanya likes tea. Olya likes juice. Etc.
T: It is hot on the island. There is no coke or juice there. Let’s imagine that we are in a cafe.
P1: ↔P2:
P1: Hello!
P2: Hi!
P1: How are you?
P2: Fine, thanks, and you?
P1: OK, thank you.
P2: What do you like?
P1: I like mineral water.
P2: Here you are.
P1: Thank you.
P2: You are welcome.
T: The doctors are here. They want to know how you are.
Doctor1 (D1):
Show me your nose.
Show me your head.
Show me your eyes.
Show me your ears.
Show me your mouth.
Show me your cheeks.
D2:
Hands up! Hands down.
Hands on waist. Sit down.
Hands up! Hands aside.
Bend left. Bend right.
One, two, three, hop.
One, two, three, stop.
D1, D2: They are all healthy.
T: There are many animals on the island. What animals do you know? Name them in the picture.
T: The monkey will be your friend, it will give you bananas if you recite a poem about it.
T→Ps
One little monkey jumping on the bed
One fell off and bumped his head.
Mama called the doctor and the doctor said
“No more monkeys jumping on the bed”.
P1, P2 продолжают: “Two little monkeys…”, “Three little monkeys…”.
T: Who has the best memory (состязаются два ученика, делая шаг, учащийся называет животное).
T: You have got pets, haven’t you? Tell us about them (учащиеся рассказывают о своем животном, выигрывает тот, чей рассказ интереснее; ученики показывают рисунки животных).
T: You mustn’t be sad. You have a lot of time for singing and dancing. Let’s sing the song “A Puppet Theatre” (учащиеся поют и танцуют под звукозапись).
T: Have you heard of drifting bottles? This is one of those bottles. There is a letter (a note) in it, but I can’t read it. Help me, please. (Работа с карточками.)
Find the ‘stranger’. This exercise will help you to read and understand the letter.
1) nose, rose, from My … is Ben.
2) red, ten, street I am … .
3) rat, name, fat I am … London.
4) sit, nine, big I live in Oxford … .
5) dog, not, sport My favourite … is tennis.
6) take, apple, plate My favourite fruit is … .
T: Now you can read the letter. (P1 читает письмо.)
There are two more notes. Choose the words and read them according to the rules of reading.
(Один ряд группирует слова по первому типу слова, другой – по второму.)