kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"The last Hero" атты ашы? саба? жоспары

Нажмите, чтобы узнать подробности

     Итоговый урок по пройденным темам «Hello», “Nice to You”, “Animals”, “Clothes”  в V классе (первый год обучения) построен на основе популярного телешоу «Последний  герой».

Цели урока: проверка  сформированности у учащихся техники чтения, произнесения слов, знания алфавита, лексики, умения рассказать о себе и высказываться по пройденным темам.

Оборудование урока: картина с изображением острова, транскрипционные значки; карточки со словами (I, II, тип слога), записка-текст на доске (с пропущенными словами), раздаточный материал (карточки для выполнения заданий по чтению и письму), кассета со звукозаписью (песня “See Them Walk…”); игрушки.

План урока

Звучит музыка (вступление к программе «Последний герой»).

Teacher (T): Do you know this music? Do you watch this programme (“The Last Hero”). Do you like it? Let’s take part in this programme. This is our island. Let’s name it. (Дети придумывают название острова.)

Our game is starting. Try to speak only English.

  1. Name the sounds. Say as many words as you can with them.

{t}, {m}, {ei}, {f}, {ai},{g}, {p}, {k}

P1→ P2 →P3→ P4

  1. Get  ready  to tell about yourself. (Учитель называет слово, учащиеся – предложения с этим словом.)

T: name → Pupil (P1): My name is Ann.

From

Eleven

Hobby

Sport

Lucky day

Colour

Fruit

Number

Can

  1. T: You must pay attention now:
  1. Let’s revise the poem. T→ P1→ P2 →P3

One, two three

Let me see

Who likes coffee

And who likes tea.

One, two three

Oh, I see.

He likes coffee

And she likes tea.

  1. T: What do you like?
  2.  
  3.  
  4.  
  1. T: It is hot on the island. There is no coke or juice there. Let’s imagine that we are in a cafe.
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  

 

  1. T:  The doctors are here. They want to know how you are.
  2.  

Show me your nose.

Show me your head.

Show me your eyes.

Show me your ears.

Show me your mouth.

Show me your cheeks.

  1.  

Hands up! Hands down.

Hands on waist. Sit down.

Hands up! Hands aside.

Bend left. Bend right.

One, two, three, hop.

One, two, three, stop.

  1.  
  1. T: There are many animals on the island. What animals do you know? Name them in the picture.
  2.  

(Учащиеся называют животных по очереди.)

Tiger, lion, giraffe, hippo, crocodile, kangaroo, rhino, hare, bear.

  1. : (показывает игрушечную обезьянку): What is it?

P: It is a monkey.

T: The monkey will be your friend, it will give you bananas if you recite a poem about it.

  •  

One little monkey jumping on the bed

One fell off and bumped his head.

Mama called the doctor and the doctor said

“No more monkeys jumping on the bed”.

  1. продолжают: “Two little monkeys…”, “Three little monkeys…”.

 

  1. T: Who has the best memory (состязаются два ученика, делая шаг, учащийся называет животное).

 

  1. T: You have got pets, haven’t you? Tell us about them (учащиеся рассказывают о своем животном, выигрывает тот, чей рассказ интереснее; ученики показывают рисунки животных).
  1. T: You mustn’t  be sad. You have a lot of  time for singing and dancing. Let’s sing the song “A Puppet Theatre” (учащиеся поют и танцуют под звукозапись).
  1. T: Have you heard of  drifting bottles? This is one of  those  bottles. There is a letter (a note) in it, but I can’t  read  it. Help me, please. (Работа с карточками.)
  1. Find the ‘stranger’. This exercise will help you to read and understand the letter.

1) nose, rose, from                      My … is Ben.

2) red, ten, street                         I am ….

3) rat, name, fat                           I am … London.

4) sit, nine, big                             I live in Oxford … .

5) dog, not, sport                         My favourite … is tennis.

6) take, apple, plate                     My favourite  fruit is … .

T:  Now you can read the letter. (P1 читает письмо.)

  1. There  are two more notes. Choose the words and read them according to the rules of  reading.

(Один ряд группирует слова по первому типу слова, другой – по второму.)

Stand, plate, pen, pencil, like, flag, red, desk, bed, name, nose, dog, apple, five, lip, student, go, street, stop.

(Представитель от каждого ряда читает слова.)

  1. T: If you guess these  words, you’ll  get parcels with clothes, food, tous.

(Каждый учащийся отгадывает зашифрованное слово.)

3, 1, 18, 18, 15, 20 (carrot);

15, 18, 1, 14, 7, 5 (orange);

1, 16, 16, 12, 5 (apple)

  1. T: Our  game is over. The jury will tell us if  we are  ready to live on our island.

(Жюри подводит итоги, а учащиеся оставляют свой автограф на картинке с изображением острова.)

T: You can write your name in the picture of  the  island. Compose your own letter at  home. Your classmates should guess the missing words.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"The last Hero" атты ашы? саба? жоспары»

Итоговый урок по пройденным темам «Hello», “Nice to You”, “Animals”, “Clothes” в V классе (первый год обучения) построен на основе популярного телешоу «Последний герой».

Цели урока: проверка сформированности у учащихся техники чтения, произнесения слов, знания алфавита, лексики, умения рассказать о себе и высказываться по пройденным темам.

Оборудование урока: картина с изображением острова, транскрипционные значки; карточки со словами (I, II, тип слога), записка-текст на доске (с пропущенными словами), раздаточный материал (карточки для выполнения заданий по чтению и письму), кассета со звукозаписью (песня “See Them Walk…”); игрушки.

План урока

Звучит музыка (вступление к программе «Последний герой»).

Teacher (T): Do you know this music? Do you watch this programme (“The Last Hero”). Do you like it? Let’s take part in this programme. This is our island. Let’s name it. (Дети придумывают название острова.)

Our game is starting. Try to speak only English.

  1. Name the sounds. Say as many words as you can with them.

{t}, {m}, {ei}, {f}, {ai},{g}, {p}, {k}

P1 P2 →P3 P4

  1. Get ready to tell about yourself. (Учитель называет слово, учащиеся – предложения с этим словом.)

T: name → Pupil (P1): My name is Ann.

From

Eleven

Hobby

Sport

Lucky day

Colour

Fruit

Number

Can

  1. T: You must pay attention now:

  1. Let’s revise the poem. T→ P1 P2 →P3

One, two three

Let me see

Who likes coffee

And who likes tea.



One, two three

Oh, I see.

He likes coffee

And she likes tea.

  1. T: What do you like?

P1: I like tea, and you?

P2: I like juice.

P3: Tanya likes tea. Olya likes juice. Etc.



  1. T: It is hot on the island. There is no coke or juice there. Let’s imagine that we are in a cafe.

P1: ↔P2:

P1: Hello!

P2: Hi!

P1: How are you?

P2: Fine, thanks, and you?

P1: OK, thank you.

P2: What do you like?

P1: I like mineral water.

P2: Here you are.

P1: Thank you.

P2: You are welcome.



  1. T: The doctors are here. They want to know how you are.

Doctor1 (D1):

Show me your nose.

Show me your head.

Show me your eyes.

Show me your ears.

Show me your mouth.

Show me your cheeks.

D2:

Hands up! Hands down.

Hands on waist. Sit down.

Hands up! Hands aside.

Bend left. Bend right.

One, two, three, hop.

One, two, three, stop.

D1, D2: They are all healthy.

  1. T: There are many animals on the island. What animals do you know? Name them in the picture.

P1 P2 →P3

(Учащиеся называют животных по очереди.)

Tiger, lion, giraffe, hippo, crocodile, kangaroo, rhino, hare, bear.

T: (показывает игрушечную обезьянку): What is it?

P: It is a monkey.

T: The monkey will be your friend, it will give you bananas if you recite a poem about it.

T→Ps

One little monkey jumping on the bed

One fell off and bumped his head.

Mama called the doctor and the doctor said

“No more monkeys jumping on the bed”.

P1, P2 продолжают: “Two little monkeys…”, “Three little monkeys…”.



  1. T: Who has the best memory (состязаются два ученика, делая шаг, учащийся называет животное).



  1. T: You have got pets, haven’t you? Tell us about them (учащиеся рассказывают о своем животном, выигрывает тот, чей рассказ интереснее; ученики показывают рисунки животных).



  1. T: You mustn’t be sad. You have a lot of time for singing and dancing. Let’s sing the song “A Puppet Theatre” (учащиеся поют и танцуют под звукозапись).



  1. T: Have you heard of drifting bottles? This is one of those bottles. There is a letter (a note) in it, but I can’t read it. Help me, please. (Работа с карточками.)



  1. Find the ‘stranger’. This exercise will help you to read and understand the letter.

1) nose, rose, from My … is Ben.

2) red, ten, street I am … .

3) rat, name, fat I am … London.

4) sit, nine, big I live in Oxford … .

5) dog, not, sport My favourite … is tennis.

6) take, apple, plate My favourite fruit is … .

T: Now you can read the letter. (P1 читает письмо.)

  1. There are two more notes. Choose the words and read them according to the rules of reading.

(Один ряд группирует слова по первому типу слова, другой – по второму.)

Stand, plate, pen, pencil, like, flag, red, desk, bed, name, nose, dog, apple, five, lip, student, go, street, stop.

(Представитель от каждого ряда читает слова.)

  1. T: If you guess these words, you’ll get parcels with clothes, food, tous.

(Каждый учащийся отгадывает зашифрованное слово.)

3, 1, 18, 18, 15, 20 (carrot);

15, 18, 1, 14, 7, 5 (orange);

1, 16, 16, 12, 5 (apple)

  1. T: Our game is over. The jury will tell us if we are ready to live on our island.

(Жюри подводит итоги, а учащиеся оставляют свой автограф на картинке с изображением острова.)

T: You can write your name in the picture of the island. Compose your own letter at home. Your classmates should guess the missing words.










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
"The last Hero" атты ашы? саба? жоспары

Автор: Бельгубаева Каукар Зейнулловна

Дата: 30.01.2016

Номер свидетельства: 285252


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства